Even voorstellen; Ferry - Renault Clio III RS Phase 1

Gestart door Ferry, 11 april, 2013, 00:16:00 AM

Ferry

Hallo allen,

Ik ben Ferry, 20 jaar ('92) en sinds vrijdag 5 april j.l. trots bezitter van een Clio III RS Phase 1. Qua beroep inmiddels met veel plezier en passie al bijna twee jaar ondernemer en daarvoor nog redelijk wat interessante werkervaring opgedaan voor mijn leeftijd (+ opleiding). Via John ben ik hier terecht gekomen.

Dat de auto altijd met liefde is behandeld straalde er gewoon vanaf. Enkele dingen zijn op maat gemaakt door de vorige eigenaar en dat maakt hem ook wel bijzonder, vind ik. Als klap op de vuurpijl is het ook nog een RS mét een panorama schuifdak! Dit laatste schijnt tamelijk zeldzaam te zijn en hier ga ik ook echt heerlijk van genieten in de zomer. Door de vorige eigenaar is de auto altijd erg goed onderhouden, geen cent op bespaard en dat is precies wat ik ook ga blijven doen.

Er zit overigens een KW varriant 1 schroefset op.

Inmiddels heb ik mij ook al aangemeld als CRS lid. Waarschijnlijk zal ik jullie dus nog wel ontmoeten op één van de events.

De foto's:
*De foto's zijn trouwens wel een beetje donker. De zon wou niet echt schijnen + namiddag.

antoine

Welkom en gefeliciteert met je mooie RS. Ik hoop dat de problemen met deze RS nu allemaal verholpen zijn. De vorige eigenaar ( niet de handelaar) had er een dure auto aan. Je hebt al contact opgenomen met Henny?

Ferry

Bedankt antione.

De auto heeft momenteel nog een olie probleempje. Verder is alles omtrent het technische aspect gelukkig helemaal tiptop in orde. Ik ben ook in contact met de vorige eigenaar, die heeft me er heel veel over kunnen vertellen + de reden waarom ie 'm weg heeft gedaan.

Vandaag ga ik Henny even mailen of dat hij het allemaal wat nader wilt toelichten. Wat hij er destijds allemaal aan heeft gedaan om het probleem te willen verhelpen. Wat ik in ieder geval al weet, is dat de motor algedeeltelijk is gereviseerd, veel nieuwe onderdelen. Dus het verhelpen van het olie verbruik zal waarschijlijk ook niet zo meer snel de hoofdprijs gaan kosten. Nu moet ik zeggen dat ik daar ook wel het geld voor over heb, want het is naast dat probleempje echt een hele fijne/mooie auto vind ik zelf.

Het olie probleem ga ik door een professioneel bedrijf laten fixen. Ik heb een kennis die 20 jaar bij renault heeft gewerkt en met veel verstand van zaken, dus hij kan mij wel doorverwijzen naar de juiste mensen.

Wim B.

Van harte gefeliciteerd met de aankoop, mooie auto.
Wat voor velgen zitten eronder ?

Ferry

Dankje. Er zitten 17inch Team Dynamics Pro Race velgen onder (mat zwart).

Verder is dit o.a. optisch aangepast destijds:

- Stuurwiel opnieuw bekleed. Vind dat zelf erg mooi gedaan. Mooie stiksels met kleine accentjes van de autokleur.
- Renault voorbumper spoiler.
- Kofferbakspoiler van Elia
- Renault Sport Pookknop
- Interieuraccenten in kleur

Zal binnenkort nog wel wat fototjes maken van het interieur.

Maarten-Jan Mulder

Welkom hier en wat een heerlijke kleur  /worship

Rammillius

Wannabe RS´er die het moet doen met een GT.

Laurenz.B

Welkom :)
Blauw staat hem goed, zeker icm de zwarte TDPR velgen 8)
1 van de mooiere kleuren op een III RS

renault clio '91 1.8 16V restauratieproject

Dimitri RS

John

Hey Ferry, daar ben je dan.  :) Welkom bij de club en ik weet zeker dat je heel veel plezier aan de auto gaat beleven en natuurlijk ook aan de meetings en evenementen van de club. Leuk dat je er bij bent joh.

En zoals ik eerder al tegen je zei, hele mooie kleur dat blauw. En wat ik ook zo gaaf vind aan de III RS is de diffuser met die 2 dikke pijpen er doorheen.

Ferry

Bedankt voor het warme welkom allemaal. Vind de kleur zelf ook heel mooi haha, maar dat blijkt natuurlijk wel uit mijn keuze. ;D
Volgende week wordt het hopelijk mooi weer, dus dan ga ik echt op en top kunnen genieten van de auto.

Kijk trouwens inderdaad al uit naar de komende meetings / evenementen van de club. Lijkt me erg leuk en gezellig.

Maarten-Jan Mulder

ReinRacer

Welkom beste Ferry bij deze leuke club, fraaie RS heb je, ik ben een vriend van (Gordini) John.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Lesley

Hallo Ferry,

Welkom en mooie Clio heb je... De kleur is idd super !

Ferry

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 12 april, 2013, 07:43:58 AM
28 April is de eerste  ::)

Hmmm klinkt wel leuk, maar zou dat wat zijn voor mijn auto? Kan toch wel enige offroad met bijbehorend wegdek verwachten dan neem ik aan (stukken met vele gaten, hobbels etc)? Lijkt me niet echt verstandig.

Wellicht dat ik even kom kijken.