chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Wim B.

Dat je met een Megane Porsches en Ferrari's het snot voor de ogen rijdt is een hele prestatie.
Vorig jaar met een EVO 5 van een vriend op de autobahn een Testarosso flink het leven zuur gemaakt, daar rij je dan met je auto van 3 ton en word voorbij gereden door een Japans hok uit 1998.
Ik heb met een Focus RS500 gereden en de 350 pk zijn niet normaal op het asfalt te brengen, ik vrees dat het met de Megane niet anders zal zijn omdat ze in de basis dezelfde ophanging hebben.
De 250RS is een totaal andere auto dan de R26R die behoorlijk hardcore is van opzet en voor een ander doel gebouwd is.
Geen idee of het blok hetzelfde is.

Martijn_B

Dat valt allemaal toch wel mee zodra je de eerste (misschien 2e) versnelling voorbij bent?

Het moet ook mogelijk zijn om per versnelling een bepaalde boost waarde te hanteren. Zo ken ik mensen uit de Lancia Delta Integrale wereld die in de 1e versnelling 0.8 bar, 2e versnelling 0.95 bar en vanaf de 3e versnelling 1.35 bar hanteren. Ook een stukje snelheid waarmee de boost erin komt is daarmee af te stellen, ik heb dezelfde unit van Blitz gehad op mijn fiat coupe 16v turbo.
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

jochem de haas

Citaat van: Wim Breman op 14 maart, 2011, 11:36:15 AM
Dit is ook mijn idee Jochem.
Bedankt voor de tip.
Heb je mogelijk het telefoonnummer van Henk ?

Zijn site ....
http://www.fastchip.nl/

jochem de haas

Citaat van: HaDries op 14 maart, 2011, 18:52:04 PM
ALs ik het goed begrijp is Henk de man of begrip voor Renault wat voor mij JD is bij VAG.

Heb niet meer dan de tussen demper verwijderd en twijfel nog over IC (doet Henk dit ook of is dat mogelijk bij hem) maar wil in ieder geval chippie op maat.

Zover ik weet sleutelt Henk niet aan auto's.
Hij kan je wel advies geven daarin over wat je eventueel voor aanpassingen kan doen verwacht ik.

http://www.fastchip.nl/

jochem de haas

Citaat van: nagel op 14 maart, 2011, 19:46:50 PM
Als je echt een aardige vermogenstoename van plan bent , ga eens op bezoek bij Dijon Auto Racing. Deze firma tuned R26.R's naar 380 pk.

http://www.youtube.com/user/DijonAutoRacing

Daar kunnen ZIP en Fastchip nog een puntje aan zuigen.

Ja das een goeie....maar daar is ook de motor beet gepakt....en een grotere turbo enz..dus niet alleen door middel van chiptuning :D

nagel

Citaat van: Wim Breman op 15 maart, 2011, 09:51:49 AM
Dat je met een Megane Porsches en Ferrari's het snot voor de ogen rijdt is een hele prestatie.
Vorig jaar met een EVO 5 van een vriend op de autobahn een Testarosso flink het leven zuur gemaakt, daar rij je dan met je auto van 3 ton en word voorbij gereden door een Japans hok uit 1998.
Ik heb met een Focus RS500 gereden en de 350 pk zijn niet normaal op het asfalt te brengen, ik vrees dat het met de Megane niet anders zal zijn omdat ze in de basis dezelfde ophanging hebben.
De 250RS is een totaal andere auto dan de R26R die behoorlijk hardcore is van opzet en voor een ander doel gebouwd is.
Geen idee of het blok hetzelfde is.
Ik denk, ook, dat het wel mogelijk is zo'n 380 pk Dijon Auto Racing R26.R op de weg te houden. Dankzij het sperdiferentiëel en zijn relatief lage gewicht. Vooral als je je rechter voet bij de 1e en 2e versnelling een beetje in bedwang kunt houden, kun je daarna vanaf de 3e zeker op het gas. Je kunt de Focus RS 500 niet vergelijken met deze veel lichtere Radicale, scheelt zo maar 250 kg. De driveability van de Megane is veel beter.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

nagel

Citaat van: jochem de haas op 15 maart, 2011, 16:50:27 PM
Citaat van: nagel op 14 maart, 2011, 19:46:50 PM
Als je echt een aardige vermogenstoename van plan bent , ga eens op bezoek bij Dijon Auto Racing. Deze firma tuned R26.R's naar 380 pk.

http://www.youtube.com/user/DijonAutoRacing

Daar kunnen ZIP en Fastchip nog een puntje aan zuigen.

Ja das een goeie....maar daar is ook de motor beet gepakt....en een grotere turbo enz..dus niet alleen door middel van chiptuning :D

Lijkt logisch, al die mechanische aanpassingen, met alleen chippen kom je nooit zover.
Het aardige is, dat je al die aanpassingen bij één adres kunt laten doen.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

HaDries

Ben in een zeer ver gevorderd stadium met Henk, moet namelijk alleen nog JA zeggen en een datum rond krijgen.
Wordt dan chip of maat.

Chips op maat en op zijn advies afgaande heeft een intercooler voor mij weinig zin (gezien de prijs en wat je aan vermogen wint)

Frantic Frans

RS actie-tje bij fast chip dan maar?
heb de K-tec uitlaat en luchtfilter al,wil in principe ook de IC op den duur(hoeft niet gelijk hoop ik).
Ik heb idd ook liever een chip op maat,wetende dat mijn rs goed afgesteld is op een rollenbank of op de weg.
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Heb eigenlijk niet gevraagd of het nodig is de boel aan te passen wanneer er later alsnog een intercooler wordt gemonteerd.

Frantic Frans

Ik vind zo'n 300 pk wel genoeg op de voorwieltjes,denk dat je met een andere ic er al overheen gaat,
jij wilde toch ook zo 'n 300 pk,Hadries?
en heb jij wel een tel.nr van hem of heb je hem gemaild?

jochem de haas

Citaat van: HaDries op 15 maart, 2011, 17:35:10 PM
Heb eigenlijk niet gevraagd of het nodig is de boel aan te passen wanneer er later alsnog een intercooler wordt gemonteerd.

Ja eigenlijk wel.........omdat je er van uit mag gaan dat als er een grotere IC op gaat dan de standaard IC..de "lucht" temperatuur om laag gaat ...
En hoe lager de inlaat temperatuur hoe beter het is ...
Hoe kouder de lucht hoe beter het mengsel ( benzine/lucht) zal zijn en des te meer vermogen komt er uit je blok.

Maarten-Jan Mulder

Met het lijstje wat daar staat blijft het wel heel denk ik. In Evo magazine rijdt een standaard R26.R het M3/ferrari/lambo spul al redelijk zoek, dus met dat het met dit vermogen helemaal goed gaat is niet helemaal een verrassing.

Ik denk dat de megane 3RS het de R26.R pas moeilijk kan maken als hier ook een Radicale van komt. Puur en alleen vanwege het gewicht zal een 3RS het niet kunnen opnemen tegen de R26.R. De R26.R is gewoon een klasse opzichzelf.

Martijn_B

Ik weet niet of puur de intercooler op de standaard turbo heel veel vermogenswinst gaat geven. De intercooler zorgt er voor dat de lucht koeler is, daarmee verkleinen de zuurstofmoleculen en kunnen er meer moleculen de inlaat/cilinders in. Ik denk echter, afhankelijk van de koelcapaciteit van de originele intercooler, dat je op niet meer dan 10 pk winst moet rekenen.

Zodra je gaat re-mappen is het anders, je kunt de verhouding van de ingespoten benzine aanpassen aan de extra (effectieve) lucht die de verbrandingskamer in komt zodat je tot een optimale verbranding komt (14:1). Dus wellicht heb je het grootste voordeel van de grotere IC als je hem mee neemt in je custom mapping.
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Frantic Frans

ja dat lijkt me dan idd ook beter,maar  ik vind 300 pk wel genoeg,dit kan misschien met de originele IC.
ik wacht de resultaten van Hadries wel ff af,en neem tzt wel contact op met Henk van fastchip,want ik zie nu ff door de bomen het bos niet meer met al die tuners,en wil toch het beste voor me renaultje.
Want als ik het goed begrijp kun je gewoon zelf een prog in de auto laden met die bepaalde chip? :-\hmm interessant.