3e remlicht verwijderen

Gestart door zoefrs, 20 januari, 2018, 23:34:38 PM

zoefrs

Goedenavond,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mn 3e remlicht verwijder ?

Megane 3 RS Trophy, zie zo snel nergens schroefjes ofzo.

Dit ivm ( vermoedelijke ) lekkage.

Groet,

Martin

Maarten-Jan Mulder

Heb je de beschikking over een tuin slang en een handlanger? Ik zou eerst uitzoeken waar het vandaan komt voor je zaken gaat los halen  :)
Er zijn een aantal verdachten:
- inderdaad het derde remlicht
- rubber rond achterruiten wisser (wil nog wel een beschadigen met krabben bij vorst maar ga er vanuit dat dit bij jou niet het geval is)
- soms komt het ook door de onderkant van de reserve wiel bak naar binnen (dan zit er een stuk kunststof niet goed)

zoefrs

Goedemorgen,

Het water komt duidelijk vanaf de bovenkant/binnenzijde vd achterklep. Het loopt via de rand
ruit/achterklep naar beneden en dan via t slot de kofferbak in.
Heb rubbers rondom de ruitenwisser "nagekeken" maar hier geen enkele vorm van vocht.

Op maandag de auto droog stil gezet, vrijdags de kofferbak open en BINGO.

3e remlicht moet de hele spoiler eraf, de 8 boutjes losgedraaid maar hij zit dan nog ergens
vast dus heb de boel weer vastgemaakt en laat t maar aan Wimfried over.

Groet,

Martin

Maarten-Jan Mulder

Dan gaat het zeker weten goed komen  :)
(Die 8 boutjes was de goede weg, daarna los klikken maar dat vereist wat kracht en je krijgt het gevoel alsof je alles door midden breekt  :P )

zoefrs

@ Maarten-Jan, of iemand anders :

Weet je toevallig of de spoiler naar achter of naar boven toe moet nadat
de bouten los zijn ?

Groet,

Martin

HaDries

Helaas ook de nodige ervaring met water in de kofferbak,

Probleem hier was wel de afdichting van de reservewielbak, deze zoog met het rijden water naar binnen.

Ook bij stil staan van de auto en regen stond er af en toe water in de bak, doordat de omgezette rand van de bak en de omgezette rand waar hij tegen aan komt niet goed contact met elkaar maakten was er een kiertje waardoor er water naar binnen kwam.
Al met al 5x terug geweest met deze kwaal

zoefrs

Hij is al een x voor dit probleem terug geweest, toen kwam t via de achterlichtunit
naar binnen.

Maar deze x komt t echt via de binnenzijde bovenkant kofferklep naar beneden lopen.
Vervolgens vind t zn weg via t slot naar beneden de plastic bak in.

Renault, fijne auto's maar kwalitatief ......

Groet,

Martin

Maarten-Jan Mulder

Ik dacht naar achteren maar weet het niet zeker, bij een gewone megane 3 (ook coupe) hoeft de spoiler trouwens niet los om het derde remlicht los te halen. Maar zou kunnen dat het bij de RS wel moet. Die afdichting van de reservewielbak kan soms wel een hel zijn om dicht te krijgen, moet echt goed gebeuren onder de juiste omstandigheden (ook juiste temperatuur anders hecht de kit niet goed). Lekkage in de kofferbak is niet fijn maar dat liever als een - ik noem maar wat - rammelende distributie ketting of gescheurde cilinder koppen.

Marcel

Waarschijnlijk is de foam afdichting van het 3e remlicht gescheurd,  randje kneed kit is de oplossing.

zoefrs

De spoiler moet eraf om het 3e remlicht eruit te halen.

Heb inmiddels de demontage instructie's met bijbehorende plaatjes binnen.
Zal er van het weekend nog eens wat tijd aan besteden.

@Marcel : bedoel je dat "sponsachtige" spul wat ook onder/tussen de achterspoiler zelf zit ?

Groet,

Martin

Maarten-Jan Mulder

zoefrs

Marcel

Ik weet niet wat er tussen / onder de spoiler zit.
De foam is een mm of 4 a 5 in diameter wat altijd op het 3e remlicht zit bij de Estate megane III modellen.
Dat zal bij een coupe niet anders zijn denk ik.

zoefrs

Het 3e remlicht "hangt" onder de spoiler, maar als je onder de spoiler kijkt zit er overal
onder. Dat zal dan ergens niet goed meer zijn.

Zal dr eens een kitrandje langs leggen.

Groet,

Martin

la_fusion

Heb je wellicht ook een linkje naar de demontage instructies? Foto's van je 'reparatie' zijn ook welkom ;)