Hallo allemaal,
Ik ben John en sinds maart 2012 in het bezit van een Twingo II Phase I RS Gordini Cup. Ben hier beland door een plaatsgenoot, ReinRacer. Mijn leeftijd is 53 jaar en ben van beroep monteur bij een BMW motorfietsdealer. Rij al sinds 1998 Renault maar dit is m'n eerste sportieve Renault. Het accent lag eerst meer op motorrijden/sport maar sinds een jaar of 5 helemaal gek van autosport. Ik heb nu zo'n 3,5 jaar een autoracesimulator hier in huis staan en doe ook aan online simracen. In maart kocht ik dus deze RS Gordini waarvan het kenteken pas in jan 2012 op naam is gezet door een Renaultdealer. Was hun demomodel maar niet voor lang. :) Tja, ik wist dat ik hier iets mee moest gaan doen maar wist nog niet hoe dat in te vullen. En toen kwam ik Rein tegen en nu zit ik hier. ;) Ik heb me ook aangemeld als CRS lid en het ligt uiteraard in de bedoeling om gebruik te gaan maken van de CSR circuitdagen.
Mijn auto:
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_Twingo_RS_Gordini_met_RS_spoiler_009.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1063)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_Twingo_RS_Gordini_met_RS_spoiler_005.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1062)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_DSC00123.JPG) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1064)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_WP_20151214_11_13_20_Pro.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1077)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_9419_1kent_gewist.JPG) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1066)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_EF9E49E1CFE372085398.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1065)
Welkom John, mooi kleurtje voor de twingo, zeker met de velgen accenten ook zo gekleurd /worship
Versta je onder online sim racen iets in de richting als rFactor? Ikzelf rij nog wel eens een virtueel rondje
in forza motorsport :)
Welkom John!
Het is een hele mooie uitvoering! Persoonlijk vind ik de o.a. de velgen helemaal super!
Veel plezier hier.
welkom
we hebben elkaar gesproken bij de Franse Auto dag van afgelopen zondag.
vergeet je niet in te schrijven voor de hoge rijvaardigheids dag dan kan je los gaan zonder bekeuring. /cop :P
Dank u heren.
@ Maarten-Jan Mulder: Je slaat de spijker op z'n kop. Momenteel inderdaad veel rFactor, daarvoor Race07, GTR Evo en GTR2.
@ Dimitri: Dat zal ik zeker niet vergeten maar ik moet eerst m'n lidmaatschapnummer binnen hebben, dat heb ik volgens mij nodig om me voor de rijvaardigheidsdag in te kunnen schrijven.
Nee is geen verplicht veld, iedereen kan zich inschrijven voor deze dag :)
Welkom :)
Veel plezier hier en uiteraard met de RS, en leuk een oudere jongere erbij. 8)
Van harte Welkom beste John, en fijn dat je lid bent geworden bij de CRS, je zult er geen spijt van krijgen.
Je kunt je gewoon inschrijven voor de rijvaardigheidsdag 11 september a.s, leuk dat je erbij bent met je fraaie RS Gordini.
Leuk om jou en Dimitri ontmoet te hebben bij de recente Franse Autodag.
leuk een mooie Twingo RS Gordini 133 erbij, heel veel rijplezier ermee.
P.S. Ik heb je nog een mailtje gestuurd!
vr. groeten van je plaatsgenoot Rein.
Welkom John,dus als ik goede lijnen wil rijden moet ik op de circuitdag achter jou rijden !
Ik doe soms een rondje GT5,maar dat telt zeker weer niet mee? :D
Leuk nog een snelle twingo erbij!
Groeten,Francjs
Citaat van: Frantic Frans op 18 juli, 2012, 22:33:31 PM
Welkom John,dus als ik goede lijnen wil rijden moet ik op de circuitdag achter jou rijden !
Ik doe soms een rondje GT5,maar dat telt zeker weer niet mee? :D
Leuk nog een snelle twingo erbij!
Groeten,Francjs
Lijnen rijden zal wel lukken maar de echte snelheid van simracen vertalen naar een circuitsituatie zal waarschijnlijk een probleem zijn. Dus ik verbeeld me niets en ben gewoon een beginner.
En wat betreft GT5, dat is inderdaad het verschil tussen een racesim en een racegame. Maar ook dat laatste kan leuk zijn. :) Races worden verreden zonder hulpmiddelen, dus geen abs, geen tractioncontrol enz. En het moet zo realistisch als mogelijk. Dus heeft het type auto schakelflippers dan gebruik ik die. Heeft de auto een sequentiële versnellingsbak dan gebruik ik de sequentiële schakelpook en heeft de auto een bak met H-patroon dan gebruik ik die pook. Al deze manieren van schakelen zijn mogelijk in mijn racesimulator.
En nogmaals bedankt voor het welkom heren.
Edit: Ik heb me ingeschreven voor de rijvaardigheidsdag.
Citaat van: HaDries op 18 juli, 2012, 20:59:07 PM
Veel plezier hier en uiteraard met de RS, en leuk een oudere jongere erbij. 8)
;D
top dat wordt gezellig
CiteerLijnen rijden zal wel lukken maar de echte snelheid van simracen vertalen naar een circuitsituatie zal waarschijnlijk een probleem zijn. Dus ik verbeeld me niets en ben gewoon een beginner.
Edit: Ik heb me ingeschreven voor de rijvaardigheidsdag.
Beste John, in ben ook ingedeeld in de categorie beginners..
rij gerust maar achter mij aan....lekker
SLIPSTREAMEN...!!!
Hey John,jij ook hier. 8)
Heeft Rein je weer over gehaald? :P
Hey Jesper, jij ook hier. :)
Citaat van: Jes-Men op 19 juli, 2012, 19:31:32 PM
Hey John,jij ook hier. 8)
Heeft Rein je weer over gehaald? :P
Ja alweer joh. ;D
Leuk beste Jesper (RS), jij dus ook hier, wat leuk man!
gezellige RS-ers bij elkaar...
vr. groeten van Rein.
John heb je jezelf via Ronald ingeschreven of via de site? Ik heb nog inschrijving voorbij zien komen namelijk als je het via de site gedaan hebt.
Ik voeg je sowieso even toe aan de opkomst lijst in het circuitdag topic.
Ik heb een e-mail naar Ronald gestuurd met alle gegevens zoals in het inschrijf gedeelte op de site vermeld. Kreeg het mailadres van Rein. Wel erbij vermeld dat het lidmaatschapnummer nog volgt.
Dan is het in orde 8)
John, heel fijn.
Maarten-Jan, reuze bedankt.
fijne dag en vr. groeten van Rein.
Ben ik nu gek of ............ Ik kan de "nieuw topic" knop niet meer vinden. Zou onder en boven aan de pagina's moeten staan maar ik zie hem niet. ???
Edit: Opgelost.
Nieuwste stand van zaken: :)
(http://img801.imageshack.us/img801/530/dsc00151vv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/801/dsc00151vv.jpg/)
En afgelopen vrijdag heb ik een RS spoiler besteld. De GT spoiler gaat dan op Marktplaats.
Goed bezig John! ;D
ohhh, ziet er beter uit dan de dealerreclame bij mij achterop.. 8)
Dat vond ik nou ook Remco. Maar bij jou kan het ook natuurlijk, even een mailtje naar de juiste persoon hier en je krijgt ze thuis gestuurd of je gaat ze ophalen zoals ik gedaan heb. Ik heb ze opgehaald bij iemand van de club die bij mij in de buurt woont. Bedoeling was dat ik ze even snel zou ophalen maar ik stapte pas na ongeveer 1 uur weer in de auto. Over van alles en nog wat gepraat. ::) Nou ja, eigenlijk alleen over Renault. ;D
Prima beste John, goede CRS-reklame.
vr. groeten van Rein.
Gisterochtend bracht ik mijn auto naar de dealer om de nieuwe RS spoiler te laten monteren. Maar ik was gelukkig wakker genoeg om even te vragen of ik de spoiler even mocht zien. Dus de werkplaats receptionist pakt de doos met spoiler uit het magazijn en maakt deze open. Heeft de spuiter de spoiler in de verkeerde kleur gespoten. De opdrachtbon zat op de doos geplakt en daar stond op dat ie Gordini-wit moest worden. Heeft ie hem in Gordini-blauw gespoten. ???
Dus ik kon weer terug naar huis met de auto. Ter compensatie kreeg ik wel de liter Elf SRX 5W40 die ik nodig had gratis mee. Toch weer netjes. /worship En ze zullen er voor zorgen dat het opnieuw spuiten en monteren van de spoiler voorrang krijgt.
Oeps, foutje, het is maar goed dat je er eerst naar gevraagt hebt anders had de spoiler er gewoon op gezeten !!
Vanochtend alle 4 mijn wielen met een joekel van een rubber hamer gedemonteerd. Naven waren aangeroest waardoor de velgen muurvast zaten. Kwam ik vorige week achter toen ik even een velg met winterband wilde passen. Leek me geen goed idee omdat zo te laten zitten. Roest van naven verwijderd en een likje vet, geschikt om tussen staal en lichtmetaal te gebruiken, er op gesmeerd. Gelijk velgen aan achterzijde schoon gemaakt. Hey, daar zijn ze dus ook blauw. ;D Daarna de wielen weer gemonteerd.
Citaat van: Marcel op 06 september, 2012, 21:16:43 PM
Oeps, foutje, het is maar goed dat je er eerst naar gevraagt hebt anders had de spoiler er gewoon op gezeten !!
Inderdaad, dat vrees ik ook.
Aanstaande maandag gaat de nieuwe RS spoiler er op, dealer belde net. Dus dinsdag op Assen gelukkig meer downforce. ::)
Downforce in het wit 8)
Leuk toch gelukt beste John.
vr. groeten van Rein.
De RS spoiler zit er op. :)
(http://img805.imageshack.us/img805/5995/twingotsgordinimetrsspo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/805/twingotsgordinimetrsspo.jpg/)
(http://img189.imageshack.us/img189/5995/twingotsgordinimetrsspo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/twingotsgordinimetrsspo.jpg/)
(http://img809.imageshack.us/img809/5995/twingotsgordinimetrsspo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/809/twingotsgordinimetrsspo.jpg/)
En nog een foto van de voorkant:
(http://img844.imageshack.us/img844/5995/twingotsgordinimetrsspo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/twingotsgordinimetrsspo.jpg/)
He John, dat ziet eruit alsof tie er altijd al op gewacht heeft(//) .echt heel gaaf! :o
Ik kan het niet anders dan met je eens zijn Lesley. :)
Ziet er veel beter uit zo!
Prachtig beste John.
vr. groeten van Rein.
Ziet er goed uit John, past er goed bij, nog meer plannen met de Twingo ?
Dank je Marcel. Wat plannen betreft, op dit moment even niet. Eerst de spaarpot weer een beetje aanvullen. ;)
Of jij moet me op een idee brengen. ::)
Hele punt gave gordini heb je John.
Vind hem uiterlijk nu helemaal af. Volgens mij ben je ook aanwezig op aankomende
twingo toer, hoop hem daar real life te zien. ;)
Gr Brian
Klopt, daar ben ik ook bij.
Gisteren een GoPro HD Hero2 Motorsports Edition besteld. Als ie binnen is maar eens gaan kijken hoe ik hem ga bevestigen in de auto. :)
(http://cdn1.v-nix.nl/image/cache/gopro-hd-hero2-actie_4fa2545a24582-300x250.jpg)
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6r8J0UGgN61J90AGcESyA0NBF6SuR6GNPVn_puDGkiJu9oG46fA)
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 01 oktober, 2012, 10:27:44 AM
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6r8J0UGgN61J90AGcESyA0NBF6SuR6GNPVn_puDGkiJu9oG46fA)
:-X ook in gordini blauw verkrijgbaar :P
staat mooi bij dat grijze tape, een echte gordini combinatie :)
Daar zal ik jullie monden mee dicht plakken. Of in forum termen, jullie vingers mee vast plakken. :D
Maar ik heb al wat ideen. ;)
Mooie Twingo Gordini, ben der gek op! Mooi blauw en mooie witte accenten!
Dank je Laantje. Hij is alleen iets kleiner als die van jou maar ik ben er erg blij mee. ;)
Gisteren heb ik stalen velgen met winterbanden gemonteerd. Helaas is er een ongelukje gebeurd. Na het wisselen dacht ik de mooie 17" Gordinivelgen even te wassen alvorens ze op te slaan tot volgend voorjaar. Ik had ze tegen een muur te drogen gezet maar blijkbaar had ik er 1 niet veilig genoeg neer gezet waardoor die omgevallen is op een betonnen vloer. Tot overmaat van ramp tikt dat wiel een 2e omver en zit ik nu dus met 2 zwaar beschadigde velgen. Het vlakke gedeelte wat gepolijst is en in de blanke lak staat is beschadigd. Van 1 velg zijn alle spaken beschadigd. Van de 2e velg zijn er 5 spaken beschadigd en bovendien op 2 plaatsen een flink stuk materiaal weg. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. :(
Aanstaande maandag ga ik even langs een velgen reparatie bedrijf om te vragen of er nog iets te redden is.
Dat is nog prima te redden gelukkig, dat soort dingen zijn wel altijd ontzettend balen!
Maar daar leer je van, ik leg velgen altijd vlak neer ipv rechtop, maar voor ik dat deed moest
ik ook die fout maken ;)
Inderdaad Maarten Jan, dat was het eerste wat ik dacht. "Die had ik beter plat neer kunnen leggen."
Even een andere vraag aan jou. Weet jij de kleur en de kleurcode van het hoogglans zwart van mijn standaard Gordini diffuser en grille of kan jij daar achter komen? Ik heb namelijk een diffuser uit een "Black Pack" op MP gekocht maar die is natuurlijk standaard matzwart dus die wil ik laten spuiten.
Die weet ik zo niet maar ik ga even kijken of ik hem voor je kan achterhalen :)
Dat zou fantastisch zijn, alvast bedankt.
De kleur heet gloss black en heeft denk ik de code 694, maar 100% zeker ben ik daar niet van (het laatste, het eerste wel).
Hey John, neem even contact met Bas(AHZ), ikzelf heb ook 2X pech gehad met de velgen onder
mijn vorige RS (stoeprandje), hij kan het professioneel laten hertellen bij zo'n bedrijf voor een redelijke prijs, en daarna weer als nieuw! De laag profiel banden/17 inch velgen van de RS...het blijft uitkijken, ik weet er helaas alles van ...
vr. groeten van Rein.
Citaat van: ReinRacer op 21 november, 2012, 12:26:14 PM
Hey John, neem even contact met Bas(AHZ), ikzelf heb ook 2X pech gehad met de velgen onder
mijn vorige RS (stoeprandje), hij kan het professioneel laten hertellen bij zo'n bedrijf voor een redelijke prijs, en daarna weer als nieuw! De laag profiel banden/17 inch velgen van de RS...het blijft uitkijken, ik weet er helaas alles van ...
vr. groeten van Rein.
Jij had gelakte velgen en ik gepolijste, daar ligt het probleem. Kleurverschil!
@ Maarten-Jan: Thanks voor de info.
Ok beste John, dat is dan duidelijk erg jammer, het zijn erg fraaie 17 inch velgen met het Blauw,
maar ik wist niet dat het gepolijste deel van de velg zo kwetsbaar is.
\vr. groeten van Rein.
Anders de witte velgen, bij Renault Sport leveren ze de Clio Gordini RS ook standaard met witte CUP velgen, maar een fraai alternatief zijn toch wel deze fraaie 17 inch (Wind) velgen, de echte Gordini stijl!
Vr. groeten van Rein.
(http://img210.imageshack.us/img210/4089/rsgordiniwindvelgen.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/8738/wind17inch.jpg)
Staat niet verkeerd.
Ja, staat wel heeeeel goed....... /worship
Tja, dan moet ik 4 nieuwe velgen kopen. :o En daarbij vind ik ze ook niet mooi. Nee, voor mij blijven het de orginele velgen.
Vandaag een set van vier in nieuwstaat verkerende RS velgen gekocht voor een mooie prijs. Zijn weliswaar geen Gordini velgen maar de zilver/grijze van de "gewone" RS. Twee van deze velgen en de twee beschadigde Gordini velgen ga ik wit laten spuiten. De overige twee velgen ga ik weer verkopen. En dan nog een setje Toyo's zien te bemachtigen. Maar daar heb ik niet echt haast mee. ;)
Ps: Die twee beschadigde Gordini velgen heb ik in december al vervangen.
Dat gaat vast goed staan in het wit :)
Ik heb zo het gevoel dat je gelijk gaat krijgen Maarten-Jan. :)
Die velgen op marktplaats zeker gekocht uitkomstig uit arnhem ?
die grijze rs velgen die je weer verkoopt, zijn die schade vrij ?
Nee niet uit Arnhem.
Ze zouden in nieuwstaat zijn zonder ook maar een krasje. Ik ga ze zondag ophalen dus dan gaan we het zien.
Gisteren de RS velgen opgehaald. De verkoper zei tegen mij dat er geen beschadiging of krasje op zat. Ik heb ze vanochtend even gepoetst, voor zover dat nodig was, en 1 miniscuul dingetje op 1 velg gevonden. Je hebt bijna een vergrootglas nodig dus het zij hem vergeven.
Mijn bedoeling was om 2 velgen weer door te verkopen en dan de 2 resterende velgen samen met de 2 beschadigde Gordini velgen wit te laten spuiten en er dan Toyo semi-slicks voor op het circuit op te leggen. Drie dingen hebben mijn plannen veranderd.
1) De standaard RS velgen hebben in het midden 4 kleine putjes zitten en de Gordini's hebben dat niet.
2) Ze zijn zo mooi dat ik het zonde vind om ze wit te laten spuiten.
3) Het metallic grijs van deze velgen staat best mooi onder de Gordini. (Heb ze vanochtend even voor de wintervelgen gezet)
@ Brian: Sorry. :-[
(http://img546.imageshack.us/img546/244/rsvelgen003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/rsvelgen003.jpg/)
Deze originele RS-velgen staan zeker ook erg mooi bij je Gordini beste John.
vr. groeten van Rein.
Dikke velgen! /worship
Inderdaad 8)
Nice! Erg fraai hoor John!
Idd heeeeeel erg gaaf!!! /worship
Thanks. :)
Gisteren de via marktplaats gekochte Toyo R888's (gebruikte) opgehaald. Vandaag heb ik ze om de antraciet grijze cup velgen gelegd en uitgebalanceerd. Ik mocht het balanceerapparaat van het ANWB Servicecenter Ypenburg in Den Haag gebruiken aangezien er op ons balanceerapparaat alleen maar motorfiets wielen passen. Zij zitten op 1,5 km afstand van ons bedrijf en een collega van mij heeft bij de anwb gewerkt. Handig zulke connecties. :)
De wielen liggen klaar voor circuitgebruik.
(http://img12.imageshack.us/img12/5562/dsc00148hi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/dsc00148hi.jpg/)
(http://img703.imageshack.us/img703/6554/dsc00149ud.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/703/dsc00149ud.jpg/)
Wat weegt 1 zo'n velg + band nou John?
Ziet er wel strak uit overigens 8)
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 25 maart, 2013, 18:29:46 PM
Wat weegt 1 zo'n velg + band nou John?
Ziet er wel strak uit overigens 8)
Gaan we vervelend doen? ;D
Nou ze noemen het lichtmetalen velgen maar ik kan je vertellen dat een stalen velg lichter is. Maar uh, ik heb hem eerlijk gezegd niet gewogen en ik denk dat we dat maar zo moeten laten. :P
Dank je, dank je.
Netjes, ik zou ze eerst uitproberen op de weg :)
Was ik inderdaad al van plan. Als het nou eens even lente wil worden. :(
Op dit moment hebben de winterbanden nog steeds de voorkeur :(
Ziet er goed uit John. /worship. Kben benieuwd naar het verschil.
Op de aankomende circuitdagen kan je lekker "GUMMEN" beste John.
vr. groeten van Rein.
Dank u. ;)
Citaat van: Lesley op 25 maart, 2013, 20:21:51 PM
Ziet er goed uit John. /worship. Kben benieuwd naar het verschil.
Ik ook. :)
Een paar weken geleden heb ik de velgen met de Toyo's er opgezet en ben eens even gaan rijden. Geen onbalans en stuurt nog weer strakker als met de standaard banden. Wel is het me opgevallen dat Toyo's niet echt geluidsarm zijn en dan druk ik me zachtjes uit. ;)
Vandaag is de diffuser terug van de spuiter gekomen, ziet er geweldig uit. Nu nog even tijd vinden om hem te monteren, wordt waarschijnlijk over een week.
(http://img27.imageshack.us/img27/9190/dsc00109wa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc00109wa.jpg/)
Dat is erg glimmend John, ben benieuwd hoe het staat ;D
Wooow, als ik achter (want slicks!) je rijd tijdens de circuitdag ik ik mijn haar er in kammen.... ;D
Ziet er prachtig uit beste John.
vr. groeten van Rein.
Mmmm, allemaal extra gewicht ::) Ik vind het wel mooi trouwens ;D
Hij glimt net zo erg als de orginele. ;)
Vanochtend de diffuser gemonteerd.
(http://img7.imageshack.us/img7/5726/dsc00118ja.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc00118ja.jpg/)
(http://img5.imageshack.us/img5/9057/dsc00120ty.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/5/dsc00120ty.jpg/)
(http://img221.imageshack.us/img221/7301/dsc00123j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc00123j.jpg/)
(http://img829.imageshack.us/img829/5271/dsc00124fh.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/829/dsc00124fh.jpg/)
/worship
Netjes hoor, nog een hele klus.
Ik had hulp van een collega, bumper is lastig te de+monteren in je eentje. Met alles weer opruimen, vette vingers verwijderen, koffie drinken ;D etc waren we 3 uurtjes bezig. Ik had een reparatie handleiding van de Twingo gedownload en met de handleiding van de diffuser erbij was er wel uit te komen.
Prachtig beste John, mooie aparte Gordini RS.
vr. groeten van Rein.
Ziet er netjes uit.
ziet er gelikt uit, maakt de Gordini toch net wat exclusiever dan een andere 8)
Dank u allen. :)
Foto van de RS op de DrivingFun dag op Zandvoort met Rein in de passagierstoel.
(http://img855.imageshack.us/img855/2138/sgdq.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/sgdq.jpg/)
Photo by Robin Hartog
En de foto's van de Hogere Rijvaardigheidsdag 2013 op Assen:
(http://img191.imageshack.us/img191/7527/0n1j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/0n1j.jpg/)
(http://img541.imageshack.us/img541/3131/ef9h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/541/ef9h.jpg/)
/worship
Prachtige foto's beste John.
vr. groeten van Rein.
Gave foto's!
Bedankt voor de complimenten. :)
Vandaag bij Bjorn (VKV Gorinchem) geweest om een Sport Monitor in te laten bouwen incl. software aanpassen. Me happy.
(http://img822.imageshack.us/img822/2646/xhhv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/xhhv.jpg/)
Hebben ze dat "ene" draadje ook nog aangelegd voor je ?
Citaat van: Marcel op 07 oktober, 2013, 19:44:34 PM
Hebben ze dat "ene" draadje ook nog aangelegd voor je ?
Heb ik wel gevraagd maar volgens de monteur kan het niet op het snelheidssignaal bij de stuurbekrachtiging aangesloten worden, dat schijnt een signaal te zijn waar dat "apparaat" niet mee om kan gaan. En een andere aansluitmogelijkheid ging te lang duren. Hij zou me morgen wel een elektrisch schema mailen.
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
Gaaf beste John, ik heb er ook zo'n R.S monitor opzitten (bijbesteld als optie toen ik mijn R.S. Phase II kocht.)
Daar ga je tijdens circuitdagen en VROEMDAG veel plezier aan beleven, veel mogelijkheden, en de belangrijke olie/water/remmen temperatuur weergave etc.
vr. groeten van Rein.
Gaaf John !! wat mij betreft altijd een nuttige en mooie toevoeging !
/worship
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
ooko toe te passen in een dci :P
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
Ik heb ergens anders een snelheidssignaal voor nodig, heeft niets met de sport monitor te maken. ;)
R.S. Monitor - Renault Sport
Designed for the motorsport enthusiasts, the R.S. Monitor application has been developed by Renault Sport to help you measure your performance on circuit. It carries over some of the main functions which makes the integrated R.S. Monitor so special. The R.S Monitor is a popular option on Renault Sport vehicle. In a user friendly way, the R.S. Monitor app lets you record and share key information of your about your circuit laps, whatever car you use.
The R.S. Monitor app will be your best friend on track, allowing you to:
- Measure your acceleration record (0 to 100 km/h – ¼ mile DA)
- Time keep your performance on track over several laps (automatic stopwatch function)
- Analyze the various G forces (Diagram GG) recorded by your vehicle during your laps.
- Measuring the percentage levels PK/Nm
- Measuring the Oil/Brake/Fluids temperatures
- Measuring the percentage levels accelerator/brakes
- Screeninfo about the ultimate gearchange moment.
The app is designed for the purpose of on track entertainment, and we hope that you will enjoy using it safely.
IMPORTANT SAFETY NOTICE
DO NOT USE ON PUBLIC ROADS.. USE THE APP SAFEFLY, ON CIRCUITS ONLY, IN ACCORDANCE WITH THE LAW AND THE REGULATIONS IMPOSED AT THE CIRCUIT. DO NOT TOUCH THE UNIT WHILST DRIVING. RESPECT YOUR VEHICLE'S LIMITS
At all times, drive cautiously and responsibly - priority should always be on your safety and that of the other users of the track. Renault Sport Technologies, RENAULT and other companies of the RENAULT group responsibility cannot be liable for any consequences of using the R.S. Monitor application.
(http://img267.imageshack.us/img267/7652/p1050518redims.jpg)
(http://img441.imageshack.us/img441/3737/p1050519redims.jpg)
(http://img72.imageshack.us/img72/4166/p1050520redims.jpg)
(http://img20.imageshack.us/img20/3448/p1050521redims.gif)
(http://img267.imageshack.us/img267/6382/p1050540redims.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=_UAtNpIoyYE
http://www.youtube.com/watch?v=3n31C-bgoIQ
-----------------------------------------------
Hier de Engelse versie, en verdere info van het TwingoForum.de.
vr. groeten van Rein.
http://www.twingotuningforum.de/archive/index.php/thread-21470-6.html
(http://img694.imageshack.us/img694/6606/rsmonitortwingors.jpg)
Citaat van: John op 08 oktober, 2013, 19:03:15 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
Ik heb ergens anders een snelheidssignaal voor nodig, heeft niets met de sport monitor te maken. ;)
Waar heb je dat dan voor nodig John O:-)
O, in dat geval, die kun je altijd terugvinden op 1 van de draden van je tellerbak(je) ;)
Ja maar dan moet ik zo diep graven.
(http://thumbs.dreamstime.com/z/backhoe-tractor-die-een-diep-gat-graven-29249497.jpg)
:))
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 21:23:03 PM
O, in dat geval, die kun je altijd terugvinden op 1 van de draden van je tellerbak(je) ;)
Dat zou kunnen van niet Maarten, ik denk dat het signaal op de snelheids meter komt te staan via het multiplex signaal.
Twijfelgevalletje denk ik, twingo 2 is van 2007, ontwikkeling al van eerder dus zit wat dat betreft net op de grens.
(en onderhuids is het ook nog stiekem een clio 2)
Of ze moeten in de phase II overgestapt zijn wat ook nog kan natuurlijk.
Desalniettemin is het snelheids signaal in elk geval ergens aanwezig ;D
ter toevoeging, mocht dat inderdaad zo zijn John, er bestaan interfaces voor de can bus die het vss (Vehicle speed signal) er uit halen en omzetten naar een puls mocht het je het snelheids signaal voor het de can bus opgaat niet kunnen vinden.
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 09 oktober, 2013, 13:37:40 PM
Twijfelgevalletje denk ik, twingo 2 is van 2007, ontwikkeling al van eerder dus zit wat dat betreft net op de grens.
(en onderhuids is het ook nog stiekem een clio 2)
Of ze moeten in de phase II overgestapt zijn wat ook nog kan natuurlijk.
Desalniettemin is het snelheids signaal in elk geval ergens aanwezig ;D
ter toevoeging, mocht dat inderdaad zo zijn John, er bestaan interfaces voor de can bus die het vss (Vehicle speed signal) er uit halen en omzetten naar een puls mocht het je het snelheids signaal voor het de can bus opgaat niet kunnen vinden.
Ik heb een phase I hè. ;)
Maar ik kreeg vandaag een mailtje van de werkplaatschef van Bjorn dat ie het aan het uitzoeken is. Dus even afwachten maar.
Ja dat is waar ook, was even in de war met Rein
Ik heb mijn remklauwen blauw gemaakt, nagenoeg dezelfde kleur als de velgen. Ik wilde ze in een kleur hebben die op de auto zit dus dan kom je op blauw of wit. En wit vind ik te besmettelijk ivm remstof dus is het blauw geworden. :)
(http://i61.tinypic.com/1ruqol.jpg)
(http://i60.tinypic.com/2i28qbt.jpg)
(http://i62.tinypic.com/mal64y.jpg)
Mooi, geslaagde operatie
Netjes John, hoe is het met je trip master ?
Citaat van: Marcel op 29 maart, 2014, 17:52:15 PM
Netjes John, hoe is het met je trip master ?
Ik moet nog een draad voor het snelheidssignaal trekken. Is er nog niet van gekomen maar aanstaande week zal ik daar eens naar kijken. Moet denk ik bij de elektrische stuurbekrachtiging vandaan komen want bij de radio van een Twingo zit geen snelheidssignaal. Ik heb op een schema gezien welke stekker en welke draad ik moet hebben. Spanning en massa heb ik al.
Aanstaande maandag gaan ze de antisteenslag folie opnieuw aanbrengen op de voorkant van de auto. Had ik in november laten doen maar het liet op diverse plekken los.
nice!
Mooi detail
Netjes! mooie blauwe gloed zo om je remschijven heen haha.
;D Dank u heren.
Ps: Die roest bij de naaf heb ik uiteraard verwijderd voordat de wielen terug erop gingen. ;)
Welke roest? ;)
;D
leuk bakkie !
beetje remmenvet op de naaf doen, blijft t allemaal netjes.
Citaat van: basjan op 03 april, 2014, 11:56:25 AM
leuk bakkie !
beetje remmenvet op de naaf doen, blijft t allemaal netjes.
Dank je. Heb de naaf nu inderdaad ingevet met hittebestendig vet.
Citaat van: Marcel op 29 maart, 2014, 17:52:15 PM
Netjes John, hoe is het met je trip master ?
Uiteraard werkt deze sinds april en kunnen testen tijdens de vorige rally. :)
Van de week heb ik rubber pick-up verwijderd van m'n Toyo's. Banden zaten helemaal vol er mee. Was het resultaat van een trackday op Zandvoort. Er reden toen veel echte raceauto's met slicks en bovendien was het de dag na de Pinkster races. Daarbij was het ook nog eens behoorlijk warm. Half uurtje werk per band en ze zijn weer schoon. Ook nog de 2 voorbanden van Rein gedaan. Ik heb het gedaan met een hetelucht fohn en een steekmes.
Harder rijden, heb je minder pickup ;D ;)
Op de ideale lijn is het altijd schoon john......
Citaat van: Marcel op 24 juli, 2014, 20:52:24 PM
Op de ideale lijn is het altijd schoon john......
Makkelijk gezegd....Ik was er ook samen met John die DFF Trackday op het circuit van Zandvoort, vergelijk het maar met een echte 24-uurs race, je moet dan elke ronde heel vaak naar rechts (Blauwe vlaggen) om de snellere racers, Sakers, Aston-Martins, Lamborghinis, BMW M3's, Porsches, Radicals & Caterhams en Hansen GTR etc. voorbij te laten, en als je banden al vrij warm zijn, dan "picken deze zeer gemakkelijk de zeer hete rubberen marbles" op...en branden in!
vr. Groeten van Rein(Racer)(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NS3JWLRE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OYNJEXEL.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8QIASVT7.jpg%5D)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CD834MZT.jpg)
Citaat van: Marcel op 24 juli, 2014, 20:52:24 PM
Op de ideale lijn is het altijd schoon john......
Ja lekker, rij je op de ideale lijn met je Twingo komt er weer een Saker voorbij waardoor je bekogeld werd met stukken rubber. Leken wel hagelbuien. Ik ben langer bezig geweest om de stukken rubber van de lak af te halen en poetsen dan het schoon maken van de banden. En Rein kan er ook over mee praten. Het was echt niet normaal en daardoor kwam het dus ook op de ideale lijn terecht.
Citaat van: John op 24 juli, 2014, 21:36:15 PM
Citaat van: Marcel op 24 juli, 2014, 20:52:24 PM
Op de ideale lijn is het altijd schoon john......
Ja lekker, rij je op de ideale lijn met je Twingo komt er weer een Saker voorbij waardoor je bekogeld werd met stukken rubber. Leken wel hagelbuien. Ik ben langer bezig geweest om de stukken rubber van de lak af te halen en poetsen dan het schoon maken van de banden. En Rein kan er ook over mee praten. Het was echt niet normaal en daardoor kwam het dus ook op de ideale lijn terecht.
stof om over na te denken > denk ik voor de organisatie of kan deze opmerking niet.
als je iedere keer van de lijn moet afwijken laat dan maar.
Waarom zou je van je ideale lijn afwijken? Degene die sneller is heeft de verantwoordelijkheid om er veilig voorbij te komen, tenminste dat is de normale gang van zaken met vrijrijden.
Citaat van: John op 24 juli, 2014, 21:36:15 PM
Citaat van: Marcel op 24 juli, 2014, 20:52:24 PM
Op de ideale lijn is het altijd schoon john......
Ja lekker, rij je op de ideale lijn met je Twingo komt er weer een Saker voorbij waardoor je bekogeld werd met stukken rubber. Leken wel hagelbuien. Ik ben langer bezig geweest om de stukken rubber van de lak af te halen en poetsen dan het schoon maken van de banden. En Rein kan er ook over mee praten. Het was echt niet normaal en daardoor kwam het dus ook op de ideale lijn terecht.
Dat is het probleem/gevaar met auto's met zo'n groot snelheidsverschil op de baan.... Nog een reden om het bij de CRS Hogere RijvaardigheidsDag of bijvoorbeeld de Journées Passion van Renault Sport zèlf te houden....
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 25 juli, 2014, 15:07:06 PM
Waarom zou je van je ideale lijn afwijken? Degene die sneller is heeft de verantwoordelijkheid om er veilig voorbij te komen, tenminste dat is de normale gang van zaken met vrijrijden.
Ik week ook niet van m'n lijn af, dat deden de snellere auto's. Die reden dan over het "vuile" gedeelte waardoor ik alsnog bekogeld werd door stukken rubber.
Citaat van: Redacteur AM op 25 juli, 2014, 18:26:56 PM
Dat is het probleem/gevaar met auto's met zo'n groot snelheidsverschil op de baan.... Nog een reden om het bij de CRS Hogere RijvaardigheidsDag of bijvoorbeeld de Journées Passion van Renault Sport zèlf te houden....
Ik ga nog wel mee doen aan een trackday van DF maar dan alleen "streetlegal". Dan heb je die enorme snelheidsverschillen niet.
Ik wil ook nog een keer mee doen aan dat Journées Passion van Renault Sport. Alleen gooide dit jaar dat hartinfarct roet in het eten. Daarbij heb ik geprobeerd om te begrijpen hoe dat werkt op de site van die lui maar die verrekte Fransen vertikken het om naast de Franse versie ook een Engelse versie van die site te maken. Althans, ik kan hem niet vinden. En ik spreek geen woord Frans. Nou ja, één woord dan. Merde. ;D
Citaat van: John op 25 juli, 2014, 19:34:31 PM
Ik wil ook nog een keer mee doen aan dat Journées Passion van Renault Sport. Alleen gooide dit jaar dat hartinfarct roet in het eten. Daarbij heb ik geprobeerd om te begrijpen hoe dat werkt op de site van die lui maar die verrekte Fransen vertikken het om naast de Franse versie ook een Engelse versie van die site te maken. Althans, ik kan hem niet vinden. En ik spreek geen woord Frans. Nou ja, één woord dan. Merde. ;D
Met Renault erbij spreek je al 2 woorden Frans, dus da's een goede start! Het inschrijven voor de JPRS kan sinds dit jaar ook in het Engels, dus hopelijk kan je er volgend jaar wel bij zijn, in goede gezondheid!
Het vrij rijden op circuit zolder is ook goed te doen, meestal ook gelijkwaardige auto's op de baan en niet zo veel 100 % race kanonnen.
Afgelopen week even een nieuw bandje om een Gordini velg die ik over had gelegd. Nu heb ik dus een volwaardig reservewiel ipv een thuiskomertje. :)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_WP_20150304_15_11_30_Pro.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1085)
Mooi, nu nog een naafdopje.
Ja inderdaad, moet ik nog even regelen. :)
Mooi beste John, toch een 17 inch geworden..past mooi op je fraaie blauwe lichtmetalen Gordini velg
Citaat van: ReinRacer op 08 maart, 2015, 10:32:43 AM
Mooi beste John, toch een 17 inch geworden..past mooi op je fraaie blauwe lichtmetalen Gordini velg
Dat was de bedoeling ook. ;D
fijn voor je.
Vandaag de gerichte velg die ik vorig jaar krom heb gereden terug gemonteerd. Ziet er weer mooi uit en rijd perfect zo zonder trillingen. :)
Armsteun gemonteerd.
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_WP_20170612_10_01_22_Pro.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1078)
Dat is wel een prettige optie, zeker op de wat langere afstand. Origineel Renault zo te zien?
Nee, van Kamei. Is wat prettiger geprijsd en simpele maar goede montage.
Kamei, dat klinkt ontzettend "vw golf I " achtig !
VW en Audi monteert ze standaard dus dat kan kloppen.
Tijd voor vier nieuwe banden. Keuze is Michelin Pilot Sport 4 in de maat 205/40R17 geworden.
Gelijk maar even de naven opgeknapt, waren toch wel behoorlijk roestig:
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_20190306_185807.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1079)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_20190306_190305.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1080)
Banden heb ik er zelf omgelegd:
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_20190318_121540.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1081)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_20190318_141157.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1082)
En hoe rijd de Twingo met de nieuwe banden ?
Nog geen tijd gehad om hem uit te laten, alleen 1 km gereden van werkplaats naar garagebox. Druk, druk, druk. ;D
Over twee weken neem ik hem mee naar Frankrijk.
Overigens ben ik iets vergeten toe te voegen aan het topic dus nu maar even doen. :) Vorig jaar was vanwege de leeftijd (6 jaar) van de auto de distributieriem aan de beurt om vervangen te worden. Heb ik door Jeroen Feijten van Tour de Corse in Baarn laten doen. Ik mocht er bij blijven en zag dat het professioneel en met originele Renault onderdelen werd uitgevoerd. Ook de prijs was schappelijk.
Ben ook benieuwd naar de bandjes, schijnen erg goed te zijn.
Vorige week olie en oliefilter vervangen. De fuseekogelhoesjes vervangen. Dat was precies op tijd want in het rechterhoesje zat al een minuscuul gaatje. Tevens de airco opnieuw laten vullen, kon geen kwaad na zeven jaar. Laatste twee jaar merkte ik dat ie minder ging koelen. En dan als laatste de apk, vanaf nu moet dat ieder jaar. Voorlopig dan. ;D
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_102-elf-evolution-sxr-5w-40-1l.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1083)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_IMG_20190429_104045.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1084)
De condensor van de Twingo is heel kwetsbaar voor steenglas, zou ik even goed in de gaten houden dat deze niet lek is (anders blijf je aan het vullen :P).
Sommige mensen monteren iets van gaas achter de bumper om de condensor te beschermen.
Klopt Maarten-Jan. Helaas heb ik hier ervaring mee, tot nu toe 2 maal vervangen. Nu racegaas geplaatst.
(https://i.ibb.co/S3GMCpF/IMG-20170413-184010.jpg)
Het is niet alleen steenslag waardoor de condensor gaat lekken.
De kwaliteit is ook matig.
We zien regelmatig lekkage op plaatsen waar niet eens een steen kan komen......
Dat kan uiteraard maar de kwaliteit hangt af van de fabrikant en waar Renault op dat moment in koopt. Als je zelf vervangt of laat vervangen laat er dan Denso of Behr/Hella inzetten om dat te voorkomen. En b.v. geen zooi zoals van Wezel. Valeo kan maar bij Valeo weet je niet van tevoren wat de fabrikant is dus ook dan kan de kwaliteit matig zijn.
@ Maarten-Jan: Kan jij dit topic zo instellen dat ik mijn berichten kan bewerken? Ik wil graag de foto's veranderen maar ik heb geen rechten.
Ps: Ergens vanaf halverwege pagina 10 kan ik mijn berichten wel aanpassen, daarvoor niet. Vreemd!
@John, vanaf ongeveer halverwege pagina 10 heb ik dat in het verleden aangepast, helaas is dat alleen van toepassing op nieuwe berichten en niet met terugwerkende kracht...
Oké, dan kan ik de foto's dus niet terug plaatsen. Ze zijn nu echt verdwenen en dat is vooral jammer voor de topicstart. :(
je mag het aangepaste bericht/topic start wel via PB sturen, dan plak ik hem erin, dan klopt de topicstart weer
Er is een poosje niets gebeurd maar er was vanwege corona ook weinig te doen. Wel heb ik een voor mij belangrijke beslissing genomen. Ik speelde al een paar jaar met de gedachte om de Twingo RS Gordini volgens taxatiewaarde te laten verzekeren. De wens om de auto heel lang te houden speelt hierbij een grote rol. De auto is nu 8,5 jaar oud en er staat ± 36.500 km op de teller. Je kan wel zeggen dat hij min of meer in nieuwstaat is. Bij de Nationale Nederlanden waar ik beide auto's verzekerd had is het niet mogelijk om een moderne auto volgens taxatiewaarde te verzekeren. Een van de weinige die het wel doen is de KNAC en aangezien ik daar al voor de pechhulp zit hun maar eens gebeld. Het antwoord was, "ja dat is mogelijk maar het moet wel een speciale auto zijn en ouder dan acht jaar". Nou zei ik, "dat komt dan goed uit want hij is 8,5 jaar en hij is speciaal". ;D Oh, en waarom is ie speciaal was de vraag. Nou omdat het een limited version is met nr 1763 op een aluminium plaatje op de middenconsole. Ze zouden even onderzoek doen en mij dan terug bellen. Ik werd al binnen een uur terug gebeld met de mededeling dat het geen probleem was. De oldtimer (R8) moest dan uiteraard ook mee naar de KNAC verzekering. Ze hebben voor beide auto's een offerte gemaakt waarbij voor de R8 even uit gegaan werd van het oude taxatierapport en de waarde van de Twingo tijdelijk op €12.500,-- gesteld werd. Offertes werden gemaild en de prijs was voor mij acceptabel. Dus groen licht en ik kon beide auto's laten taxeren. Het taxatierapport van de R8 was 2,5 jaar oud en als je van verzekering wisselt mag het niet ouder als 2 jaar zijn. De R8 is weer op dezelfde waarde getaxeerd en de Twingo een stukje hoger als die €12.500,-- En dat lijkt me netjes want de dagwaarde zou ongeveer rond een €8.000,-- liggen.
De prijs van beide verzekeringen bij elkaar ligt ± €40,-- per kwartaal hoger als voorheen. Voor mij acceptabel.
De R8 werd bij de taxatie ingedeeld in Staat 2 en de Twingo in Staat 1. Zeker die laatste beschouw ik als een compliment.
https://www.retm.nl/klasse-indeling-retm/ (https://www.retm.nl/klasse-indeling-retm/)
En nu maar hopen dat er snel weer wat te (roll) is.
Dat klinkt als een verstandige keuze John, goed voor de gemoedsrust. De CRS is ook lid van de KNAC, ik geloof dat CRS leden daar ook voordeel van hebben maar hoe het precies zit heb ik niet helder voor de geest. Als het goed is kan Antoine je dat wel vertellen.
Ik zal het eens aan Antoine vragen maar ik kan er niets over terug vinden op de KNAC website.
De auto op de brug voor een APK en een olie en filter wissel.
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_20210517_114530.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1870)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/17/normal_20210517_114613.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=1871)
Hoeveel km rijd je nou per jaar ?
In 2019 ± 2000 km en in 2020 5 km (naar de apk keuring en terug). In 2020 waren er natuurlijk geen evenementen en geen buitenland ritten. Met de R8 heb ik in 2020 wel vier ritten gemaakt.
Hopelijk dit jaar weer wat meer kilometers, de intentie is om in augustus weer een toertocht te organiseren mits de maatregelen het toelaten (daar lijkt het wel op).
Hij zit goed in de glans trouwens 8)
Dat zou leuk zijn Maarten-Jan. Ik hoop ook een buitenlandrit te kunnen maken in september.
Ja mooi hè, en dan was ie nog nat van de regen ook. Vanmiddag maar eens even in de wax gezet.
Dat zijn wel heel weinig kilometers in 2020 :o
Voor mij was 2020 (en 2021) voornamelijk thuiswerken, maar probeer dan toch ook af en toe (als het nodig is en als mooi weer is) 1 van de vijfjes te pakken naar het werk. Dan toch nog het plezier van een ritje, ook afwijkende route pakken, zo tussendoor.
Bij mij is het 6 km van huis naar werk. Dat vind ik een veel te kort ritje, niet goed voor een auto. Bovendien zou ik dan ook nog vaak in de file staan. En fietsen is dus handiger en gezonder.
In augustus mee gedaan aan de "3 Provinciën Rally". Was weer erg leuk om mee te doen aan een club evenement. (Y)
Eind september naar de Pyreneeën, acht dagen heerlijk sturen. (roll)
Dat klinkt fantastisch, hele mooie omgeving de Pyreneeën!
Veel plezier John (roll)
Dank u.
Gaaf, en dan door naar het clubweekend ;D
Vier dagen werken tussendoor. Maar inderdaad, ik klaag niet. ;D
Mooie vooruitzicht zo aan het einde van het seizoen 8) 8)
Prachtige rustige wegen in de Pyreneeën, daar kan je lekker scheuren. Wel op de koeien letten ;D
Afgelopen zaterdag terug gekomen uit de Pyreneeën. Was een geweldig mooie trip, enorm van genoten. Ik heb 3843 km gereden, teller staat nu op 42.348 km.
Wat foto's:
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210926_171121.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2050)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210927_094651.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2051)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210927_100139.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2052)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210927_104833.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2053)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210927_172724.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2054)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210928_151951.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2055)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210929_112502.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2056)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210929_120941.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2057)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210929_120953.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2059)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210929_163919.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2060)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20210930_144807.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2061)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20211002_175440.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2062)
(https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/albums/userpics/10024/35/normal_20211002_175454.jpg) (https://www.clubrenaultsportives.nl/photos/displayimage.php?pid=2063)
Mooie trip wegen en plaatjes! /worship /worship
Mooi John !
Mooie wegen, lekker veel plezierige km's afgelegd 8)
Dat moet een lekkere rit zijn geweest! Leuke foto's!
Welke route hebben jullie aangehouden?
We zaten in een hotel in het stadje Luz-Saint-Sauveur. Van daaruit de tochten gereden. Er was alleen een probleempje. Het stadje heeft twee toegangswegen, de ene naar het noorden naar Lourdes. En de andere naar het zuiden de Col de Tourmalet (2115 m) op. De weg naar het noorden was die week opgebroken vanwege een nieuwe asfaltering, gelijk volledig afgesloten. En op zondag waren we er nog over heen gekomen op de heenweg. Dus onze routes hadden we ook gelijk niets meer aan. Maar we hadden twee laptops bij ons dus met behulp van MRA en Google Maps nieuwe alternatieve routes gemaakt. Omdat we steeds die Col de Tourmalet over moesten (9x die week) werden de routes ook veel langer, tegen de 400 km per dag in plaats van zo'n 300 km. Het andere probleem was dat wij niet de enige waren die gedwongen waren om die Tourmalet te nemen, het plaatselijke verkeer en andere toeristen met bv campers ook. Zoals op een van de foto's te zien hebben we hem ook in de mist moeten rijden. Was niet meer dan 15 meter zicht. Toch wel wat eng als je naast afgronden rijd van honderden meters diep zonder muurtjes langs de weg. :o We zijn trouwens ook nog twee keer in Spanje geweest, daar is het nog mooier dan in Frankrijk.