Advies gevraagd voor aankoop semislicks/performance banden

Gestart door Willeon de Zoete, 31 januari, 2012, 22:42:02 PM

Willeon de Zoete

Toyo R888 is er waarschijnlijk niet in 175 breed, 13 inch.
Maar via semislicks.nl krijg ik binnenkort een update, er komt deze maand een lading aan vanuit Japan.
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Willeon de Zoete

Marcel

Zou het niet weten of het wat is voor op het circuit, je kan de mensen eens bellen of mailen met je vraag, de band is goedgekeurd voor straat gebruik, er staat wel duidelijk bij dat het een rally band is.

Willeon de Zoete

Ja precies, daarom ben ik er ook benieuwd naar. Een rally band, maar voor asfalt/circuitgebruik ook geschikt.
Als het goedkoper dan Toyo R888 kan is het natuurlijk leuk, maar ik wil niet gaan pionieren. Zeker niet als iemand die totaal geen circuitervaring heeft (ja, sprinten op Assen met een VR6 syncro in 2000... hahaha).

Heine

wat wil je uitgeven aan banden.
als je niet veel wild uitgeven ga dan gewoon R1R van toyo.
kan jij leuk mee rijden op het circuit.
ik heb ook een paar bij mijn racevijf.

Willeon de Zoete

Ja, in principe wil ik gewoon goed spul. Heb er al van geleerd dat goedkoop vaak ook wel echt duurkoop is. Maar als ik voor 2 tientjes per band een gelijkwaardige band heb, ga ik daarvoor.
Maar Toyo R1R? Dus niet de R888?

Martijn

tsja, of je koopt gewoon slicks en regelt een aanhanger achter die gaylordvolvo

ik zou gewoon r888 voor 13inch kopen of gewoon federals voor 15inch en dan pasmaken.

Maarten-Jan Mulder

Rally banden zijn over het algemeen straat legaal omdat een rally auto ook altijd straat legaal is. Ze rijden tussen de stages namelijk over de openbare weg en moeten dus aan alle regels voldoen die gelden voor de openbare weg incl. geldige apk.

Zou de rally banden niet gebruiken overigens, is een compound opgebouwd voor zowel straat als offroad gebruik en eigenlijk niet geschikt voor circuit gebruik.
Als je voornamelijk met de auto op het circuit gaat rijden en incidenteel op de openbare weg ga dan gewoon voor de R888 zoals Marcel zegt.
Is het andersom ga dan voor de R1R  :)

P.S. Die rallybanden worden wel door een mooie dame gemonteerd  :P

Marcel

Willeon de Zoete

:P Als je 't niet van de kwaliteit van je product moet hebben, kun je zo ook je banden aan de man brengen......  :)

Dimitri RS