icoon voor later?

Gestart door Dimitri RS, 04 oktober, 2016, 09:38:05 AM

Dimitri RS

naar aanleiding van een Clio williams die maar 1600km heeft gereden en werd aangeboden voor 50000 euro.

wat kun je vandaag de dag kopen tot max 35000 euro en bijvoorbeeld over 20 jaar aanbieden voor 2x zoveel.

aanschaf nieuw
budget max 35000euro

(heb zelf nog geen suggesties)

Maarten-Jan Mulder

Jaaa... als je dat kan voorspellen  ;)

De extra gepeperde sport uitvoeringen die Renault maakt vallen daar over het algemeen wel onder, dus de megane R.S. Trophy-R gaat wel wat waard worden. Of het zo veel is als de williams... (Een R26.R daalt in geval al niet in waarde).

De Clio R.S. 16 gaat er helemaal in vallen maar die lijkt 40k te gaan kosten (en in NL wordt die nog meer).

Een BMW 1M met flink wat ervaring kun je misschien uit DL halen voor 35k, die gaat ook wel wat waard over 20 jaar.

Marcel

antoine

Ik denk helemaal niets meer, je bent te laat. Had je vroeger een BMW 2002 turbo, 5 Alpine turbo, dikke turbo, clio williams en zelfs een kever gekocht en goed bewaard dan was je nu 'rijk'. De gulden prijzen zijn nu overgenomen naar de euro. Als is het verschil bij de BMW nog iets groter.. die krengen kosten tussen de 20 en 35000 momenteel.

Dimitri RS

Citaat van: antoine op 04 oktober, 2016, 12:07:39 PM
Ik denk helemaal niets meer, je bent te laat. Had je vroeger een BMW 2002 turbo, 5 Alpine turbo, dikke turbo, clio williams en zelfs een kever gekocht en goed bewaard dan was je nu 'rijk'. De gulden prijzen zijn nu overgenomen naar de euro. Als is het verschil bij de BMW nog iets groter.. die krengen kosten tussen de 20 en 35000 momenteel.

precies tis heel moeilijk om daar nu nog aan te beginnen.

henri5gt

zoals antoine al aangaf, vroeger had je idd nog van die iconen die inmiddels de legendarische status hebben, zulk soort auto's worden in de tegenwoordige tijd niet meer gemaakt. in ieder geval niet voor die prijs.. dat is tenminste mijn mening.
in de autotransport kom je heel af en toe wel eens in wat leuk spul te zitten (Fiat 500 Abarth 595 competitatione, Peugeot RZC), maar ik heb zeer mijn twijfels of dat iconen worden zoals je vroeger wel had.
uiteraard kom je ook wel eens in andere exclusieve auto's te zitten (F-types, AMG's, Range Rover Sport RSF) maar dan ga je echt naar de hogere prijsklasses toe.
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Maarten-Jan Mulder

Wat denk ik ook mee speelt is dat er helemaal geen homologatie modellen meer gemaakt worden, het echt leuke spul is allang niet straat legaal meer.

Sjaakie

Fabrikanten komen echter nog wel met leuke speeltjes in gelimiteerde nummers. Die stijgen vaak ook in waarde. Kijk voor de gein eens wat een e46 M3 CSL doet. Ook  Porsche 911 GT3 (RS) blijven flink aan de prijs doordat de nieuwe geen handbak heeft. Ford Fiesta ST200 is ook zo'n kanshebber waar je in ieder geval niet veel op gaat afschrijven.

Chris

Plus laten we niet vergeten dat de kwaliteit van een auto vandaag de dag veel beter is en er dus meer (nette) exemplaren  over blijven.

Patrick RS

Ik denk gelimiteerde versies waarvan er echt weinig zijn. Zoals de Clio rs 2 182 Trophy. slechts 50 stuks LHD en 500 stuks rhd in de UK. Er zijn er 2 a 3 in NL beide LHD.

Maar ook de clio rs 172 ragnotti is vrij zeldzaam met slechts 300 stuks. (drie in NL).

Dit soort modellen zullen oplopen in prijs. Maar dan blijft de vraag wat geeft de gek er voor uit.

Uiteraard ook:
Clio V6
Sport spider
Megane R26 radicale (misschien ook de r26)
Trophy R