wanneer distrubutie riem vervangen

Gestart door dennis rs, 06 maart, 2015, 09:53:09 AM

HaDries

Citaat van: Marcel op 10 april, 2015, 20:14:41 PM
Al een besluit genomen wat te doen met je poelie ?

De hele distributie word vervangen, en de airco compressor word gedemonteerd en bekeken of de poelie alleen te vervangen is of toch gehele apparaat.

Een ding is zeker ik wil het zaakje deugdelijk klaar hebben en nog lang genieten van de Meggie

Marcel

Als je de Megane voorlopig niet weg wil doen is het verstandig nu te investeren inderdaad.

HaDries

Ships auto zou morgen naar garage voor reparatie, vanmiddag zelf ff gebeld voor een kleinigheidje gaat de hele operatie niet door.
Alle onderdelen schijnen nog niet binnen te zijn, staat nu op de nominatie voor vrijdag as.

Op zich niet zo erg maar ik heb de auto nodig om op het werk te komen en de bewuste poelie is weer iets verder stuk gegaan

HaDries

The story word vervolgt de hele distributie en poelie vervangen maar het nare vroemende geluidje a la slecht draaiende ventilator of multiriem is er nog.

Remmen zijn inmiddels ook gereinigd omdat de schijven groeven hebben werd gedacht dat deze het nog zouden kunnen veroorzaken maar nee.

Vraag mij zelf af of het niet de turbo zou kunnen zijn ? al verwacht ik hierbij een veel hoger en fluitend geluid

Marcel

Tja, een geluidsopname zou mooi zijn maar dan is het nog steeds moeilijk oordelen vanachter de computer.
Wat denken ze in de garage ervan ?

HaDries

Citaat van: Marcel op 17 april, 2015, 20:53:42 PM
Tja, een geluidsopname zou mooi zijn maar dan is het nog steeds moeilijk oordelen vanachter de computer.
Wat denken ze in de garage ervan ?

Die weten het ook ff niet meer in stilstand of stationair draaien van de motor was het geluid niet te vinden, gaan er nu het "geluidenkastje" aan hangen. En andere monteur vermoed een tussen lager oid.

Geluid heeft veel weg van een compressor (het hoog oplopen en joelen van een v-snaar)

Marcel

Je moet dus rijden met de auto anders hoor je het geluid dus niet ?

Maarten-Jan Mulder

Heeft de rechter aandrijfas geen tussen lager?

Marcel

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 17 april, 2015, 22:17:37 PM
Heeft de rechter aandrijfas geen tussen lager?

Zeker weten en die zorgen wel eens voor verwarring  :(

HaDries

Citaat van: Marcel op 17 april, 2015, 21:52:13 PM
Je moet dus rijden met de auto anders hoor je het geluid dus niet ?

Ja, stilstaand niets te horen rijdend wel ook onbelast, dus de auto uit laten rollen is het geluid er.

Eerder heb ik ook geprobeerd onder het rijden de motor uit te schakelen en dit lukte moeilijk maar wanneer de auto uitrolde en de motor was ook uit had ik het geluid ook.

Zou dus nog in deze richting moeten zoeken ????

Marcel

Even gemakkelijk geoordeeld op deze zaterdag morgen maar dan moet je het zoeken in het aandrijf gedeelte,  wiellagers,  versnellingsbak,  aandrijfassen bv.
Dus ook dat steunlager van de rechter as is mogelijk.

HaDries

Citaat van: Marcel op 18 april, 2015, 07:52:04 AM
Even gemakkelijk geoordeeld op deze zaterdag morgen maar dan moet je het zoeken in het aandrijf gedeelte,  wiellagers,  versnellingsbak,  aandrijfassen bv.
Dus ook dat steunlager van de rechter as is mogelijk.

Monteur stelt volgens zijn bevindingen vast dat het de wiellagers niet zijn (hij gaf het tussenlager of steunlager rechts ook groot kans)

Marcel

De "luister" koffer dan maar eerst op het steun lager aansluiten.

Maarten-Jan Mulder

Ik ben benieuwd, wel een vervelend iets dit, je wil het opgelost hebben en niet blijven zoeken.

HaDries

weer een nieuwe bevinding gedaan omtrent het probleem;

achteruit rijden in de versnelling hoor je het heel duidelijk, zet je de auto vrij (uitrollen) hoor je het niet.

Volgens "luisteraar" komt het uit de voorkant van de auto