Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

Marcel

Beste deuk,  je hebt geluk dat er geen bobbel op je band zit anders koste het ook nog eens een band.

Maarten-Jan Mulder

Zo dat is ontzettend balen zeg, zou de band ook gewoon preventief laten vervangen, je weet niet wat er met het canvas gebeurd is.

Maar on the plus side, je hebt er een mooie dikke uitlaat onder hangen!

Heatzone

Een lelijke deuk inderdaad! "gelukkig" dan maar tegen je band/velg aangekomen en niet je voorbumper of tegen je nieuwe uitlaatsysteem..

Mooie RS trouwens. Jouw vorige GT is ook een inspiratie! Ik heb er nu zelf ook een  ;D

TymenJ

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 13 april, 2015, 19:39:13 PM
Zo dat is ontzettend balen zeg, zou de band ook gewoon preventief laten vervangen, je weet niet wat er met het canvas gebeurd is.

Maar on the plus side, je hebt er een mooie dikke uitlaat onder hangen!

Goed punt van het canvas. Zouden ze dat kunnen inspecteren/checken als ze de band eraf halen? Lijkt mij niet hè?

16valves

Balen van de velg inderdaad  :o
Band kunnen ze denk ik wel zien als ie eraf is, anders adviseren ze vaak om hem achterop te gooien.
Vind hem met originele velgen ook wel erg mooi  ;)

Maarten-Jan Mulder

Als er aan de binnenkant niets te zien is kan het canvas nog steeds beschadigd zijn, canvas breuk met 200 (of 100 for that matter) wil je echt niet. Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen.

TymenJ

Ik ben echt radeloos aan het worden om nog een velg te kunnen bemachtigen.

Ik heb echt alle uithoeken van de wereld bezocht (op het internet dan :P) om een verkoper te vinden die hem ook daadwerkelijk naar NL kan en wil sturen. Zelfs mega grote handelaren in de VS (bijv. vividracing) cancelen doodleuk je order onder het mom van 'velg is niet beschikbaar' terwijl TSW aangeeft dat ze die velg op voorraad hebben liggen in hun magazijn.

Mocht iemand enig idee hebben waar ik TSW velgen in Europa of de VS kan bestellen die óók naar NL versturen, let me know. Onderdeelnummer is 1890NUR635114G76.

Marcel

Dolf Jans ( rtc forum) werkt toch bij een banden bedrijf ?

Roald

Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

derde hit op google... ik denk dat ze wel naar NL sturen  ;) waarschijnlijk mag je hem zelfs ophalen  O:-)

https://www.stroevemotorsport.nl/TSW-Lichtmetalen_velgen/371675/1890NUR635114G76--universele-TSW-Lichtmetalen_velgen/

Marcel

Je zoekt het vaak ver weg maar vind het om de hoek.

TymenJ

Dealers uit de Benelux en omstreken kun je wel vergeten, sinds dus de importeur van TSW (wheelpartners b.v.) failliet is verklaard een maandje geleden. Daarom heb ik dus enorme moeite om die velgen te bemachtigen.

Ik heb dus mijn eerste set al bij Stroeve motorsport besteld, alleen zij kunnen er ook niet meer aan geraken (hij zou het nog via omringende landen proberen, maar heb er weinig vertrouwen in).

Ik heb nu een verdwaalde Franse importeur gevonden, dus die gevraagd (hopelijk kunnen ze Engels lezen..  :-\), en anders zal ik het toch helaas in Zwitserland moeten zoeken, alleen rekenen zij 600 euro per velg minimaal. Daar word je ook niet blij van.

Maar bedankt voor de reacties in ieder geval  :D

Maarten-Jan Mulder

Ow kijk vandaar, dat verklaart het één en het ander! Dat is wel bijzonder teleurstellend dan.

Deze had je al gevonden denk ik?
http://www.1010tires.com/Wheels/TSW/Nurburgring%2BRF/1890NUR635114G76

Versturen wel internationaal...

TymenJ

Heb inmiddels een velg binnengekregen vanuit de VS. Duurde in totaal 2 weken (daadwerkelijke verzending naar NL nam maar 2 dagen in beslag met DHL Express, heh). Mocht wel even dik aftikken met douane kosten, maarja is niet anders  :-\. Had voor het geld van 1 velg 4 compleet nieuwe banden eronder kunnen leggen :'(

Begin nu wel het trillen/niet soepel lopen door het vliegwiel irritant te vinden; moet mij toch maar eens mentaal voorbereiden op een €1500+ rekening ben ik bang..  :'(

Heb wel wat leuks gevonden wat dan maar gelijk mee vervangen kan worden, een versterkte SACHS koppelingset! Ietsjes duurder dan de standaard set, maar wel 15% meer klemkracht (en dus leuk voor een stage 2 kuurtje  ;)). Vond hem eerst bij een Zwitsers bedrijf, maar die vragen er het dubbele voor als hier:
http://www.performance-kupplung.de/shop10/index.php/catalog/product/view/id/1521/s/verstarkte-kupplung-renault-megane-3000951918/

Oja, heb ook het dak zwart gewrapped met 3M 1080 Semi-gloss zwarte folie:

Maarten-Jan Mulder

Die wrap staat wel aardig cool  8)