Zoef & nu Megane 4RS

Gestart door zoefrs, 19 februari, 2011, 13:57:21 PM

zoefrs

Goedenmiddag allemaal,

Zal me bij deze even netjes voorstellen.

Mijn naam is Martin de Haas, vandaar "Zoef",
woonachtig in Zwolle en van beroep internationaal vrachtwagenchauffeur.

Ben wel redelijk auto minded, en was op zoek naar een leuk "klein" apart scheurijzertje.
Niet om bekeuringen binnen te halen, maar om lekker me auto te rijden.

Na enig speur en rondvraag werk kwam ik zodoende bij de Renault Clio RS terecht.
En laat er nou net een leuke uitvoering te koop staan vlak bij in Ijsselmuiden.

Na op zondag eens stiekem door de etalage ruit gekeken te hebben de zaterdag erop eens van dichtbij wezen kijken.
Kreeg helaas een te laag bod op m'n toen huidige auto maar werd, gelukkig, later terug gebeld met een acceptabel bod.
De zaterdag erop een afspraak gemaakt voor een proefrit, en toen ging de rest eigenlijk vanzelf.

Ben dus nu in het bezit van een Reault Clio RS F1 Team uit 2007.

Hoop op dit forum een hoop kennis op te doen, en eens wat meetings e.d. te bezoeken.

Groetn uit Zwolle,

Martin de Haas

HaDries

Oh hebben ze hun demo auto verkocht,

Goed ze zetten nogal wat sportieve Renault's om daar.

Marcel

Welkom Martin, wat was de vorige auto dan ?

Maarten-Jan Mulder

Hoi Martin,

Welkom bij de club en zo te zien een mooie auto met een leuke kleur  8)

zoefrs

Hallo allemaal,

Bedankt voor het welkom.

@Marcel
De door mij ingeruilde auto was een audi a3, 3.2 v6 quatrro dsg.
Echt een hele fijne auto, maar miste het auto rijden, lees schakelen e.d.

De clio rs is meer een "werk" auto, als ik dat zo mag zeggen.

Groeten,

Martin

Maarten-Jan Mulder

Dat is een juiste omschrijving van een clio RS :D

Richard_Lemmen

Mooi ding man! Heb er vaak met m'n neus bovenop gestaan bij van Kesteren. En welkom hier natuurlijk!
"Make the suspension adjustable and they will adjust it wrong -- look what they can do to a Weber carburetor in just a few moments of stupidity with a screwdriver."
Colin Chapman

arno

donders, mooi bak man!!! en ook super goede kleur erop!!! :)
rubber moet roken en stinken

Marcel

In een hothatch hoor je zelf te schakelen, zo simpel is het.
Al is een DSG bak wel een mooi stukje techniek moet ik zeggen.
Altijd lees je in de autotesten dat een "automaat" uiteindelijk niet thuis hoort in een snelle sportauto.

jochem de haas

Mooie auto.....is ie ook sneller dan de audi ? en stuurt ie beter of ....

Patrick RS

welkom hier, heb nog een foto van je auto:

zoefrs

Hoi allemaal,

Net weer terug van een ritje zwolle - someren - zwolle, geen RS gespot  :'(

Is heerlijk genieten, niet zozeer op de snelweg alhoewel dat prima te doen is, maar op de kleine binnendoor wegen is ie heeeeeeeeerlijk !

De audi was/is een heerlijke comfortabele snelle reiswagen, en met het quattro systeem super grip.
Op de 0-100 is ie op papier sneller, direct grip en top was begrensd op 250. Maar denk niet dat je het 1 met het ander moet gaan vergelijken.
De snelheids beleving is in de RS veel meer aanwezig, en dan die hoge toeren, dat geluid !!!!!

Kortom de audi was top, maar heb geen spijt van de switch.

Vrijdag nog even terug om m goed uit te lijnen, en ff een paar kleine puntjes op de i te zetten. Maar ben wel verkocht aan mn kleine vriend.

O ja, mocht mn reactie doordeweeks niet al te snel zijn, heb geen beschikking over internet in de truck.

Groeten,

Martin

Maarten-Jan Mulder

Daar zit ook genoeg vermogen in  ;)

cliogek

Mooie Clio!
Die Scania in Gordini blauw mag er ook wezen.

En inderdaad, niks boven een hot hatch.

Dannyr

Haha mooie auto jongen. In dezelfde periode heb ik mijn megane gt gekocht bij vanKesteren en wilde later nog even met mijn broertje gaan kijken voor deze clio of hier nog het een ander mee mogelijk was en dan zijn seat misschien in te ruilen. Er was nog niets concreet maar hij was wel net weg. Jij was dus de chauffeur uit Zwolle die hem weggekaapt heeft.  ;)