Clio II RS 182

Gestart door Marcel, 11 februari, 2016, 20:38:58 PM

antoine

Beetje dubbel op wat je schrijft. De auto is met sleutelwerk gekocht en dus zo door verkocht? Want ze hebben geen werkplaats? Dan hadden ze die puntjes toch wel mogen doorgeven aan Marcel.  Marcel was (een beetje) impulsief, zoals wel meerdere mensen zijn en heeft niet goed op alle puntjes gelet.

Chris

Citaat van: antoine op 29 februari, 2016, 11:11:05 AM
Beetje dubbel op wat je schrijft. De auto is met sleutelwerk gekocht en dus zo door verkocht? Want ze hebben geen werkplaats? Dan hadden ze die puntjes toch wel mogen doorgeven aan Marcel.  Marcel was (een beetje) impulsief, zoals wel meerdere mensen zijn en heeft niet goed op alle puntjes gelet.

Zal mijn voorgaande post even beter toelichten...

De eigenaar vóór Podium heeft de auto van een vriend overgenomen met sleutelwerk, de auto klaar gemaakt (oa distributriem) en gelijk weer te koop gezet. Bij die persoon heeft Podium de RS gekocht.

Ik ben geen monteur, maar de dingen die Marcel nu ontdekt, kun je die bij aankoop constateren?! Zelfs de airco is met dit weer eigenlijk niet te controleren...

Chris

Zo duidelijk Antoine?! Heb m'n post van pagina 6 nog een paar keer gelezen, maar lijkt hetzelfde te staan.  ;D

Marcel, met jouw kennis en expertise komt het zeker weer goed!  /worship

antoine

Sorry Chris, over het woordje VOOR gelezen.

Marcel

Ik neem auto podium ook niets kwalijk,  ik heb de clio gekocht zoals gezien zonder garantie,  heb daar zelf voor gekozen.
Even als voorbeeld, als ik een willekeurige auto koop van bv 4 jaar oud en ik kies er voor omwille van geld besparen de auto mee te nemen zonder garantie en een week later spettert de versnellingsbak uit elkaar dan heb ik geen poot om op te staan en heb ik daar zelf voor gekozen  !!
Zo zie ik het ook met m'n Clio nu.
Ik licht alles ook op deze manier toe om er ook voor te waarschuwen als je dus niet handig bent niet zomaar blind een auto te kopen.

Roald

Helemaal mee eens Marcel, het blijft altijd een gok, als je er garantie bij had genomen hadden ze iig aan deze niks meer verdiend.

Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Dat vind ik ook Lars, het niet hebben van een werkplaats is daarbij geen excuus, altijd wel ergens waar je hem binnen kan brengen voor een controle. Dan was een groot deel v/d genoemde punten zeker weten geconstateerd (alleen dat de riem niet op tijd stond is lastig snel te achterhalen, de rest v/d punten is met een inspectie van een uur wel gevonden, die laten we zeggen 80 euro uurloon marge zit wel op de prijs die ze vragen).

John

Alleen kan je je dan nog afvragen of Marcel de gevonden gebreken door een andere wil laten repareren. Dat is een beetje het probleem van een monteur.  ;)

Marcel

Einde discussie over auto podium in dit topic  !!!
IK neem auto podium NIETS kwalijk, IK heb de beslissing genomen om de Clio zo mee te nemen.
/krik

Maarten-Jan Mulder

Denk dat Marcel de aankoop keuring zelf heel goed kan doen indien nodig  ;)
Boodschap van Marcel is duidelijk, einde discussie m.b.t. Autopodium (voor potentiële klanten bij autopodium wel een wijze les denk ik).

Sjaakie

Waar heb jij die rode uitlaatrubbers vandaan Marcel? Die Renault rubbers houden het nog geen jaar vol...

Marcel

Citaat van: Sjaakie op 01 maart, 2016, 14:51:22 PM
Waar heb jij die rode uitlaatrubbers vandaan Marcel? Die Renault rubbers houden het nog geen jaar vol...

Biesheuvel auto sport in nieuwedijk.
Onderdeel nummer Exh008
De auto sport Company in Waalwijk verkoopt ze ook.
Op e bay staan de rubbers ook te koop.
Kosten zo rond de 9 euro pst.

John

Maar uh, wordt al met al wel een toffe RS zo Marcel.  (Y) Komen jullie met twee auto's naar de openingsmeeting toe of moet je een keuze gaan maken?

antoine

Citaat van: Marcel op 01 maart, 2016, 15:05:55 PM
Citaat van: Sjaakie op 01 maart, 2016, 14:51:22 PM

Biesheuvel auto sport in nieuwedijk.
Onderdeel nummer Exh008
De auto sport Company in Waalwijk verkoopt ze ook.
Op e bay staan de rubbers ook te koop.
Kosten zo rond de 9 euro pst.

Er was iemand die bood aan het omhulsel geheel te vullen met hars, waardoor je een massieve steun kreeg. Ik weet helaas niet meer wie dat was. Wat Marcel heeft gedaan is de goedkoopste oplossing.

Marcel

Citaat van: John op 01 maart, 2016, 16:42:55 PM
Maar uh, wordt al met al wel een toffe RS zo Marcel.  (Y) Komen jullie met twee auto's naar de openingsmeeting toe of moet je een keuze gaan maken?

Dat is een optie  ;D