Toch tuning ? En zo ja, wat nog aanpassen ?

Gestart door zoefrs, 28 januari, 2016, 19:34:13 PM

Roald

Zou toch willen zeggen dat dit de ultieme Mégane 3 RS is.
Impressive wat ze ermee gedaan hebben.
Valt me 1 ding op er wordt eerst over 350 KG gewicht besparing gesproken en verder op 275 KG. wat is het nou ?  :P
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Ook al is het "maar"  275 kilo,  dan is het nog steeds veel.

Maarten-Jan Mulder

Als je ziet wat een alleen al een interieur tegenwoordig weegt dan kun je die 275 vrij snel halen. Ben benieuwd of de bitumen matten ook geschrapt zijn of dat die er nog in zitten, daar zit ook echt nog aardig wat gewicht in. De carbon delen leveren vast ook nog een hele aardige besparing op! Rolkooi voegt dan weer aardig wat toe. Ik denk dat de 350 kg zonder rolkooi is en de 275 met, dat klinkt wel plausibel. De ronde tijd is best goed, ongeveer wat een cup clio doet op slicks dus wat dat betreft (pilot sport cup 2 is een semi slick).

AnthonyRS

De basis van die Megane is een N4 carrosserie.

Wil je voor jezelf ook een extremere auto, dan is het verwijderen van de achterbank, het plaatsen van een halve kooi, vaste kuipen zoals recaro pole position, grotere intercooler, ander onderstel en een chip al een heel eind en geef je enorm veel resultaat voor de beleving.

sitechris

Supergaaf project. In basis hebben ze volgens mij een 2010 Megane RS gebruikt toch?
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

AnthonyRS

Citaat van: sitechris op 31 januari, 2016, 21:24:46 PM
Supergaaf project. In basis hebben ze volgens mij een 2010 Megane RS gebruikt toch?

Ja daar is de motor en basis van gebruikt, dit is op een nieuwe carrosserie gezet. Mégane N4 Rally carrosserie.

Marcel

Heeft de autoweek hier nou zoveel mee te maken gehad  ?
De filmpjes beginnen elke keer met  "onze "  megane maar ik heb het gevoel dat het een project is van vkv en simonis en dat de auto week gefilmd heeft en dat is het.

Maarten-Jan Mulder

Een N4 megane weegt 1276 kg, dat is dus 78 kg lichter als origineel. Uiteraard heeft die b.v. een brand blus systeem, oliekoeler voor de versnellingsbak (originele behuizing (N4 regelgeving) dus kwa gewicht geen verschil), etc., in dat licht bezien is de gewichts besparing echt heel erg veel. N4 carresorie heeft uiteraard geen bitumen, dus waarom die eigenlijk relatief zwaar is? (volgens de regelgeving mag die 1095 wegen).

zoefrs

En 480 nM, mooie waarde maar lees niks over een aangepaste koppeling.

Of heb ik t mis ?

Roald

Goeie, ik was er vanuit gegaan dat ze die wel voor een sterkere hebben vervangen.
Lijkt me de originele koppeling het niet lang vol houd met 480Nm   :P
Daar gaat zelfs mijn Helix Autosport sinterplaat koppeling van over zijn stekkertje  ;)
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Haha idd, bijzonder dat die niet in de prijslijst staat...

Forza

De carbon achterklep, motorkap, deurpanelen en dak vindt ik toch wel heel erg gaaf! Beetje prijzig, misschien kunnen ze ook in glasvezel gemaakt worden, dan wordt het al een stuk interessanter.

Misschien hetzelfde projectje starten met een Twingo R2 carros, die zitten rond de 6k kaal dacht ik. Clio 3RS blok erin, setje intax, Megane 2RS remmen en glasvezel bodyparts. Zal ook een leuk bommetje zijn  ;D

HaDries

Citaat van: Forza op 01 februari, 2016, 15:29:50 PM
De carbon achterklep, motorkap, deurpanelen en dak vindt ik toch wel heel erg gaaf! Beetje prijzig, misschien kunnen ze ook in glasvezel gemaakt worden, dan wordt het al een stuk interessanter.

Misschien hetzelfde projectje starten met een Twingo R2 carros, die zitten rond de 6k kaal dacht ik. Clio 3RS blok erin, setje intax, Megane 2RS remmen en glasvezel bodyparts. Zal ook een leuk bommetje zijn  ;D

Link naar die prijslijst ?