Franse Belg, even voorstellen.

Gestart door grimaud, 24 december, 2014, 18:28:48 PM

grimaud

Dag Allemaal,

Me hier ook even voorstellen, want al een twee weekjes aan het meelezen en ik vond de tijd rijp.

Ben een 46 jarige belgische ondernemer maar verblijf om beurt een week in Frankrijk en een week in België.
Vandaar ook mijn nick "Grimaud" daar ik mijn bedrijf daar in de baai van St-Tropez heb.

Reeds een hele autogeschiedenis maar dan vooral BMW, VW en Alfa Romeo (heb trouwens een 4C in bestelling maar dat duurt nog wel even...)

Drie maanden geleden voor mijn echtgenote een nieuwe Twingo gekocht in Frankrijk en die bevalt super, het is een 70pk intens, niet veel vermogen, maar die motor achterin met rechtstreekse aandrijving maakt alles goed, werkelijk top om mee te rijden.

Vermits mijn dailly aan vervanging toe is heb ik ook besloten om me aan een Renault te wagen  :) en wat voor één : Megane III RS Trophy 275 pk, in wit.
De wagen staat in de toonzaal van onze dealer in Grimaud en sprak me direct aan, eerst wat zitten zoeken op het wereldwijde net en alleen maar uitermate positieve kritieken tegen gekomen, kritieken die me hebben doen beslissen te wagen te kopen.

Ik heb nog even getwijfeld tussen de "gewone RS" en de Trophy, vooral voor het comfort, daar ik de wagen dagelijks ga gebruiken en toch een 50.000 km per jaar rij, maar heb toch het risico genomen en besloten dat die Trophy mijn wagen zou worden.

Wagen zal een jaartje "zakelijk" gebruikt worden en heel wat autostrade km maken, daarna gaat hij in de verzameling en zal hij gebruikt worden voor fun en eerste stappen op circuit.

Zodra ik de wagen heb zal ik mijn ervaringen delen en natuurlijk foto's posten, maar dat zal begin volgend jaar zijn daar ik de feestdagen in België doorbreng.

Een fijne kerst allemaal !

Een goed idee is meestal verrassend eenvoudig !
Megane III RS Trophy in aantocht !
Twingo 70 Intens 2014...

larsdijkstra

jochem de haas

Welkom...
St Tropez  er zijn vervelender werkplekken..
Alleen in de zomer is het geduld hebben als je met de auto weg moet....

Roald

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop van de Megane RS Trophy ben heel benieuwd naar de foto's en je ervaringen met de auto  :)
Voor dagelijks gebruik is hij misschien wel erg hardcore qua onderstel.
Anything worth doing is worth doing right

John

Welkom hier. Gave auto heb je gekocht.  /worship

grimaud

Bedankt voor de verwelkomingen  /worship

Het is inderdaad een vrij hardcore beestje, maar ook al km-vreter mag je toch genieten niet ?

Reden dat ik hem nu koop is dat de kids er nog goed in passen, wat binnen een paar jaar toch een ander paar mouwen zal zijn.
Maar voor dan staat er een M3 berline op het verlanglijstje  :D

Heb geen foto's genomen in de garage maar zodra ik de wagen heb zal ik er maken en hier posten.
Ook mijn ervaringen zal ik delen.

Groet
Twingo 70 Intens 2014...

grimaud

Hier alvast een foto van de Twingo op het strand in St-Tropez.
Twingo 70 Intens 2014...

Marcel

Welkom hier,  mooie aankoop die megane en dan ben je tenminste een echte die hard die geen compromis zoekt in een auto, al zijn 50.000 km wel veel kilometers !

Maarten-Jan Mulder

Welkom, erg leuke keuze, ben benieuwd hoe die gaat bevallen als dagelijkste auto met zoveel km's  /worship

Sjaakie

Welkom, beide wagens lijken me erg leuk om te hebben :D.

ReinRacer

Van harte Welkom hier, misschien zie ik je in 2015 op de jaarlijkse VROEMDAG op het circuit van Zollder (Belgie), van harte welkom!
Fijn dat je lid bent geworden vande Club Renault Sportives.

Graag tot ziens.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

sitechris

Welkom hier. Mooie auto heb je gekozen. Veel plezier ermee. Ik kan me voorstellen dat je in de buurt van St Tropez aardige stuurmanswegen kunt vinden  8)
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

grimaud

Super wegen rond St-Tropez ! kan ik iedereen aanraden !

Vandaag wat foto's gekregen van de verkoper (wel niet van erg goede kwaliteit) maar geeft toch al een beeld.
Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik  8)

Twingo 70 Intens 2014...

Marcel

Roald

Anything worth doing is worth doing right