Best driving roads

Gestart door JPO, 11 februari, 2015, 10:48:04 AM

JPO

Ik heb even op het forum zitten zoeken maar ik mis een topic met verhalen van de mooiste ritten die jullie gemaakt hebben!
Ben benieuwd waar mensen geweest zijn en hoe hun rijervaringen daar waren. Op die manier kan ik misschien een leuke route bouwen voor komende vakantie  ;D!
Maar natuurlijk niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen, vertel eens over je roadtrips en zet deze kracht bij met een paar foto's.
Ik zal zelf vanavond ook een paar verhaaltjes in elkaar zetten inclusief foto's. (nu aant werk)

Marcel

De alpine rally's in de ardennen/Duitsland zijn altijd leuk om te doen. :-)
Tijd geleden heb ik beide stuurmanswegen gekocht van autovisie,  daar staan ook mooie routes in beschreven.

la_fusion

Een aantal gebieden die altijd mooi zijn:
- Zwarte woud in Duitsland.
- Ardennen
- Luxemburg
- Zuid-Frankrijk (de kust bij Nice, gebied rond Gorge du Verdon, Mont Ventoux)

Ik denk dat het meer de gebieden zijn die mooi zijn en niet zo zeer de wegen zelf. Zo heb ik afgelopen vakantie ook de Col de Turini gereden en hoewel ik het erg leuk vond om te rijden was mijn vriendin helemaal misselijk toen we beneden kwamen. De gebieden waar het glooiender ging in Frankrijk vond ze veel prettiger ;)

Maarten-Jan Mulder

Zwitserse alpen zijn echt geweldig, San bernardino Pas (de oude), flueala pas, etc. echt geweldig mooi  /worship

Xabre

Tja zoveel leuke wegen in Zwitserland, ik weet ze allemaal niet meer, toevallig schiet me wel de SS337 te binnen ergens op de grens Zwitserland/Italie, heel smal en alleen maar bochten.. 's nacht in de stromende regen en onweer eens gereden

https://www.google.nl/maps/@46.142152,8.586915,3a,75y,274.65h,82.94t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4O0cFTrL-2l1FpAdX4KIIg!2e0

Marcel

Schotland heeft ook mooie wegen,  ik heb daar al eens twee weken rond gereden.
Helaas met een opel corsa 1.2  :(

JPO

Nou zoals beloofd met wat foto's

In 2010 rondrit gedaan door europa, 7k km in 2 weekjes :), Gorges du Verdon is echt een aanrader

Vergeet Monaco niet te bezoeken  /worship

Stelviopass omhoog via umbrailpass

De weg naar beneden Stelviopass

2012 was een rit naar Kroatie, mooie wegen, mooi land. Rit langs de kust is heel mooi en best leuk sturen, helaas veel toerist ook op de weg
en Kroaten zelf rijden als complete zelfmoordidioten

Italiaanse Dolomieten

Schitterende wegen en passen in overvloed

Vanuit Zwitserland het gebied ingereden en onder de Oostenrijkse grens gebleven.

In het oosten van het gebied richting het zuiden gezakt

En van daaruit weer in westelijke richting terug naar Zwitserland

Passo Pordoi - Gardena pass - kan je mooi rondjes rijden :)

En natuurlijk via de Stelviopass weer terug Zwitserland in!

Xabre

Mooi he ;D komende zomer ga ik ook weer, nu al zin in 8)

grimaud

Wij hebben in de zomer de Duitse Alpenstrasse op het programma staan, naar het schijnt echt de moeite.
http://www.deutsche-alpenstrasse.de/de/startseite/

Passo Pordoi ook al een paar keer gereden, TOP !
En natuurlijk de VAR in Zuid-Frankrijk, rond St-Tropez, leuke stuurmanswegen... met vlakbij de Verdon, Route Napoleon,...
Een goed idee is meestal verrassend eenvoudig !
Megane III RS Trophy in aantocht !
Twingo 70 Intens 2014...

jochem de haas

Col de la bonnette. ..Onder andere ...gewoon Zuid Frankrijk tussen Italiƫ en Zwitserland. ..
goede michelin kaart mee en op zoek naar geel of nog beter witte wegen met groene rand ....Suc6 verzekerd...

Wil volgend jaar de T2 een x mee nemen ...
kijk er nu naar uit

nagel

In de boeken "Curves" (nu al 4 delen) staan de mooiste wegen van Europa beschreven. Een aanrader, ik heb ze alle vier en heb er al heel wat informatie uitgehaald om mooie routes te maken. A.s. zomer gaan we wederom (doen we nu al voor het 4e jaar) met een enthousiaste groep met sportieve auto's een schitterende tocht, dit keer een zesdaagse rit door drie Alpen landen, maken. De boeken "Curves" hebben me geholpen bij het maken van deze a.s. tocht.
www.curves-magazin.com
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

dennis rs

Afgelopen jaar in limburg geweest ook hele leuke weggetjes daar.en natuurlijk in duitsland de nurburgring en het gebied er om heen😊 . Dit jaar gaan we hoogtwaarschijnlijk ook een tripje maken met een aantal vrienden van me. En dan willen we ook naar frankrijk rijden en daar wat wegen op zoeken . Dus daar komen zkr dan een mooi verslagje over😄

Marcel

Citaat van: dennis rs op 12 februari, 2015, 16:07:35 PM
. Dus daar komen zkr dan een mooi verslagje over😄

Leuk voor in het clubblad / AM

sitechris

Leuk draadje. Niets leuker dan lekker rondscheuren in je snelle hothatch op een uitgestorven bergweg. Op dit soort wegen ga ik mijn vorige Megane RS zeker missen. Wat een fun heb ik gehad met die auto.

http://driveaholic.nl/tag/great-drives/

Glaubenberg, Zwitserland

Sustenpas, Zwitserland

Rossfeldstrasse, Duitsland

Nufenen- en Furkapas, Zwitserland (met de lease diesel)

Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

JPO

Schitterende platen! Graag meer van dit :).