Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

TymenJ

Citaat van: HaDries op 10 april, 2017, 14:14:52 PM
bij mij laat juist de chroom van het sierstuk los

Bij mij ook hoor. Op een van de foto's zie je hem wel op de werkbank liggen met allemaal losse stukjes erbij. Ik moest met 't handje de (vrij dikke) metalen laag met chroomlaagje verwijderen (het is zwart bij mij omdat ik er een Plastidip laag overheen had zitten). Nu heb ik hem geschuurd en gespoten in zwart-hoogglans, net als de diffuser.

Citaat van: Tutuur op 11 april, 2017, 00:26:36 AM
Wat een dikke bak blijft het toch!

Voorlopig weer in NL Tymen?

Ik ben weer in des lands! Ook al ben ik er nu weer woonachtig, heel veel zal ik er niet zijn aangezien ik werk in Berlijn en zo nu en dan nog Aarhus (DK). Komende week wellicht nog eens een bakkie koffie?  ;)

Tutuur

Je bent welkom hoor! Lijkt me gezellig, woon alleen niet echt bij je om de hoek heb ik het vermoeden :D

TymenJ

Inmiddels alweer een behoorlijke tijd stil geweest hier! Maar er zijn wat updates :)

De Megane 3 RS
Ik heb slechts een paar duizend kilometer gereden met de RS in een jaar tijd. Woon-werk verkeer deed ik altijd met de Megane 3 Estate dci edc, maar ook dat is de laatste maanden gekrompen naar slechts een paar honderd km/maand (best leuk, zo dicht bij je werk wonen ineens). Dus die diesel kon ook niet meer uit..

Twee maanden terug toch maar eens gekeken wat 't zou zijn om met de 3 RS te gaan rijden als woon-werk verkeer (ik rij tenslotte minder dan 30km/dag) om te kijken of dan alleen de diesel weg zou kunnen. Maar na letterlijk 1 week te hebben gereden kwam ik tot de conclusie dat 't toch echt mooi genoeg geweest is met de RS; het was niet meer relaxed rijden voor mij. Ook niet voor dat ene weekendritje die ik anders deed.. Lang verhaal kort, sinds ik terug naar Nederland ben gegaan en m'n buitenlandse baan gedag heb gezet ben ik behoorlijk onderuit gegaan (jaren hard werken door europa zonder echte rust en vakantie is moordend..), maar daar kom je altijd pas te laat achter.

Ik heb er maanden over na moeten denken wat te doen.. Toen ik nog in 't buitenalnd werkte keek ik er altijd zo naar uit om weer een ritje met de RS te kunnen maken. Nu, laat ik hem maar liever staan stof happen. Kan er nog steeds niet bij eigenlijk dat 't zo'n ommekeer heeft gemaakt  :(.

Een nieuwe auto..
Een combi van nog weinig plezier beleven aan de RS en een fijne diesel die niet meer uit kon heb ik besloten om beide auto's te verkopen. Alleen de Megane 3 dci edc houden was ook geen optie; dan zou ik nog steeds blijven zoeken naar een auto die wat specialer, potenter, en een fijnere automaat heeft..

Ik had vorig jaar al eens even geproefd aan een Megane IV GT205 EDC (hatchback), en eigenlijk beviel mij dat wel heel erg.. Eerst wat ik zei was, pwoah, wat een rust in de auto!

Overigens toen niet besloten om 't te doen; ik was bang dat ik de beslissing zou nemen op basis van mijn gesteldheid, en daarbij was de auto waarin ik gereden had 't eigenlijk ook net niet...

• De Megane IV hatchback is (wederom, net als bij de Megane 3) niet een mooie verschijning - persoonlijke mening
  • Niet de opties die ik wou (heads-up, portrait scherm, alcantara, adaptieve cruise, elektronische parkeerrem, rondom parkeersensoren

.. dus heb het even een tijdje geparkeerd. Maar ik was wel erg gecharmeerd van de Megaie IV GT z'n 7-traps edc (100x beter dan de oude dct250 in de Megane 3 dci edc), en 't 4-control is wel érg fijn na een korte periode van gewenning.

Megane IV GT 205 GrandTour
Kort geleden kwam ik wél de versie tegen die ik wou hebben (een Grandtour versie, met alle opties erop behalve 't open dak). Van inruilprijzen ga je altijd huilen, al helemaal als 't je auto is waar je meer dan 6 jaar zo goed gekoesterd en op gepast hebt  :(

Wél weer leuk is dat ik wederom een auto van mij naar mijn broer kon doorschuiven (de Megane 3 diesel edc); hij heeft zijn (mijn oude wederom) Megane 2 GT 2.0T daarop verkocht.

Nu, staat er dus een Megane IV GT 205 Grandtour op de oprit. En eerlijk gezegd heb ik er nog geen moment van wakker gelegen dat de RS nu toch écht weg is. Elke dag kom ik weer helemaal tot rust in de GT, en dat is mij heel wat waard :)

Aanpassingen? Nee, daar begin ik niet meer aan (okay, wellicht een andere ecu mapping, maar dat is 't)  ;). Stiekem alleen de voetrust aangepast met een mooie RVS lasergesneden GT voetplaat..

Ik heb nog niet echt goede foto's (van de zomer maar even lekker poetsen en foto's maken), maar bij deze hoe 'ie er nu bij staat:

RikRace

Hoi Tymen, jammer van je RS, maar begrijpelijke keuze.

Wel mooi dat je bij het RS-virus bent gebleven.

Veel plezier met deze pracht station!
<>RenaultSport<>

HaDries

Veel plezier met je nieuwste aanwinst, en nu maar hopen dat het zo blijft.
Spreek uit ervaring, na minder dan 1,5 jaar een zeer complete laguna van de hand gedaan destijds

Maarten-Jan Mulder

Fantastisch mooie auto Tymen en die kleur is natuurlijk helemaal geweldig  8) ;D

Denk dat je er geen moment spijt van zal hebben, 4-wiel besturing is natuurlijk erg lekker en zeker voor dagelijks gebruik met af en toe een sportief ritje is het een veel fijnere auto als de Megane die echt een trackday racer voor op de openbare weg is.

larsdijkstra

Gaaf Tymen! De lV GT is een mooie vervanging. Werd de lll RS te zenuwachtig voor je?

zoefrs

Tymen word ook een dagje ouder jongens

HaDries

Citaat van: zoefrs op 08 maart, 2018, 09:37:45 AM
Tymen word ook een dagje ouder jongens

Oh ja de rollator past natuurlijk beter achter in  ;)

Tutuur

Ik kan me goed voorstellen hoe het voelt omafscheid te moeten nemen, maar kijk eens wat je er voor terug krijgt!

De GT205 is in mijn ogen ook veel mooier in de station uitvoering en staat ook zeker op mijn wensen lijstje voor ooit in de toekomst ;)

Vwb de ecu tuning, we moeten weer eens praten ;)

Patrick RS

Ik had al foto's gekregen van je rs bij een dealer. Ik wist toen al hoe laat het was. Jammer maar begrijpelijk. En een GT is ook geen straf. Een erg mooie auto met genoeg vermogen voor in NL  /worship

Jacob Priem

Hele verandering, maar erg mooie GT ervoor terug  8)

Marcel

Van de ene mooie auto naar een andere mooie auto.