Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

Maarten-Jan Mulder

Lekker hoor! Met het even zo laten bedoel je zeker even sparen  :P ;D

Patrick RS

Citaat van: TymenJ op 18 september, 2011, 15:00:19 PM
184pk adw en 346NM bij 2600rpm. Dat koppel hakt er heerlijk in  ;D.

Injectoren zijn helaas veel te klein, Henk moest zelfs de pk terugschroeven na 4500rpm. Hij heeft een run gedaan van 196pk dacht ik, maar toen deed ie een AFR van 13,5 met de injectoren op 125%. En zelfs toen had de turbo nog over volgens Henk. Ik was hier eigenlijk al een beetje bang voor, maarja.

De enige remidie is dus Megane RS injectoren. Maar dan ben ik weer 250 euro lichter + 350 voor de mapping. Ik denk dat ik het zo maar even laat voor wat het is.

Vind het een mooi resultaat! :)

TymenJ

Zo, even een hele andere wending aan dit topic geven.

Laatst ging ik naar de Renaut garage om eens te informeren naar de prijs van RS injectoren (ik had al even wat correspondentie met Henk). Zodoende wederom weer even over mijn auto babbelen, waarbij men begon over een RS250 die ze hadden staan. Ik zei voor de grap dat ik die wel 's een dagje mee wou hebben; 3 dagen daarna kreeg ik hem even mee 8)

Ze hadden me al gewaarschuwd; zodra je erin rijdt, ben je verkocht. Dat is ook letterlijk zo. Zoals het er nu naar uit ziet wordt de GT ingeruild en komt de RS250 op de oprit te staan ;D.

Spannenndddd

HaDries

Heb je nog een probleem, de Topic titel klopt niet meer.

En dan ff'tjes rijden in de standaard 250 en hierna weer naar Henk voor een update en je hebt een rijdende bom onder je gat.

Maarten-Jan Mulder

Patrick RS

Roald

Citaat van: TymenJ op 16 oktober, 2011, 20:11:16 PM
Zo, even een hele andere wending aan dit topic geven.

Laatst ging ik naar de Renaut garage om eens te informeren naar de prijs van RS injectoren (ik had al even wat correspondentie met Henk). Zodoende wederom weer even over mijn auto babbelen, waarbij men begon over een RS250 die ze hadden staan. Ik zei voor de grap dat ik die wel 's een dagje mee wou hebben; 3 dagen daarna kreeg ik hem even mee 8)

Ze hadden me al gewaarschuwd; zodra je erin rijdt, ben je verkocht. Dat is ook letterlijk zo. Zoals het er nu naar uit ziet wordt de GT ingeruild en komt de RS250 op de oprit te staan ;D.

Spannenndddd

Lol, dan is dat toch een duur dagje geweest  ;D
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Als je meer vermogen wilt kun je 2 dingen doen, veel investeren in een bepaalde auto of een andere kopen die gelijk meer pk's heeft !

Welke kleur heeft de Megane ?  Geel zeker ?

Patrick RS

Citaat van: Marcel op 17 oktober, 2011, 07:52:17 AM
Als je meer vermogen wilt kun je 2 dingen doen, veel investeren in een bepaalde auto of een andere kopen die gelijk meer pk's heeft !

Welke kleur heeft de Megane ?  Geel zeker ?

Ik ben ook wel benieuwd welke megane rs het is. Misschien heb ik nog leuke foto's voor je??

Pm mij des noods even het kenteken  :)

TymenJ

Het is geen gele, maar een Gris huppeldepup kleur. Soort van donkergrijs dus. Het betreft geen cup-chassis, maar een standaard sport uitvoering met de 18" velgen (zilver). Wel opties zoals bi-xenon, sport monitor, arkamys 3d etc. Kortom, een mooie complete RS. Cup-chassis hoefde van mij niet zo, sport is mij hard genoeg!

Ik heb mezelf beloofd om niks aan deze auto te gaan sleutelen; die periode heb ik wel even gehad met mijn GT  ;D. De RS is standaard gewoon al een super auto.

Ik ga nog wel de intercooler, dumpvalve, luchtfilter e.d. eraf halen, dus als iemand daar nog belang bij heeft..?

Ik hoop hem deze week nog op te kunnen halen 8)

adinsx

Slimme dealers zijn het hè, 'ow wil je hem een dagje mee, prima hoor'.  :P

Welke DV zit erop?

Christiaan

TymenJ

Intercooler + DV zijn aan Christiaan verkocht, dus helaaschj ;)
Wel heb ik nog die BMC CDA airbox + Forge wastegate actuator over. Als iemand daar nog belang bij heeft..?

Anyways, alvast wat kleine grut voor de RS besteld :P:
RS pookknop + RS mattenset

Hij wordt namelijk geleverd met standaard grijze megane matten; dat hoort niet in een RS thuis!

Arco

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert-  Clio 1.8 16V '92 Phase I "La Salope Noire" - Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"

Maarten-Jan Mulder