Opvolger van de R26R (17 juni) ?

Gestart door HaDries, 02 juni, 2011, 20:49:58 PM

Marcel

En hoelang doet de R26.R over datzelfde rondje ??

Patrick RS

Maarten-Jan Mulder

In het kort (en het frans):

8'08'' : avec Mégane R.S. Trophy, Renault sport bat une nouvelle fois le record de la Nordschleife
Dans un temps de 8'08'', la nouvelle série limitée de Mégane Renault Sport, Mégane R.S. Trophy, signe le nouveau chrono de référence dans la catégorie des véhicules traction de série sur la boucle nord du Nürburgring. Elle surpasse au passage des véhicules propulsion beaucoup plus puissants.

Wim B.

Ik las vandaag dat de Megane Trophy niet naar Nederland komt.
In datzelfde artikel stond ook dat hij op speciale bestelling wel te koop is........en dus toch in Nederland geleverd kan worden.

Dat had ik dus graag 3 maanden geleden willen weten.
Wel jammer dat de informatie die de dealers krijgen zo summier en laat is.

Patrick RS

Joh zo veel anders is dat ding niet.

Als je hem laat remappen dan ben je er ook al. (ruim over de 265 pk)

En die kleur die je nu hebt is super!!

Lars

En hier een onboard filmpje van gisteren. Is volgens mij niet dé ronde, want volgens mij las ik op Evo Magazine dat het record in de tweede lap werd gereden en hier rijdt hij uit de pits weg.

HaDries

Citaat van: Patrick.b op 19 juni, 2011, 01:09:21 AM
Joh zo veel anders is dat ding niet.

Als je hem laat remappen dan ben je er ook al. (ruim over de 265 pk)

En die kleur die je nu hebt is super!!

Meeste RS'sen hebben standaard al meer dan opgegeven vermogen, daar zou ik mij dus niet te druk over maken.
Alleen wanneer alle extra's flink goedkoper zijn dan als losse optie bestellen zou het minder zijn.

Kan zelf dus ook niet echt warm lopen voor dit model, te weten dat er al een leuke RS op de dam staat.

Maarten-Jan Mulder

Zo gaat dat ook gewoon, aan het eind v/d levensduur komt er een R versie uit. En er gaat vast ook nog een versie vergelijkbaar met de R26 komen zoals bij de megane II. Als je maar lang genoeg wacht komt er elke keer wat nieuws uit  ;)

HaDries

En eerlijk gezegd was het ook al langere tijd bekend dat er een snellere versie zou komen, er was iets te doen over een onderdeel waar 2.0 Turbo 275pk op stond.

Martijn_B

Maar dat zijn geruchten, niet iets waar je snel de uitgave van +€35,000 op baseert.

Dit is nou eenmaal wel hoe het werkt, eerst de massa laten kopen, en vervolgens steeds meer uitmelken met leuke pakketten en opties. Beetje de route zoals een BCG matrix:

www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

nagel

Bij die tijd van 8 min 8 sec, recent neergezet door Hurlon op de Nordschleife met de Trophy zijn toch wel wat opmerkingen te maken. Uit het filmpje valt niets op te maken, de tijd loopt niet mee. Als deze tijd werkelijk gehaald zou zijn, was dit uit echt wel duidelijk aangegeven.
Vergelijk de tijd van de "gewone" R.S. 250 pk met cup onderstel op de Nordschleife (Germanicarforum) was 8 min 29 sec. 21 sec verschil!!! Het lijkt bijna onmogelijk om met bijna dezelfde wagen, slechts 15 pk extra 21 sec op die tijd in te lopen. Ik geloof het pas, als een onafhankelijke instantie met een andere (dan de test Trophy) standaard Trophy dezelfde tijd weet te behalen. Je weet dan gelijk, dat er met de wagen niet "gerotzooid" is. Ik moet het nog zien.
Ger
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

Er schijnt nog een filmpje te komen van de tweede rond waarin de tijd ook meeloopt, dat is ook de ronde waarin het record gezet is. De gebruikte banden op de trophy schijnen het verschil te maken, niet de 15 pk.

nagel

Die gebruikte band is de Bridgestone Potenza RE 050A. Een prima band, maar niets bijzonders, altans niks beter dan een vergelijkbare band van een goed merk.
Als men de semi slick van de R26.R , de Toyo R888 gebruikt had, dan had ik minder twijfel gehad.
We wachten het tweede (verlossende) filmpje af.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

De banden gieren wel erg, voor straatbanden zou het een onwaarschijnlijk snelle tijd zijn.