fred's R5 AT '83

Gestart door fred_r5_AT, 04 januari, 2011, 08:17:39 AM

Maarten-Jan Mulder

Ziet er alleszins nog redelijk uit. Er bestaan wel schema's maar of dat allemaal nog klopt met hoe het nu in de auto zit?

antoine

Er bestaan, voor zover ik weet, minimaal 3 schema's voor de AT. Omdat deze AT uit het zelfde jaar komt als mijn oude zal deze carburateur ook voorzien zijn van een butterfly switch.

Zie hier

fred_r5_AT

Citaat van: antoine op 16 februari, 2011, 23:04:12 PM
Waarom een schema uittekenen als er schema's bestaan?

PS turbo revisie van je T3 turbo kost ongeveer 750 euro bij turbo service belgium

WA 750€€ ik dacht 250 €

en is dat een T3 ??

antoine

Een kennis van mij heeft een jaar of 2 zijn turbo bij turbo service belgium laten reviseren en moest 750 euro betalen. Het is een T3 turbo met onderdelen waar nog erg slecht aan te komen is.

en ja het is een T3 turbo, alleen veel anders als bv die van een crossford ;)

fred_r5_AT

mijn achteras er van onder ge haalt
het ging vrij gemakkelijk

maar je net gelijk allemaal e ROEST

antoine

Bekent euvel van een Renaultje helaas. Helaas was het al bekend dat deze auto niet de beste was om te kopen. Dit zal ook wel de reden zijn geweest dat hij al meer dan 4 jaar te koop stond?!

Maarten-Jan Mulder

Ach, aan de andere kant, je last er nieuwe stukken in en je bent al een heel eind.
De losse delen zou ik gewoon laten stralen, dat is heel erg dik staal, dat is nooit door en door verrot. Er is ook ergens een stukje dorpel wat je even open moet trekken, daar roest het vaak aan de binnenkant. Weet zo even niet meer precies waar.

fred_r5_AT

ik ga hem voledig laaten straalen  :D

en als hij gestraald is ga ik het niet meer zien zitten  ???

Maarten-Jan Mulder

Zo horen we het graag, dan pak je het echt goed aan  :) Ga je hem ook nog door een bad doen?

fred_r5_AT

nee daar ben ik niet zo voor
alles gaat er af van verf en kan je tot in de kleinste hoekjes terug beschermen ?
ik denk van niet

Maarten-Jan Mulder

Het kost natuurlijk ook aardig wat ja en de vraag is inderdaad in hoeverre het beschermt. Wat in elk geval goed gewerkte voor b.v. binnenkant van de kokers is afvullen met afgewerkte olie.

Richard_Lemmen

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 28 april, 2011, 23:40:36 PM
Het kost natuurlijk ook aardig wat ja en de vraag is inderdaad in hoeverre het beschermt. Wat in elk geval goed gewerkte voor b.v. binnenkant van de kokers is afvullen met afgewerkte olie.

Heb ik geprobeerd en was geen succes. De olie loopt na een paar weken van de zijkant van de kokers af en gaat onderin de koker liggen. Dat is dan beschermd, maar de rest niet. Dit goedje werkt beter.

http://mike.british-cars.de/Korrosionsschutzfett.htm

Geen olie of wax, maar een vet dat warm gemaakt moet worden voor aanbrengen. Van wax heb ik namelijk ook geen hoge pet op. Best wat auto's gezien die na een paar jaar toch weer begonnen te roesten op met wax behandelde plekken.
Enige nadeel: Het is een rotklusje om dit spul aan te brengen.  :P
"Make the suspension adjustable and they will adjust it wrong -- look what they can do to a Weber carburetor in just a few moments of stupidity with a screwdriver."
Colin Chapman

Maarten-Jan Mulder

Dat geloof ik graag, lijnolie werkt trouwens wel goed, dit trekt in het metaal. Het is alleen nogal duur om je hele auto er mee te doen, ik behandel mijn dorpels er elk jaar mee  :)

fred_r5_AT

mijn 5je gaat tog niet in een bad
ik ben daar niet voor
ga al werk genoeg hebben