Uitnodiging Hogere rijvaardigheidsdag Maandag 9 September 2013

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 10 februari, 2013, 11:05:48 AM

John

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 05 september, 2013, 07:32:38 AM
@John, als het goed aanvoelt, de achterkant ook goed grip bied (geen last van een losse achterkant) en je weinig pickup hebt dan zit je goed. Als je veel pickup hebt dan regent het ( ;) ) of zijn ze te koud en moet je een beetje spelen met de spanning tot je het minste pickup hebt. Maar met een voorwielaandrijver blijft het altijd lastig om de achterbanden op temp te krijgen, daar zul je dus altijd wat pickup hebben.

Voelde goed aan. Alleen na een rondje of 6 begon de auto wat zwaarder (de bocht in) te sturen. Volgens mijn collega (die zelf raced) komt dat doordat de banden warm worden en dan gaan "plakken". Is dat normaal of moet je dan de bandenspanning iets verhogen? Hij zei zelf dat het normaal is.

Maarten-Jan Mulder

Dat is juist goed, hoe meer ze plakken hoe beter. Zodra ze gaan plakken kun je je bochtsnelheden verder omhoog gooien  ;D

John

Maarten-Jan Mulder

Lijkt het wel op  ;D 1 Ding scheelt, je hebt stuurbekrachtiging  ;)

Dimitri RS

de vraag die we moeten stellen worden het slicks of regenbanden....... 
weersverwachting is .......

Maarten-Jan Mulder

Zwaar bewolkt, 0,1 mm in de ochtend (voor 10 uur)... maar dat kan uiteraard nog veranderen beide kanten op  :-\

John

Dan heb je het denk ik over echte slicks. Vorig jaar regende het behoorlijk tijdens de instructie sessies en toen reden er ook diverse mensen op semi-slicks.

Maarten-Jan Mulder

Klopt, dat is heel goed te doen en nog een voordeel van semis is dat je veel beter aanvoelt wanneer je te snel gaat op nat. Met straatbanden ben je opeens weg.

John

sitechris

Hier gewoon straatbandjes. Maar ik ben dan ook wel een newbie :).

Ff een praktisch vraagje: ik heb nog geen info ontvangen over de post? Hoe weten ze bij de poort dat ik een deelnemer ben als ik maandag in Assen me kom melden?
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

John

Je krijgt nog info via email Chris. En verder is het gewoon vrije toegang op de paddock. In het restaurant kan je je dan melden bij de organisatie en die weten dat je ingeschreven bent en betaald hebt.

sitechris

Top! Dat is fijn om te weten. Dat stelt me weer helemaal gerust :)
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

GhostZ

Citaat van: John op 06 september, 2013, 19:40:55 PM
Je krijgt nog info via email Chris. En verder is het gewoon vrije toegang op de paddock. In het restaurant kan je je dan melden bij de organisatie en die weten dat je ingeschreven bent en betaald hebt.

hopelijk krijg ik nog mail voor zondag avond want ik ben dan al in assen en heb geen connectie tot het internet :s  dus ik zou wel graag een exact uur weten wanneer we er ten laatste moeten zijn in TT assen

Maarten-Jan Mulder

@Chris, ik heb je mailtje beantwoord.

@John, ik heb Ronald al even gevraagd of hij de info even a.s.a.p gaat versturen, mocht je het dan nog niet hebben, de instructeurs zijn er vanaf +/- 8 uur dus als je vanaf half negen bent dan ben je ruim op tijd. Overigens, we hebben gewoon free wifi in Assen  :P ;) (o.b.v. rooksignalen!)

Inmiddels antwoord van Ronald, hij had een bijzondere omstandigheid (begrafenis)maar het komt er allemaal aan :).

Marcel

De 5 staat klaar op zijn intermediate bandjes, andere remblokjes en afgetankt, morgen een bus met kar ophalen.