Mogelijke aanschaf III RS

Gestart door MVH, 31 oktober, 2020, 23:08:08 PM

Maarten-Jan Mulder

Plus dat het geen auto voor iedereen is, je moet echt een auto liefhebber zijn, het model goed kennen (en niet de standaard keuze maken, lees: Golf GTI / Seat Leon Cupra / Audi S3) en weten wat die waard is. Daarnaast is het handig om geen kinderen te hebben  :P

MVH

Na een weekje erover nagedacht te hebben, besloten om niet te gaan voor die zwarte RS die ooit bij invoer schade heeft gehad. Geen goed gevoel over omdat de auto schade heeft gehad incl. WOK melding. Ik vermoed ook dat de auto op het circuit heeft gereden gezien de KW schroefset die erop zit en het feit dat de fusee(kogels) speling hebben. Daarover gesproken moesten er nog een aantal zaken gedaan worden (oa. distri en speling in de fusee). Verkoper wilde deze zaken wel op zich nemen maar dan nog. Wanneer ik het zelf zou doen zou ik nokkenasversteller, waterpomp er preventief in meenemen zodat ie maar meteen goed is. Kortom ik ga verder snuffelen. Wellicht toch voor een model uit 2010 -2014, iets meer aanbod en iets gunstiger qua prijs. Zag op MP nog een blauwe staan (volgens register van een bekende ex pof voetballer geweest) uit 2011, stage 3 getuned 360 PK, maar dat durf ik niet aan. Het rijden zeker wel, ben in bezit van een racelicentie ook al heb ik in geen 10 jaar meer een circuit gezien. Maar er staat 166K op de teller. Een andere grijze kwam ik ook tegen, stage 1 getuned met 330 PK. Lijkt me toch echt het maximale voor een stage 1 tuning.
Anyway, wordt vervolgd.

MVH

Overigens is die 360 PK-er volgens mij geen cup en dat is toch echt wel een vereiste op mijn wensenlijstje.......

Maarten-Jan Mulder

310 pk is ongeveer het maximum als je een hele gezonde hebt zonder grote aanpassingen. Meestal kom je uit tussen de 290 en 310. 166k is overigens niet zo problematisch, zolang je regelmatig de olie ververst blijven ze gewoon heel. Het is alleen dat de restwaarde flink afneemt zodra je 200k (de meeste Nederlanders denken nog steeds dat een auto direct naar de sloop kan bij 200k  :P ) aan tikt en dat doe je sneller als je op 166k begint. Wel netjes van de verkoper dat die op zich wou nemen maar het gevoel moet ook goed zijn.

Martijn106

Citaat van: MVH op 20 november, 2020, 17:49:06 PM
Overigens is die 360 PK-er volgens mij geen cup en dat is toch echt wel een vereiste op mijn wensenlijstje.......
Wat ik ooit ergens heb opgevangen is dat die niet heel netjes is intern. Ding staat ook te pas en te onpas te koop dus die gok zou ik zelf niet wagen.

Patrick RS

Citaat van: Martijn106 op 23 november, 2020, 13:02:28 PM
Citaat van: MVH op 20 november, 2020, 17:49:06 PM
Wat ik ooit ergens heb opgevangen is dat die niet heel netjes is intern. Ding staat ook te pas en te onpas te koop dus die gok zou ik zelf niet wagen.

Klopt best een paar keer van eigenaar gewisseld.

MVH

Nah die blauwe was toch geen cup dus had verder niet mijn interesse en met 360PK zou een sperdif wel prettig zijn. Die van 330 PK in stage 1 is wel een hele knappe tuning geweest.... !

Afijn, ikzelf blijf wachten tot die ene op het net tevoorschijn plopt, Criteria wat bijgesteld... 2010-2017, cup, KM liefst rond de ton mag wat erboven, prijs max 15/16K beetje afhankelijk of ik nog wat meer krijg voor de Abarth dan mijn garagehouder heeft geboden. Dat bod heb ik maar zijn nooit de lekkerste bedragen natuurlijk. Dus momenteel te koop gezet, wie weet.

To be continued ......

Maarten-Jan Mulder

https://www.autowereld.nl/renault/megane-coupe/rs-2-0-t-cup-chassis-sperdiff-clima-cruise-34187497/details.html

Deze al gezien? Staat wel in Friesland  ::) Is wel blijkbaar een keer gestolen geweest als je op het kenteken zoekt (als in hij is een keer vermeld in het gestolen register) maar staat niet meer als zodanig geregistreerd ( :P). Kon hem zo snel niet in het register vinden maar misschien kijk ik er over heen. En hij staat bij één of andere schade voertuigen toko te koop.

Martijn106

Die is van Bas geweest. Die is toen gestolen en na een tijdje teruggevonden. Amper kilometers erbij op de teller, alleen schade aan de lip aan de voorkant erbij.

Maarten-Jan Mulder

Ah dat is nuttige info! Ik zie dat ik er wel een foto van heb, op de openingsmeeting vorig jaar (2019):

MVH

Blijkbaar heeft hij in de tussentijd een andere auto gekocht (een RS?) en is de auto eigendom van de verzekeringsmaatschappij geworden, omdat ze al hadden uitgekeerd voordat hij werd teruggevonden. En hebben deze hem weer verkocht aan dat schadebedrijf..... zoiets?
16K met schade vind ik wel wat prijzig eerlijk gezegd, maar dat even terzijde.

Maarten-Jan Mulder

Ik kan de schade op de foto's zo niet ontdekken, maar als het alleen aan de lip is dan is dat niet zo spannend.

Patrick RS

Deze witte was in september 2019 gestolen met 597xx dkm. Ik heb deze auto zelf terug gevonden in feb 2020 terugvonden met valse kenteken platen. Zag er toen op het oog nog netjes uit. Inderdaad de voorlip was kapot. Was wel toevallig. Deze stond vlakbij een Renault dealer waar ik naar toe onderweg was.

Er zou inderdaad niet heel veel km'ers mee gereden zijn. ook van deze heb ik de nodige plaatjes mocht je ze willen.  ;) De oud eigenaar had inmiddels al geld van de verzekering. Hij rijd nu een trophy 275.
De gestolen rs is inderdaad op een veiling BCA aangeboden. Daar heeft Boonstra hem vandaan.

Maar optische was er dus op de lip na geen schade. Er is nog geen 100km mee gereden.. tenzij de terug hebben gedraaid maar dat zal wel niet haha.

Marcel

Patrick RS