kosten onderhoud

Gestart door stoffel, 06 januari, 2014, 11:05:18 AM

stoffel

215 euro voor een onderhoud van een Mégane rs 265 18000km 1jaar oud is dit de normale prijs? Dit vindt ik namelijk redelijk veel
BC

stoffel

De wagen is net 1jaar oud en hééft net geen 18000km dus dit is mijn eerste onderhoud de garage vraagt hier 215euro voor voor olie, filter, interieur filter. Dit is veel méér dan ik vroeger betaalde bij de BMW ga4 voor mijn vrouw haar mini en mijn 5reeks
BC

Marcel

Niets bijzonders lijkt mij, wat is het uurloon waar mee gewerkt word volgens de factuur ?

stoffel

Is vast bedrag vóór onderhoud lijkt mij toch veel geld
BC

Marcel

Heb je dan ook exacte bedragen van die andere auto's die je eerder noemde en zijn die dan ook bij een dealer gedaan of bij een universele garage ?

Vergeet niet alles in het juiste licht te zien, in die 18.000 km heb je vermoedelijk meer dan 3000 euro uitgegeven aan brandstof, dus dan vind ik dat beurtje nog wel meevallen, toch ?

sitechris

Ik schrik helemaal niet van deze prijs. Dat ben je bij andere merken ook heel snel kwijt. Het kan overigens wel zijn dat de onderhoudsprijzen van de RS iets hoger zijn. Bv doordat bougies e.d. eerder vervangen worden.

Overigens zijn mijn ervaringen met BMW en de dealer andersom, dan betaal je toch net ff wat meer. En materialen zijn duurder. Een run-flat bandje (18 inch) kostte me bij de dealer bijna 400 euro. Per stuk! Ik reed twee keer in korte tijd lek en je kunt die dingen niet laten plakken. Die 800 euro deden wel even pijn.
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Marcel

Daarom vroeg ik ook waar die andere auto's in onderhoud waren en wat die beurten kosten.
En een BMW dealer die goedkoper is als een renault dealer, dat moet nog steeds gaan gebeuren denk ik inderdaad.

Chris

Zal waarschijnlijk 5w30 in gaan?!

Ik vind het een zeer schappelijk bedrag!

Je gaat nog lachen als je tzt echt kosten krijgt... :o

Roald

Valt inderdaad nog mee die 215 euro, de Renault dealer heeft per ongeluk een keer een kleine beurt gedaan aan mijn 19 16v (doe ik normaal zelf) en rekende daar 180 euro voor (vaste prijs voor een kleine beurt)
Anything worth doing is worth doing right

Wim B.

Die € 215,00 vind ik niet gek, ik was ongeveer hetzelfde kwijt.
De teller staat nu op 34000 km en na ca. 4500 km is de volgende beurt aanstaande dus je kan het ook anders zien,
een bedrag van €  215,00 voor een totale afstand van 40.000 km.
Mijn ervaringen bij BMW zijn dat de bedragen daar echt nergens meer over gaan, als je daar goede morgen zegt als je je auto komt brengen ben je al €  100,00 kwijt.
Mijn E46 M3 was aan de beurt voor een 100.000 km beurt met de nodige zaken die vervangen moesten worden, schijven, banden, distributiesnaar inspectie 2, SMG pomp en nog wat zaken.............eerst maar even een prijsopgave gevraagd, die kwam op €  6200,00............
Toen maar snel een Megane RS gekocht......

Dimitri RS

Citaat van: Wim B. op 07 januari, 2014, 08:44:51 AM
Die € 215,00 vind ik niet gek, ik was ongeveer hetzelfde kwijt.
De teller staat nu op 34000 km en na ca. 4500 km is de volgende beurt aanstaande dus je kan het ook anders zien,
een bedrag van €  215,00 voor een totale afstand van 40.000 km.
Mijn ervaringen bij BMW zijn dat de bedragen daar echt nergens meer over gaan, als je daar goede morgen zegt als je je auto komt brengen ben je al €  100,00 kwijt.
Mijn E46 M3 was aan de beurt voor een 100.000 km beurt met de nodige zaken die vervangen moesten worden, schijven, banden, distributiesnaar inspectie 2, SMG pomp en nog wat zaken.............eerst maar even een prijsopgave gevraagd, die kwam op €  6200,00............
Toen maar snel een Megane RS gekocht......

tja kosten onderhoud daar denk je niet altijd aan bij aanschaf.

stoffel

Sorry hóór maar een gewoon eenmalig onderhoud van olie en filter vóór 215 is gewoon duur punt uit... dit is het standaard tarief vóór een Mégane maakt niet uit welke zowel een RS of een gewone Mégane bij de dealer waar ik de wagen gekocht heb... de dealer wou me eigenlijk elke 10000km laten komen voor onderhoud (olie en filter) vóór 215euro...heb eens rondvraag gedaan en hiervoor betaalde de meeste rond de 125euro 215 vóór een gewoon onderhoud olie en filter is duur en dat is een feit reken dat elke 10000km zoals de dealer voorstelde en je komt op 430 euro imo is dit er zwaar over na mijn garantie periode ga ik naar een andere officiële dealer en dit voor 125euro
BC

Maarten-Jan Mulder

Je hebt je garantie bij Renault (niet bij de dealer) dus als je bij een andere officiële dealer goedkoper uit bent waarom ga je daar niet heen?

Wim B.

De bordcomputer geeft aan wanneer er een beurt aanstaande is, daar hoef je voor wat de garantie betreft niet vanaf te wijken.
En, je hebt gelijk dat alleen olie + filter voor €  215,00 wel fors aan de prijs is.
Ik was voor een regulaire onderhoudsbeurt inclusief olie + filter en andere werkzaamheden een vergelijkbaar bedrag kwijt, voor een kleine beurt bij BMW was dat al snel ruim € 500,00 dus is die € 215,00 in verhouding niet te gek.

Chris

Zou je eens willen informeren of ze echt alleen olie & filter vervangen?!

Als het een kleine, eerste beurt is dan is het echt geen raar bedrag.