Forum Club Renault Sportives
Club Autos RST => Renault Megane RS => Topic gestart door: Maarten-Jan Mulder op 05 mei, 2017, 07:15:06 am
-
Hij wordt in elk geval een stuk breder:
https://fr.motor1.com/news/144486/images-exclusives-renault-megane-iv-rs/
(https://icdn-7.motor1.com/images/mgl/jLgQ1/s4/renault-megane-iv-rs.jpg)
(https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/ZL92e/s4/renault-megane-iv-rs.jpg)
-
Mooi dat rooster in het spatscherm ala Clio III RS.
-
(https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/images/car-reviews/first-drives/legacy/rs.png)
-
Staat een beetje raar hoog op zijn wielen of het moet vertekenen.
-
https://www.youtube.com/watch?v=3Usnm-Yam8s
Er wordt steeds meer geteaserd :)
-
Hij schijnt zondag in Monaco voor de F1 voor t eerst getoond te worden.
-
300 pk !?
-
Yes na de porsche cup als het goed is, ben wel benieuwd! Heel veel photoshops nu op het internet... ze houden hem nog goed geheim.
Minimaal 300 pk Marcel... de 1.8T uit de Alpine mag dit gaan leveren (er zijn wat geruchten dat de 1.8 zelfs opgeboord is naar 2.0).
Vierwielbesturing is denk ik nog wel interessanter als die 300 pk, dat kan nog wel eens het verschil gaan maken.
-
12:50 uur vanmiddag ->
https://www.facebook.com/renaultsport/?fref=ts
-
Nou, dat viel een beetje tegen.
Nog aardig gecamoufleerd en geluid was er ook niet echt.
Hopen op de echte onthulling dan maar.
Martin
-
Een beetje tegenvaller, dat is nog zachtjes uitgedrukt !!
Nu weten we nog niks meer !
Ze hadden beter een paar rondjes met die gecamoufleerde kunnen rijden en een x tijd daarvoor een on gecamoufleerde in de tunnel uit een vrachtwagen kunnen laden en plots als de gecamoufleerde de tunnel in rijd met de on gecamoufleerde de tunnel uit rijden !!
Dat zou pas een originele presentatie stunt zijn op een bijzondere locatie.
Nu gaan ze weer naar de zoveelste auto show.
-
Tegenvaller? Dikke bak hoor /worship
(https://img15.hostingpics.net/pics/303979DAwN8QcXcAEitmR.jpg)
(https://img15.hostingpics.net/pics/353164892.png)
(https://img15.hostingpics.net/pics/364361573.png)
(https://img15.hostingpics.net/pics/195904RenaultMeganeRS20178.jpg)
(https://img15.hostingpics.net/pics/417754RenaultMeganeRS20172.jpg)
(https://img15.hostingpics.net/pics/570697RenaultMeganeRSHulkenberg.jpg)
(https://media.renault.nl/wp-content/uploads/2017/05/04-renault-nieuwe-megane-rs.jpg)
(https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/reno-megane-2018-842_0.jpg?itok=J7uzJBKo)
(https://i58.servimg.com/u/f58/19/14/76/73/img_8828.jpg)
(https://i58.servimg.com/u/f58/19/14/76/73/img_8831.jpg)
(https://i58.servimg.com/u/f58/19/14/76/73/img_8835.jpg)
(https://i58.servimg.com/u/f58/19/14/76/73/img_8833.jpg)
(https://i58.servimg.com/u/f58/19/14/76/73/img_8834.jpg)
(https://i58.servimg.com/u/f58/14/87/23/13/tecic429.jpg)'
(https://www.renaultsport.com/local/cache-gd2/64/c9a6c20d878f4d75a1bb3d317e7568.jpg?1495817886)
(https://www.renaultsport.com/local/cache-gd2/55/88f21c146139c69515fcaa0500cd52.jpg?1495817887)
(https://www.renaultsport.com/local/cache-gd2/0c/2a7e51752835904814fae15b67bcd5.jpg?1495817887)
(https://www.renaultsport.com/local/cache-gd2/11/53ed64f1ffa4306c9505e53ba5a593.jpg?1495817886)
-
Mooie foto's, ik bedoel met de tegenvaller dat ik dacht dat de onthulling vandaag zou zijn maar je hebt een bestickerde megane gezien :-X
-
Lastig om nog te oordelen, maar met een beetje photoshop kom je al een eind in de richting.
Paar opmerkelijke zaken:
- Deze versie heeft automaat. Hoop dat de geruchten dat er een handbak komt nog steeds gaan kloppen
- Geen zwarte dakhemel?
- Mis de Recaro's, maar die zullen vast wel optioneel leverbaar zijn.
Weet iemand wanneer de RS op de markt komt? Ik ga weer op zoek naar een benzine hothatch, dus deze Megane RS is voor mij (mits handbak) een hele serieuze kandidaat.
-
Handbak komt er zeker!! Je hebt de keuze, tussen EDC en Handbak.
Recaro's ook ongetwijfeld!
-
Een zwarte hemel kan er achteraf in.
-
Mooi zo, weten jullie ook wanneer hij te bestellen is? Ik wil medio oktober wel rijden.
-
Geplande verkoopstart in eerste kwartaal 2018
-
Geplande verkoopstart in eerste kwartaal 2018
Nu jij dit zegt, ben ik iets tegengekomen van sept 2018 hier leverbaar
-
(https://img4.hostingpics.net/pics/2687051867171511984729669289133399726627980425856o.jpg)
-
Staat duidelijk breder op de wielen als gewone megane, wielkasten ook een stuk breder.
4ws is op de 1 na laatste foto duidelijk zichtbaar dus dat zit er ook echt op!
En Renault heeft inderdaad nu ook officieel de handbak bevestigd als optie 8)
-
Jammer, maar dat is voor mij helaas te lang om daar op te wachten :(
-
Jaartje in wat anders rijden ;)
-
Wil geen tussenpaus. Dan toch maar kijken naar Golf GTI Performance/Civic Type-R/Leon Cupra en consorten (of een gebruikte M140i). Ook geen straf ;)
-
Clubsport (S) ? Vind ik zelf wel eengoede vervanger van mn Megane.
Maar weer back-on topic 😎
Groeten,
Martin
-
Snel die Honda kopen, een jaar of 2 rijden tot de nieuwe Trophy er is. ;D
-
Schijnt dat de dealers voor 16 juni moeten beslissen of ze een Megane RS "first edition" willen bestellen.
Saaie kleuren, niks speciaal RS. Zwart, wit, glacier wit, titanium grijs en flame rogue.
Interieur identiek aan de GT met enkele andere kleur accenten.
En deze voorlopig alleen als automaat te leveren.
Of ik intresse had ? Nee, dank u :'(
Ben bang dat dit een hele saaie RS gaat worden helaas.
Groet,
Martin
-
(https://images.abcdn.nl/image/afe1bd2fd8_2687051867171511984729669289133399726627980425856o.jpg?rect=37%2C38%2C1243%2C699&w=880&s=3c28e192e2ae2687701e4ef5aa1a49b5)
Wel netjes dat ze bellen toch, voor de rest, als early adopter heb je weinig keus, dat is niets nieuws ;)
-
En net als de Clio IV RS niet meer in 3 deurs verkrijgbaar :'(
Zo jammer dat de 3 deurs variant aan het uitsterven is, een hothatch hoort in mijn beleving 3 deurs te zijn.
-
Een cabriolet komt er ook niet meer van de megane IV.
Hoe is het bij andere merken ?
De Ford Focus bv, die is er ook niet meer in 3 drs of wel ?
Erg jammer inderdaad dat 5 drs gebeuren voor een hothatch :(
Ondanks dat komt er in de toekomst toch wel een Clio IV RS denk ik ;D
-
Focus is inderdaad ook alleen nog maar als 5 deurs te verkrijgen... erg jammer ook.
-
Klopt. Haalt toch een beetje de sportieve lijn weg.
Maar heb vorige week proefrit gedaan in de Focus RS,
en je merkt er niks van moet ik zeggen😊
Martin
-
De Megane inruilen op een Focus ?
-
Een cabriolet komt er ook niet meer van de megane IV.
Hoe is het bij andere merken ?
De Ford Focus bv, die is er ook niet meer in 3 drs of wel ?
Erg jammer inderdaad dat 5 drs gebeuren voor een hothatch :(
Ondanks dat komt er in de toekomst toch wel een Clio IV RS denk ik ;D
Met die 5 deuren valt wel te leven, echter niet met een automaat. Gelukkig is er nog een Fiesta ST.
-
Voorlopig ruil ik nog niks in, maar zoals het nu lijkt gaat de nieuwe
Megane niet de opvolger worden dus dan is de Focus een goede mogelijkheid.
-
Klopt het is allemaal 5 deurs, als je geluk hebt brengen ze nog een coupe uit die de sportieve vaandel mag dragen.
Bij Renault kun je uiteraard ook nog voor de A110 gaan als het allemaal niet zo praktisch hoeft 8)
En laten we wel wezen, de clio (RS) is de best verkochte clio RS ooit, dus Renault zou gek zijn als ze deze formule niet zouden herhalen. Uiteindelijk is het doel van een auto fabrikant toch auto's verkopen, dat geld zelfs voor de modellen die imago makers zijn ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik geef ook de voorkeur aan een hot-hatch a la clio williams, clio 2 R.S. (phase 1), Clio 3 R.S. (phase 1) en in die volgorde (geen hulpmiddelen, weinig hulpmiddelen, met de scherpe randjes er nog aan en een super korte bak). Tijden veranderen, het hot-hatch concept ook, je kan mee gaan of blijven hangen in nostalgie ;) ;D Kan me in een clio 4 R.S. ook prima vermaken (soort baby GT-R :P ). Het is maar net waar je mee kan leven maar als je teveel in het verleden blijft hangen is er uiteindelijk niets nieuws meer te kiezen in de toekomst. Dat zie je bij alle fabrikanten (Ford grijpt zelfs al naar AWD en torque vectoring... wat een gewicht, 1600 kg droog gewicht!! dat moet allemaal versneld, vertraagd en van richting veranderd worden, veel succes daarmee :P laat je niet voor de gek houden door de 1G laterale verkoop praat, dat lukt je ook met een 5GTT met goede banden (UHP/Semis))
-
Erg jammer inderdaad dat 5 drs gebeuren voor een hothatch :(
Ondanks dat komt er in de toekomst toch wel een Clio IV RS denk ik ;D
Met die 5 deuren valt wel te leven, echter niet met een automaat. Gelukkig is er nog een Fiesta ST.
Tis dan ook bedoeld voor mijn echtgenote, zelf heb ik de Clio en de 5 nog :)
-
Ik weet dat Renault superieur is aan ieder merk, die discussie ga ik maar niet aan.
De Focus RS weegt 1450 kg, niet veel zwaarder als mn huidige RS.
Op naar de Megane RS 4, blijf benieuwd.
-
@MJ: Japan en Australië zijn landen waar de automaat inderdaad de voorkeur heeft. Toevallig ook tweede en derde grootste afzetmarkt van Renault Sport. Toch zal er een rede zijn dat de Megane RS toch met een handbak komt. In het VK (de grootste afzetmarkt voor hot hatches) is de Fiesta ST echter marktleider in het B segment. Deels vanwege de prijs en de handbak. Daarnaast ben ik niet merkvast. Als Renault zo door blijft gaan dan ga ik wel naar een ander merk toe.
Dat de Ford AWD heeft, komt deels doordat FWD in de VS bah vies is. Ook is het een handige toevoeging in bepaalde staten. Dit (https://www.youtube.com/watch?v=yc_-DIxdn0A) filmpje geeft echter al aan dat 300pk+ zonder torquesteer weggezet kan worden.
Als je dan toch overgaat naar de 5 deurs, waarom dan niet de kont verlengen? Volgens mij is VAG de enige die stationwagens in het C segment aanbiedt met circa 300pk. Dale Lomas (https://www.youtube.com/watch?v=m2fsFaWxH_Q) toont aan dat het goed vooruit te branden is over de Nürburgring.
-
Ik weet dat Renault superieur is aan ieder merk, die discussie ga ik maar niet aan.
De Focus RS weegt 1450 kg, niet veel zwaarder als mn huidige RS.
Op naar de Megane RS 4, blijf benieuwd.
Er is niemand die zegt dat Renault superieur is (dat mag je uiteraard vinden :P ;) ), ik denk dat de fiesta st aanzienlijk leuker is als de clio 4 R.S. (zeker voor ons puristen).
Volgens de brochure weegt de Focus RS 1599 kg (collega is er 1 aan het uitzoeken), ik weet niet waar jij de 1450 kg gelezen hebt?
De website van ford usa 1563 kg als gewicht, de website van ford nl vermeld helemaal niets op het gebied van specificaties (alleen een lading marketing termen).
@Sjaakie, De reden dat de megane er met handbak komt is marktonderzoek, daar zal uit gebleken zijn dat er (nog) voldoende interesse is in een handbak in de kopersgroep van dat segment. Je bent uiteraard vrij om naar elk merk te gaan wat je wil, maar auto's als de fiesta st zijn een uitstervend ras, daar kunnen we allemaal wat vinden maar het is wel de realiteit. In 2016 zijn er 428.151 clio's verkocht in Europa, daar van zijn er 4800 Clio RS, minder als de Renault Zoe waar van er 4900 verkocht zijn. Dit terwijl de clio 4 r.s. de best verkopende r.s. ooit is. Voor de fiesta kun je vergelijkbare nummers vinden (47000 in Maart, waarvan 540 ST's, beste verkochte auto in maart in Europa trouwens, voor de golf voor het eerst in 7 jaar).
Feit blijft dat zulke kleine markt segmenten alleen bestaan om het imago op te poetsen en dan ook nog kosten dekkend, dus hoe meer verkopen hoe beter. Waarom denk je dat een golf gti altijd zo simpel is en weinig verschild van een gewone golf met een dikke motor (clubsport achtige uitzonderingen daar gelaten). Wat dat betreft zit je bij Renault / Ford / Honda beter, die proberen er altijd iets speciaals van te maken. Dat geld zelfs voor de clio 4 r.s., maar die spreekt een heel ander publiek aan als wij (de jonge generatie vind het echt helemaal geweldig, flipperen, R-Sound, ze zijn er gek op). Peugeot lijkt ook bezig met een goede comeback op dat gebied na jaren afwezig geweest te zijn.
Wie weet waar we over 20-30 jaar in rijden, als het energie vraagstuk opgelost wordt en we er in slagen een goed werkende fusie reactor te bouwen als aanvulling op zon en wind energie, dan is 100% zeker volledig elektrisch. Dan kun je pas echt volledig onafhankelijk torque vectoring per wiel toepassen als je zou willen, het uitlaat geluid moet je er dan helaas zelf bijdenken :(
Dat 300+ pk zonder torque steer weg gezet kan worden klopt inderdaad, dat hebben alle opnieuw gemapte megane R.S.en al bewezen ;D (320 pk...)
Voor een megane estate met 300 pk was er de estate 220, zou gewoon de megane R.S. motor zijn (pin me er niet op vast) en kon dus vrij moeiteloos naar 300 pk:
(https://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Shiftech/Renault_Megane_Estate_GT220_300pk//Renault-Megane-Sleeper-GT220-03.jpg)
Ik hoop nog op een Talisman GT met de 1.8T met 225 pk die recent in de espace gedropt is...
-
Ik weet dat Renault superieur is aan ieder merk, die discussie ga ik maar niet aan.
De Focus RS weegt 1450 kg, niet veel zwaarder als mn huidige RS.
Op naar de Megane RS 4, blijf benieuwd.
Op een Ford forum is Ford superieur.
Op een Peugeot forum is Peugeot superieur.
Enzovoort.
Beetje chauvinisme hoort erbij :D
-
@MJ: het leeggewicht op kenteken van een Focus RS is 1460kg (https://www.rdwdata.nl/kenteken/JK646D?search=1).
Het probleem is ook dat puristen zoals ik geen nieuwe auto's kopen. Daar kan de schoorsteen inderdaad niet van roken. Ondanks de leeftijd (26) heb ik echter niets met die Tinus Tussengas schakelplofjes die een lekke uitlaat moeten simuleren. Als ik wil flipperen, dan ga ik wel naar een speelhal. Ik zal wel de uitzondering zijn die de regel bevestigd :-[.
Die Megane is niet helemaal standaard. De VAG EA888 heb je echter zo op 400pk. Bovendien mis je de mooie voorwielophanging van de RS.
-
Fraaie folder dan waarin het leeg gewicht niet eens klopt, desalniettemin, met sapjes wel gewoon praktisch 1600 kg. Dat is 150 kg zwaarder als de huidige megane en dat is echt veel.
Gewoon een standaard GT220... aleen de mapping is niet standaard ;) nieuwe auto's moet je eigenlijk nooit kopen, zonde van het geld... maar ja als niemand nieuwe auto's koopt dan komen er ook geen auto's waar de kop van af is :P ;D niet dat ik nieuwe auto's koop hoor, daar begin ik niet aan.
Het is in elk geval mooi dat fabrikanten in de huidige tijdsgeest nog met leuk speelgoed komen, ook al is niet al het speelgoed meer 100% voor de purist.
-
@Maarten-Jan
Oplossing:
Oldskool hothatch nemen en er een beul van een motor in leggen, weinig gewicht veel vermogen&koppel en heul veul fun ;D
-
Zo als een 19 16V? 8)
-
Bijvoorbeeld haha ;D
Maar gezien 19 16v's nogal uhmmm schaars zijn geworden op zijn zachtst gezegd zou je nu dus voor een Clio 2 RS kunnen gaan en daar een leuk turbo blokje in leggen als hard accelereren je ding is 8)
-
Zo'n Seat Leon Cupra zit rond de 400pk met enkel chiptuning en een downpipe. Dat EA888 blok heeft nog best wat potentie ondanks de 280pk standaard.
Ja je moet wel met de tijd mee. Sommige kunnen nu nog spontaan in huilen uitbarsten wanneer je begint over carburateurs en luchtgekoelde Porsches. Het voordeel van de huidige Hot Hatches is dat je ze makkelijk kunt chiptunen.
Nieuw leasen is ook zonde van je geld. Ik rij nu een e46 BMW met slechts €20 bijtelling per maand. Rijdt toch een stuk fijner dan een nieuwe Toyota Aygo oid.
-
@Maarten-Jan
Oplossing:
Oldskool hothatch nemen en er een beul van een motor in leggen, weinig gewicht veel vermogen&koppel en heul veul fun ;D
Ben ik helemaal voor! Enige probleem is dat het onderstel natuurlijk ook 10x minder is dan de huidige auto's, alhoewel dat ook weer aan de fun kan bijdragen natuurlijk :D
-
En nu wachten op de eerste testen van de Megane IV.
-
Ik ben benieuwd. Ik zie wel kansen voor het model als ze de prijs laag weten te houden. De nieuwe Civic Type-R kost in GT uitrusting (die wil je hebben) 57k!!!!
-
@Maarten-Jan
Oplossing:
Oldskool hothatch nemen en er een beul van een motor in leggen, weinig gewicht veel vermogen&koppel en heul veul fun ;D
Ben ik helemaal voor! Enige probleem is dat het onderstel natuurlijk ook 10x minder is dan de huidige auto's, alhoewel dat ook weer aan de fun kan bijdragen natuurlijk :D
Dat is vooral waar in de zin van dat moderne onderstellen meer comfort bieden bij dezelfde handling, moderne draagarm configuraties hebben van zichzelf al anti-duik effect, dus de ophanging hoeft dat verder niet op te vangen waardoor deze minder stug kan. Desalniettemin haalt een clio williams (mits moderne sticky tires uiteraard) gewoon vergelijkbare bocht snelheden als een 3 R.S. Komt uiteraard ook omdat een williams destijds het summum was, waar het onderstel vandaan kwam weet je vast wel ;) Dat je met een 9 wat meer uitdaging hebt op onderstel gebied, zeker waar, en een standaard 5 GTT onderstel is ook niet alles, te zacht, te hoog, te GT... (voor die laatste zijn gelukkig genoeg opties).
-
Ben het daar op meerdere fronten niet met je eens, alhoewel het geen zin heeft hier een hele discussie over te gaan voeren, vraag Marcel Lobs maar eens over zijn mening, die rijdt namelijk met z'n standaard Clio 3 rs dezelfde rondetijden op de ring als z'n 180pk, rolkooi, cup onderstel, semi slick, gestripte Clio williams ;)
-
Die verwachting had ik wel ;) we hoeven het dan ook niet met elkaar eens te zijn, een discussie hoeven we dan ook niet te voeren, dat kan een hele lange discussie worden ;) ;D
-
Daarom :P
-
Langzaam maar zeker komen er meer plaatjes ;) dat schijnt iets met een tijd onder 7:43.8 te maken te hebben...
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2018-renault-megane-rs-shows-off-wheel-designs-new-nurburgring-spyshots_16.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2018-renault-megane-rs-shows-off-wheel-designs-new-nurburgring-spyshots_17.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2018-renault-megane-rs-shows-off-wheel-designs-new-nurburgring-spyshots_23.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2018-renault-megane-rs-shows-off-wheel-designs-new-nurburgring-spyshots_29.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/new-renault-megane-rs-hits-nurburgring-for-fwd-record-7438-target-in-sight-118742_1.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/new-renault-megane-rs-hits-nurburgring-for-fwd-record-7438-target-in-sight_1.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/new-renault-megane-rs-hits-nurburgring-for-fwd-record-7438-target-in-sight_6.jpg)
(https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/new-renault-megane-rs-hits-nurburgring-for-fwd-record-7438-target-in-sight_7.jpg)
Let ook op de 4-Control vermelding op de b-stijl
https://www.youtube.com/watch?v=Ulj8gqJPrRc
-
Wat zijn de ronde tijden van de vorige megane's ?
-
Dit zijn de 'Ringtijden die ik zo kon vinden:
275 Trophy R 7:54.36
265 Trophy 8:07.97
230 R26.R 8:16.90
250 8:30.00
225 Trophy 8:38.00
De snelste rondetijd voor een FWD productiewagen is nu inderdaad 7:43.80. Wel gezet met een handbak, dus daar kan Renault Sport al een paar secondes pakken.
-
Handbak en 4 control in werking, en Nico Hülkenberg :P
https://www.youtube.com/watch?v=32IU9IY_gdk
-
(https://img4.hostingpics.net/pics/144316IMG20170731161804.jpg)
(https://img4.hostingpics.net/pics/549970IMG20170731161622.jpg)
(https://img4.hostingpics.net/pics/911949IMG20170731161550.jpg)
-
Oe la la /worship Dat is toch een flink stuk dikker als de gewone megane 8)
-
Oe la la /worship Dat is toch een flink stuk dikker als de gewone megane 8)
En hoe presteert hij tov de huidige Megane III RS :-\
-
Dat is nog een groot "?" ;)
-
Hij ziet er wel gaaf uit zeg.
-
Goedgekeurd !
-
Inmiddels verschijnen er meer filmpjes, lijkt er op dat ze echt stevig aan het boenderen zijn op de ring!
https://www.youtube.com/watch?v=wdhRdRCS1uo
https://www.youtube.com/watch?v=5tWSIePQtJ4 (momentje op 0:16 in het nat :P)
https://www.youtube.com/watch?v=ChRFekQkWws
Let ook op het verschil in schakelen tussen de auto's die langzaam komen, af en toe zit er een handbak tussen :)
Is wel motor die flink in de toeren jankt zo te horen....
-
Spied testing ;D
-
Aan de kleur zal het niet liggen ;D
Ze zijn wel los gegaan kwa techniek, 4ws natuurlijk maar zelfs hydraulische bump stops (op een productie auto!)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2017/Renault_Megane_RS//Renault-Megane-RS-2017-9885.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2017/Renault_Megane_RS//Renault-Megane-RS-2017-9887.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2017/Renault_Megane_RS//Renault-Megane-RS-2017-9889.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2017/Renault_Megane_RS//Renault-Megane-RS-2017-9890.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2017/Renault_Megane_RS//Renault-Megane-RS-2017-9895.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Megane_RS_2017//Renault-Megane-RS-2017-04.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Megane_RS_2017//Renault-Megane-RS-2017-05.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Megane_RS_2017//Renault-Megane-RS-2017-14.jpg)
(https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Megane_RS_2017//Renault-Megane-RS-2017-15.jpg)
-
Buitenkant mooi, binnenkant niks speciaals helaas.
Motorisch helaas ook beetje minder, maar eens afwachten hoe ie rijdt
en wat ie gaat kosten.
Ga er mn 3RS in ieder geval niet op in ruilen is mn 1e reactie.
Gr,
Martin
-
Ik zou het ook niet doen Martin, desalniettemin zijn ze wel echt los gegaan (en dan zit er nog een trophy in de pijp lijn...).
Lijkt een combinatie te worden van de megane/clio 3 R.S. (meer spoorbreedte, meer hardcore) en clio 4 R.S. (ook meer comfort, meer luxe).
Motorisch schijnt het echt een heel ander level te zijn als de vertrouwde F4R.
De cilinder kop is compleet anders als van de Alpine en is in samenwerking gemaakt met de ontwerpers van het Renault F1 team.
In cijfers is dat nu max. vermogen bij 7000 rpm (i.p.v. 5500 rpm), koppel komt eerder beschikbaar en loopt (nog) vlakker door en zakt later in.
Kwa pk lijkt er op papier weinig verschil in te zitten (265 vs 280), maar het verschil in koppel is tekenend (360 Nm vs 390 Nm) en dan vooral waar het koppel beschikbaar is (2000 rpm vs 3000 rpm). De powerband is dus indrukwekkend van de nieuwe motor en in de praktijk zal dat wel een serieus verschil gaan geven op elke tussen acceleratie.
De 4ws is ook wel een dingetje, dit ding gaat echt legendarisch sturen!
Leuk filmpje:
https://youtu.be/xK3HrQC_WW0
-
Ze weten hoe het moet qua rijgedrag dus hij zal ongetwijfeld weer in de top van zn klasse staan.
Had m van binnen graag net even wat specialer gezien.
-
Had wel iets meer mogen afwijken inderdaad, Recaros komen nog wel btw
-
Ik vind het wel mooi dat ze de auto voor twee doelgroepen gemaakt hebben:
EDC/ sport chassis/ 18" en handbak/ cup chassis/ 19" worden beide als ideale combinatie bestempeld door Renault sport voor de desbetreffende doelgroepen. Ook grappig dat de handbak een handmatige handrem krijgt en de automaat een elektronische als ik de laatste twee foto's mag geloven.
Enige gemis is toch het gebrek van een drie deurs. De korte voordeuren zijn het toch net niet. De Alpine A110 heeft dan wel weer 2 deuren, maar die mist dan weer de handbak....
-
Had van mij ook een 3-deurs mogen zijn. Verder een hele dikke auto.
-
Prachtig exterieur, interieur idd wel wat mwoh. Maar dat vind ik sowieso voor de Megane gelden. Qua fit en finish een middenmoter.
Ik ben wel erg benieuwd naar de rij-eigenschappen. Als ik alles zo lees is het een hele speciale auto!
-
https://www.autojunk.nl/2017/09/van-den-acker-vertelt-alles-over-het-design-van-de-megane-rs
-
Een Duitser die beter Nederlands praat dan een Nederlander :').
-
Aardig filmpje
https://youtu.be/xK3HrQC_WW0 (https://youtu.be/xK3HrQC_WW0)
-
@Sjaakie, Nico is een halve Nederlander, getrouwd met een Nederlandse en opgegroeid vlakbij de Nederlandse grens (heeft heel veel NL in gekart).
O ja het is een top gozer ;D
Inderdaad leuk fimpje Elmar 8)
-
En ook de mannen van EVO kijken al uit naar de nieuwe Mégane R.S.
https://youtu.be/oxtrmetARP0 (https://youtu.be/oxtrmetARP0)
-
Als je de Honda civic naast de nieuwe megane zet wint de megane het al voordat beide auto's in beweging komen..............Wat is die Honda een ongelooflijk spug lelijk ding ;D :'( :P ???
Is trouwens mijn persoonlijke mening :)
-
Dat is ook mijn persoonlijke mening Marcel ;D wat een hok... het is net een sjonnie golf maar dan af-fabriek en nog een graadje erger :-[ :-X
-
Is er al bekend wanneer ie bij de dealers staat en wat ie gaat kosten ?
Groet,
Martin
-
In maart in de showroom. Prijzen nog onbekend.
-
Dat duurt nog ff, jammer. Bedankt voor de info.
Groet,
Martin
-
Ze gaan nog lekker door met testen:
https://www.youtube.com/watch?v=d2R3RlNCJxw&feature=youtu.be&t=60
-
Hoop nog dat de binnenkant iets meer RS word als de binnenkant van de normale Megane.
Hoop stiekem dat ie in Essen te zien is begin december.
-
(http://zupimages.net/up/17/47/8ps6.png)
(http://zupimages.net/up/17/47/p69n.png)
-
wat dat is wel heel dik! /worship
-
Als dat de standaard hoogte is dan ligt die standaard wel lekker laag /worship
Dat hart van de remschijf is ook opvallend, lijkt wel haast 2 delig?
-
Mmmmm
-
Lijkt haast wel op keramische remmen op deze foto's...
-
Zeer fraaie auto, misschien weer een vervanger voor de Focus ST :)
-
Volgens mij had Renault al aangekondigd dat bij de Trophy bi-metalen remschijven als optie of zelfs standaard geleverd werden.
-
Dan kijken we hier wellicht naar een Trophy?
-
Zou maar zo kunnen, hierbij zelfs de beelden en ook op het laatst van deze tankbeurt /worship
https://youtu.be/z7QUxnrOPkA
-
Zelfde schijven die je op een Trophy-R kon bestellen als accessoires, maken wel piepgeluid....
-
Dan rem je niet hard genoeg Anthony :)
-
(http://zupimages.net/up/17/47/70v2.png) (http://zupimages.net/viewer.php?id=17/47/70v2.png)
(http://zupimages.net/up/17/47/u7dn.png) (http://zupimages.net/viewer.php?id=17/47/u7dn.png)
(http://zupimages.net/up/17/47/jq34.png) (http://zupimages.net/viewer.php?id=17/47/jq34.png)
(http://zupimages.net/up/17/47/y7fe.png) (http://zupimages.net/viewer.php?id=17/47/y7fe.png)
-
Als dat de standaard hoogte is dan ligt die standaard wel lekker laag /worship
Op het filmpje zie je dat er een persoon achterin zit, dus vandaar dat hij is gezakt ;D
-
En 2 stoeptegels in de kofferbak ;D
Stoel + gordel valt wel op in bovenstaande foto's
-
Stoel + gordel valt wel op in bovenstaande foto's
Test van optioneel isofix kinderzitje toch ...
-
Las ergens (op facebook) dat de RS voor een (rally) race als soort van pace car over de proef reed, zal de gordel en stoel verklaren gok ik.
-
Las ergens (op facebook) dat de RS voor een (rally) race als soort van pace car over de proef reed, zal de gordel en stoel verklaren gok ik.
klopt
-
(http://i67.tinypic.com/2qdbvc7.jpg)
-
Tja, welke kleur wordt het ?
-
3 tinten grijs, 2 tinten wit :P
Doe mij maar oranje of geel /worship
-
Geel. Past prima bij de auto.
-
krijg de foto er niet op maar nog 3 kleuren gevonden voor de nieuwe Megane RS4
licht Blauw (Focus RS) Groen (Focus RS) en Blauw (Williams blue)
-
Die komen echter niet
-
(https://bq04ug.dm2301.livefilestore.com/y4mST1v_tZKv6yhA8cRZyWLxFvkNgUdVQOmnpMFO9MCr38-WMITB9XfdQgBPECDBAO464D7lUgLxohZWXi5ACJjMzI-Snvb-xjbpHYq2xBrrMQ5_B5maAligsky4A2pyxn08CCzq3fomcwj4pXjgpmJZ8Al0wXUwBUyUo_R44ixCQc8iRSxsnPkRwIviPpZHQuT5K-JpL7R7xe8W-RwfX-AOA?width=960&height=550&cropmode=none)
-
(http://img.photobucket.com/albums/v642/HaDries/24796712_1596025673819236_9084377167479720486_n.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/HaDries/media/24796712_1596025673819236_9084377167479720486_n.jpg.html)
krijg hem er niet op en weet ook niet wat ik verder moet doen >:(
Of een duur abo op Photobucket nemen, $ 400 per jaar, of een gratis alternatief zoeken, Google maar eens op Photobucket alternatieven...
-
na een korte studie gelukt de foto erop te krijgen
-
Met vlag en wimpel geslaagd ;D
-
Op Renault.be kun je m al samenstellen, ik kwam op € 41.160,- uit.
Handbak, oranje, 19 inch en ful options.
Komt in NL nog wel een 5/6 duizend bij ben ik bang.
-
Ik zie het ja, ik kom op 42340 uit, uiteraard ook de handbak.
Kwa kleur wordt het idd rood/oranje/blauw, de rest is een beetje saai (al is gris platine nog wel sjiek).
Volgens de details van de configuratie is de motor inbegrepen, dus dat is mooi :P ;)
Interlagos velgen, recaros, Auditorium 8.7 ", R.S. Monitor, 2-delige remschijven (staat er als optie tussen) en uiteraard het cup pack!
In Nederland zal daar inderdaad vast nog aardig wat bij komen...
Gewone handrem trouwens met de handbak!
-
30-31 januari gaat de Nederlandse pers ermee rijden op/om Jerez de la Frontera, daarna zal er dus ook wel meer nieuws beschikbaar zijn van eigen bodem.
-
Zijn jullie daar ook bij Martijn?
-
Begreep dat Renault op 29/1 de prijzen bekend wil maken.
-
Zijn jullie daar ook bij Martijn?
Yes!
-
Gaaf Martijn. Ben heel benieuwd naar de review!
-
Dat worden weer leuke dagen, Martijn! Of is het 1 dag, dat je daar filmt?
-
Zijn jullie daar ook bij Martijn?
Yes!
Kijk aan, dat is het leukere werk 8)
-
Ik vind eigenlijk dat de velgenkeuze niet zo fantastisch is.. de standaard 18" doen mij een beetje aftermarket aan en de 19" vind ik niet echt zo mooi..
-
De Nederlandse prijs (https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlandse-prijs-nieuwe-renault-megane-r-s-bekend-106345) is inmiddels bekend. Vanaf €42.340 voor de handbak en €44.540 voor de opamaat.
De eerste reviews zijn ondertussen ook al online te vinden. Onder andere hier (https://www.youtube.com/watch?v=SNI0uQxbyy8) en hier (https://www.youtube.com/watch?v=6hSzOWXhcJ0).
-
Had m via Renault.nl even samengesteld aan de hand vd prijslijst,
kwam op €48155 uit en dan wil ik graag t cup-chassis maar dat staat
er nog niet tussen.
Van binnen is t gewoon de GT en voor de “RS” dingen moet er dan weer flink betaald
worden.
Hoop er snel 1 in t echt te zien, ben nieuwsgierig maar erg bang dat ie t net niet is.
-
Had m via Renault.nl even samengesteld aan de hand vd prijslijst,
kwam op €48155 uit en dan wil ik graag t cup-chassis maar dat staat
er nog niet tussen.
Van binnen is t gewoon de GT en voor de “RS” dingen moet er dan weer flink betaald
worden.
Hoop er snel 1 in t echt te zien, ben nieuwsgierig maar erg bang dat ie t net niet is.
Ten op zichtte van wat .....
word dus wachten op de Trophy variant
-
Prijs is marktconform, daar schrik ik niet van. Looks prima!
Ik schrik wel van eerste tachofilmpje. Hoop dat dit bergop is, of dat de racestand nog wat meer oempf gaat geven.
https://www.youtube.com/watch?v=z09hmvo7uUw
-
T zal wel komen door alle belastingen enzo, maar laten we eerlijk zijn, over de 50.000 euro voor een hot hatch, of t nu Renault is of een ander merk, das een beste sloot geld.
Voor dat geld zit je bijna in een hogere categorie, jong gebruikt.
-
Per 1 september is een nieuwe meetmethode gekomen om het verbruik te bepalen. Auto's die na 1 september 2017 geintroduceerd zijn, moeten volgens de WLTP methode getest worden. Het bestaande gamma heeft tot 1 september 2018 de tijd om naar de WLTP over te stappen. De WLTP is een stuk realistischer dan de oude NEDC methode, maar dit resulteert ook in meer CO2 uitstoot. Zolang Den Haag niks doet, worden auto's met een fatsoenlijke motor een stuk duurder.
Op de EDC zit €10.990 aan BPM op. €44.540-€10.990=€33.500. In België is de EDC er vanaf €36.300, dat is een kleine €3000 verschil in het voordeel van Nederland. De handbak is in NL €2200 goedkoper dan de EDC en in BE €1750 ondanks dat de handbak 6 gram meer CO2 uitstoot. Die 6 gram levert de staat 6*€229=€1374 extra BPM op. De Nederlandse importeur heeft waarschijnlijk al zijn best gedaan om de prijs zo laag mogelijk te houden.
-
WLTP gaat per sep 2018 nog wel meer met de prijs doen helaas.
-
Die WLTP methode is wat mij betreft een goede zaak, die totaal onrealistische verbruiks cijfers sloegen gewoon helemaal nergens op (en tuurlijk iedereen weet dat je die cijfers in de praktijk nooit gaat halen op wat mensen die onder een steen hebben gelegen na :P). Tegenover het aanpassen v/d methode zou wellicht ook een aanpassing van het beleid moeten zijn zodat auto's onder de streep ongeveer hetzelfde blijven kosten. Maar leg dat de politiek maar eens uit ;)
Zo te zien gaat deze wel super lekker de bocht om en wat klinkt die motor heerlijk en heel gretig 8)
Ook mooi dat het display in race mode echt het race idee heeft gekregen kwa weergave, alsof je in een cup auto rijdt.
-
Las dat de testauto’s de uitlaat niet “origineel”, middendemper ontbrak. Volgens mij via autoblog.nl foto’s hiervan.
-
Weet je gelijk welke mod je als eerste moet doen :P autoblog heeft nog niets online staan over de megane RS jammer genoeg voor zo ver ik kon vinden.
Wel autovisie en autoweek maar die zijn meestal weinig objectief (in tegenstelling tot autoblog).
-
Prijs is marktconform, daar schrik ik niet van. Looks prima!
Ik schrik wel van eerste tachofilmpje. Hoop dat dit bergop is, of dat de racestand nog wat meer oempf gaat geven.
https://www.youtube.com/watch?v=z09hmvo7uUw
0-200 in 22 seconden? Dat is akelig snel anders, ik noem maar even een zijstraat, Audi S3 (2016) doet 0-200 in 20.7 seconden en die heeft 4WD en 20 pk meer!
(http://www.automobile-catalog.com/car/2016/1819895/audi_s3_sportback.html)
-
Dan moet je uit dat zijstraatje de RS3 pakken, RS tegen RS wel zo eerlijk.
-
De Megane 3 R.S. 275 doet er 22 seconden over, en die is iets lichter, dus de prestaties lijken me wel in orde :)
-
De RS 275 loopt beduidend harder als de nieuwe, vooral op de hogere snelheden. Als je op t filmpje kijkt zie je dat boven de 210/220 de fut er wel uit is, maar dat zijn dan weer snelheden
die ik tijdens woon/werkverkeer meestal niet haal :P
Hoop de nieuwe snel in t echt te bewonderen, “helaas” moet ik t bij mn Trophy houden
want ik heb net ff in mn spaarpot gekeken en je raadt t al ......
-
Tot 200 is het ok, maar daarboven vlakt het tempo echt te snel af. Ik heb het idee dat je 240 niet gaat halen (op teller). Dat valt toch vies tegen. Zou voor mij (ik zou het wel zelf willen bevestigen) de reden zijn om de auto niet te kopen. Natuurlijk is het onderstel en de besturing belangrijk, maar ik rijd ook regelmatig boven de 200 km/h :)
-
Tijd voor een drive-aholic test.
Volgens autoweek stuurt ie, vooral in cup versie en met HANDBAK, erg goed en is t enige “minpunt” de motor. Dit word zoals ze t zegen toch wel de nieuwe koning /worship
Des te vaker ik m van buiten zie des te mooier ga ik m vinden. Van binnen .....
-
Prachtbak!! /worship
-
De RS 275 loopt beduidend harder als de nieuwe, vooral op de hogere snelheden. Als je op t filmpje kijkt zie je dat boven de 210/220 de fut er wel uit is, maar dat zijn dan weer snelheden
die ik tijdens woon/werkverkeer meestal niet haal :P
Hoop de nieuwe snel in t echt te bewonderen, “helaas” moet ik t bij mn Trophy houden
want ik heb net ff in mn spaarpot gekeken en je raadt t al ......
Ja dat was ook wel een beetje de verwachting, de RS 275 is aera dynamisch ook vele malen beter.
De nieuwe heeft best veel drag schat ik zo in en ook nog een flink groter frontaal oppervlak.
En zo als we allemaal weten neemt de luchtweerstand kwadratisch toe, dus wat dat betreft lijkt de nieuwe motor een erg brede powerband
te hebben om tot de 200 toch nog net zo snel te acceleren (luchtweerstand begint te tellen vanaf +/- 80 km/u).
Ik ben ook zeer benieuwd maar net wat zoef zegt, het lijkt er op dat dit de nieuwe koning wordt. Het heeft wel wat weg van de combinatie van een clio 3 RS en megane 3 RS, wegligging / handling / fun van de eerste i.c.m. de volwassenheid en vermogen van de tweede.
Helaas zegt mijn spaarpot hetzelfde :P ;D
http://www.evo.co.uk/renault/megane/20697/new-renault-megane-rs-review-2018-hot-hatch-lives-up-to-expectations
-
Klopt het dat de versie met handbak en cupchassis/sperdifferentieel 2k minder kost? Of is dat een foutje van Autovisie en moet je ook bij de versie met handbak later nog cupchassis bijbestellen?
-
Ik begreep dat je nu alleen het sport-chassis hebt en keuze uit hand of automaat en dat later de keuze voor t cup-chassis incl sper komt, en ook andere remmen.
-
Klopt het dat de versie met handbak en cupchassis/sperdifferentieel 2k minder kost? Of is dat een foutje van Autovisie en moet je ook bij de versie met handbak later nog cupchassis bijbestellen?
Cup chassis is een optie.
-
Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=https://www.youtube.com/watch?v=Hx-YNh080Ak] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.
-
(https://zupimages.net/up/18/05/jrt1.png)
(https://zupimages.net/up/18/05/h0jf.png)
(https://zupimages.net/up/18/05/e1sl.png)
(https://zupimages.net/up/18/05/b36x.png)
(https://zupimages.net/up/18/05/hfp7.png)
(https://zupimages.net/up/18/05/hnyb.png)
(https://i62.servimg.com/u/f62/14/87/23/13/27067210.jpg)
-
Mooi rood is niet lelijk :)
-
Die zilveren ! /worship
-
Dan red ik mij wel met die zwarte .....
Wanneer word ie bezorgt
-
Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=https://www.youtube.com/watch?v=Hx-YNh080Ak] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.
Ga naar www.renault.be --> klik aan Megane, klik aan R.S., klik aan handbak, klik aan fantastisch mooie kleur (ik zeg orange tonic), klik aan opties / packs, klik aan: cup chassis+remschijven alu-gietijzer+dab auditorium+R.S. Monitor Expert+verwarmde billen optie, klik aan bestellen ;D
@Rik, mooie plaatjes, die oranje red ik mij wel mee ;D
-
Bij Renault de folder aangevraagd, krijg ik een brief dat door de grote aanvraag de folders niet geleverd kunnen worden ...
En bij de dealer kan ie nog niet besteld worden, nog niet in t “configurator” systeem.
-
Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=https://www.youtube.com/watch?v=Hx-YNh080Ak] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.
Ga naar www.renault.be --> klik aan Megane, klik aan R.S., klik aan handbak, klik aan fantastisch mooie kleur (ik zeg orange tonic), klik aan opties / packs, klik aan: cup chassis+remschijven alu-gietijzer+dab auditorium+R.S. Monitor Expert+verwarmde billen optie, klik aan bestellen ;D
Ik ben de hele configurator door gelopen Maarten-Jan. Ik mis alleen de optie "betalen met monopolie geld" :(.
-
Vorige week een stukje in kunnen rijden tijdens de introductie, maar met EDC (en dus zonder Cup) is ie voor mijn smaak te soft. EDC is niet zo shit als in de Clio RS, maar haalt het bij lange na niet tov DSG. Op het circuit waren er auto's met Cup-onderstel en handbak beschikbaar, maar daar heb ik zelf niet in gereden.
Vierwielbesturing voelt wel wat minder abrupt dan in de Mégane GT, en onderstel heeft veel potentie. Motor voelt een beetje laf, maar het is wel lang geleden dat ik in een standaard Mégane 3 RS zat voor een eerlijke vergelijking. Sportstoelen en zitpositie dik in orde, R-Link 2 vind ik nog steeds niet zo geweldig qua looks en bediening.
Hydraulische bumpstops doen hun werk uitstekend! ;D
(https://i.imgur.com/nP73pFX.jpg)
(https://i.imgur.com/SshpAWR.jpg)
Het wachten is denk ik nog even op de Trophy-versies, of tot er aftermarket-toebehoren beschikbaar zijn qua geluid/onderstel/vermogen. De basis is er in ieder geval, al is die wel wat meer volwassen dan de vorige generatie. Maar dat is natuurlijk te verwachten, zo was het bij de overgang van 2 naar 3 ook, en dat is ook helemaal goed gekomen.
Renault vindt zelf trouwens ook dat ie te suf klinkt, want de pacecar bij het circuit klonk een stuk beter dan de testauto's. Even m'n hoofd eronder gestoken, en inderdaad, dat exemplaar had geen middendemper meer onder de auto hangen... ;)
(https://i.imgur.com/BeeGQvo.jpg)
(https://i.imgur.com/eQW23AZ.jpg)
(https://i.imgur.com/R45sEf4.jpg)
Ter vergelijking, dit hangt er standaard onder:
(https://i.imgur.com/WBVSSGf.jpg)
-
Dat is dus het eerste wat je er onderweg kunt slijpen en scheelt ook weer in gewicht.
Bij mijn huidige Megane 3 RS binnen een week gedaan want ik kon niet horen of de motor wel of niet liep.
-
@Sjaakie, ze accepteren ook geen airmiles :P ;D
@Martijn, leuk die midden demper chop, mooi ook dat je er foto's van hebt :D
Lijkt me duidelijk dat liefhebber voor handbak met cup chassis / sper gaat en de liefhebber die veel km's maakt en er dagelijks mee rijdt zal voor de EDC gaan (ook al is die niet perfect). Die "safety car" is wel dik zo, is dat groen of lijkt dat zo?h
https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-megane-r-s-280-rijtest-en-video-106427
-
Nee, donker grijs met mat zwart op de achterste helft. Ook geen achterbank en kuipstoelen + gordels van Sabelt.
-
Wat een gave plaat Martijn!! /worship
(https://i.imgur.com/SshpAWR.jpg)
Iets lager, lijkt ook direct weer superdik! Duikt hier dus helemaal de vering in. Lekker!!
-
Daar is ie vrij ver ingeveerd inderdaad, op de foto ervoor rijd ik drie wielen los van de grond. ;D
-
Was weer een top video Martijn!
Leuk idd dat je de uitlaat even op de foto hebt gezet /worship
-
Die foto is inderdaad wel super gaaf, bureau blad materiaal 8)
-
Met welke VAG bolide moet ik een keer gaan rijden om dat geweldige DSG te ervaren? Van de Golf 6/7 GTI, Ibiza Cupra DSG ben ik ook echt niet overtuigd, maar wellicht dat er een veel betere bak onder andere modellen hangt?
-
Anthony, ik hoor regelmatig dat een vag auto het beste is wat je kan kopen, dus. ...........
-
De Lamborghini R8! Euh ik bedoel natuurlijk de Audi Gallardo!! Oh nee, wacht, ik snap het niet meer :P ;)
Maar inderdaad, de DSG in de golf 6/7 zijn ook niet heel overtuigend of ik moet in exemplaren gereden hebben waar wat aan mankeerde.
Grootste probleem van een DSG is uiteraard dat je niet achteruit kan rijden als het vriest :P ;) ;)
Overigens, de EDC vind ik ook niet geweldig, die in de clio is uiteraard de minste (snel genoeg maar om nou te zeggen dit is het, nee zeer zeker niet).
Die in de Megane GT is al een heel stuk beter, maar ook nog bij lange niet zo goed als een echte sequentiële bak. Dat gaat ook nooit gebeuren zo lang je een koppeling moet verplaatsen van de ene set naar de andere set.
-
Ik heb DSG gehad in de Cupra en dat vond ik echt een fijne bak. Vooral manueel meerdere versnellingen terugschakelen echt bliksemsnel. Was echt gaaf!
De ZF bak van BMW vind ik trouwens ook fantastisch. In manueel een tandje minder snel dan de DSG als je er meerdere terug wilt maar als geheel een topbak. En 1 versnelling terug en omhoog gewoon razendsnel. En altijd schokvrij. Andere plus is dat ik bij 200 km/h net 3000 toeren draai in 8e versnelling. Het is dan bijna een soort van economisch spaarwonder ;).
-
Grappig, ik heb zelf ook met de ZF 8traps gereden. Ik deel jouw mening echter niet. Bij mij zat er wel een Jaguar F-type omheen, maar in de automaat stand is hij niet alert genoeg. Zo schakelt de bak niet terug bij hard remmen en daardoor moet je na de bocht wachten op de kick down. Die kick down kan inderdaad ook niet tippen aan een DCT. Het fijnste is de bak in de manuele stand, maar daarvoor koop je geen opamaat... Een F-type met handbak kost je 13k meer ten opzichte van de opamaat. 15k daarvan is BPM :'(.
Als ik met de Clio 200km/h rij, dan is het bij Schwedenkreuz en Fuchsröhe . Dan is het verbruik voor mij ook niet van belang ;D.
-
Maar voorlopig is de RS nog niet te bestellen,
om maar even van “alle andere auto’s zijn slechter” af te stappen.
Bij Renault kan ie nog niet worden samengesteld, of kijk ik niet goed ?
Iemand ?
-
Je moet het ook zo zien, zolang de auto nog niet te bestellen is, kun je vol gas door sparen.
-
Daar is geen speld tussen te krijgen 🙈
-
3000 toeren bij 200 km/h is dan natuurlijk wel weer heel fijn, lijkt me ideaal op de autobahn 8)
Al valt het bij een Laguna GT ook nog wel mee, 3500 toeren bij 200 km/h en 4000 bij 220 km/h, daarna houdt het wel op :P
Overigens, ik denk niet dat alle andere auto's slechter zijn, het niveau in hot hatch land is heel erg hoog en onderling is er nog maar weinig verschil.
Het zal vooral in details zijn, de ene zal zich wat meer onderscheiden in afwerking, de ander in rechte lijn snelheid, en de megane lijkt zich vooral (weer) te gaan onderscheiden in wegligging / stuur plezier.
-
Maar voorlopig is de RS nog niet te bestellen,
om maar even van “alle andere auto’s zijn slechter” af te stappen.
Bij Renault kan ie nog niet worden samengesteld, of kijk ik niet goed ?
Iemand ?
Ik kan hem ook nog niet offreren.
-
Maar voorlopig is de RS nog niet te bestellen,
om maar even van “alle andere auto’s zijn slechter” af te stappen.
Bij Renault kan ie nog niet worden samengesteld, of kijk ik niet goed ?
Iemand ?
Ik kan hem ook nog niet offreren.
Ik ook nog niet ;)
-
Begreep dat Renault NL er inmiddels 1 op kenteken heeft staan, hopelijk komen er nu ook wat dealer auto’s “los”, erg benieuwd stiekem.
Groet,
Martin
-
Ik denk eind april pas.
-
Begreep dat Renault NL er inmiddels 1 op kenteken heeft staan, hopelijk komen er nu ook wat dealer auto’s “los”, erg benieuwd stiekem.
Groet,
Martin
Die ene is afgeleverd bij Nieuwendijk in Hillegom, wordt daar afleverklaargemaakt om bij Renault NL als persauto te worden ingezet.
-
Er staat er al minimaal één op kenteken
Deze is ook al gespot, maar slechts één foto van genomen:
(https://static.autojunk.nl/pictures/2018/0303/184647/megane-rs-214177_01.jpg)
Bron (https://www.autojunk.nl/2018/03/megane-rs-214177)
-
Eerste tachofilmpjes stromen binnen. Niet echt een snelle auto. Belangrijker, Ook het geluid kan me niet echt bekoren. Vorige Megane RS klonk veel bruter. Ik krijg van de auto nog niet een - die wil ik graag hebben - gevoel.
https://youtu.be/hSDvS0Ho9os?t=4m12s
-
Om eerlijk te zijn heb ik dat ook met de nieuwe Megane RS.
Ben bang dat zowel de Clio 3 RS als de Mégane 3 RS voorlopig de laatste "hot hatches" van Renault zijn die je echt wil hebben.
-
Eerste tachofilmpjes stromen binnen. Niet echt een snelle auto. Belangrijker, Ook het geluid kan me niet echt bekoren. Vorige Megane RS klonk veel bruter. Ik krijg van de auto nog niet een - die wil ik graag hebben - gevoel.
https://youtu.be/hSDvS0Ho9os?t=4m12s
Ik heb er al even in gezeten en gas gegeven (zonder te rijden helaas) maar het filmpje doet het geluid geen eer aan. Zelfs zonder last klonk het al erg lekker.
-
Ik zou een beoordeling op een tachofilmpje niet gebruiken of het wel 'vlot' is en of het goed klinkt.
-
Wat ik zie is in ieder geval niet bijster snel. Een auto met 280 pk moet soepel naar de 250 lopen.
Nu een ander filmpje van de RS waarbij de prestaties ronduit tegenvallen. Boven de 200 km/h is ie echt niet vooruit te branden.
https://www.youtube.com/watch?v=z09hmvo7uUw
Check het verschil met een Cupra 300.
https://www.youtube.com/watch?v=pyHlh8rSB_8
-
Heeft zo'n Cupra stiekem niet meer pk dan opgegeven? Niet ongewoon bij de geblazen motoren van VAG. Eens afwachten wat de Trophy doet. Al is 20pk extra op 280pk ook niet veel extra.
-
Het filmpje van de megane heb ik even gedownload en frame voor frame geanalyseerd voor de juiste tijden, bij het cupra filmpje zit er handig een tellertje bij.
Megane R.S.
0-100 --- 6.0 seconden
0-150 --- 10.8 seconden
0-200 --- 22.3 seconden
Cupra 300
0-100 --- 6.3 seconden
0-150 --- 10.8 seconden
0-200 --- 18.0 seconden
Wat je hier uit kan afleiden is eigenlijk heel eenvoudig, tot de 100 is de Megane gewoon sneller. Vanaf het moment dat luchtweerstand begint te tellen is de cupra sneller. Dit is logisch gezien deze meer vermogen heeft (ruim meer, die Cupra 300's zitten standaard op 330 en niet op 300). Wat daarnaast ook mee telt is dat de megane een daadwerkelijk werkende diffuser heeft in tegenstelling tot de cupra die geen diffuser heeft. De megane heeft dus meer drag maar ook meer downforce. De Megane zal dus aanzienlijk hogere snelheden halen in hoge snelheidsbochten. Ze hebben dus weer een stuurmans auto gemaakt, zo als Renault altijd doet en geen rechtuit brander (daarvoor moet je idd bij VAG zijn).
Als je een auto zoekt die heel snel van 0-250 gaat dan moet je inderdaad niet bij de megane zijn. Als je een auto zoekt die met 200+ door de ramshoek op Assen kan op straatbanden, ja dan moet je wel bij de megane zijn. Dus nee wat mij betreft is het niet zo zwart wit dat een auto met x pk soepel naar de 250 moet lopen, zeker niet als er gebruik gemaakt van downforce genererende aero.
-
De RS, waar ik overigens zelf nog in moet rijden, is gewoon gericht op een bredere markt en niet op die “paar” liefhebbers.
Het is meer een auto ala GTI/Cupra/ST ipv een echte RS, daar is te weinig vraag naar dus te weinig te verdienen.
En mede dankzij t in NL ongunstige belastinggeneuzel is t voor de gewone man een dure hobby aan t worden en kiezen mensen snel voor iets anders.
En Renault doet ook niet echt moeite om m te verkopen, zowel via de dealer als via Renault NL (2x) om informatie/folders gevraagd maar .......
Terwijl als ze hun huiswerk doen ze kunnen zien dat er 2 auto’s ( nieuw ) van hun op mijn naam staan dus ik zou wel eens een potentiële koper KUNNEN zijn.
-
En Renault doet ook niet echt moeite om m te verkopen, zowel via de dealer als via Renault NL (2x) om informatie/folders gevraagd maar .......
Terwijl als ze hun huiswerk doen ze kunnen zien dat er 2 auto’s ( nieuw ) van hun op mijn naam staan dus ik zou wel eens een potentiële koper KUNNEN zijn.
Hier inmiddels 4 van die kanonen op naam gehad en nog diverse GT of Dynamics maar dat maakt ze niets uit.
-
Die ervaring had ik bij de lokale dealer in Venlo ook. Wilde even checken of ze een RS al hadden staan of evt zouden krijgen. Een simpele 'nee' was het antwoord. Geen uitleg, geen foldertje, geen andere mogelijkheden. Jammer. Toch maar een keer naar Gorinchem rijden :). Ik wil hem wel rijden, want qua onderstellen kunnen ze bij Renault Sport natuurlijk wel toveren :)
-
Blijft toch wel een lekkere verschijning ->
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-3.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-4.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-5.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-7.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-8.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-9.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-10.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-13.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-14.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-15.jpg)
(https://auto-mania.cz/wp-content/uploads/2018/05/prvni-jizda-2018-renault-megane-rs-23.jpg)
https://auto-mania.cz/prvni-jizda-renault-megane-r-s-na-mosteckem-okruhu-prekvapil-rychlosti-a-hravosti/
-
De RS, waar ik overigens zelf nog in moet rijden, is gewoon gericht op een bredere markt en niet op die “paar” liefhebbers.
Het is meer een auto ala GTI/Cupra/ST ipv een echte RS, daar is te weinig vraag naar dus te weinig te verdienen.
En mede dankzij t in NL ongunstige belastinggeneuzel is t voor de gewone man een dure hobby aan t worden en kiezen mensen snel voor iets anders.
En Renault doet ook niet echt moeite om m te verkopen, zowel via de dealer als via Renault NL (2x) om informatie/folders gevraagd maar .......
Terwijl als ze hun huiswerk doen ze kunnen zien dat er 2 auto’s ( nieuw ) van hun op mijn naam staan dus ik zou wel eens een potentiële koper KUNNEN zijn.
Ik denk niet dat je dat kan stellen, dan zouden ze alle moeite voor extra spoorbreedte (voor en achter), behoud van de perfohub ophanging, toevoeging van 4 ws (incl. het afstellen waar ze echt tijd en moeite in gestoken hebben, het werkt heel anders als op de megane GT / Talisman / Laguna GT, echt aanzienlijk scherper), behoud van handbak met sper naast de flipper bak, werkende aero niet gedaan hebben. Dan hadden ze er een dikke motor in gedrukt, paar sjompen velgen er onder en succes er mee.
Dat het in NL allemaal bizar duur wordt dat is wel een goed punt, helemaal nu de WLTP er aan komt zie je belachelijke prijs stijgingen (7000 euro... zelfde auto... leg dat maar eens uit).
-
Van de dealer zal het geen onwil zijn om iets van een brochure te verstrekken. Volgens mij is die er namelijk niet. Dit is idem voor Renault Nederland, drukwerk wachten ze mee tot de WLTP er definitief doorheen is zodat je niet bezig blijft.
-
Ik vind hem in donkergrijs erg strak! En natuurlijk in geel :)
-
Ik begrijp dat de Megane RS tot nader order niet meer te bestellen is ?
Wederom dat WLTP ofzo geneuzel.
Meerdere merken hebben een productiestop ingesteld voor bepaalde modellen.
-
Ik begrijp dat de Megane RS tot nader order niet meer te bestellen is ?
Wederom dat WLTP ofzo geneuzel.
Meerdere merken hebben een productiestop ingesteld voor bepaalde modellen.
Klopt, op dit moment is niks nieuw te bestellen buitenom elektrisch of bedrijfswagens. WLTP verhoging zal zeer gaan doen voor deze modellen.
-
Porsche heeft zelfs een productiestop op alle modellen! Bij VW gaat de fabriek wat langer dicht tot september (i.p.v. de gebruikelijke paar weken zomersluiting). Grootste probleem is dat er te weinig test slots beschikbaar zijn bij test centers voor auto fabrikanten die de tests niet zelf uitvoeren omdat de EU de WLTP datum naar voren heeft gehaald van 1-sep 2019 naar 1-sep 2018. Allemaal niet erg fraai helaas.
-
Ze moeten ook meer testen per model doen, gezien toevoegingen van enkele opties. Voorheen werd de meeste kale uitvoering getest, dat kan allemaal niet meer.
-
Hebben ze ergens al demo's rijden?
Heb btw gereden met een concurrent. Ook een erg leuke auto!
https://driveaholic.nl/rijtest-hyundai-i30n-2018/
-
Heb btw gereden met een concurrent. Ook een erg leuke auto!
https://driveaholic.nl/rijtest-hyundai-i30n-2018/
Is niet helemaal dezelfde auto als de Megane 3 en 4 RS deze rijden scherper, I30N is meer een snelle luxe allrounder
-
Ik vind de Cupra en GTI meer allrounder dan de Hyundai. Die is best wel stug/hardcore. Zit een beetje tussen vorige Megane RS en Cupra/GTI in. Weet niet hoe hardcore de nieuwe Megane RS Cup gaat worden, dus dat is nog even de slag om de arm natuurlijk.
-
Leuke test op Pistonheads. De RS komt er goed uit!
https://www.pistonheads.com/features/ph-features/renault-sport-megane-280-cup-vs-hyundai-i30-n/38299
-
Bij EVO magazine scoort de RS ook goed. En dit zijn nog steeds de versies zonder sper.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de Trophy.
https://www.evo.co.uk/features/17391/best-hot-hatches-2018-serious-performance-in-practical-packages/page/0/1
-
Ze zijn inderdaad erg positief!
-
Bij EVO magazine scoort de RS ook goed. En dit zijn nog steeds de versies zonder sper.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de Trophy.
https://www.evo.co.uk/features/17391/best-hot-hatches-2018-serious-performance-in-practical-packages/page/0/1
Die test van PistonHeads was mét handbak en Cup-pakket, dus met sper. :)
-
Zoals die hoort en ooit op de oprit staat hier :-\
-
https://www.youtube.com/watch?v=3HlnZynQmEI
Hier 1 met handbak over de ring, ding ligt echt als op rails, vrijwel nergens onderstuur, minimaal overstuur en heel eenvoudig te corrigeren.
Motor ook lekker elastisch, pakt overal goed op en trekt vooral lekker door tot aan 7K! En net geen 200 bergop bij Kesselchen in verkeer is donders snel.
-
Kreeg deze week een e-mail van Renault waarin de nieuwe Megane Trophy word voorgesteld.
300 pk, 420 nM, mechanisch limited-slip differentieel, optionele lichtere wielen en nog een paar leuke optie’s.
Prijs werd later bekend gemaakt.
-
Dat is een leuke hoeveelheid koppel voor een 1.8 8)
-
Trophy R op 2:50 minuten?
https://youtu.be/rIV1229HFOE
-
Lijkt inderdaad een Radicale te zijn /worship
-
is de steek/velgmaat van een 4 rs gelijk aan een 3 rs ?
dit ivm met passen wintervelgen ?
En is de RS monitor ( software ) later alsnog door de dealer erop te zetten ?
groet,
martin
-
Dat van de velgen is vrijwel zeker, op Facebook zag ik een foto van een Megane III RS met megane IV RS wielen.
-
Brembo remklauwen van een 3RS, passen die ook op een 4RS ?
Of is dat net weer anders ?
-
Die zitten er toch al op?
-
3RS heeft 350 mm schijven, 4RS heeft 355 mm schijven, beiden wel brembo's met 4 zuigers.
Lijken niet uitwisselbaar te zijn, althans de 4 gebruikt een ander type klauw welke geschikt(er) is voor de (optionele) 2-delige schijven.
Kwa remmen kun je beter de 4 hebben;
Voor de 3 RS:
50-0 8,6 m
100-0 34,6 m
200-0 141.2 m
Voor de 4 RS:
50-0 8,7 m
100-0 33,8 m
200-0 138,6 m
50-0 is het om even (daar heeft de 3 een gewichtsvoordeel), daarna een licht voordeel voor de 4 RS, wat toe valt te schrijven aan iets betere remmerij.
-
Ok, ging mij ff om de kleur. De niet cups hebben van die saaie grijze, maar eens kijken wat de toekomst brengt.
Bedankt in ieder geval.
Gr, zoef
-
Ik zou ze dan laten spuiten, of gewoon van de Cup versie bestellen, alleen is spuiten een stuk goedkoper.
-
Wat Anthony zegt ;D
-
Ze worden gespoten 😉
-
Mogen we je al feliciteren dan? ??? /worship
-
Nog niet, nog niet. Zit nog op de bevestiging te wachten 😬😬
-
Dan laat je het Sper toch vallen?
-
Ik begreep dat de auto van mij is, zal misschien deze week al in Kampen arriveren.
Zal verder hierop ingaan bij “even voorstellen”, hopelijk dit weekend met foto’s.
Groet,
Martin
-
Spannend! ;D
-
Ik begreep dat de auto van mij is, zal misschien deze week al in Kampen arriveren.
Zal verder hierop ingaan bij “even voorstellen”, hopelijk dit weekend met foto’s.
Groet,
Martin
Gaaf man!!
Kun je de specs al noemen?
-
Ongezien gekocht, op de alcantara bekleding na redelijk compleet begreep ik.
Ik hoop m zaterdag te zien, maak ik gelijk foto’s.
-
OK dan! Gefeliciteerd!!
Welke kleur? ;)
-
https://youtu.be/6H7ybag5Ae0
-
De "rotonde" had beter sneller gekunt denk ik met de 4 wiel sturing.
-
Wel mooi, qua gewicht/pk verhouding de minste, maar wel de snelste, Renault is niet helemaal achterlijk ;D
-
Om te rijden zijn die Honda's echt wel leuk... maar wanneer gaan ze een keer iemand inhuren die een fatsoenlijke auto kan tekenen i.p.v. een 16 jarige fast & furious fanaat :P
Idd Marcel, ik durf wel te stellen dat zonder dat handrem geleuter de Megane in de 38 gekomen zou zijn...
-
Maarten, toch vinden een x aantal mensen dat Honda ontwerp geweldig :o.
Zoals een collega van mij :(
-
Subjectief zullen we maar zeggen ::)
-
Ik vind de Honda ook gaaf om te zien. Net als de Megane RS. Totaal andere auto's om te zien overigens, maar dat terzijde ;)
-
Nog een vergelijking (https://youtu.be/dQ9mFuqdOZ0) tussen de Megane RS, i30N en CTR.
-
Deze handbak met clubsportives kentekenhouders bekend hier?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-1-8-tce-280-rs-benzine-grijs-ce534584-0586-d726-e053-e250040adc40
-
Iemand die een Alpine besteld heeft? ;D
-
Deze handbak met clubsportives kentekenhouders bekend hier?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-1-8-tce-280-rs-benzine-grijs-ce534584-0586-d726-e053-e250040adc40
Heb even de recente inschrijvingen voor lidmaatschap door gekeken, wel een grijze Megane 4 R.S. tegengekomen maar ander kenteken.
Ik vermoed iemand die al (veel) langer lid is van de club, wat dat betreft misschien wel inderdaad een Alpine gekocht/besteld :P ;D
-
Of deze valt zo erg tegen dat er een ander merk is besteld ......al kan ik me dat niet voorstellen.
-
Of deze valt zo erg tegen dat er een ander merk is besteld ......al kan ik me dat niet voorstellen.
ZoefRS denkt er wel zo over. Die gaat hem weg doen waarschijnlijk :(
-
Kan me er wel iets bij voorstellen als je van een Megane 3 R.S. komt, het is toch echt een heel ander soort auto. De Megane 3 R.S. is toch het einde van de evolutie van z'n tijdperk (ooit begonnen met de Megane 2 R.S.). De Megane 4 R.S. is een nieuw begin en bouwt niet meer voort op de ontwikkeling van Megane 2 & 3 R.S.
-
Firma Steverink gaat nog even voor me uitzoeken wat ze evt qua onderstel aanpassingen kunnen betekenen voor me, maar gaven wel aan dat dit ook voor hun iets nieuws was.
De auto qua ontwerp is gewoon lekker dik, afwerking niet perfect maar ok.
Maar t sturen/rijden, daar is t in mijn ogen mis gegaan.
Bochten waarbij mn 3RS met gemak door heen kon, hangt de 4RS helemaal “scheef” en begint al veel eerder naar buiten te hangen.
Baal er zelf ook van want ja, hoop geld weg en t rijplezier ook.
Auto rijdt goed, maar Renault heeft in mijn ogen ( ik ben geen expert uiteraard ) de plank mis geslagen.
-
Firma Steverink gaat nog even voor me uitzoeken wat ze evt qua onderstel aanpassingen kunnen betekenen voor me, maar gaven wel aan dat dit ook voor hun iets nieuws was.
De auto qua ontwerp is gewoon lekker dik, afwerking niet perfect maar ok.
Maar t sturen/rijden, daar is t in mijn ogen mis gegaan.
Bochten waarbij mn 3RS met gemak door heen kon, hangt de 4RS helemaal “scheef” en begint al veel eerder naar buiten te hangen.
Baal er zelf ook van want ja, hoop geld weg en t rijplezier ook.
Auto rijdt goed, maar Renault heeft in mijn ogen ( ik ben geen expert uiteraard ) de plank mis geslagen.
Dit lezende begrijp ik steeds meer dat dit geen auto voor mij gaat worden, met een 3 RS waarbij het onderstel nadien extreem is aangepast.
-
Koni & Bilstein hebben inmiddels al wat leuks beschikbaar, de Trophy 300 heeft wat ik gelezen en vernomen heb weer een meer hardcore karakter (veel meer richting de 3) i.p.v. het wat zachtere karakter van de 280 al dan niet cup.
-
Mijn voorkeur gaat meer uit naar de te verwachten Clio RS V met een iets speelser karakter
-
Maar t sturen/rijden, daar is t in mijn ogen mis gegaan.
Bochten waarbij mn 3RS met gemak door heen kon, hangt de 4RS helemaal “scheef” en begint al veel eerder naar buiten te hangen.
Auto rijdt goed, maar Renault heeft in mijn ogen ( ik ben geen expert uiteraard ) de plank mis geslagen.
Renault heeft de plank niet mis geslagen is mijn mening, Renault is een andere weg ingeslagen met de Mégane IV RS.
Net als bij de Clio IV RS.
-
Zeker waar Marcel, begin van een nieuwe generatie. Afhankelijk van je verwachtingen kan dat inderdaad wel als een teleurstelling aanvoelen, want de eerste lichting Megane 4 rijdt echt heel anders als de laatste lichtingen van de 3 R.S. (265 / 275). Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met hoe de eerste Megane 2 R.S. in het begin was.
Als je ziet hoe de Trophy 300 over de Nordschleife gaat zijn ze in elk geval nog niet klaar met door ontwikkelen van de 4 R.S. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=mpYY8YpY85Q
-
Firma Steverink gaat nog even voor me uitzoeken wat ze evt qua onderstel aanpassingen kunnen betekenen voor me, maar gaven wel aan dat dit ook voor hun iets nieuws was.
De auto qua ontwerp is gewoon lekker dik, afwerking niet perfect maar ok.
Maar t sturen/rijden, daar is t in mijn ogen mis gegaan.
Bochten waarbij mn 3RS met gemak door heen kon, hangt de 4RS helemaal “scheef” en begint al veel eerder naar buiten te hangen.
Baal er zelf ook van want ja, hoop geld weg en t rijplezier ook.
Auto rijdt goed, maar Renault heeft in mijn ogen ( ik ben geen expert uiteraard ) de plank mis geslagen.
Ik wil wel 1 op 1 ruilen hoor :D Heb een leuke Mrs3 Trophy 275 :) ;)
Sja het zijn idd twee verschillende auto's. Niet geheel meer te vergelijken met elkaar. Het is net wat je wensen zijn. Ik heb een lang weekend met de mrs4 mogen rijden. En ik vond het een fijne auto. Ja meer comfort dat wel. Maar dat vind ik persoonlijk erg ;D
-
Echt hard gaan met de 4 is wel iets moeilijker, je moet de auto eigenlijk te hard de bocht ingooien en er op vertrouwen dat de 4ws er voor zorgt dat het goed komt. Dat is in het begin wat tegen natuurlijk, zeker als je uit een 3 R.S. komt. Een standaard M4 280 gaat sneller rond de ring als een M3 275 Cup, dus met de bochtsnelheden zit het echt wel goed maar het gevoel kan uiteraard anders zijn. Zeker als je gewend om bochten aan te snijden zo als een M3 R.S.
Dit filmpje laat het prima zien, het lijkt even dat je onderstuurd rechtdoor gaat maar gewoon vasthouden en hij draait in zo als je wil:
https://www.youtube.com/watch?v=U3oHjcfy8to
-
Toevallig van de week ook in de IV RS gereden zonder mechanisch sper. Ik vond het best een goede auto. Ja, niet zo bruut als de 3 RS maar als totaalpakket gewoon een goede auto. En - tot mijn verrassing - heel veel grip. Nauweliijks onderstuur, nauwelijks torque steer en nauwelijks gripverlies. Miste het gebrek aan een sper niet.
Minpunt is dat het onderstel te weinig feedback geeft (stapje opzij). Auto mag wat meer met me communiceren. Besturing vond ik best ok. Kleine vaagheid in middenstand (net als 3 RS) en daarna lekker scherp en direct. Nee, geen topgevoel maar dat krijg je nergens meer. Ik vond de 4Control prettig, de stoelen waanzinnig fijn en als allrounder gewoon een goede package.
Waar ik minst over te spreken ben is de motor. Saaie vermogensopbouw, niet verbijsterend snel en een gekunsteld geluid.
-
Dan zou je als vergelijk in een Trophy versie moeten rijden.
-
Denk dat Chris het wel mooi samenvat, het is veel meer een totaalpakket geworden en ook veel meer ontwikkeld als all rounder (dat is natuurlijk ook waar de markt om vraagt).
Turbo motoren zijn tegenwoordig heel lineair en dat is inderdaad saai en dat voelt niet snel aan.
Voor de purist maken ze gelukkig dan nog de Trophy versies, bij de Clio was dat een hele verbetering. De 4 Trophy heb ik nog niet gereden maar wat ik gelezen en gezien heb is het - voor de purist uiteraard - een gigantische verbetering.
Voordelen van de Trophy:
- motor is iets piekeriger dus geeft wat meer beleving (en uiteraard 20 pk extra is niet verkeerd)
- turbo heeft keramische kogellagers (toch nog iets recents uit de F1 wat in een straat auto komt). Dat geeft een veel betere gasrespons waardoor de motor veel lekkerder aan het gas
hangt.
- uitlaatsysteem is aangepast, ook om turbo gat te minimaliseren dus zeker i.c.m. bovenstaande hangt het geheel nog beter aan het gas
- bypass klep in de uitlaat (Voor het eerst af-fabriek op een Renault), meer geluid is meer beleving? ;) ::)
- aanzienlijk stugger onderstel en LSD, 4 Control gekalibreerd op het stuggere onderstel
- bi-metaal remschijven (-1.2 kg onafgeveerde massa, klinkt niet veel maar elke gram onafgeveerde massa minder kun je merken!)
- Recaros die 20 mm lager staan als de "normale" stoelen
Van beiden zou ik overigens wel gelukkig worden ;) zeker als daily ;D
-
Of even wachten op de Trophy-R:
https://www.carscoops.com/2019/03/hardcore-renault-megane-rs-trophy-r-ditches-rear-seats-for-nurburgring-lap-record/?fbclid=IwAR2Z6Fvg20XV1Dh7YBhFkiD8DdDegJJebHC6OyJAPsAELSVBvaAf57hy2dI
-
Dan zou je als vergelijk in een Trophy versie moeten rijden.
Dat gaat ook gebeuren :)
-
Voor de liefhebbers: hier nog mijn uitgewerkte review.
https://driveaholic.nl/rijtest-renault-megane-rs-280-2019/
-
Mooie review Christiaan /worship
-
Goede review, weet ik dat ik in ieder geval rustig mijn schoonmoeder kan laten rijden👊🏻
-
Haha, is eigenlijk meer een principekwestie of je dat wel moet willen ;)
-
De Trophy-R is officieel gelanceerd (https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-renault-megane-r-s-trophy-r-127450). Het valt mij op dat de 4Control geloosd is. Bij de "reguliere" RS is dat met veel bombarie gepresenteerd, maar toch niet goed genoeg voor de Trophy-R.
-
4 control weg laten leverde 38 kg winst op.
Totaal is er 130 kg af en uit gehaald.
-
Blijkbaar woog het voordeel van de 4Control dus niet op tegen de 38kg gewichtsverlies ;).
-
Dat blijkt wel.
-
Las net een prijs in Duitsland van ong 85.000 :D
-
Dat zal dan wel de versie zijn met 130kg minder gewicht. Volgens deze (https://www.autocar.co.uk/car-review/renault/megane-rs/first-drives/renault-megane-rs-trophy-r-2019-review) review komen er slechts 30 van de 500 auto's met koolstof keramische remschijven. In het VK zal de prijs beginnen rond de £50k. Voor dat geld mis je waarschijnlijk ook de koolstof velgen.
-
T pakket van de remmen en velgen zit rond de €25000,-
-
Ik ben dan wel benieuwd wat de gewone trophy 300 aan ronde tijd doet op de ring. Ik denk dat het maar weinig scheelt.
-
https://youtu.be/__m69mctw5E
-
De Trophy-R is officieel gelanceerd (https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-renault-megane-r-s-trophy-r-127450). Het valt mij op dat de 4Control geloosd is. Bij de "reguliere" RS is dat met veel bombarie gepresenteerd, maar toch niet goed genoeg voor de Trophy-R.
Dat vind ik niet opvallend, 4 wiel besturing heeft alleen zin om een zwaardere auto wendbaar te maken. Bij een lichte auto voegt het niets toe, die is van zichzelf wendbaar. Als het zin had bij lichte auto's hadden we het systeem ook gezien op de circuit/rally uitvoeringen.
-
In de racerij heb je te maken met reglementen. Het kan dus zijn dat het reglementair niet is toegestaan. Overigens is de Trophy-R nog steeds 100kg zwaarder dan een "reguliere" Peugeot 308 GTi. Een lichtgewicht is het dus nog steeds niet.
-
De 308GTI is 90kg zwaarder?
-
De gewichten die ik heb kunnen vinden zeggen iets anders.
308 GTi: 1190kg leeg
Trophy-R: 1289kg leeg
-
http://www.zeperfs.com/en/fiche5852-peugeot-308-ii-gti.htm
http://www.zeperfs.com/en/fiche7927-renault-megane-iv-rs-trophy-r.htm
Geverifieerd in rijdende toestand is de Megane lichter.
Uiteraard heb je in racerij met reglementen te maken maar bv de Clio cup bedenkt Renault die zelf en ook daar geen 4ws :)
-
De Clio Cup is ook een beetje een budget klasse. De civiele versie heeft geen 4ws en wellicht is het te prijzig om het enkel voor de racewagens te ontwikkelen.