Megane II RS Trophy

Gestart door Martijn106, 22 mei, 2019, 14:56:54 PM

Martijn106

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 23 april, 2024, 08:37:13 AMDat alcantara staat inderdaad erg mooi! Heb je dat er op gelijmd?
Die spiegels klappen fantastisch in zo, gaat dat op het signaal van de vergrendeling?
Jep, oude stof verwijderd, de foam en stof er onder er af gehaald, daarna alcantara er op plakken met spuitlijm.

Gaat inderdaad op het signaal van de vergrendeling. Op de stekker bij de vergrendeling prik je 2 kabeltjes bij.

Martijn106

Begin dit jaar heb ik van ene bekende een halve rolkooi overgenomen. Aangezien ik zelf niet zo'n fan was van de kleur, was ik van plan om de kooi te laten spuiten in de kleur van de auto.

Dat laten spuiten veranderde in 'dat kan ik zelf wel voor minder'. Wat uiteindelijk 'dat kan ik zelf wel voor meer' werd. Moet toch stiekem meer kopen dan je denkt en vooral spul dat je 'eenmalig' gebruikt zoals de partytent, masker met ffp3 filter om de dampen niet in te ademen etc etc tikt snel aan.

Mooie opstelling in de partytent. Kooi was hier al ontvet en geschuurd.

Laagje primer er op (Colormatic 1k Epoxy Primer)

Laagje Renault F60 Gris Makaha er op.

En erna lopen stoeien met de blanke lak. (Colormatic 2k blanke lak) Uiteindelijk wel resultaat waar ik tevreden mee ben.

En dit is het resultaat na het inbouwen. Ben er zelf erg blij mee, de kooi in kleur van de auto vind ik mooi afsteken tov de rest van het interieur. De stang achterin wil ik nog zo'n netje aan maken, zodat er wat bagage mee kan die dan niet ligt rond te slingeren.

Weinig met de auto gereden afgelopen tijd, komend weekend maar weer eens naar de Nürburgring!

Marcel

Goed gelukt,  niks mis mee.
Mooie oplossing die tent.

John

Maarten-Jan Mulder

Mooie halve kooi en het uiteindelijke resultaat mag er zijn!  :cool:

Martijn106

Nog even een update hier. In September met een paar RSjes naar Schotland geweest om de NC500 te rijden en een bezoek te brengen aan Isle of Skye. Was een prachtige trip van zo'n 3400km. Een Megane strandde met een kapotte brandstofpomp, dus die hebben we moeten laten staan. Ondertussen is die weer gerepatrieerd en gerepareerd.

Maarten-Jan Mulder

Prachtig mooi daar zeg! Is een mooi tripje geweest  :grin:

Marcel

Mooi rondje Schotland.
Dat stond bij ons op de kalender in 2020.....tot corona om de hoek kwam kijken.
Nu staat de nc500 voor 2025 op de kalender   :smiley:

Martijn106

Citaat van: Marcel op 15 november, 2024, 09:43:29 AMMooi rondje Schotland.
Dat stond bij ons op de kalender in 2020.....tot corona om de hoek kwam kijken.
Nu staat de nc500 voor 2025 op de kalender   :smiley:
Tof! Veel plezier alvast. Vergeet zeker niet Isle of Skye ook mee te nemen in je trip!
Mocht je nog tips willen, zie ik wel een pb verschijnen :)

Martijn106

Stil geweest hier, maar wel wat dingetjes gebeurd.

Na de Schotland trip nog eens naar de Ring geweest. De remkoeling deed iets zo'n goed z'n werk op 1 kant van de schijf, dus de remmen trilden flink. Schijven af laten draaien en de remkoeling er af gehaald. Remt nu weer trillingsvrij, wel zo prettig!

De gele Compomotive circuitset heb ik in Gunmetal Metallic laten poedercoaten. Waar er eerst Yokohama AD08R omheen zat ben ik nu voor Yokohama A052 gegaan.

De zomerset weer gemonteerd en achter een halve centimeter lager gezet.

Verder is de aircopomp weer vervangen, oliebeurtje gedaan en een raamschakelaar vervangen. Ook de bekabeling aan de oliedruksensor gerepareerd zodat die het weer doet zoals het hoort.
Auto weer helemaal in orde voor het nieuwe seizoen. Dit weekend weer naar de Ring en en April een trackday op Spa.

In Oktober het wagenpark met een auto uitgebreid. In November is onze zoon geboren en een ruimere auto op de stoep is dan wel handig. Clio blijft voorlopig, misschien dat die het veld ruimt als blijkt dat we die niet meer gebruiken. Is net door de APK gefietst dus die kan er weer een jaartje tegenaan.

Maarten-Jan Mulder

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Blijft een prachtige auto z'n Megane 2  :cool:
Leuke gezingsauto, genoeg ruimte in elk geval.