Stappenmotor inleren

Gestart door joswilliams, 10 januari, 2011, 17:39:09 PM

joswilliams

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 14 januari, 2011, 15:53:04 PM
6 CD Wisselaar, waarvan de eerste 2 CD's MP3 mogelijkheid hebben incl. WMA  :)

Alleen denk ik niet dat die ooit voor de clio geleverd is.

In deze clio 2 RS fase 3 zit hij toch wel.

http://link.marktplaats.nl/402631508

Maarten-Jan Mulder

Ja ik zie het ja, iets andere variant als ik bedoel (deze heeft geen CD wisselaar).
De betreffende clio is van Adinsx trouwens  ;D

joswilliams

Is de cabasse headunit zelf ook met mp3 mogelijkheid?

Maarten-Jan Mulder

Yes, die zijn er ook met MP3 maar ik weet niet vanaf welk bouwjaar. Maar als ze MP3 ondersteunen staat het er op.

joswilliams

Weer even on-topic.
Het lijkt wel of de stappenmotor met popnagels vastzit, of zitten de boutjes onderop. Aan de bovenkant is het glad.

Maarten-Jan Mulder

Ik weet wel zeker met boutjes maar heb het niet helder voor de geest waar, Marcel jij hebt vast wel een idee?

Marcel

De werkelijke stappen motor zit denk ik gepopnageld op een hol plastic huisje waar 2 openingen in zitten voor de aan en afvoer van de lucht.
Het zit ongetwijfeld geschroefd op het inlaatspruitstuk of gasklephuis, kan haast niet anders.

joswilliams

Maar de nieuwe is alleen de stappenmotor zelf en die zit niet gepopnageld aan een hol plastic huisje. Moet ik dat buisje dan overzetten op de nieuwe? Zo ja, hoe? 

Marcel

Kun je foto's maken van de losse stappenmotor en zoals die op de motor zit??

Als ik het begrijp heb je de stappenmotor nieuw gekocht, zoja, wat is het onderdeelnummer dan ??

Onderdeel 3 is de stappen motor met onderdeel nummer 8200.048.850

joswilliams

Dit is de nieuwe.(overigens nog niet binnen) Vervangende stappenmotor voor o.a. clio2 met VDO D95166

Ik zal morgen even een foto maken hoe het bij mij zit.
Op HBASE staat ook alleen de stappenmotor zelf.

Nu ik het op jou plaatje zie, lijkt dit wel wat anders. Heb ik nou het verkeerde besteld?

Marcel

Aha, het kwartje valt, de foto die ik erbij heb gezet is origineel renault, jou stappenmotor komt van de vrije handel.
Dan moet je de popnagels waarschijnlijk uitboren en met parkers de nieuwe vastzetten of weer met popnagels.
De originele renault stappenmotor word geleverd met plastic behuizing zoals je ziet op de foto.

joswilliams

Ok, dan is het duidelijk. Deze is een stuk goedkoper dan origineel renault.
Bedankt voor je hulp :).

Marcel

Citaat van: joswilliams op 15 januari, 2011, 20:39:50 PM
Nu ik het op jou plaatje zie, lijkt dit wel wat anders. Heb ik nou het verkeerde besteld?

Dat hoeft niet persee, het is goed mogelijk dat je de popnagels uit moet boren.
Je kan het even navragen voor de zekerheid of je juiste hebt besteld.

joswilliams

Ik weet in ieder geval zeker dat het de goede is. Alleen ff een tegenvallertje dat het gepopt zit. Zal wel goed komen. :)
Wat kost een complete bij de dealer eigenlijk compleet met dat plastic huisje? Is denk ik een keertje knutselen wel waard.

Marcel

122 euro met btw, en wat heb jij er voor betaald Jos ?