Winterwielen Megane RS 250

Gestart door Lars, 02 mei, 2011, 10:28:46 AM

HaDries

Begin deze week bericht gehad dat het zaakje klaar staat om gemonteerd te worden.

afspraak gemaakt om het eind oktober te laten monteren en tevens de Megane op scherp te zetten dmv uitlijnen.

Marcel

Waarom laat je de megane uitlijnen als ik vragen mag ?  Heb je klachten ??

HaDries

Citaat van: Marcel op 01 oktober, 2011, 16:22:23 PM
Waarom laat je de megane uitlijnen als ik vragen mag ?  Heb je klachten ??

Hoor wel vaker dat de uitlijning bij nieuwe aflevering niet altijd perfect is en na een jaar vind ik het een mooi moment om het te laten corrigeren en eventueel minimaal laten wijzigen naar mijn smaak.
Heb het bij mijn vorige auto Clio III RS ook laten doen en die stuurde nadien iets strakker in de bocht.

Marcel

Patrick RS

HaDries

Inmiddels de winterwielen cq bandjes er onder, wordt nu fatsoenlijk rijden anders slijten de rubbers helemaal als een idioot.

Mak 18" Rapide Mat met Dunlop SP Wintersport 4D

Marcel

Staat goed  8), zit er nu een blokje hout onder het rechterpedaal  ;D

HaDries

Citaat van: Marcel op 04 november, 2011, 19:56:17 PM
Staat goed  8), zit er nu een blokje hout onder het rechterpedaal  ;D

Nee mijn portemonnee begint te rammelen boven de 80 km/h

AnthonyRS

Voor lijkt die wel stukkie hoger  ;D Wielen staan wel super!

HaDries

Citaat van: AnthonyRS op 05 november, 2011, 01:33:50 AM
Voor lijkt die wel stukkie hoger  ;D Wielen staan wel super!

Dat hoor ik van de meeste, dus worden dit straks de zomerwielen en de originele degraderen tot winterwielen.

Het hoogte verschil zou volgens mij kunnen komen doordat de banden iets getrokken om de velg liggen. Ze zijn een maatje kleiner en de velg staat ietsje verder naar buiten.

TymenJ

Zowel bij de Megane 2 en Megane 3 RS lijkt het alsof de voorkant veel hoger op de poten staat dan achter. De wielkast voor is gewoon wat hoger vanwege de grotere veerweg :)

Ik ben me overigens ook even aan het orienteren naar winterbanden, maar ik ga waarschijnlijk de zomerbanden wisselen voor winterbanden op de zelfde velgen. Anders wordt het me wat te gek qua prijs..

Lars

Ben lekker laks/elcheapo geweest en rij nog steeds op zomerbanden. Was met de sneeuw vandaag en het gaspedaal op de 'Snow' stand prima te doen. :) Volgend seizoen gaat er wel winterschoeisel onder.

Marcel

Dit jaar vroeg de winterbanden bestellen, als je lang wacht tot het slecht weer word gaan de prijzen omhoog van de banden.

turboprop

Ik heb winterbanden onder m'n Megane maar rijd er niet mee  ::) gelukkig heb ik onder mijn werk (T Ford) auto ook winterbanden  :)

Dimitri RS

tss hebben ze 3 auto's en 1 vervoersmiddel in huize Zweden  :o