Kees Clio V6

Gestart door speezkeesz, 27 september, 2010, 20:17:48 PM

Martijn_B

Gefeliciteerd met je aankoop Speezkeesz! Tsja... de Clio V6 is natuurlijk niet te vergelijken met een monster zoals de Skyline, beiden zeer aparte auto's met hun eigen charme. Ik denk dat het bij de V6 vooral de acceleratie zal zijn icm de wegligging, tov de brute kracht van de skyline.

Veel plezier met de V6 in ieder geval!
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Snuf

Goeie keus Kees. Ondanks dat de Skyline een echte cultauto is begrijp ik wel dat je voor de Clio V6 heb gekozen. Heb zelf ook verschillende keren in de V6 mogen sturen en het is een feest om in te rijden.

speezkeesz

Bah begint al goed, moterstoring    merkte dat ie op 5 poten liep    niet meer mee gereden en direct naar de dichtsbijzijnde dealer gegaan om uit te lezen ( 800 meter)  en ja hoor, de achterste bobine stuk :(   dus nieuwe bobine, pakking voor spruitstuk en bougies besteld.   weer een leuk klusje!

Maarten-Jan Mulder

Zijn het net als bij de laguna 6 Bobines? Vervang ze dan gelijk alle zes - ja dat kost wat -, dan weet je zeker dat je dat probleem voorlopig niet hebt. Ik weet niet of er voor de 6 cilinder al verbeterde bobine's zijn, die waren er een jaar geleden nog niet. (Voor de 4 cilinders zijn die er wel, die gaan niet meer stuk, erg handig  ;) ).

Marcel

Of er betere bobine's zijn weet ik ook niet maar een voor een sneuvelen ze allemaal  :(

speezkeesz

Bij de skyline had ik splitfire coilpacks     zal eens zoeken in engeland/ japan of ze ie ook voor de v6 van renault hebben,
iig bedankt voor de tips !

Marcel

Als je toch vast blijkt te zitten aan originele bobine's zou ik wel uitzoeken of er een "kantelpunt" is voor de verbeterde bobine's.
Voor de 1.4 en 1.6 motoren van renault, zijn later ook betere bobine,s gemaakt, dat is voor een v6 misschien ook wel zo.