Ervaringen Audio Connection Box van andere merken

Gestart door JPO, 23 februari, 2015, 14:04:23 PM

JPO

Hallow allemaal,

Ik zou in de toekomst (voor de zomervakantie) graag een USB aansluiting in mijn Clio willen hebben.
Nu had ik een tijdje geleden via marktplaats een originele renault ACB toegezegd gekregen maja marktplaats he...  >:(
Nu worden er via marktplaats ook nog allerlei andere apparaten aangeboden van bijvoorbeeld yatour die hetzelfde doen als een ACB. Vind alleen de websites een beetje vaag die ze aanbieden en wil graag eerst horen of er mensen met ervaring zijn over een van de andere merken die ACB's aanbieden en via welke websites ze die hebben gekauft.

Vooraf dank

la_fusion

Ik heb zelf in mijn Clio's(nu 3 RS, eerder een 2 1.6) alleen ACB's gehad en die hebben eigenlijk altijd prima gewerkt. Wel eens dat ze bij het starten van de auto niet werden herkend maar daar heb ik tegenwoordig eigenlijk geen last meer van. In mijn Fiesta ST uit '06 heb ik een Yatour gehad en die vond ik veel minder handig werken dan de ACB. Zo kon ik maximaal 6 mappen hebben in de root van de USB stick en alle nummers moesten genummerd zijn om goed te werken. Ook was de bediening op de Ford minder makkelijk vanaf het stuur maar ik durf niet te zeggen of dat door de Yatour kwam of door de Ford bediening.

Conclusie is dus vooral het verschil in hoe makkelijk je er bestanden op kunt afspelen. Daarnaast vind ik een originele oplossing altijd wel een fijner idee.

Sjaakie

Ik ben me momenteel ook aan het oriĆ«nteren voor zo'n kastje. Ik zag dat je op zo'n Yatour ook een bluetooth module kon aansluiten. Dat is volgens mij niet mogelijk op een originele ACB. Heb je gelijk een handsfreeset voor de telefoon. 

JPO

Ik heb inderdaad ook liever een originele ACB, maar toen ik navraag deed bij Stam Amersfoort voor zo n kastje wilden ze daar 200 euro voor hebben... beetje veel als je het mij vraagt.

la_fusion

Zelf heb ik mijn eerste ACB gekocht voor zo'n 130 euro op een Poolse/Duitse Renault dealer site en weer verkocht voor 100 euro. Mijn tweede ACB heb ik gekocht tweedehands voor 75 euro. Het is dus ook wel goedkoper te regelen :)

JPO

Ja klopt, ik had dus tweede hands een toezegging voor 60 euri, maar die was opeens verkocht. Marktplaats staan ze nu niet meer.