verroeste tank

Gestart door Reinoud, 29 april, 2025, 14:55:38 PM

Reinoud

Ik ben 5 Alpine aan klaar maken na jaren stilstand. Nu blijkt de tank volledig verroest van binnen. Is dit te hertellen, is er een alternatieve tank beschikbaar, bv in RVS. Of weet iemand een goede tank te koop.

Alvast dank
Reinoud Hoekstra

Maarten-Jan Mulder

Ik zie dat auxal en arnoud ventoux ze momenteel niet hebben, kan best nog een zoekplaatje worden.
Tankcure schijnt goed te werken maar wel gevoelig voor de juiste uitvoering. Vroeger wel eens vrienden geholpen met hun brommer om de tank te ontroesten d.m.v. electrolytisch ontroesten. Dit werkt fantastisch, zou een goede optie kunnen zijn. Wel vlotter etc. uit de tank halen en zorgen dat kathode/anode nergens de tank kunnen raken.

Ik zal ook even wat rondvragen of iemand mogelijk nog een tank heeft liggen.

Reinoud

Hoi Maarten-Jan

Alvast dank

John

Is een benzinetank van een gewone R5 hetzelfde als die van een R5 Alpine? In het magazijn van de CAR liggen nog R5 benzinetanken. Enige nadeel is dat ze alleen aan clubleden van de CAR verkopen dus dan zou je lid moeten worden. Een gebruikte tank kost €45,- daar.

Maarten-Jan Mulder

Volgens mij zit daar inderdaad geen verschil in.

Reinoud

Hoi John,

Dank voor je reactie. Waar kan ik CAR vinden?

groet Reinoud

Marcel

John

Citaat van: Marcel op 07 mei, 2025, 12:45:18 PMhttps://www.renaultklassiek.nl/
Klopt helemaal. Je kan overigens naar het clubmagazijn gaan en terplekke lid worden.

Het adres van de onderdelenmagazijn is Emmastraat 57 in Bergschenhoek (bij Rotterdam)

Openingstijden:

Iedere 1e en 3e zaterdag van de maand van 12:00 – 14:00 uur en iedere 2e en 4e woensdag van de maand van 19:30 – 22:00 uur.
Het magazijn is gesloten op nationale feestdagen en tijdens clubevenementen.