sportiever uitlaat geluid megane rs

Gestart door Toon, 19 januari, 2011, 21:40:36 PM

Lars

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 30 maart, 2011, 16:14:29 PMHonda doet dat blijkbaar niet!
Op één of andere manier geloof ik niet dat Honda, die 240pk uit een atmosferische 2-liter weten te peuren, en met de Integra jarenlang de beste voorwielaangedreven auto ooit hadden, 15pk laten liggen op het inlaattraject van één van hun sportieve modellen dat met een simpel luchtfiltertje is op te lossen. ;)

Anyway, ik twijfel zelf nog erg over eventuele aanpassingen aan de RS, vind de auto eerlijk gezegd heel erg goed uitgebalanceerd. Ben wel benieuwd naar jullie resultaten, en ik zou ook graag een filmpje ervan zien/horen. :)

Wim B.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens Lars, de auto is zeer goed uitgebalanceerd.
Aan het onderstel ga ik dus ook niets wijzigen, de uitlaat komt er volgende week onder omdat ik wat meer geluid wil hebben.
Mocht de motor gechipt worden zal dat waarschijnlijk in combinatie met de intercooler gedaan worden maar het zal hooguit 30/40 Nm meer worden, verder wil ik niet gaan.

Frantic Frans

wijze woorden,lars,helemaal mee eens 8)

ik ben een "MEGANE't "persoon

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Lars op 01 april, 2011, 07:45:52 AM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 30 maart, 2011, 16:14:29 PMHonda doet dat blijkbaar niet!
Op één of andere manier geloof ik niet dat Honda, die 240pk uit een atmosferische 2-liter weten te peuren, en met de Integra jarenlang de beste voorwielaangedreven auto ooit hadden, 15pk laten liggen op het inlaattraject van één van hun sportieve modellen dat met een simpel luchtfiltertje is op te lossen. ;)

Anyway, ik twijfel zelf nog erg over eventuele aanpassingen aan de RS, vind de auto eerlijk gezegd heel erg goed uitgebalanceerd. Ben wel benieuwd naar jullie resultaten, en ik zou ook graag een filmpje ervan zien/horen. :)
Het lijkt mij ook stug maar mischien kan Martijn wat opheldering geven? Aan de andere kant, een 2003 civic is niet bepaald een geweldige auto op sportief gebied (om over de huidige nog maar niet eens te beginnen :P).

Lars

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 02 april, 2011, 15:25:29 PMHet lijkt mij ook stug maar mischien kan Martijn wat opheldering geven? Aan de andere kant, een 2003 civic is niet bepaald een geweldige auto op sportief gebied (om over de huidige nog maar niet eens te beginnen :P).
Het ging om de Type-R uit 2003 he. ;)

Maarten-Jan Mulder

Die bedoel ik ook ;) die is wel aanzienlijk sportiever als de huidige maar om nou te zeggen dat ik er van onder de indruk was/ben, nee. Maar dat is een mening  :)

Frantic Frans

Kreeg zojuist nog wat informatie vd Renault dealer in ijsselmuiden wat betreft de sportuitlaat
van K-tec:
volgens de monteur was de pasvorm e.d. perfect,goed materiaal en was dit vlgs deze man pas een echte goede
sportuitlaat!
dit even voor de mensen die twijfelen tussen een (ongetwijfeld eveneens goede,maar duurdere) Milltek- en een K-tec -
uitlaat.

HaDries

De ervaring die ik met Milltek heb zijn slecht

- Downpipe buitenom rondom losgescheurd.
- Rammel in de einddemper.
- Sportcat na 2 jr compleet leeg.

De pasvorm was goed maar door de geringe ruimte en de te grote tussendemper was het ding niet 100% rammelvrij op te hangen.

Het uitlaat geluid veranderde wel naar een mooie donkere roffel.

Frantic Frans

ok,heb er geen ervaring mee, maar die van K--tec rammelt (nog ?)niet en geeft eveneens een mooie donkere sound plus uiteraard die
geweldige ploffen(helemaal in de sport-stand).
maar je ziet/hoort het natuurlijk wel as zondag en/of de 22e in goes .

Wim B.

Kan je zien hoe ervaringen kunnen verschillen, ik heb een Milltek uitlaat onder een Subaru gehad die nooit enig probleem heeft gegeven.
Ik ben wel benieuwd hoe een sportkat na 2 jaar leeg kan zijn, in de regel is een sportkat een 100 of 200 cell metaalkat.
Een metaalkat krijg je naar mijn idee met de beste wil van de wereld niet leeg gebrand, of het moet een productiefout geweest zijn.
Het feit dat de downpipe doorscheurd betekend toch dat er ergens een verkeerde spanning op heeft gestaan.
Onder welke auto zat deze Milltek  ?

Marcel

Frantic Frans

Houdoe Mégane :)

Ik laat hem de 23ste chippen in Goes.

Marcel

Citaat van: Frantic Frans op 08 april, 2011, 10:18:17 AM
Citaat van: Marcel op 08 april, 2011, 07:52:47 AM
Die 22e in Goes, is dat 22 April ?
jazeker,kom je ook? :)

Ik had langs willen komen ware het niet dat ik pechdienst heb dus niet van huis weg kan.

HaDries

Citaat van: Wim Breman op 07 april, 2011, 22:41:13 PM
Kan je zien hoe ervaringen kunnen verschillen, ik heb een Milltek uitlaat onder een Subaru gehad die nooit enig probleem heeft gegeven.
Ik ben wel benieuwd hoe een sportkat na 2 jaar leeg kan zijn, in de regel is een sportkat een 100 of 200 cell metaalkat.
Een metaalkat krijg je naar mijn idee met de beste wil van de wereld niet leeg gebrand, of het moet een productiefout geweest zijn.
Het feit dat de downpipe doorscheurd betekend toch dat er ergens een verkeerde spanning op heeft gestaan.
Onder welke auto zat deze Milltek  ?

Seat Leon I Topsport 1.8 20vt (op maat gechipt naar 234 pk en 388 nm)