Martijn's Mégane RS 250

Gestart door MartijnGizmo, 11 maart, 2017, 11:40:47 AM

HaDries

Citaat van: MartijnGizmo op 06 juli, 2017, 09:36:16 AM
Niet voor mij, maar is geloof ik van een familielid van mijn monteur.

Citaat van: Tutuur op 03 juli, 2017, 12:32:08 PM
Staat er mooi bij zo, zal wel smerig lekker de hoek om gaan nu!

Dat is inderdaad de vakterm die ik ook zou hanteren voor het sturen!  8)

Met de juiste aanpassingen is het niet zo'n probleem meer als standaard  ;)

MartijnGizmo

20.000-beurt laten uitvoeren bij de lokale dealer, geen bijzonderheden of extra kosten, dat was bij mijn vorige auto (Volvo V50) wel anders. ;D Alleen de modderkuip rechtsvoor laten vervangen, die had een retourtje Hannover op hoog tempo niet overleefd.

Maarten-Jan Mulder

Mooi dat de auto het zo goed doet  8)

MartijnGizmo

Ja, niets dan lof! /worship

Wel onlangs de remmen aan de voorzijde vervangen: nieuwe Brembo-schijven zonder groeven en Performance Friction Z-Rated blokken.

Geen bijgeluiden, geen extra remstof, maar wel net wat extra 'bite'. Ideaal voor een snelle straatauto wat mij betreft.

Tutuur

Ben benieuwd hoe de z-rated je zullen bevallen! Wilde er zelf ook voor gaan maar had toch besliten ds2500 rondom te doen...

Maarten-Jan Mulder

Slimme keuzen om gladde schijven te nemen, scheuren niet zo snel in tegenstelling tot gegroefde/geperforeerde en die blokken maken meer verschil dan marketing groefjes  ;)

MartijnGizmo

Precies mijn idee, groeven/gaten zijn vooral optisch leuk. :) Daarnaast waren o.a. op http://meganers.fr mensen die deze blokken na een paar 1.000 km kapot reden met gegroefde schijven.

Maarten-Jan Mulder

Patrick RS

Weer een mooie upgrade! Zijn dit de HC schijven of heb je de schijven van de cup 275 genomen?

MartijnGizmo

Rolf

Citaat van: MartijnGizmo op 29 augustus, 2017, 13:55:17 PM
Ja, niets dan lof! /worship

Wel onlangs de remmen aan de voorzijde vervangen: nieuwe Brembo-schijven zonder groeven en Performance Friction Z-Rated blokken.

Ik heb na het lezen van dit topic (en wat googlen) mn 205GTI (met Megane II RS brembo's) ook voorzien van deze blokken en heb ze vanmiddag even ingeremd.
Er zaten standaard Brembo remblokken op die redelijk verglaasd waren. Tot nu toe voelen de Z-rated blokken een stuk beter aan. Bijten beter dan de standaard blokken (ook toen die nog nieuw waren).

Linkje van het inremmen:
http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

MartijnGizmo

Ik zag gisteravond toevallig deze Mégane Coupé 1.4 TCe staan, feitelijk de standaarduitvoering van de mijne. Even ernaast gezet voor een paar snelle fotootjes, grappig om het verschil te zien dat de bodykit maakt! :)

Maarten-Jan Mulder

Lijkt inderdaad echt een heel stuk braver de standaard uitvoering  ::)

RikRace

<>RenaultSport<>

Roald

Wat een dikke bak blijft die RS toch  /worship
Maar de verschillen zijn duidelijk  8)
Anything worth doing is worth doing right