0 tot 100 sprint RS250

Gestart door Houdoe Mégane :), 12 mei, 2011, 13:28:41 PM

Maarten-Jan Mulder

De RE050A is een straatband in het rijtje pilot sport / p zero nero / etc. en geen semi slick, dus vast niet  :)

Die federal's schijnen trouwens niet eens zo heel veel onder te doen voor de R888.

nagel

ik heb zowel de Toyo's als de Federals onder mijn R26.R gehad en kon weinig verschil in rij eigenschappen bemerken. Misschien hebben de Toyo's nog iets meer kleefkracht. Wat de prijs betreft, de Federals zijn bijna de helft goedkoper.

Maar mijn opmerking betrof eigenlijk het sprintgebeuren. Als je voornamelijk bezig bent met 0-100 sprintjes, dan zou ik het eens proberen met semi slicks, wellicht, dat je nog een paar tienden sneller bent. Niet dat dat erg belangrijk is natuurlijk.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

Ow zo ja, dat zou inderdaad best wat tienden kunnen schelen ja!

Marcel

Dan kan Paqbro dus misschien onder de 5 seconden komen met semi slick's  8)

Houdoe Mégane :)

Ik ga er geen semi-slicks voor aanschaffen, maar onder de 5 sec. klinkt wel heel stoer als de sportmonitor tenminste een beetje klopt, op het RTC forum hoor ik van een van de leden dat hij een afwijking van 1 seconde heeft geconstateerd t.o.v. de meting met een racelogic.

Marcel

Dat zou minder zijn al lijkt me dat sterk maar Elmar die veel voor het AM doet maakt regelmatig "opname's" met een of ander apparaat wat redelijk klopt meen ik te weten, Maarten weet het misschien wel wat ik bedoel.
Of is het dat maatje van Elmar, Han Go, wat regelmatig mee gaat dat die dat ding heeft.

Maarten-Jan Mulder

G-Tech bedoel jij denk ik Marcel, overigens blijkt uit diverse tests dat die minder precies zijn als b.v. een dynolicious op een iphone(!). De sport monitor klopt denk ik wel, alleen die gaat uit van de snelheid die de teller aangeeft (oftewel de snelheid die vanuit de ecu komt, denk ik via abs/esp gemeten). Dus de sport monitor klokt hem af op 100, zeg maar 96 echte km/s. Een racelogic/gtech/etc. klokt hem af op 100 echte km/s, en daar zit vast dat schakelen naar de 3 bij in, wat die seconde verklaart.

Met een afwijking van 4 km moet je inderdaad net naar z'n 3de om de honderd te halen.
Ik zal eens testen wat de afwijking is t.o.v. de gps op mijn smartphone, mooi te testen op de snelweg met de cruisecontrol op honderd.

Volgens de GPS op mijn smartphone rijd ik bij 103 op de teller 100 in werkelijkheid.
Bij instelling 102 op cruisecontrol rijd ik 99 op de gps.
Bij instelling 104 op cruisecontrol rijd ik 101 op de gps.

Maarten-Jan Mulder

3 km/u afwijking dus wat net dat schakelmoment kan zijn  :)

Wim B.

Ik vind dat verschil best netjes, ik zie bij andere merken wel eens afwijkingen die fors groter zijn.

Marcel

Wat maakt het uit, 5,29 naar 100 is best snel  8)

HaDries

Citaat van: Marcel op 30 juni, 2011, 12:56:55 PM
Wat maakt het uit, 5,29 naar 100 is best snel  8)

D'r zal maar net een trein aankomen  :D :D

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Wim B. op 30 juni, 2011, 12:30:40 PM
Ik vind dat verschil best netjes, ik zie bij andere merken wel eens afwijkingen die fors groter zijn.
Dat komt door de manier van meten, via ESP/ABS systeem. Volgens mij wordt dat bij de meeste auto's na 1999/2000 wel toegepast. In elk geval bij Renault en dan is de afwijking vrij klein.

Vanmiddag nog wat sprintjes getrokken, 5,4 sec. was het snelst.
Inlaat temp. was al snel 50 graden, daarna weer gestopt.