Oktober Vroemdag circuit Zolder

Gestart door Marcel, 26 december, 2015, 11:16:48 AM

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Deze dag is van de kalender van de Club gehaald, we gaan hier als Club niet meer naar toe.
Dit omdat de veiligheid bij deze dag de laatste jaren niet meer voor op staat.
We hebben dit vernomen van de mensen die hier vorig jaar en het jaar daarvoor geweest zijn.
Ik laat hem hier wel staan voor mensen die op andere wijze (via een andere club) naar deze dag willen gaan.

DaanOOntje

Nou ik weet niet hoe het was voor 2 jaar geleden maar ik heb de laatste 2 jaar geen problemen of rare dingen ondervonden. In principe zijn er veel marschals aanwezig waarbij de volledige baan "gedekt" is. Pechgevallen of debielen heb je overal.

Maarten-Jan Mulder

Dat is jouw ervaring, we hebben van verschillende clubleden hele andere ervaringen vernomen.
De aanwezigheid van Marshalls zegt niets over hoe er met debielen omgegaan wordt, als die niets door geven schiet het ook niet op.
Die clubleden mogen hier zelf in detail uit de doeken doen hoe en wat als ze daar behoefte aan hebben, ze zijn in elk geval wel van dien aard
dat we als club besloten hebben hier niet meer aan deel te nemen.

In elk geval één ieder is uiteraard vrij om gewoon te gaan  :)

Dimitri RS

Citaat van: DaanOOntje op 08 februari, 2016, 18:49:03 PM
Nou ik weet niet hoe het was voor 2 jaar geleden maar ik heb de laatste 2 jaar geen problemen of rare dingen ondervonden. In principe zijn er veel marschals aanwezig waarbij de volledige baan "gedekt" is. Pechgevallen of debielen heb je overal.

heb het "spektakel" van 2015 ook gemist.

henri5gt

ben er 2015 wel geweest, op zich heb ik om mij heen niet veel misstanden gezien, maar er werd wel behoorlijk stevig door gereden om het zo maar te noemen.
nu weet ik nog van 2013 dat er een paar auto's van de baan waren gehaald vanwege 'foute' acties, daar heb ik in 2015 niets over/van gehoord. misschien dat de marshalls ook wat coulanter zijn geworden in de loop der jaren.
al met al wel jammer dat we er niet meer naar toe gaan, maar kan het ook wel begrijpen. scheelt mij in ieder geval weer een vrije dag opnemen  ;)
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Maarten-Jan Mulder

Ik ben er zelf nooit geweest, Ronald volgens mij in elk geval de afgelopen jaren niet. Dus we moeten daarbij toch varen op wat de leden die er wel geweest zijn ons vertellen.
Als er dan ook maar sprake is van enige twijfel m.b.t. de veiligheid, dan kiezen we er toch voor om het niet te doen.

ReinRacer

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 17 februari, 2016, 14:14:52 PM
Ik ben er zelf nooit geweest, Ronald volgens mij in elk geval de afgelopen jaren niet. Dus we moeten daarbij toch varen op wat de leden die er wel geweest zijn ons vertellen.
Als er dan ook maar sprake is van enige twijfel m.b.t. de veiligheid, dan kiezen we er toch voor om het niet te doen.

Even een berichtje hierover van mijn kant; Ik heb de afgelopen 3 jaar de inschrijvingen en registraties ter plaatse op het circuit van Zolder voor de CRS leden gedaan, en er zelf ook aan deelgenomen, in totaal al 10 jaar, 7 jaar met de GTI club, de veiligheid stond altijd voorop, geen gevaarlijke inhaalcapriolen, opduwen, links/rechts inhalen waar het gevaarlijk is.. etc. In 2014 in de ochtendsessie van de VROEMDAG al diverse gevaarlijke capriolen meegemaakt, waarbij ik dacht dat ging net goed, heb het nog 1 jaar aangekeken, maar in de middagsessie van de VROEMdag 2015 was er een zeer gevaarlijke situatie waar ik ternauwernood,  door een snelle uitwijkmanoeuvre van mijn kant een ernstige "klapper" van een andere deelnemer kon voorkomen, een caterham coureur had zijn motor opgeblazen en een aardig oliespoor neergelegd op het circuit, gele vlaggen van de baanofficials van het Circuit van Zolder (dus langzaam rijden) ik zag een andere deelnemer in mijn spiegels veel te hard aankomen "vliegen" (de gele vlaggen had hij niet  waargenomen van de baanofficials daar), door snel naar links op het gras uit te wijken ging het maar net goed, maar de schrik bij mij en het gehandicapte kind  zat er goed in, Ik heb het ook nog aangekaart bij de wedstrijdleiding, verder niets meer van gehoord!

Voor mij gaat het nu meer een meer op een track/racedag lijken, en daar was zo'n VROEMDAG voor het gehandicapte kind niet voor opgezet in het begin, veel deelnemers vergeten nu dat de bestuurder ook de veiligheidsverantwoording voor een Gehandicapt kind heeft. Het is geen RACEdag, maar een VROEMdag. Nurburgringcapriolen horen zeker niet thuis op zo'n VROEMdag voor het gehandicapte en mindervalide kind..deze kinderen zijn al zo beperkt, en dan hoort het een ontspannen rit voor het gehandicapte kind te zijn, en niet dat het kind  erg bang uit mijn auto stapt en in tranen uitbarst bij zijn begeleider door de hevige schrik...

Trouwens al 4 jaar ook totaal geen rijdersbriefing meer van de wedstrijdleiding op het circuit van Zolder, en dat zegt op zich ook al genoeg.
Ik vind het jammer, maar "it is what it is" ik heb 10 jaar met heel veel plezier aan de VROEMdagen voor het goede doel deelgenomen, en de laatste 4 jaar met de CRS en alle registratie en inschrijvingen op het circuit bij de wedstrijdleiding erg graag voor jullie CRS-leden gedaan.
Je kan altijd individueel inschrijven voor de VROEMdag 2016, hier de informatie en heel veel plezier alvast.

VROEMDAG 2016
Dinsdag 18 oktober 2016
De Vroemdag is een onvergetelijke sportdag voor kinderen uit het bijzonder onderwijs. Er worden avontuurlijke en aangepaste sportactiviteiten georganiseerd rond het circuit van Zolder met de bedoeling deze kinderen te stimuleren tot permanente sportbeoefening. Hoogtepunt van de dag is een rit op het circuit in een sportauto bestuurd door één van de vele vrijwilligers.
hier de website: https://www.bloso.be/sportpromotie/ActiesEvenementen/Jongeren/Pages/Vroemdag.aspx
E-mail: promotie-limburg@sport.vlaanderen

Veel plezier toegewenst.

vr. groeten van
Rein RS
redacteur/interviews CRS AM Magazine.

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

dennis rs

Ik ben er zowiezo weer bij /worship

ReinRacer

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!