Adinsx: Mégane II RS230 F1-Team R26

Gestart door adinsx, 27 juli, 2011, 14:44:28 PM

Houdoe Mégane :)

Gefeliciteerd, na een lange zoektocht loop je zomaar een mooie auto tegen het lijf.
Erg lekker ding !

Marcel

Welkom Tom, beetje laate reactie van me maar mijn account deed een beetje vreemd, vandaar.
Zelf rij ik ook regelmatig in de Megane RS van mijn vriendin, Turboprop op dit forum, geweldige auto !!
En leuk dat je voor Auto&Motor TECHNIEK werkt, dat blad lees ik regelmatig, de garage waar ik werk is er natuurlijk lid van, wat is jou functie precies dan ??  Schrijf je ook werkelijk de artikels in het blad ??

adinsx

@paqbro
Thanks, we liepen er inderdaad tegenaan, want de planning was om een half jaar brik te rijden. Als de III RS snel zou dalen in prijs, had ik zelfs wellicht een jaar doorgereden. Al denk ik dat ik na een half jaar brik er al snel genoeg van zou hebben. Het bleef gelukkig bij een 1,5 week tot de aflevering van de R26.

@Marcel
tja, wat is mijn functie, ik zweef er tussenin.
2007 afgestudeerd op het online project: AMT Garageforum / AMT Reparatiewijzer.
Wellicht klinken beide bekend?

Hierna vooral bezig met nieuwe projecten om onze doelgroep (jullie dus) te ondersteunen in dagelijkse werkzaamheden.
Daarnaast zijn de stukjes met 'opgelost in het Garageforum' uit mijn hand, en schrijf ik hier en daar wat korte stukken.
Soms een autotestje (De TTS-Roadster ben ik nu op papier aan het zetten), maar toch vooral met nieuwe doorontwikkelingen bezig online. Daar zit namelijk groei in.

Inmiddels is de R26 overigens voorzien van andere nummerbord-houders.
Voor zat er 1 mét reclame, en dat is nu een simpel reclameloos frame geworden:

Voor:

Na:

Achter:

Achter iets meer reclame als het was, maar ach, niet zo'n probleem. Scheelt weer in onderdelenkosten ;)

Hierna de Mégane bij pa en ma thuis even op de brug zetten. Dat even, duurde echter wat langer. :S
Ten eerste was de auto te laag om de draagarmen van de brug in 1x onder te schuiven. De auto moest achter dus even wat opgetild worden, waarna ik de arm eronder schoof.
Probleem 2: De krikpunten zitten zó achterlijk dit op elkaar, dat de 'stempels' achter er niet eens bij konden. De auto moest dus met het krikpunt leunen op de arm zelf.

Goed, was dus even klooien, maar hij stond erop.

Heb de auto even van onder nogmaals bekeken, maar niks geks te ontdekken. Een foto'tje van de uitlaat (en missende uitlaatdemper).

Ik begin eerlijk gezegd steeds meer te wennen aan de uitlaat :p

Goed, na de boel nagekeken te hebben begonnen met de bumper opnieuw vastzetten. De originele klemmetjes pakken hem niet goed aan, dus met een klein parkertje kon ik de boel makkelijk strak trekken.

Ook het linker zijscherm sloot niet goed aan op de dorpel. Stond nét iets te ver los.

De boutjes onderin de dorpel eruit, de gaten iets opgevijld en daarna de boel weer gemonteerd. Ook dit sloot weer prima aan.

De dag erop de boel weer even lekker met de hand gewassen en alles ziet er weer fris en fruitig uit ;)

De eerste aanpassing is inmiddels ook besteld, voor op de achterklep  ;)

Marcel

Voor de hefbrug geld natuurlijk dat het weer al een tijdje geleden is dat die nieuw was  :P maar velen zouden zo'n hefbrug willen hebben ! en inderdaad de krikpunten van een Megane II zijn niet al te best gekozen  >:(

Nieuwe nummerplaten moeten er bij ons op de Megane ook nog worden gemonteerd, toen we de auto kochten heb ik erbij vermeld dat de voorste onderlegplaat met reclame er beter afgehaald kon worden omdat ik dat anders thuis wel zou doen, bij het terug monteren van de nummerplaat schoot de handelaar, waar we de auto kochten, uit met zijn popnageltang, hups over de nummerplaat, dikke kras op de nummerplaat.

Op mijn werk bestellen we de onderdelen via de "mijn grossier" website en daar zit een koppeling naar het AMT forum dus daar kijken we regelmatig voor problemen.

adinsx

Via MG komt je op AMT Reparatiewijzer terecht, de opgeloste praktijkstoringen database. Het forum hangt daaronder en zorgt voor de input.
Mocht je je vervelen en je kennis willen delen... ;)

inderdaad, de brug is al een oudje, en moderne zullen het stukken makkelijker maken. Maar ach, niet klagen hè, het is verdomd gemakkelijk  ;D

Ga je de originele stickers er ook opplakken ?

adinsx

Dat is wel de planning, maar die zijn nogal kostbaar.
Als ik alles er weer op wil zijn we 350,- verder.

Voor het weekend komt de RenaultSportbadge voor op de achterklep binnen als het goed is.
Het Renaultlogo achterop moet dan ook weer chroom worden.
Voor in de neus laat ik hem nog even zwart.

Verder de RenaultSportbadges op de deuren, wellicht alleen de opliggende letters even zilver maken.
Maar we doen lekker kalm aan.

SilverVision knipperlichtlampjes staan ook nog op de planning, incl. nog 4 led-interieurlampjes.
Overal zitten nette leds in, behalve de spiegelverlichting van de zonneklep, dashboardkastje en kofferruimte.

Als iemand nog deze leds weet te vinden:

Maarten-Jan Mulder

Als het goed is dan zit er iemand op de lagunaclub (lagunaclub.nl) die ze verkoopt.

adinsx

Oei, ik had hier nog de oude inderdaad. Meteen even aangepast  ;D

adinsx

Zo, het eerste stukje 'origineel' is terug op de auto.

Het op de tafel liggend RenaultSport-logo bleef me maar aankijken het weekend dus toch maar eens kijken waar het logo ongeveer zou moeten komen.
Vele foto's via Google later, en wat meetwerk in Photoshop maar aan de slag gegaan  ;)

Het logo:

Plakzijde:

Op de klep:

Voor:

Na:

close-ups:

Het logo op de achterklep heeft nu de eerste prioriteit, dat zal denk ik beter staan als die weer netjes chroom is.

Vriendinlief zag een foto van de stickers langskomen op de bumpers en vond dat eigenlijk wel erg gaaf.
Dus ook die gaan er vast dit jaar nog komen (verjaardagskado? :p)

adinsx

Oh, en de to-do-list nog even  8)

De to-do-list:
-Origineel Renault logo op de kont
-Badges bij deurstrips aanpassen (opliggende letters eerst zilver)
-Stickers op bumpers (80% ja, 20% nee)
-SilverVision knipperlichtlampjes
-Paar leds toevoegen in interieur die vergeten zijn
-Geheel polijsten in september
-Ring-bezoeken
- Fotoshoot met de witte R26 van kennis

Technisch:
-tuning ongedaan maken en later custom-mapping
-winterbandenset
-17" band om een 17" Laguna velg als reservewiel (nu geen wiel én geen spuitbusset)
-Uitlaatmonden vervangen voor origineel of kleinere

Maarten-Jan Mulder

Kijk dat ziet er een stuk beter uit zo  :)
Ligt het nou aan mij of is die achterbumper een keer overgespoten?

Citeer-Ring-bezoeken
Haha, mooi voor op de todo list ja  :P

Citeer-tuning ongedaan maken en later custom-mapping
Kun je niet beter gelijk voor een custom mapping gaan? Dan is het niet dubbel  :P
Bij fastchip neem ik aan?  :)

adinsx

Nee, achter is niet overgespoten, maar het probleem is dat kunststofdelen en metaal in de fabriek apart gespoten worden. Op kunststof krijg je dan het sinaasappelhuidje en dat is zichtbaar als je close-ups maakt.
Op normale kijk-afstand gelukkig niet zichtbaar  :P

Zonde is het wel inderdaad.

In 1x custom mappen kan ook inderdaad, maar dat zal ergens volgend jaar zijn. Sla de komende 2 roldagen over.
Probleem is dat ik denk dat de auto door de tuning nogal wat zuipt.

Vanmorgen knipperde het motorstoringslampje ook even overigens, tot ik de wijk uit reed en gewoon tot 2500tpm reed en schakel. Wazig... Wellicht vanmiddag nog even langs pa's werk om de CLIP eraan te hangen.

Mapping overigens uiteraard bij Fastchip

Maarten-Jan Mulder

Je ziet het ook alleen op de close up inderdaad, dat scheelt  ;)

Even uitlezen ja, storingslampjes zijn we niet van gediend  :-X