Alpine A110 (RS ontwikkeld)

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 19 juni, 2017, 08:49:49 AM

Maarten-Jan Mulder

Een upmarket RS c.q. Alpine is een andere markt en daar heb je een ander netwerk voor nodig, dan is vooral het netwerk van Munsterhuis echt heel handig. Het lijkt misschien vreemd maar strategisch is het een zeer goede keuze. Als je een netwerk hebt met mensen met Ferrari's, Maserati's, Jaguars & Land Rovers dan is het slimmer om deze te gebruiken dan een dealer waar vooral mensen voor een megane rs / clio rs komen. Met Alpine wordt toch in een hele andere vijver gevist (ondanks dat het een volledig door Renault Sport ontwikkeld product is).

Uiteraard zullen er ook een aantal mensen uit de vijver die meganes/clios koopt een A110 kopen. Daarnaast zullen er nog wat Alpinisten die met de tijd zijn mee gegaan een Alpine kopen (Denk persoonlijk dat een groot deel blijft hangen in het verleden, deze A110 lijkt alleen in vorm op het origineel). Het grootste deel moet je toch echt zoeken bij mensen die b.v. een Caveman (fun intended) interessant vinden.

Lars kan daar vast iets meer over vertellen als die wil/mag  ;)

AnthonyRS

Ik denk en weet dat het daar absoluut niet mee te maken heeft.

Maarten-Jan Mulder

Dan hebben ze vast voor Hengelo gekozen omdat het zo lekker centraal in NL ligt   ;)
Maar ik snap waar je op doelt, dat ze voor Stam gekozen hebben en niet VKV.

larsdijkstra

Citaat van: Marcel op 13 augustus, 2017, 19:19:09 PM
Dat vind ik ook vreemd, er komen nog wel een aantal dealers bij in de toekomst die een Alpine gaan verkopen.

Is niet de bedoeling

larsdijkstra

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 14 augustus, 2017, 07:09:07 AM
Een upmarket RS c.q. Alpine is een andere markt en daar heb je een ander netwerk voor nodig, dan is vooral het netwerk van Munsterhuis echt heel handig. Het lijkt misschien vreemd maar strategisch is het een zeer goede keuze. Als je een netwerk hebt met mensen met Ferrari's, Maserati's, Jaguars & Land Rovers dan is het slimmer om deze te gebruiken dan een dealer waar vooral mensen voor een megane rs / clio rs komen. Met Alpine wordt toch in een hele andere vijver gevist (ondanks dat het een volledig door Renault Sport ontwikkeld product is).

Uiteraard zullen er ook een aantal mensen uit de vijver die meganes/clios koopt een A110 kopen. Daarnaast zullen er nog wat Alpinisten die met de tijd zijn mee gegaan een Alpine kopen (Denk persoonlijk dat een groot deel blijft hangen in het verleden, deze A110 lijkt alleen in vorm op het origineel). Het grootste deel moet je toch echt zoeken bij mensen die b.v. een Caveman (fun intended) interessant vinden.

Lars kan daar vast iets meer over vertellen als die wil/mag  ;)

Je verwoord het precies goed  ;)

larsdijkstra

Citaat van: AnthonyRS op 14 augustus, 2017, 11:56:19 AM
Ik denk en weet dat het daar absoluut niet mee te maken heeft.

Wat denk jij dan Anthony?

antoine

Maarten-Jan Mulder

Sjaakie

Het is eigenlijk wel gek dat de auto niet met de 20 jaar oude(!) Lotus Elise vergeleken wordt. Die is nog een pak lichter dan de A110 en gewoon met een handbak te krijgen zoals het hoort. Comfort is echter wel een woord wat ze niet kennen bij Lotus.

Maarten-Jan Mulder

larsdijkstra

en op naar Dieppe  /worship ;)  groeten even doen daar?

Marcel

Ja doe maar.............geluksvogel  !

RikRace

Citaat van: larsdijkstra op 22 november, 2017, 12:41:42 PM
en op naar Dieppe  /worship ;)  groeten even doen daar?

Veel plezier!

Ik zie graag de foto's en filmpjes hier terug  ;)

Foto's staan hier nu: http://www.cliors-concept.com/le-retour-d-alpine-t34031-2760.html
<>RenaultSport<>

larsdijkstra

@Rik: die zul je van mij hier niet zien... Mag niet. En deze foto's hier nu posten onder mijn bericht kan doen overkomen dat ze van mij zijn... Zou je ze willen verwijderen Rik? Dank je!  :)

Ik besef het heel goed Marcel! De Alpine fabriek binnenlopen was een traantje wegpink moment...  /worship

RikRace

Citaat van: larsdijkstra op 24 november, 2017, 05:51:29 AM
@Rik: die zul je van mij hier niet zien... Mag niet. En deze foto's hier nu posten onder mijn bericht kan doen overkomen dat ze van mij zijn... Zou je ze willen verwijderen Rik? Dank je!  :)

Done!  ;)
<>RenaultSport<>