Restauratie R5 Alpine Turbo

Gestart door RS200VB003, 16 september, 2015, 23:47:51 PM

Maarten-Jan Mulder

Nieuwe voorruit? Klokje is inderdaad origineel Alpine Turbo Antoine! Wij hebben er ook nog 2 liggen (die het allebei doen  8) ), ze kunnen er alleen niet in vanwege de rolkooi.

RS200VB003

Nee voorruit is nog goed. De achterruit zoeken we nog een net exemplaar voor.

Jacob Priem

klokje is inderdaad standaard AT, alleen dan wel met oranje verlichting dacht ik (op te lossen met folie lijkt mij).

Ik zoek eigenlijk nog een nieuwe voorruit, maar begreep laatst dat die nog nieuw leverbaar moeten zijn. Achterruit zal iets moeilijker zijn denk ik.

Ben je al uit de kleur van de velgen ? Ik zou persoonlijk geen gouden inserts doen op een AT velg, maar ik mag eigenlijk niets zeggen met mijn gouden gotti's  ;) ;D

antoine

Ik was een beetje in de war met iets anders. Over een jaartje maak ik me er helemaal niet meer druk om dan bestaat mijn oude hobby niet meer. Gotti''s horen goud te zijn, zeker die van jouw Jacob.

RS200VB003

De verlichting was origineel van het klokje altijd groen. Vreemde kronkel van de Renault ontwerpers. De kleur groen voor de verlichting werd ook toegepast bij de sigarettenaansteker (ja zo heette die in de jaren tachtig nog) en de bedieningsknoppen van de kachel.

Jacob Priem

Je hebt helemaal gelijk, sorry ! Is alweer een paar maanden terug dat ik het klokje voor het laatst zag branden  ;)

Roald

Citaat van: RS200VB003De kleur groen voor de verlichting werd ook toegepast bij de sigarettenaansteker (ja zo heette die in de jaren tachtig nog)

In de jaren 90 heette dat ook nog zo hoor   :)
Anything worth doing is worth doing right

turbo_fred

Een 5 Alpine en een MCV, je blijft er in rijden.
Verzamelaar van Renault miniaturen.
Bestuurslid ACMA North Europe, dé Renault miniaturenclub.

teupie

Dit wordt echt een fraaie auto met oog voor detail, mooi om te zien.  Succes met het afbouwen.

Chris

Prachtig!

Ik las iets over een nieuwe voorruit? Waar is deze besteld?! Heb verder nog nergens geïnformeerd...

Willeon de Zoete

Erg mooie en gedetailleerde restauratie!  /worship /worship
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

RS200VB003

Het is al weer even geleden maar hier een laatste update. De remdrukregelaar achter bleek toch nog te lekken. Uiteindelijk hebben we nog een nieuw exemplaar weten te scoren bij een lokale auto onderdelen shop.

Gisteren als finishing touch de deuren goed afgehangen. Nu kan ook de bekleding en de dashboardkastjes/schapjes worden gemonteerd.

De achterklep en bumper zijn ook klaar. Alleen de ruitenwisser, logo, reflectors, mistachterlicht en binnenbekleding. Oeps toch nog heel wat. komende week mee aan de slag. Van de achter binnenpanelen is het kunststof erg verkleurd. We hebben besloten deze in de juiste kleur te spuiten met een speciale kunststof primer en lak.

Ook maar nieuwe gasveren gemonteerd.

RS200VB003

Oh ja, De voorruit is niet vernieuwd, die was prima. We zoeken nog een achterruit. Deze heeft nogal geleden van een vorige eigenaar met een ijskrabber. Brons getint.

Maarten-Jan Mulder

Echt respect hoor hoe secuur deze gerestaureerd wordt  8)
Nieuwe remdrukregelaar bij een lokale auto shop? Dat is wel mooi dat ze die nog hebben.
Originele gasveren of van een scenic? Heb begrepen dat die van een scenic identiek zijn.

Roald

Mooi hoe dit project ook zo snel vordert zeg, klasse werk!  /worship

@Maarten-Jan:

Bij die gasveren krijg ik een beetje hetzelfde idee als het knopje voor de elektrische spiegel verstelling en de radio bediening aan het stuur schakelaar :)
Die zijn ook al 30 jaar hetzelfde voor elke Renault  ;D
Anything worth doing is worth doing right