Franse Belg, even voorstellen.

Gestart door grimaud, 24 december, 2014, 18:28:48 PM

AnthonyRS

Gave wagen! Zitten de optionele Ohlins er onder?

ReinRacer

Fraaie RS beste Jorgen, alvast veel RS-rijplezier ermee.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

grimaud

Dank je wel !
Of de Ohlins er onder zitten weet ik eigenlijk niet :-X, heb daarnet de vraag gesteld aan de verkoper,
maar ik denk het niet daar er geen sprake van was bij het verkoopsgesprek en de testrit...
Een goed idee is meestal verrassend eenvoudig !
Megane III RS Trophy in aantocht !
Twingo 70 Intens 2014...

John

Manie

Welkom en van harte proficiat met deze schone wagen!
De recaro's zijn uitstekend voor dagelijks gebruik, ondanks dat de lendesteun niet verstelbaar is, is de steun in de rug zeer goed (zelfs mijn vriendin met scoliose vindt ze uitstekend).

Het cupchassis is ook goed te doen, alleen ik ken want binnenwegen rond gent e.o. waar je wat minder vrolijk zou worden  :P. Maar voor de snelweg zal het prima zijn.

grimaud

Citaat van: AnthonyRS op 29 december, 2014, 14:13:01 PM
Gave wagen! Zitten de optionele Ohlins er onder?

Net bericht gekregen ze zitten er NIET onder...  >:(
Ga ik deze missen, of is er niet veel verschil... ?
Staat ook op de "gewone" banden niet de semi-slicks.
Twingo 70 Intens 2014...

grimaud

Citaat van: Manie op 30 december, 2014, 10:12:27 AM
Welkom en van harte proficiat met deze schone wagen!
De recaro's zijn uitstekend voor dagelijks gebruik, ondanks dat de lendesteun niet verstelbaar is, is de steun in de rug zeer goed (zelfs mijn vriendin met scoliose vindt ze uitstekend).

Het cupchassis is ook goed te doen, alleen ik ken want binnenwegen rond gent e.o. waar je wat minder vrolijk zou worden  :P. Maar voor de snelweg zal het prima zijn.

bij de testrit vond ik de stoelen ook top, daarom toch die wagen genomen, want ze hadden nog een andere met de standaard zetels...
Wagen gaat veel snelweg maken, en ik kan wel tegen "hard"  :) dus zal wel meevallen zeker ?

Twingo 70 Intens 2014...

Marcel

En achter af de ohlins nog monteren ?

grimaud

inderdaad, dat is ook nog mogelijk, alleen vraag ik me af of ik wel dergelijke rijders capaciteiten heb dat ik dat verschil ga voelen...
Kan wel aan een stuur draaien, maar een racepiloot ben ik zeker niet  :-X
Twingo 70 Intens 2014...

Marcel

Dan moet je daar niet het geld aan uit gaan geven,  voor dat geld van die schokdempers kun je ook je racelicentie halen ongeveer vermoed ik.

grimaud

zat ik ook te denken, want wil wel enkele diverse race en circuit cursussen gaan volgen.

Heb jarenlang op een 200 meter van de ingang van het circuit in Zolder gewoond, verschillende keren rondjes gereden met diverse wagens, maar vooral veel gekeken  :-\
Mijn dochter zit er nu nog vlakbij op school (laatste jaar lagere school in Viversel)

Wil dus zeker veel gaan bijleren !

En zodra het weer goed is staat de eerste rit op programma : de Duitse Alpenstrasse.
Samen met een vriend die een Alfa Giuletta QV heeft.

Hij is wel een overloper naar Alfa, maar heeft ook een Renault hart, want een jaar of 25 geleden reed hij met een R5 GT Turbo en ik met een Golf GTI, wij waren toen de schrik van bilzen en omstreken...  :-X maar die "gekke" tijden liggen al lang achter me... 8)
Twingo 70 Intens 2014...

Marcel

En er liggen weer "gekke tijden" in het vooruitzicht zeker ? ;D
Op circuit Zolder heb ik al heel wat rondjes gereden, leuke baan en in het verleden was het WSR er te gast, daar toen 2x naar toe geweest met de 5.

ReinRacer

Leuk man, dat je bij de CRS bent, we hebben jaarlijks de hogere rijvaardigheid dag op het circuit van Assen, de jaarlijkse VROEMDAG op het circuit van Zolder etc.
Het circuit van Zolder is het dichts bij voor je, zeker een erg uitdagende baan.
Ook zijn  er in samenwerking met de GTI Club mogelijkheden om op het circuit van Zandvoort te rijden avonden of middagen, keuze genoeg voor je.

Graag tot ziens in het nieuwe jaar.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

sitechris

Heel veel geld zeg! Hoeveel trackdays op jaarbasis ga je doen? Blijft dit tot 1 of 2 beperkt, dan zou ik wellicht het risico nemen om hiervoor geen verzekering af te sluiten (ofwel volledig eigen risico en mogelijk je auto afschrijven). Uiteraard kan het handig zijn om op de Ring niet op 100% te gaan.

Jammer btw dat Renault en alle andere automerken niet een dergelijke verzekering aanbieden. Merken als Seat, Renault adverteren constant met de rondetijden, dus ik zou tegen ze willen zeggen 'put your money where your mouth is'  8).
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl