Clio 197 ruitensproeiers

Gestart door JPO, 02 februari, 2015, 12:53:48 PM

JPO

Hallo,

Mijn Clio heeft sinds de aankoop het probleem dat de ruitensproeiers niet werken, het pompje werkt wel want de koplampsproeiers geven wel vloeistof maar op de voor en achteruit komt dus helemaal niks.
Nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat dit kan zijn omdat de slangetjes van Clio's soms niet lekker zitten of zoiets.
Is dit probleem bekend? En eventueel een oplossing?

Maarten-Jan Mulder

Even bij het scharnier kijken (van de motorkap) kijken, daar zit die soms wel eens klem.

Marcel

Je pompje kan stuk zijn ondanks dat je het pompje wel hoort draaien.
Waarschijnlijk heb je twee pompjes,  een voor de koplampen en een voor de ruiten.

JPO

Heb even rond gekeken onder de motorkap, slangetjes zaten hier en daar beetje dubbel maar dat was niet het probleem. Ze mogen er komende maandag bij de garage nogmaals naar kijken.

JPO

Vandaag stukje gereden en toch even aan de hendel getrokken, deed opeens alles het... wtf
Misschien zat er geen antivries in het reservoir, want die heb ik ook sinds kort even bijgevuld.

raar

Marcel

Vraag als de clio naar de garage gaat of ze de UCH/zekeringkast willen uitlezen op storingen.
Als een van de schakelaars aan de stuurkolom het probleem veroorzaakt,  staat dat wel eens opgeslagen als storing.

JPO

Goeie tip, dank.
Nu nog onthouden voor maandag :P