Hoog olieverbruik

Gestart door sitechris, 05 juli, 2013, 22:20:50 PM

Dimitri RS

Wim B.

Mijn RS heeft nu ca. 34000 km weg en ik heb alleen na de inrij periode bij 6000 kilometer een keer een halve liter moeten bijvullen.
Daarna is het olieverbruik zo goed als 0, de olie is bij 20000 kilometer ververst en heb tot nu niet hoeven bijvullen.
Ieder motor verbruikt wat olie maar ik vind 2 liter op 7000 km wel behoorlijk veel en zou daar zeker de dealer op aanspreken, je hebt tenslotte garantie.

sitechris

Ik heb 1800 km gereden na mijn onderhoudsbeurt en vandaag bij het starten nog maar 4 van de 6 bolletjes olie in beeld. De stap van 5 naar 6 duurde ongeveer 500 kilometer. Moet ik me zorgen maken en toch maar even een keer afspraak met dealer maken? Ik begreep dat een bolletje voor een kwart liter staat? Klopt dit? Dan verbruik ik een halve liter per 1800 km / liter per 3600. Vind ik toch heel stevig.
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Marcel

De peil meter op je dashboard is een indicatie, de peilstok onder de kap liegt niet.
Ik zou nog geen afspraak maken bij de dealer, probeer eerst uit te vinden aan de hand van je peilstok, hoeveel olie er werkelijk wordt verbruikt.
Dus, altijd met koude motor peilen en zorg dat de auto zo horizontaal mogelijk staat.
Peil op max zetten op de stok, kilometer stand noteren en rijden tot het peil op minimum staat en dan pas gaan bijvullen tot je weer op max bent.

Tenminste, zo zou ik het doen.

John

Zo doe ik het ook altijd. Althans, het oliepeilen. Bij vullen hoef ik nooit.