weerstand gaspedaal

Gestart door Wim B., 02 april, 2011, 20:57:01 PM

Maarten-Jan Mulder

Jij zit nu met een smile achter de computer dus  ;) ;D

Daar was ik al van overtuigd, die kickdown is puur en alleen om tijdelijk sneller te rijden als je de snelheidsbegrenzer ingesteld hebt.

Lars

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 03 april, 2011, 19:20:04 PM
Jij zit nu met een smile achter de computer dus  ;) ;D
Yep, iedere keer als ik er mee gereden heb, echt een heerlijk apparaat. :)

Wim B.

Nou dat is dan goed om te weten  ( =door meten )
Het is dus puur een gevoels kwestie dat ik dacht dat je door de weerstand heen moet.
Die acceleratie tijd is overigens best knap hoor Lars en ik denk dat, naarmate het blok nog wat verder los komt, het nog wat rapper gaat.

Lars

Geloof ik ook, en ik heb 'm nog niet optimaal 'gelanceerd', dus zeker in zijn 1 zit nog heel wat winst. ;) Denk dat als je 'm vanaf 2500-3000 rpm lanceert dat dit optimaal is. En ik had radio/CD en airco aanstaan, als je die uitzet scheelt ook weer. :)

Maarten-Jan Mulder

Airco (compressor) wordt uitgeschakeld als je volgas geeft, dus dat verschil ga je niet merken :)
Maar zeker een hele knappe tijd om met een FWD zo'n snelle 0-100 neer te zetten!

Houdoe Mégane :)

Die 6,45 sec. heb ik ook ongeveer als snelste staan, de vraag is alleen of de 100 op de sportmonitor ook echt 100 is.

Lars

Volgens Renault zelf kan-ie 6.1 sec, maar dan moet je echt retesnel kunnen schakelen, wind mee en flink koud denk ik. :D En wist niet dat-ie zelf de compressor uitzet als je volgas geeft, netjes!

Tsja, of de Sport Monitor echt de juiste tijd aangeeft of dat hij wat 'optimistisch' (;)) is, kom je maar op één manier achter: met een andere meter.

Marcel

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 02 april, 2011, 23:49:37 PM
Die weerstand op het laatste stuk hebben alle Renaults met cruise control gecombineerd met snelheidsbegrenzing. Als je daar doorheen trapt gaat die ook door de snelheidsbegrenzer, als je b.v. ruimte moet maken voor een ambulance oid. Als het goed is maakt het niet uit of je gewoon vol gas geeft of door die weerstand heen trapt, zou beide even snel moeten zijn.

Het hoort inderdaad zo, het is precies wat maarten schrijft.
Probeer het maar uit, snelheids begrenzer op bv 100 km/u, langzaam gas geven, als het goed is gaat de auto niet sneller, tot je door dat zware punt heen trapt, dan moet de auto wel versnellen.

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Lars op 03 april, 2011, 22:21:17 PM
Volgens Renault zelf kan-ie 6.1 sec, maar dan moet je echt retesnel kunnen schakelen, wind mee en flink koud denk ik. :D En wist niet dat-ie zelf de compressor uitzet als je volgas geeft, netjes!

Tsja, of de Sport Monitor echt de juiste tijd aangeeft of dat hij wat 'optimistisch' (;)) is, kom je maar op één manier achter: met een andere meter.
Dat is vooral ter bescherming van de airco compressor  :)

Marcel

Citaat van: Lars op 03 april, 2011, 16:13:48 PM
Zal eens kijken via de Renault Sport Monitor, die geeft aan hoeveel % gas je geeft. Als die niet op 100% staat als je tegen de weerstand zit, heb je dus nog extra gas over.

Even van de hak op de tak, kun je op die RS Monitor ook je turbo druk zien ??
Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel turbodruk heeft een standaard Megane III RS volgas.

Lars

Citaat van: Marcel op 05 april, 2011, 21:13:04 PMEven van de hak op de tak, kun je op die RS Monitor ook je turbo druk zien ?? Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel turbodruk heeft een standaard Megane III RS volgas.
Yep, zal eens kijken wat hij aangeeft.

nagel

De R26.R heeft nergens last van! Weerstand bij het gaspedaal, wat is dat?
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Lars

[quote author=Marcel link=topic=236.msg4336#msg4336 date=

Even van de hak op de tak, kun je op die RS Monitor ook je turbo druk zien ??
Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel turbodruk heeft een standaard Megane III RS volgas.
[/quote]Volgas is de maximum turbodruk volgens de RS Monitor 1150 mbar, vanaf ca. 5000~5500 RPM, bij minder RPM is het minder.

Wim B.

Ger, er zit in het laatste stuk een weerstand in het gaspedaal waar je geforceerd doorheen kunt trappen, zie het al een kick-down als bij een automaat.
Ik vroeg me af of het door die weerstand heen trappen ook het volledig openen van de gasklep betekende of dat het bereiken  van de weerstand al een volledig geopende gasklep betekend.
Daar is nu vanwege de sportmonitor van Lars uitsluitsel over.

Marcel

Omdat een R26R geen cruise control en een geen begrenzer heeft, zit er misschien een ander gaspedaal in.
Daarom heeft Ger misschien dat zware punt niet.