Klik hier om in te schrijven (http://www.clubrenaultsportives.nl/joomla3/index.php/component/chronoforms/?chronoform=Inschrijvenhogererijvaardigheidsdag)
(http://www.clubrenaultsportives.nl/images/2013/HRD_2013.png)
Voorlopige deelnemerslijst:
- Marcel van Zweden - 5 GT Turbo
- Lesley Leeuwerink - Clio RS 182
- John Oldenburg - Twingo RS
Ferdy van Leliveld - Punto Evo- Bjørn Scheltens - Clio IV RS
- Maarten Jan - R19.R
- Jan Mulder - R5 ATC
Martijn Kool - Extreem lichte cup clio- Dimitri - Clio 16 Soupapes
- Perry Witte - Megane 3 RS
- Chris - Megane 3 RS
- Peter van Dijk
- Arto - Alpine A310 V6 1979
- 4 gasten van DRC (de rijder centraal.nl) met allen een Scirocco
- 2 maal Ford Fiesta ST 2.0 16V
- Menno - Clio 3 RS
- Georges - Clio 3 RS ph II
- Robert - Mini Cooper Works
Heine - 5 RS- Edwin - Clio 3 RS
- Celeste
- Laurenz - Clio 16V
- Liesbeth - 5 GT Turbo
- Paul - Clio Williams
- Wimfried - Clio 3 RS
- Fol - Twingo RS
- Jasper - 5 GTT ph I
- Kevin
- Oscar
[/list]
Gelijk maar ingeschreven. Beter vroeg dan te laat. ;D
Ik ga proberen vrij te krijgen....
vr. groeten van Rein.
Ik ben dr bij! Ik had 9 september meteen al op de kalender geklad op t werk(//)
Ik ben er zelf uiteraard ook :)
Dan hoef ik je auto ook niet te saboteren :P
;D
Zijn er verplichte dingen die je moet mee nemen? Helm? Overal? etc? :(
Gerco.
Een helm is verplicht inderdaad, auto wordt ter plekke gekeurd en vanzelfsprekend moet deze technisch in orde zijn.
Niet verplicht maar wel aan te raden een setje remblokken geschikt voor het circuit (Ferodo DS2500, DS3000 of Carbon Lorraine, verkrijbaar via b.v. trackdayparts). De banden zullen ook te lijden hebben op het circuit afhankelijk van je tempo, iets om rekening mee te houden.
Deelnemers lijst in de startpost gezet, ik ga er vanuit dat er nog meer bij komt ;) :P
Het begin is er. En het is nog vroeg in het jaar. :)
ik ben er ook bij!
Toegevoegd :)
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 13 februari, 2013, 12:18:02 PM
Een helm is verplicht inderdaad, auto wordt ter plekke gekeurd en vanzelfsprekend moet deze technisch in orde zijn.
Niet verplicht maar wel aan te raden een setje remblokken geschikt voor het circuit (Ferodo DS2500, DS3000 of Carbon Lorraine, verkrijbaar via b.v. trackdayparts). De banden zullen ook te lijden hebben op het circuit afhankelijk van je tempo, iets om rekening mee te houden.
Moet even kijken of mijn collegae mij willen laten gaan :P
Echt hard zal ik niet rijden. Is mijn dagelijkse auto dus de topsnelheid zal ik nooit gaan halen :P.... En zijn remblokjes er makkelijk op te zetten? Ik ben niet echt technisch :( maar leer snel :P
Gerco.
Nog een vraagje. Tot wanneer kan je inschrijven?
Gerco.
Tot twee weken vantevoren, daarna kan in principe ook nog maar dat moedigen we niet aan :)
(i.v.m. planning en indeling)
Zou er heel erg graag bij zijn :D
Ik rij meestal in het weekend met de clio, meestal snelwegkilometers en naar meetings en heb een slipcursusje achter de rug... /cop
Perfecte dag dus om een beetje circuitervaring op te doen en mijn rijkwaliteiten bij te werken ;)
Ga het ZSM betalen /worship
Wat ben ik verplicht die dag mee te brengen?
Een helm wist ik al, nu nog nieuwe Ferodo DS3000 remblokken en een setje Toyo R888 bandjes :)
Laurenz.B - Clio 1 1.8 16v
Leuk! Ik denk er ook over om mee te gaan doen, enkel wil ik eerst kijken hoe mijn auto het doet. Ik zie dat er nog ruim de tijd is om in te schrijven, dus wacht daar nog maar even mee :)
@Laurentz, een helm, een gezonde dosis humor (of was het nou verstand? ;)) en een auto die technisch in goede staat verkeerd.
Hou er wel rekening mee dat er een maximum aantal inschrijvingen is, de afgelopen jaren niet zo'n probleem echter we hebben nu op dit moment al een heel mooi aantal inschrijvingen (royaal meer dan dezelfde tijd vorig jaar). Dus het kan zijn dat als je wacht tot het laatste moment dat we vol zitten, denk dat het wel mee zal vallen maar wil het wel even meegeven :)
stond ik (we) al op de lijst anders ben ik mailtje kwijt.
Jij hebt je ingeschreven Dimitri :)
Heb me ook ingeschreven. Zin in!
Goed bezig 8)
Zo, ik heb aan mijn verplichtingen voldaan. :)
Deelnemerslijst startpost bijgewerkt, mochten jullie nog mensen weten die mee willen doen laat ze inschrijven!
Ik weet bijna zeker dat Ferry Ras met z'n blauwe Clio III RS mee doet. Heb hem net een sms gestuurd.
Edit: Ferry kan door omstandigheden helaas niet mee doen.
Dat is balen (ook voor Ferry ;) ). Wel goed nieuws, we hebben 4 gasten van www.derijdercentraal.nl, allen in een scirocco dus dat tikt lekker aan :)
Lekker Maarten-Jan.
Oh ja, dan nog wat. Mijn collega Ferdy heeft zijn Fiat Abarth verkocht. Of hij met de auto van z'n vader mee mag doen? Iets met 458 in de typeaanduiding geloof ik. :P
ik moet afzeggen, ga dan een wedstrijd in de supercarchallenge mee rijden op Zandvoort.
Sorry.
Citaat van: John op 02 juli, 2013, 18:48:52 PM
Lekker Maarten-Jan.
Oh ja, dan nog wat. Mijn collega Ferdy heeft zijn Fiat Abarth verkocht. Of hij met de auto van z'n vader mee mag doen? Iets met 458 in de typeaanduiding geloof ik. :P
toch niet zo'n stijgerend paard toch hè? daar hebben ze hele slechte ervaringen mee op de circuitdag ::) :P 8) ;)
Dat heb ik gehoord inderdaad. Maar bij Ferdy hoef je daar niet bang voor te zijn, hij heeft al jaren een EU racelicentie.
Citaat van: John op 02 juli, 2013, 20:58:04 PM
Dat heb ik gehoord inderdaad. Maar bij Ferdy hoef je daar niet bang voor te zijn, hij heeft al jaren een EU racelicentie.
dat voorkomt een schuiver natuurlijk niet.
Citaat van: Dimitri RS op 02 juli, 2013, 23:47:22 PM
Citaat van: John op 02 juli, 2013, 20:58:04 PM
Dat heb ik gehoord inderdaad. Maar bij Ferdy hoef je daar niet bang voor te zijn, hij heeft al jaren een EU racelicentie.
dat voorkomt een schuiver natuurlijk niet.
of dat hij te warm word en vlam vat.
Citaat van: Dimitri RS op 02 juli, 2013, 23:47:22 PM
dat voorkomt een schuiver natuurlijk niet.
Uiteraard niet maar dat kan met iedere auto gebeuren.
@John, uiteraard /worship zolang die uit de buurt van de vangrail blijft ;)
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 03 juli, 2013, 07:49:26 AM
@John, uiteraard /worship zolang die uit de buurt van de vangrail blijft ;)
Zal het tegen hem zeggen. :)
En weer 2 inschrijvingen :)
Voor wie nog twijfelt....
http://www.youtube.com/watch?v=m5rUiYcIPlU (http://www.youtube.com/watch?v=m5rUiYcIPlU)
Ik bedenk me dat ik nog een keer een helm moet kopen. Waar kan ik een goede helm tegen een goede prijs vinden. Iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
Grappige promo ,maar rijden jullie ook op Spa ????
Citaat van: sitechris op 06 juli, 2013, 17:12:15 PM
Ik bedenk me dat ik nog een keer een helm moet kopen. Waar kan ik een goede helm tegen een goede prijs vinden. Iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
Hey Chris,
Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar ik heb vorig jaar bij Pro-Racing in Hillegom een helm gekocht. Een jethelm van het merk Elite, niet enorm duur maar zit wel erg lekker. Ik vind een integraal helm in een dichte auto niet echt nodig en is bovendien veel duurder. Brandwerende voering, zonneklep met viziertje, voorbereiding voor HANS en dubbele D-ring sluiting.
Elite jet wit: http://www.pro-racing.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=2_76_98_263&products_id=1331
Elite jet matzwart: http://www.pro-racing.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=2_76_98_263&products_id=1332
Kost € 199,- , vorig jaar was ie in de aanbieding voor € 149,- toen ik hem kocht.
Pro-Racing is een eenmans zaakje en eigenaar is zeer vriendelijk en levert goede service. Je kan online bestellen maar je kunt er ook langs gaan.
Citaat van: Johan op 06 juli, 2013, 19:26:14 PM
Grappige promo ,maar rijden jullie ook op Spa ????
Niet op de detail's letten Johan ! Maar we rijden op Assen.
Doe je ook mee met de Williams Johan ?
Citaat van: Redacteur AM op 06 juli, 2013, 16:57:42 PM
Voor wie nog twijfelt....
http://www.youtube.com/watch?v=m5rUiYcIPlU (http://www.youtube.com/watch?v=m5rUiYcIPlU)
wel 'n hele gave promo hoor, geweldig gedaan!!
@John: tnx! Ik ga er eens even werk van maken.
Leuk filmpje die de AM redacteur in elkaar heeft gezet, echt professioneel.
Ik hoop vrij te krijgen voor die dag, helaas diverse collega's in die periode op vakantie, ik probeer het in ieder geval.
vr. groeten van Rein.
heb vrij gekregen, volgende maand betalen :D
Er zijn weer een hoop inschrijvingen geweest, ga deze binnenkort aan de startpost toevoegen.
Ik heb via het Driving-Fun forum ook nog een Belgische Renault rijder met een zwarte Clio III RS Gordini uitgenodigd voor Assen. Als het goed is heeft hij zich ook aangemeld.
Weer een aantal mensen toegevoegd, we zitten nu op 21 deelnemers, we zijn er nog 9 nodig dus als je nog mensen weet laat ze inschrijven!
(om er zeker van te zijn dat de circuitdag volgend jaar weer door gaat)
Zo zet mij er maar bij ;D
Done (roll)
Ik heb zeker interesse in deze dag, maar zou graag wat meer willen weten over de opzet. Ik begrijp dat er voor beginners een theoriesessie is en dat er 's middags vrij rondgescheurd kan worden. Wat gebeurt er in de tussentijd? :)
Andere vraag: Ik heb een circuit auto met een vriend van me. Is het mogelijk om met 2 personen in 1 auto deel te nemen?
Ik hoor het graag! :D
Hoi Merijn, geef me svp je tel nr of stuur me een pm zodat we contact kunnen hebben. Opzet: 's ochtends theorie, begin van de middag rijden in groepen met instructeur. Deze zijn ingedeeld naar gelang het niveau. Daarna is het vrij rijden. Als je de dag optimaal gebruikt kun je zo'n 250-300km rijden :)! Ben bezig om tegemoet te komen in overleg met de organisatie op de vraag van 1 auto en 2 personen, en zou je graag willen spreken.
gr
bjørn scheltens
Ik heb me ook weer ingeschreven voor de "Hogere Rijvaardigheidsdag" en ik kom met mijn Clio 3 RS.
Ik heb vorig jaar een top dag gehad, en ik heb al weer zin in de editie van dit jaar.
Ik hoop dat ik nog een plaatsje kan krijgen :)
Dit weekend werken, maandag betalen ;D
We zitten nu op 24, met Laurenz op 25 dus gewoon inschrijven Laurenz ;D
Maarten-Jan, heb je soms een IBAN/BIC nummer en voltallig adres voor me waar ik alles kan overschrijven :)
IBAN en BIC heb ik nodig omdat het een internationale overschrijving is.
Owja, voor ik het vergeet: een extra lunch, Pa heeft ook honger veronderstel ik ;)
Is het ook mogelijk om met 2 personen met 1 wagen deel te nemen?
Ik ga het meeste van de dag wel theorie / praktijk en vrij rijden volgen, maar Pa zou ook graag eens een stukje kunnen rijden als het mogelijk is :)
Citaat van: Laurenz.B op 31 juli, 2013, 17:47:23 PM
Is het ook mogelijk om met 2 personen met 1 wagen deel te nemen?
Ik ga het meeste van de dag wel theorie / praktijk en vrij rijden volgen, maar Pa zou ook graag eens een stukje kunnen rijden als het mogelijk is :)
Dat moet je denk ik even aan Bjorn vragen, zie zijn post van 4 post's boven de jouwe.
@ Maarten-Jan: Er komt nog een Belg met de naam Fonne bij. Die heeft zich als CRS lid opgegeven maar je vader was op vakantie dus het moest even wachten. Zodra dat lidmaatschap voor elkaar is zou hij zich opgeven voor Assen. Ik kwam hem tegen op Driving-Fun. ;)
@Laurenz, zie PB, voor het andere inderdaad Bjørn even vragen, we proberen dat dit jaar mogelijk te maken.
@John, top! Hij mag zich sowieso wel inschrijven, dan gewoon bij lidmaatschapsnummer even L00?? ingeven dan komt
het goed. (en uiteraard het bedrag voor leden overmaken :) )
Zo, €180 overgeschreven ;D
€165 + €15 voor een extra lunch :)
Leuk dat je erbij bent Laurenz. :)
kijk er al heel lang naar uit hoor 8)
Maar ben juist terug uit vakantie (Tripje naar Duitsland begin Juli, dan nog 2 dagen Frankrijk en dan de laatste 4 dagen van Juli naar FCS in UK) en duurde dus ff voor ik betalen :P
ohja, ik ga proberen de foto's van FCS nog een keertje online te zetten :)
Kleine spypic:
(http://i42.tinypic.com/r8at6x.jpg)
Weer iemand aan de lijst toegevoegd, nog vier te gaan...
LS, Er is overleg geweest met de sportcie en we staan open voor 2 deelnemers per auto. Wel met een paar voorwaarden, de belangrijkste: de deelnemers die een auto delen dienen in verschillende niveauklassen te worden ingedeeld. Extra bijdrage incl. lunch voor de 2e deelnemer bedraagt 100,- euro. Eea gaat in nauwkeurig overleg met de sportcie. Gaarne bij inschrijven in vak opmerkingen de naam van de 2e bestuurder vermelden. Mocht je verder nog vragen hebben mail dan met ronald.gorter@ziggo.nl Wil je telefonisch contact dan ben ik bereikbaar via 06-53362600. gr bjørn
@ Bjorn: Is er ook gesproken over "als passagier" mee rijden? Bij DrivingFun kan je voor €10, - de hele dag met andere mensen mee rijden. Die ritjes moet je uiteraard dan wel zelf regelen. Bijkomend voordeel hiervan is dat je mensen enthousiast maakt en dat ze een volgende keer misschien wel zelf willen rijden.
John, mee rijden kan gedurende de gehele vrij rijden sessies gratis met als enige voorwaarde dat je mee moet rijden met
een instructeur. (Dat is niet zo erg, die rijden toch het snelst dus dat is het leukste ;))
Citaat van: Bjorn Scheltens op 14 augustus, 2013, 23:41:40 PM
LS, Er is overleg geweest met de sportcie en we staan open voor 2 deelnemers per auto. Wel met een paar voorwaarden, de belangrijkste: de deelnemers die een auto delen dienen in verschillende niveauklassen te worden ingedeeld. Extra bijdrage incl. lunch voor de 2e deelnemer bedraagt 100,- euro. Eea gaat in nauwkeurig overleg met de sportcie. Gaarne bij inschrijven in vak opmerkingen de naam van de 2e bestuurder vermelden. Mocht je verder nog vragen hebben mail dan met ronald.gorter@ziggo.nl Wil je telefonisch contact dan ben ik bereikbaar via 06-53362600. gr bjørn
goed dat er een besluit is genomen!
Tis nog wel een hoogbedrag voor waarschijnlijk 1.5 uur.
De beslissing had ook kunnen zijn : we doen het niet.
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 15 augustus, 2013, 07:23:14 AM
John, mee rijden kan gedurende de gehele vrij rijden sessies gratis met als enige voorwaarde dat je mee moet rijden met
een instructeur. (Dat is niet zo erg, die rijden toch het snelst dus dat is het leukste ;))
Dat weet ik wel maar er is iemand die graag eens mee wilde rijden in een Twingo RS. En ik vraag me nog steeds af wat dan de achterliggende reden is waarom dit niet kan bij de CRS en bij andere organisaties wel? Heb het al een keer eerder gevraagd maar nooit een antwoord gekregen. ;)
Overigens betaald een 2e rijder bij DrivingFun 10 euro voor de hele dag. ???
Het heeft volgens mij met de verzekering te maken, zulke grote organisaties die dat vaker regelen kunnen dat makkelijker voor elkaar krijgen. Laat je een instructeur rijden in je Twingo RS ;) (roll) (mag jij in de instructeur z'n auto rijden ;))
Oké, dat zou een verklaring kunnen zijn.
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 15 augustus, 2013, 22:58:18 PM
Laat je een instructeur rijden in je Twingo RS
Dat moesten we maar niet doen. :)
Weer een inschrijving ;D
En nog 2 inschrijvingen, het lijkt er op dat we de 30 gaan halen 8)
Dat weet ik wel zeker. Zonet vroeg iemand aan mij of ik het IBAN nr van de CRS voor hem had. ;)
Is er al info bekend over hoe laat we starten, waar we ons moeten melden etc? Of komt alles per post binnen?
Alle info komt (kort) vantevoren binnen.
Ga ruw weg uit van:
0900 - aanwezig
1000 - theorie sessie
1200 - lunch
1245 - opstellen beginners
1300 - beginners
1330 - gevorderden
1400 - beginners
1430 - gevorderen
1500 - vrij rijden
Ik breng sowieso nog iemand mee met een Twingo RS ( hij moet nog betalen) .
Maar nu wil er nog iemand mee, hij gaat kijken of ie vrij kan krijgen, maar wat is de uiterste betaaldatum?
Hij heeft een Clio III ph I GT :)
Bij voorkeur vooraf betalen maar bij uitzondering wordt contant betalen op 9 September ook wel geaccepteerd.
Citaat van: Laurenz.B op 27 augustus, 2013, 16:52:36 PM
Ik breng sowieso nog iemand mee met een Twingo RS ( hij moet nog betalen) .
Maar nu wil er nog iemand mee, hij gaat kijken of ie vrij kan krijgen, maar wat is de uiterste betaaldatum?
Hij heeft een Clio III ph I GT :)
Hehe is allemaal al geregeld Ik heb men bedrag betaald deze maandag en Mathias heeft het deze dinsdag betaald dus nu hangt het er van af hoe snel is onze Belgische bank voor een overschrijving te doen naar Nederland :D
Hé mooi Kevin. Betaling vanuit Belgie naar Nederland zal in een dag of 2 a 3 moeten kunnen, heb er ervaring mee. ;)
Komt Jarre trouwens nog Kevin?
Citaat van: John op 27 augustus, 2013, 20:55:12 PM
Hé mooi Kevin. Betaling vanuit Belgie naar Nederland zal in een dag of 2 a 3 moeten kunnen, heb er ervaring mee. ;)
Komt Jarre trouwens nog Kevin?
ik heb eigenlijk geen idee of dat hij kon komen :-\
En we hebben er weer 1 bij 8)
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Assen/4057114
goed dat er zoveel animo voor is!!
Weet er iemand toevallig een leuk/betaalbaar hotelletje in de buurt van Assen? Liefst met een 98RON tankstation in de nabijheid :D
Dit jaar wil ik eens uitgerust starten ipv na 3u spitsrijden.
Citaat van: GeorgesMp op 02 september, 2013, 10:56:27 AM
Weet er iemand toevallig een leuk/betaalbaar hotelletje in de buurt van Assen? Liefst met een 98RON tankstation in de nabijheid :D
Dit jaar wil ik eens uitgerust starten ipv na 3u spitsrijden.
ik was dit ook al aan het denken want ik heb de tijd tabel nog niet wanneer het evenement begint maar ik moet wel ongeveer ++300km rijden met 4 à 5 man dus een bed in assen zal wel leuk zijn en natuurlijk een betaalbaar Shell V-power station :p
In het dorpje Borger staat een hotel, www.hotelbieze.nl
Of een B&B nemen.
Ik weet niet wat je een hotelletje vindt, en ik ken de prijzen niet, maar; Vandervalk Assen(hotel Assen) staat vlak bij de A28, er is een BP station (Ultimate) op 300 meter en het is 10 minuten rijden naar het circuit.
Tsja Assen is niet zo groot :D
Wat Lesley zegt, BP Ultimate vlakbij de A28 met Ron 98.
Naast van der Valk heb je ook nog de bonte wever (http://www.debontewever.nl/) en in Eleveld
zit een B&B, dat is 5 minuten van het circuit. In Rolde (10 min. van Assen, aan de juiste kant vanaf het zuiden) heb je
nog Hotel Erkelens.
In het centrum van Assen zit nog Hotel de Jonge maar die zou ik vermijden, vrij prijzig en parkeren is waardeloos.
Ff vraagje: wat is de beste bandenspanning voor het circuit?
Dat is niet zomaar te zeggen, hangt af van de band, rijstijl en ook de auto.
Op straatbanden kun je over het algemeen een wat hogere spanning houden, om te voorkomen
dat de velg teveel over de wang gaat glijden.
Megane RS. Ik doe mee in de beginnersklas.
Rond de 2.3/2.4?
In je linkerdeur zit een sticker voor je bandenspanning, je moet de hoogste spanning hanteren en daar 0,2 a 0,3 bar bij optellen.
Thanks, /worship ook handig voor deze beginner :)
Domme vraag wellicht. Maar heb je niet bij een dergelijk hoge bandenspanning het risico dat de bandenspanning nog verder oploopt als ze wat warm worden?
Klopt, wanneer de band warm komt er ongeveer 0,3 bar bij, zolang deze niet over de 3,5 komt is er niets aan de hand.
(Dus begin niet op 3,2 ;) )
Toen ik nog op straatbanden reed had ik ze altijd op 2,5 voor & 2,6 achter, dit waren voor die banden de beste waarden.
Als je wat hoger begint kun je altijd nog een beetje experimenteren, als het niet lekker aanvoelt laat je er wat uit lopen.
Wel even een bandenspanningsmeter meenemen, of neem gewoon een pompje mee.
Chris, ik neem sowieso een pomp met nauwkeurige meter mee.....
Citaat van: Lesley op 04 september, 2013, 09:24:53 AM
Chris, ik neem sowieso een pomp met nauwkeurige meter mee.....
Ik ook. :)
@ Maarten-Jan: Op Zandvoort reed ik natuurlijk voor het eerst met die semi-slicks. Had ze koud op 1,8/1,9 bar gezet. Na een sessie van een half uur gelijk gemeten en toen waren ze rondom 2,2 bar. Lijkt me goed toch?
Dank heren voor meenemen pomp. Meten = weten in dit geval ;)
Is het nog mogelijk je eventueel aan te melden?
Citaat van: Cliowilliams op 04 september, 2013, 22:26:56 PM
Is het nog mogelijk je eventueel aan te melden?
Vast wel, neem even contact op met Ronald Gorter, mail en telefoonnummer vind je in de flyer!
(http://www.clubrenaultsportives.nl/images/2013/HRD_2013.png)
@John, als het goed aanvoelt, de achterkant ook goed grip bied (geen last van een losse achterkant) en je weinig pickup hebt dan zit je goed. Als je veel pickup hebt dan regent het ( ;) ) of zijn ze te koud en moet je een beetje spelen met de spanning tot je het minste pickup hebt. Maar met een voorwielaandrijver blijft het altijd lastig om de achterbanden op temp te krijgen, daar zul je dus altijd wat pickup hebben.
@ClioWilliams, graag zelfs, beste is om inderdaad Ronald even te benaderen maar via de site inschrijven kan ook, dan komt het ook bij Ronald.
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 05 september, 2013, 07:32:38 AM
@John, als het goed aanvoelt, de achterkant ook goed grip bied (geen last van een losse achterkant) en je weinig pickup hebt dan zit je goed. Als je veel pickup hebt dan regent het ( ;) ) of zijn ze te koud en moet je een beetje spelen met de spanning tot je het minste pickup hebt. Maar met een voorwielaandrijver blijft het altijd lastig om de achterbanden op temp te krijgen, daar zul je dus altijd wat pickup hebben.
Voelde goed aan. Alleen na een rondje of 6 begon de auto wat zwaarder (de bocht in) te sturen. Volgens mijn collega (die zelf raced) komt dat doordat de banden warm worden en dan gaan "plakken". Is dat normaal of moet je dan de bandenspanning iets verhogen? Hij zei zelf dat het normaal is.
Dat is juist goed, hoe meer ze plakken hoe beter. Zodra ze gaan plakken kun je je bochtsnelheden verder omhoog gooien ;D
Ah, dus ik moet eigenlijk naar de sportschool? ;D
Lijkt het wel op ;D 1 Ding scheelt, je hebt stuurbekrachtiging ;)
de vraag die we moeten stellen worden het slicks of regenbanden.......
weersverwachting is .......
Zwaar bewolkt, 0,1 mm in de ochtend (voor 10 uur)... maar dat kan uiteraard nog veranderen beide kanten op :-\
Dan heb je het denk ik over echte slicks. Vorig jaar regende het behoorlijk tijdens de instructie sessies en toen reden er ook diverse mensen op semi-slicks.
Klopt, dat is heel goed te doen en nog een voordeel van semis is dat je veel beter aanvoelt wanneer je te snel gaat op nat. Met straatbanden ben je opeens weg.
Ah, dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip. (Y)
Hier gewoon straatbandjes. Maar ik ben dan ook wel een newbie :).
Ff een praktisch vraagje: ik heb nog geen info ontvangen over de post? Hoe weten ze bij de poort dat ik een deelnemer ben als ik maandag in Assen me kom melden?
Je krijgt nog info via email Chris. En verder is het gewoon vrije toegang op de paddock. In het restaurant kan je je dan melden bij de organisatie en die weten dat je ingeschreven bent en betaald hebt.
Top! Dat is fijn om te weten. Dat stelt me weer helemaal gerust :)
Citaat van: John op 06 september, 2013, 19:40:55 PM
Je krijgt nog info via email Chris. En verder is het gewoon vrije toegang op de paddock. In het restaurant kan je je dan melden bij de organisatie en die weten dat je ingeschreven bent en betaald hebt.
hopelijk krijg ik nog mail voor zondag avond want ik ben dan al in assen en heb geen connectie tot het internet :s dus ik zou wel graag een exact uur weten wanneer we er ten laatste moeten zijn in TT assen
@Chris, ik heb je mailtje beantwoord.
@John, ik heb Ronald al even gevraagd of hij de info even a.s.a.p gaat versturen, mocht je het dan nog niet hebben, de instructeurs zijn er vanaf +/- 8 uur dus als je vanaf half negen bent dan ben je ruim op tijd. Overigens, we hebben gewoon free wifi in Assen :P ;) (o.b.v. rooksignalen!)
Inmiddels antwoord van Ronald, hij had een bijzondere omstandigheid (begrafenis)maar het komt er allemaal aan :).
De 5 staat klaar op zijn intermediate bandjes, andere remblokjes en afgetankt, morgen een bus met kar ophalen.
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 06 september, 2013, 20:22:08 PM
@John, ik heb Ronald al even gevraagd of hij de info even a.s.a.p gaat versturen, mocht je het dan nog niet hebben, de instructeurs zijn er vanaf +/- 8 uur dus als je vanaf half negen bent dan ben je ruim op tijd. Overigens, we hebben gewoon free wifi in Assen :P ;) (o.b.v. rooksignalen!)
Vorig jaar hoefde we er pas om 10.00 uur te zijn, toen startte de inschrijving.
Zo, vandaag nieuw rubber gaan halen (Uniroyal) om toch 2 deftige reservebanden bij te hebben, of voor als het zou regenen......
Heb dus bij:
- 4x Vredestein Sportrac 3
- 2x Uniroyal (type weet ik ff niet meer ::) )
in 1 van de Vredesteins is een klein hapje uit (niets ergs) en er werd me aangeraden om een nieuwe band aan te kopen, maar het type dat ik nodig had, is pas woensdag binnen.
Wil het nou net lukken dat je korting krijgt op Uniroyal rubber 8)
Wat ben je allemaal van plan met zoveel banden, het is maar een dag.
Nou ja, die uniroyals zijn wel heel erg goed in de regen (dat ze in alle andere omstandigheden troep zijn is dan weer jammer :P),
dus mocht het regenen dan zou ik ze zeker monteren ;D
En als ik zo naar het weerbericht kijk gaat het ook regenen. Ik hoop alleen dat het tussendoor ook droog is. ;D
Heb maar 2 extra bandjes bij ;)
moest ik lekke band rijden, heb ik zeker een reservewiel bij ;)
Bij mij is lek gewoon lek. Met het standaard meegeleverde spuitbusje ga ik ook niet ver komen ben ik bang ;)
Ik heb de thuiskomer er maar even uit gehaald en 1 van de Gordini velgen met straatband op reserve gelegd. Zou zonde zijn om door een lekke band niet verder te kunnen rijden op het circuit.
Ps: Zeg Maarten-Jan, moet jij de deelnemerslijst niet even aanvullen? Ik zie Ghost (Kevin) er bv nog niet bij staan. ;D
Dat is waar ook John, heb ze nog niet allemaal denk ik maar in elk geval weer wat completer :)
Kwa weer is het hier nu drama, echter morgen is de voorspelling voor 12.00 tot 18.00 0,6 mm dus dat lijkt
heel erg mee te gaan vallen.
En (http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/index.php?topic=920.0%5B%20hier%20verder%5B/url)