Woensdag 19 Oktober - Hogere Rijvaardigheids Dag (HRD) circuit Assen

Gestart door Marcel, 26 december, 2015, 11:14:46 AM

Maarten-Jan Mulder

Marcel

GeorgesMp

Dimitri RS

Citaat van: Marcel op 13 oktober, 2016, 12:44:48 PM
Pffff, veel te druk.

er gaan er wel een aantal stuk  ::)
hoewel dat valt eigenlijk wel mee gezien de laatste jaren.

Michael Verheijen

Ik snap dat het aan ervaring ligt in welke groep je ingedeeld wordt. En aan de auto hoeft het zeker niet te liggen. De vraag is ook of groep 2 echt heel veel sneller rijdt dan groep 1. Maar goed, genoeg gezeur en gezanik. Volgende week gewoon lekker rijden en de baan weer wat beter onder de knie krijgen. Stiekem heb ik toch wel de wens de Ramshoek vol gas te kunnen nemen. (roll)

Marcel

Michael Verheijen

Weet ik ja... Ik probeer dit te voorkomen:
Met dank aan Ruud, als ik zo vrij mag zijn... :)

la_fusion

Mwah dat lag vooral aan te hoge bandendruk. Belangrijkste is om te doen waar je je fijn bij voelt. Niet om te bewijzen of je wel of niet max snelheid door Ramshoek kunt ;)

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Michael Verheijen op 13 oktober, 2016, 20:12:53 PM
Ik snap dat het aan ervaring ligt in welke groep je ingedeeld wordt. En aan de auto hoeft het zeker niet te liggen. De vraag is ook of groep 2 echt heel veel sneller rijdt dan groep 1. Maar goed, genoeg gezeur en gezanik. Volgende week gewoon lekker rijden en de baan weer wat beter onder de knie krijgen. Stiekem heb ik toch wel de wens de Ramshoek vol gas te kunnen nemen. (roll)
Haha gewone vragen toch  ;) maar tempo ligt wel aanzienlijk hoger als bij de beginners  :)
Ramshoek volgas zit meer tussen de oren dan dat het echt spannend is, juiste lijn rijden en gas er op houden, absoluut niet los laten.
Maar zou er inderdaad zeker goed over nadenken, in principe kun je daar de hoogste snelheid van het hele circuit, in een bocht... dus als je gaat dan ga
je ook met hoge snelheid.

DaanOOntje

Iemand ervaring met toyo r888 en regen??? Weersverwachting is niet al te denderend voor woensdag....

Redacteur AM

Als ze op temperatuur blijven dan is het leuk, mooi progressief glijden (althans met mijn Mégane Radicale). Worden ze te koud dan is het net of het aan het ijzelen is..., zelfs remmen bij rechtuit wordt dan moeilijk...

Maarten-Jan Mulder

Geen probleem, nog steeds meer grip als een straat band mits er geen staand water is (wat er op het TT circuit zelden is).
Daarnaast voel je met semis, ook op nat, veel beter aan wat de auto doet en voel je grens ook goed aankomen.
Zou dus lekker op je toyo's gaan rijden  :)

Met een beetje mazzel trekt de weersverwachting nog bij, ten slotte kunnen we nog maar betrouwbaar 1 hooguit 2 dagen voorspellen.

Martijn

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 14 oktober, 2016, 07:21:07 AM
Citaat van: Michael Verheijen op 13 oktober, 2016, 20:12:53 PM
Haha gewone vragen toch  ;) maar tempo ligt wel aanzienlijk hoger als bij de beginners  :)
Ramshoek volgas zit meer tussen de oren dan dat het echt spannend is, juiste lijn rijden en gas er op houden, absoluut niet los laten.
Maar zou er inderdaad zeker goed over nadenken, in principe kun je daar de hoogste snelheid van het hele circuit, in een bocht... dus als je gaat dan ga
je ook met hoge snelheid.

Ramshoek vol gas? Dan heb je te weinig exit snelheid uit de vorige bocht of een te langzame auto MJ. Ik kan het met mijn cup auto, enkel op nieuwe banden(slicks) en de omstandigheden moeten goed zijn (oftewel, de baan moet goede grip hebben en dat verschilt nogal eens op Assen)

Tot woensdag in elk geval ;)

Martijn

Citaat van: Michael Verheijen op 13 oktober, 2016, 20:18:49 PM
Weet ik ja... Ik probeer dit te voorkomen:
Met dank aan Ruud, als ik zo vrij mag zijn... :)

Dat viel nog mee... Dit gebeurde mij 2 jaar geleden voor volle tribunes terwijl ik op kop lag in mijn klasse :(