Ervaringen met stuggere draagarm stabi en ophangrubbers

Gestart door HaDries, 29 juni, 2015, 19:07:59 PM

HaDries

Ervaringen met andere (stuggere) draagarm, stabi, en ophang rubbers, geeft dit extra trillingen in de auto.

Volgens de leverancier moet dit voordelen bieden tov de wegligging en stuurprecisie

Marcel

Zelf heb ik er een ervaring mee,  en dat was het monteren van een hondebot/onderste motor steun.
Ik werd helemaal gek van het resoneren wat een "rand verschijnsel " is van zo'n motor steun.
60 km heeft het ding erop gezeten,weg ermee, was leuk om uit te proberen weet je nog Johan van Loenen!
Het is iets wat uit de racerij komt en daar is alles compromiloos.
Dus hoe meer van zulke spullen op het onderstel, hoe directer het gaat sturen /reageren.
Maar ergens zal ook een kantelpunt zijn dat de auto nerveus in zijn besturing zal worden,  op het circuit is dat niet zo erg maar op de snelweg kan ik me het voorstellen als hinderlijk.

HaDries

Heb er geen motorsteun bij zitten, alleen in draagarmen voor en achter en de stabilisatorstang rubbers

Marcel

Dan horen we graag je bevindingen hier na montage van de onderdelen  :)

teupie

Ik ben op de GTT wel erg blij met die versterkte motorsteunen. Motor (en versnellingsbak) kantelen veel minder sterk.
Enige nadeel inderdaad wat meer trillingen, maar valt goed mee te leven, als je ook een 2 cylinder 500 Twinair Turbo gewend bent.
Ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen met andere, stijvere draagarmrubbers e.d.

Maarten-Jan Mulder

Draagarmrubbers zul je niet zo heel veel van merken, de stabistang rubbers ga je wel echt merken.
Motorsteunen is vooral het kantelen tegengaan idd, zijn ook gradaties in net als bij de stabi/draagarm rubbers.

HaDries

Voor de duidelijkheid gaat om de instelbare rubbers voor dagelijks gebruik op de weg via Madeno Racing

Marcel

HaDries

Citaat van: Marcel op 30 juni, 2015, 18:16:04 PM
Instelbare rubbers ? Heb je daar een foto van ?
Had er neer moeten zetten "dmv anders gevormde rubbers kan er anders afgesteld worden"
Foto heb ik niet ....

antoine

Heb je deze? Lijkt wel dat de binnenste bus draaibaar is.

Marcel

HaDries

Citaat van: antoine op 30 juni, 2015, 19:53:54 PM
Heb je deze? Lijkt wel dat de binnenste bus draaibaar is.

Heb ik nog niet maar ben er mee bezig, lijkt het wat ?

Marcel

antoine

De foto is een voorbeeld foto afkomstig van de site van Maden.

HaDries