Forum Club Renault Sportives

Lounge Room => Algemeen Chat Forum => Topic gestart door: Maarten-Jan Mulder op juli 13, 2011, 08:24:50 am

Titel: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juli 13, 2011, 08:24:50 am
Heb je dat ook wel eens, dat je een stoplicht sprintje wint? Of een tussensprintje op de snelweg?
Meld het hier...

Ik zal de aftrap nemen, laguna is afgelopen zaterdag gechipt en gisteravond had ik de eerste test kandidaat op mijn bumper hangen. Een opel zafira OPC, heb hem voorbij gelaten en ben aangehaakt. Van 100-160 in IV liep hij tot 150 enkele meters uit, maar blijkbaar moest hij daar schakelen want daar liep ik weer in. Bij 160 vond ik het mooi geweest en heb ik het gas los gelaten, nieuwe software bevalt goed  ;D ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op juli 13, 2011, 09:33:21 am
Maar voor het zelfde geld reed die man gewoon heel de tijd in de 6e versnelling  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op juli 13, 2011, 09:52:57 am
Niemand eens met zn Renaultje tegen een of andere dikke Lambo ofzo gesport?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juli 13, 2011, 09:55:07 am
@Marcel, dan schakelde hij dus naar 7  ;)
Maar zie titel  ;D

@Xabre, ik heb met de R19 een keer grandioos stof gehapt bij een 911 turbo (993). wel een grandioos geluid 8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: nagel op juli 13, 2011, 12:43:34 pm
Ik heb een redelijk aantal snelle auto's gehad en in de loop der jaren natuurlijk wel wat meegemaakt. En zo'n ervaring was met de Sub. WRX en een grote Jaguar sedan. Deze reed achter me aan en kon goed volgen, totdat er een lange glooiende bocht aankwam, waar de Sub als een trein doorheen ging en de Jag rechtdoor schoot, de sloot in. Zo zou ik nog heel wat "sterke" verhalen uit de duim kunnen zuigen.
 
Maar het leukste zijn natuurlijk de verhalen, die je kunt bewijzen. Twee jaar terug met de R26.R tijdens de vier "Landen Alpen tocht" op de Jauffenpass een wedstrijdje met een 911.
Zie voor het "bewijs":

http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/topic/531/ja (http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/topic/531/ja)

Voor liefhebbers van het rijden op bekende bergpassen, zie tevens:
http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/forums/5/Ev (http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/forums/5/Ev)

Voor o.a mijn ervaringen op de St Gotthart, de Stelvio, Col de Bonette, Col du Galibier en Col de L'Isran

Ger
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juli 13, 2011, 13:44:22 pm
Je schrijft altijd erg mooie verhalen Ger, ook in het AM lees ik ze met plezier.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op juli 13, 2011, 20:18:21 pm
Paar jaar geleden had een goede vriend van me een 5GTTurbo, rolkooi erin, interieur leeg, kortere versnellingsbak, enz, een racer dus met +- 140 pk.
Hij reed toen heel veel op circuit zolder bij het vrij rijden, best een leuke snelle auto bij droog weer, een porsche 911 kon hij niet bijhouden.
Tot die ene dag vrij rijden dat het de gehele dag regende, de belgische porsche club was er die dag ook overigens  ;)
Enkele weken daarvoor had ik toevallig voor hem zijn nieuwe zachte regen banden gemonteerd op een setje extra velgen.
Over die regen banden had hij al lang lopen twijfelen, zal ik die kopen of niet.
Die (natte) dag vrij rijden is hij dus door geen een porsche ingehaald, let wel geen een  8)
Alles en iedereen reed die dag voor hem in de weg.
Het leuke was dat later die dag enkele porsche eigenaren bij hem kwamen buurten met de vraag wat voor dikke motor wel niet in de renault 5 lag, nou, gewoon 140 pk bij 1 bar turbo druk.
Wat heeft hij die dag genoten op het natte zolder.


Waar ik zelf wel van heb genoten is een aantal circuitdagen op zandvoort van CRS waarbij de subaru club ook aanwezig was.
Een aantal van die subaru eigenaren had toen een van de eerste GTTurbo modellen, dat is met 211 pk meen ik te weten.
Op het rechte stuk liepen die auto's van mij vandaan weg maar remmen moesten ze veel en veel eerder doen bij het naderen van de tarzan bocht.
Na een tijdje ben ik er op gaan letten en waar zij begonnen te remmen telde ik nog enkele seconden door voordat ik zelf begon te remmen.
Na die tarzan bocht zat ik er weer achter, zo ongeveer onder de achter bumper.
Totdat er weer een stukje recht kwam, enz.
Ook wel een beetje te begrijpen, de subaru's waren standaard en ik reed met intermediate's, rolkooi en veel minder gewicht.
Maar toch, kan me zo voor stellen dat ze het niet fijn hebben gevonden, zo'n franse muskiet die telkens in de achteruitkijkspiegel op blijft duiken.
Ik heb al eens eerder begrepen dat een aantal van die subaru mannen nogal overtuigd waren van hun voiture.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juli 13, 2011, 21:00:17 pm
Dat zijn de verhalen Marcel  :) Subura mannen kunnen wel eens zelf ingenomen zijn ja!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op juli 14, 2011, 07:42:10 am
Tijdje geleden stoplicht sprintje gedaan tegen de Skyline R33 GT-R uit 1995 (+/- 400pk) van een goede vriend van me.
Het was zijn idee en ik dacht nog moet dat nou dit ga ik toch dik verliezen...
Tot m'n eigen stomme verbazing kon ik hem tot 70 km/h voor blijven, echter daarna was het ook helemaal afgelopen en kwam ie toch wel heel hard voorbij zetten.
Hij was wel zichtbaar geschrokken dat het oude franse 19 16v gebakkie van de lijn eventjes sneller weg was  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op juli 14, 2011, 07:51:52 am
Roald, ik heb eens een aantal stoplicht sprintjes gedaan tegen jou 19 die je nu hebt en toen ik mijn megane 2.0 16V nog had.
De 19 was toen van een collega van me zoals je weet, je kent het wel, etens pauze tussen de middag te lang en dan ga je je vervelen.
De megane liep pas weg van de 19 boven de 100 per uur.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op juli 14, 2011, 08:18:16 am
Dat is niet verkeerd gezien de Megane 2.0 16v toch beduidend meer koppel heeft en onderin de toeren een stuk beter vooruit wil gaan.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dimitri RS op juli 14, 2011, 10:23:35 am
tegen een Ferrari ik verloor met mijn Twingo 1.2 8v  :P

nee kan beter tegen een I-go of ed. maar daar heeft ie ook wel wat moeite mee met de airco aan
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Mark op juli 15, 2011, 00:09:36 am
Sterke verhalen, leuk topic..  ;)

Dat de 1e impreza's er kwamen was ik ook nog in het gelukkige bezit van een 5GTT.
Revisie motor, licht aangepaste nokkenas, zwaardere klepveren, tikkie meer druk.
Ringweg alkmaar sta ik dus naast zo een impreza voor t stoplicht.. en het werd groen...
Met 120 reedt  ik dus nog naast m!  ;D vond ie niet leuk!!!
De eigenaar van die nieuwe, toen zeer populaire auto, tegen mijn franse trots!
Ik lachte vriendelijk naar hem bij het volgende stoplicht, maar helaas, hij keek mij niet meer aan...  :P

Wat dat verhaal van de circuitdag betreft, de 1e serie impreza's hadden geen beste remmen.
Dat was het eerste wat mij opviel toen ik zelf met zo een 'ding' reedt.
Was ook leuk, 2 van die gasten, 1 met een golf 2 16V oettinger, en 1 5GTT in schagen naar de dealer voor een proefrit, episch was het!
En de eerste verandering die subaru doorvoerde na het allereerste model waren de remmen, en dat begrepen we.

maar Franse auto's remmen ook gewoon goed  :P




Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: henri5gt op juli 15, 2011, 01:03:58 am
heb er ook wel een, al is ie niet zo heftig

toen ik nog dagelijks met mijn GTT reed, als ik op weg was van 't werk naar huis kwam ik altijd over 'n stuk weg waar 4 verkeerslichten achter elkaar liggen over 'n afstand van 1-1,5 km. op 'n dag sta ik daar weer, en staat er 'n Ford Focus al voor 't eerste verkeerslicht op de linker baan te wachten. ik stop op de rechter baan, en zie in mijn ooghoek die gast in de Focus opzij kijken, afijn verkeerslicht op groen, en de Focus scheurt met piepende banden ervandoor.. ik rij er achteraan maar zo dat ik net achter hem blijf. volgende verkeerslicht, zelfde verhaal, hij spuit weg, ik blijf erachter... laatste verkeerslicht, weer staan we langs elkaar en zie ik hem weer kijken, maar toen dacht ik "en nou ben je de mijne!".. beetje gas erbij voor de sprint, licht springt op groen, en voordat de focus goed en wel op gang was ben ik de kruising al over!! kreeg ook 'n welgemeend duimpje daarna  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 08, 2011, 20:27:33 pm
Zojuist 2 maal een ford puma afgedroogd met de laguna. Eerste verkeerslicht was echt een peace of cookie, zal wel een 1.4 geweest zijn.
Tweede verkeerslicht kwam petje wederom heel dapper naast mij staan, uitslag werdt 2-0.
Derde verkeerslicht sloot hij toch maar achter mij aan haha  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 08, 2011, 20:37:53 pm
Haha en dat met een diesel, dat gaat petje zeker niet vertellen in het cafe komende zaterdagavond  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 08, 2011, 21:01:00 pm
Denk het niet nee  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 09, 2011, 12:35:02 pm
Het volgende past wel goed in dit topic.

Dit is wel erg stoer voor een eerste keer meerijden !

Zes augustus 2011 zal een datum zijn die men bij de Dutch Supercar Challenge niet snel gaat vergeten. De 16-jarige Beitske Visser pakte namelijk in haar allereerste autorace met een Praga R4S meteen de overwinning in de GT-divisie, de hoogste divisie binnen de DSC. De jongedame troefde hiermee ondanks haar 25 strafseconden en een drive through alle ervaren mannen in de klasse af. Roger Grouwels werd met zijn Corvette C5.R GT1 na een spannend gevecht met Visser tweede en Rick Abresch eindigde met zijn Corvette C6.R GT1 op de derde plaats. In de Supersport I-divisie ging de overwinning naar Bert van der Zweerde, voor Jacky van der Ende en Wolf Nathan.

http://www.supercarchallenge.nl/nl/16-jarige_beitske_visser_pakt_sensationele_overwinning_bij_debuut_in_dutch_supercar_challenge.html (http://www.supercarchallenge.nl/nl/16-jarige_beitske_visser_pakt_sensationele_overwinning_bij_debuut_in_dutch_supercar_challenge.html)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 09, 2011, 13:44:51 pm
Geweldig verhaal inderdaad  :) En wat is dat voor bullshit regel dat je als gastrijder standaard 25 straf seconden krijgt??? Echt wtf? Al die oude mannen zijn bang om afgetroefd te worden oid en dan wordt zo'n regel verzonnen. Mooiste is dat ze dan alsnog afgetroefd worden  8) echt respect voor deze dame!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: henri5gt op augustus 09, 2011, 15:54:45 pm
ouch!! dat moet wel heel erg pijn hebben gedaan bij die mannen, dat je zoek gereden wordt door 'n vrouw is n, maar dan ook nog door 'n 16 jarige!! die meid heeft haar rijbeijs nog niet eens  :D
echt grote klasse van die Bietske, is zegt mij dat ze 't nog heel ver gaat schoppen!!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op augustus 09, 2011, 16:17:32 pm
Heb je dat ook wel eens, dat je een stoplicht sprintje wint? Of een tussensprintje op de snelweg?
Meld het hier...

Ik zal de aftrap nemen, laguna is afgelopen zaterdag gechipt en gisteravond had ik de eerste test kandidaat op mijn bumper hangen. Een slslopel zafira OPC, heb hem voorbij gelaten en ben aangehaakt. Van 100-160 in IV liep hij tot 150 enkele meters uit, maar blijkbaar moest hij daar schakelen want daar liep ik weer in. Bij 160 vond ik het mooi geweest en heb ik het gas los gelaten, nieuwe software bevalt goed  ;D ;D
Ok, afgelopen zondag in de Groningen, een Golf 3 met monsterbumpers en een petje erin met lelijk wijf ernaast. Flink gassen bij 't stoplicht natuurlijk.. hij deed wel flink ze best maar de 19 doortrekken tot 7000rpm en 2 vingers in je neus en gaan, volgende stoplicht weer, 2-0... bij 3e stoplicht ging die maar rechtsaf.

2 Stoplichten later weer een petje met hondenketting om ze nek en petjesvriend ernaast in een Golf 4 met dikke Au di velgen... nouja, zelfde verhaal als hierboven.. :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 09, 2011, 17:08:56 pm
Die 19" audi velgen zijn dat? Die wegen 20 kg per stuk(!) daar wordt die in elk geval niet sneller van  :P

Petjes pesten is altijd leuk  :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 09, 2011, 19:31:28 pm
Die 19" aldi velgen zijn dat? Die wegen 20 kg per stuk(!) daar wordt die in elk geval niet sneller van  :P

Petjes pesten is altijd leuk  :D

En altijd met Wanli banden want dan blijft de set prijs tenminste onder de 1000 euro......
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 09, 2011, 19:33:49 pm
Ok, afgelopen zondag in de Groningen, een Golf 3 met monsterbumpers en een petje erin met lelijk wijf ernaast. Flink gassen bij 't stoplicht natuurlijk.. hij deed wel flink ze best maar de 19 doortrekken tot 7000rpm en 2 vingers in je neus en gaan, volgende stoplicht weer, 2-0... bij 3e stoplicht ging die maar rechtsaf.

Waarschijnlijk moest hij helemaal niet rechts af, wahaha, daarna ging petje zeker weten 2x links en 1x rechts.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op augustus 10, 2011, 08:23:11 am
Ok, afgelopen zondag in de Groningen, een Golf 3 met monsterbumpers en een petje erin met lelijk wijf ernaast. Flink gassen bij 't stoplicht natuurlijk.. hij deed wel flink ze best maar de 19 doortrekken tot 7000rpm en 2 vingers in je neus en gaan, volgende stoplicht weer, 2-0... bij 3e stoplicht ging die maar rechtsaf.

Waarschijnlijk moest hij helemaal niet rechts af, wahaha, daarna ging petje zeker weten 2x links en 1x rechts.

Tja de meeste denken dat ze zo'n ouwe 19 16v wel even te grazen nemen, zoeken ze met die van Xabre echt de verkeerde uit. die is niet helemaal standaard meer onder de kap.
Erger nog de meeste kennen het model niet eens meer en denken dat je de luchthapper,side skirts etc er zelf op heb gezet   :P
Blijft prachtig vermaak  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Mark op augustus 10, 2011, 09:31:03 am
uuhhhh, ik draag zelf ook graag een petje....  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 10, 2011, 09:36:47 am
Hang je ook graag met je hoofd boven de versnellingspook?
Zo nee, dan mag het  :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Mark op augustus 10, 2011, 09:46:42 am
oeff! thnx!   ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 10, 2011, 13:25:25 pm
Hang je ook graag met je hoofd boven de versnellingspook?

Dat komt bij die lui omdat het rechter scharnierpunt is gebroken van de rugleuning  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 10, 2011, 14:15:35 pm
Is dat de oorzaak of het gevolg  :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Mark op augustus 10, 2011, 19:27:08 pm
ik weet nog dat bij mijn 5 dat ook het geval was!!!

of was t links??  ???

of was t mn vader van 120 kilo??   :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 11, 2011, 19:12:12 pm
Haha, 120 kilo in zo'n kuipje lijkt me niet bevorderlijk nee  :P

Vanmiddag een Alfa 159 JTDm (1.9) vs de laguna 0-1  :D
Met een autolengte, meneer keek een beetje teleurgesteld maar uiteindelijk kon er wel een duimpje + smile vanaf  :)
Vroeg zich vast af of ik een V6 had  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op september 06, 2011, 11:58:59 am
Laguna II ph II 1.9 dci vs Aldi A4 taxi edition 1-0

En de taxi chauffeur kon het niet waarderen, ik uiteraard wel  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 07, 2011, 11:47:51 am
Vanochtend toch wel een dikke sprint gedaan  :P

Twingo vs 205: 1-0  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 07, 2011, 12:57:57 pm
Met de twingo van celeste ?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 07, 2011, 14:04:50 pm
jup, power in dat ding joh  ::)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 07, 2011, 19:27:37 pm
Heftugh  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dimitri RS op oktober 07, 2011, 19:54:11 pm
jup, power in dat ding joh  ::)

ik zou een ander topic openen met als titel "het heel heel heel sterke verhalen".
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: henri5gt op oktober 07, 2011, 20:42:09 pm
juist jaah afraggen dat ding  8) :-X
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 08, 2011, 11:14:07 am
Precies, wordt die ook een keer warm  ::) :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 10, 2011, 16:15:44 pm
Laguna I ph II 1.9 dci vs opel vectra V6 (1e type, die gruwelijk lelijke) 1-0.
Ondanks de regen en ik bij 2000 toeren in de 1 al overschakelde ivm wielspin  :P
Maar daar zal hij wellicht ook last van hebben.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op oktober 16, 2011, 22:00:02 pm
Vanmiddag het even aan de stok gehad met een 106 gti, blijf me redelijk bij, alleen bij 6500+ rpm ging ik rap uitlopen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 16, 2011, 22:03:19 pm
Die 106 gti's zijn erg snel ja, die hebben standaard ook altijd meer vermogen dan opgave.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 17, 2011, 07:57:46 am
En het zijn leuke auto's !!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op oktober 18, 2011, 17:47:47 pm
Lag vandaag een mooie brief van het CJIB in de bus, 186 euro voor rechts inhalen waar dit niet is toegestaan. Datum: 1 oktober, tijdstip: 22:05.

Nou weet ik echt 100% zeker dat ik die dag en tijdstip niet in de auto heb gezeten, de dag daarop notabene was de CRS meeting en die zaterdagavond ervoor niet weggeweest omdat ik de volgende dag al om half 8 weg moest.

Lijkt me dat ik hier wel bezwaar tegen kan maken? Ik daar toen echt niet gereden alleen ik heb geen bewijs. :(
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 18, 2011, 19:13:37 pm
Kun je dat niet met een of meerdere getuigen bevestigen dat je niet met de auto gereden hebt die dag ?
En bewijs vragen van de foto of het filmpje waar je auto op staat.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 18, 2011, 19:26:20 pm
Bezwaar maken, tegelijk een WOB verzoek indienen.

Staat er alleen een kenteken vermeld op de beschikking? Vraag ook met wat voor auto de overtreding gemaakt is (dat ze b.v. een 6  voor een 8 aangezien hebben oid). Waar is de overtreding gemaakt? Als dat in zuid limburg geweest is kun je wel aannemelijk maken dat je het niet was.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op oktober 18, 2011, 19:28:58 pm
Het is hier in buurt, zo'n 10 kilometer verderop van waar ik woon.

Er staat enkel een kenteken op CJIB brief.

Ik ga inderdaad nu eerst aan het WOB verzoek werken.


Goed, inmiddels de WOB brieven voor het COVM en de Politie beide klaar liggen om te posten en de faxen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Willeon de Zoete op oktober 18, 2011, 22:25:43 pm
Wel apart dat het bij je in de buurt was.

Je weet zeker dat je recent niet rechts hebt ingehaald? Ze kunnen data misschien ook door elkaar halen?
Rechts inhalen krijg je geen foto van lijkt me, dat constateert een daartoe bevoegd persoon.
En dan wordt het zijn woord tegen het jouwe...
Ik heb dat zelf al eens meegemaakt helaas.

Succes Hr. Wichard. 8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 18, 2011, 22:34:48 pm
Als je een getuige nodig hebt roep je maar  :P ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op oktober 19, 2011, 00:14:21 am
Wel apart dat het bij je in de buurt was.

Je weet zeker dat je recent niet rechts hebt ingehaald? Ze kunnen data misschien ook door elkaar halen?
Rechts inhalen krijg je geen foto van lijkt me, dat constateert een daartoe bevoegd persoon.
En dan wordt het zijn woord tegen het jouwe...
Ik heb dat zelf al eens meegemaakt helaas.

Succes Hr. Wichard. 8)
Ik kan me echt niet meer herinneren. Enigste wat ik wel echt zeker weet is dat de betreffende zaterdag de auto gehele dag in de garage heeft gestaan. Een andere dag zou natuurlijk wel kunnen.

Was overigens hier: http://g.co/maps/k683h (http://g.co/maps/k683h)

2 banen heen en 2 banen terug, om hier rechts in te halen moet er al een enorme slak op de linkerbaan hebben gereden..
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 01, 2011, 09:13:20 am
gister in de laguna stond ik voor het verkeerslicht te wachten, komt er een lage bora naast mij staan. Gast erin met een bimbo ernaast, beetje stoer met het gas spelen, vervolgens meter over de stopstreep rijden. Kon ik dus mooi zien waar ik mee van doen zou moeten hebben, een V5 dus. Licht op groen, mijn start was perfect en gelijk 2 autolengtes te pakken, door naar de 2 liep hij iets in omdat hij nog niet hoefde te schakelen. Ik door naar de 3 en toen moest hij ook schakelen en toen was het gebeurd, 4 autolengtes en ik vond het mooi geweest. Gas los en normaal verder gereden, meneer kwam chagrijnig kijkend voorbij.

Conclusie, of zo'n V5 is zo snel niet of het was geen V5, geen idee of een bora met V5 geleverd is.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op november 01, 2011, 12:13:33 pm
Ik heb zelf al een aantal maal gereden met een golf v5, leuk geluid, 150 pk dacht ik maar absoluut geen clio II rs, een golf v5 is meer een Megane GT van tegenwoordig, een snelle reisauto maar geen hothatch.
Een bora met een v5 is wel geleverd, net als een passat v5.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 01, 2011, 12:50:24 pm
Lijkt het wel op, al is een megane GT sneller :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op november 01, 2011, 16:01:49 pm
Zou kunnen, dat is al 165 pk.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 02, 2011, 07:55:34 am
En een bak koppel vanaf laag toerental :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: AnthonyRS op november 02, 2011, 09:12:50 am
koppel it is  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 19, 2011, 16:10:26 pm
Was met mijn pa auto's kijken (hij heeft een laguna 3 2.0 dci gekocht vandaag), op de terugweg in mijn laguna een splinternieuwe bmw 118d, de A37 op richting hoogeveen. 0-160 , dikke vette 1-0 voor de laguna.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dannyr op november 19, 2011, 20:08:43 pm
En een bak koppel vanaf laag toerental :)
Als je er aan gewend bent is het best fijn rijden. Francis weet misschien ook nog wel dat hij mij uit de bocht wilde inhalen op de hogererijvaardigheidsdag. Mijn wegligging in de bochten was natuurlijk niet zo strak als bij hem. Alleen had ik direct uit de bocht bij ong. 2100rpm al mijn koppel al. Natuurlijk duurde het niet lang en kwam hij alsnog voorbij hoor.
Om maar een beetje een idee te geven... Het leuke is dat niet als bij diesel hij al na een paar duizend toeren uitgekakt is.
Binnenkort ga ik kijken of Fastchip mijn RSTuner al kan updaten om vervolgens weer een upgrade uit te voeren   :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 19, 2011, 20:12:55 pm
Wat heb je aan upgrades al uitgevoerd dan?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: zoefrs op november 19, 2011, 23:49:04 pm
Zelf een golf v5 gehad, super fijne auto.
Met grijze 5 = 150 pk, met rode 5 = 170 pk. Altijd 5 cilinder, mooi geluid.
Ik had een rode 5  8)

Groet,

Martin
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op november 20, 2011, 09:15:09 am
De kleur van de 5 kan ik me niet meer herinneren maar het zal vast een grijze geweest zijn.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dannyr op november 20, 2011, 09:28:03 am
Wat heb je aan upgrades al uitgevoerd dan?
Nu nog niets. Beetje meer paarden onder de kap.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: turbo_fred op januari 26, 2012, 16:07:03 pm
Sterk verhaal ? Het is echt gebeurd ! :P

Begin 80-er jaren heb ik met mijn 5 Alpine Coupe de 14-daagse racecursus op zandvoort gedaan om op te gaan voor je racelicentie. Mijn 5 Alpine Coupe is uitgerust met een rollbar en om gewicht te besparen reed ik zonder achterbank, reservewiel en interieurbekleding. Op het rechte eind was ik nergens, maar let op de bochten, daar was ik koning.

De volgende anecdote (vele keren meegemaakt):
Na een paar dagen circuitverkenning moesten we starten (op de start/finishlijn, hoe logisch kan het zijn) voor de pits twee aan twee. Vaak stond ik samen met een 2 liter slopel Ascona aan de start. Doel: wie is er het eerst bovenop de hunzerug is.  Daar werdt je afgevlagd. Het ging meestal als volgt: de slopel dook als eerste de tarzanbocht in, maar ja met achterwielaandrijving moet je toch vaak met overstuur rekening houden. Gevolg: de Ascona's hingen stevast aan de buitenkant van de bocht, met vol overstuur, om voor mij, je raad het al: de binnenbocht geheel vrij te laten. Gevolg van laat remmen en de binnenbocht in te duiken met mijn 5 Alpine Coupe: heel vaak als eerste uit de tarzanbocht. Weliswaar een hijgende Ascona in mijn nek naar de volgende bochtenombinatie toe, maar dat mocht niet deren. Want er kwam nog een overstuurbocht voor de Ascona's, juist, linksaf voordat je de hunzerug opgaat. Weer een mooie plek voor mij om in te halen. Mocht het inhalen namelijk niet gelukt zijn in de tarzanbocht dan had ik daar nog een tweede kans.
Gevolg: 9 van de 10 keer was ik als eerste bovenop de hunzerug ! :D

Resultaat: velen kwamen mij feliciteren met de (kleine) overwinningen op zo'n cursusdag.
Eindresultaat cursus: leuke rij bekers in de vitrinekast en een berg ervaring rijker.
Daarna ben ik toch ook anders gaan rijden op de openbare weg. 
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 26, 2012, 16:16:05 pm
Leuk verhaal Fred  :D

Daarna ben ik toch ook anders gaan rijden op de openbare weg.
Toen ben je op de openbare weg ook ascona's in de binnenbocht gaan inhalen?  ;) (roll)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: turbo_fred op januari 26, 2012, 20:47:36 pm
Leuk verhaal Fred  :D

Daarna ben ik toch ook anders gaan rijden op de openbare weg.
Toen ben je op de openbare weg ook ascona's in de binnenbocht gaan inhalen?  ;) (roll)

Wel geprobeerd, maar ik kwam er achter dat er tegenliggers waren op de openbare weg. :(
En: er zijn steeds minder ascona's op de weg. :P

Nu laat ik - bij droog wegdek - de Porsche's 911 achter bij het nemen van afslagen op klaverblad hoevelaken. ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op maart 18, 2012, 16:07:43 pm
Laguna I vs 106 Rallye, 1-0, gastje reed toevallig naar het zelfde pomp station, hij vroeg of het een V6 was  :D toen ik hem vertelde dat het een dieseltje was vielen zijn ogen eruit  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juni 04, 2012, 20:48:00 pm
Zo net toch wel een hele fijne, met de laguna en ik reed niet maar Celeste  :o

2 Gastjes in een 3 serie coupe (modeljaar 2006-2010), die dachten even buiten om op de 2e baan in te halen tot het
moment waarop Celeste het gas vol in trapte, vanaf dat moment was het gebeurd. Uiteindelijk liet Celeste het gas los bij hoogst illegale snelheid in de BBK (wel 2 baans, geen kruispunten, gewoon 2 km niets, in dit geval ook geen ander verkeer).

Toen ze ons daarna voorbij kwamen keken ze even naar binnen en zagen ze celeste zitten, je had die blikken moeten zien  /worship

Helaas geen type aanduiding op de kofferbak en kenteken vergeten dus geen idee wat we geboekt hebben  :-[
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op juni 04, 2012, 21:18:32 pm
Stelletje wegpiraten !!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op juni 05, 2012, 07:22:28 am
Dat zal ze leren :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op december 25, 2012, 17:29:26 pm
Kerstkadotje van vandaag, stoplicht sprintje tegen een onverprutste golf type I gti die er nog netjes uitzag.
Zijn toch ook best wel leuke autotjes (in tegenstelling tot zijn kleinkinderen  ;) ).

In elk geval, burger laguna vs golf I gti: 1-0 (2 laguna lengtes)
Hij kon het niet doen, kon ook geen duimpje vanaf, toch altijd typisch met die golf rijders  :-\
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op februari 03, 2013, 15:01:31 pm
Sterk verhaal, dat valt wel mee maar het deed een persoon wel pijn.
Twee collega's van me hebben beiden een Twingo II, de eerste een Twingo met 1.2 turbo motor en de ander een Twingo RS.
Tijdje geleden zijn ze beiden tegelijk een stukje gaan "rijden", eens kijken hoe de auto's zich onderling verhouden........deze twee twingo's waren dus even snel !!! Ik moet erbij vertellen dat bij de Twingo RS bijna alle uitlaat dempers vervangen zijn door rechte stukken pijp dus misschien mist de motor tegendruk waardoor er een aantal pk's foetsie zijn, maar toch, de RS eigenaar was niet blij en de eigenaar van de andere twingo laat binnenkort de 1.2 turbo motor chippen...ben benieuwd.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 04, 2013, 07:42:47 am
Ik neem aan dat de RS nog wel gewoon zijn katalysator heeft, dus kwa tegendruk zit het wel goed. Daarnaast tegendruk is positief van invloed op koppel in lage toeren, voor hoge toeren is de invloed echter weer negatief. Voor zo veel mogelijk peik vermogen wil je zo weinig mogelijk tegendruk, dus voor het stukje rijden wat ze gedaan hebben zal de verminderde tegendruk weinig uitgemaakt hebben.

Hebben ze ook bochtjes gedaan Marcel? Dan wordt het al een heel ander verhaal denk ik  ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: gerarh op februari 04, 2013, 18:57:55 pm
Hebben ze ook bochtjes gedaan Marcel? Dan wordt het al een heel ander verhaal denk ik  ;)

alleen maar omdat de ander een rs is..? te makkelijk.
als er een geblazen 1.2 in zit is er waarschijnlijk ook wel iets aan het onderstel gedaan..?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op februari 04, 2013, 19:42:07 pm
Zeker zijn er bochtjes gereden, haha, ik moet wel zeggen dat het wegdek niet helemaal droog was en de 1.2 turbo twingo is voorzien van een schroefset en is serieus lager gelegd, de twingo rs daarintegen is voorzien van een cup chassis.
En de kat is nog aanwezig.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 04, 2013, 22:49:03 pm
@Gerarh, ja het is niet het standaard 1.2 16v onderstel, officieel heet de 1.2 TCE ook de Twingo GT.
Met een schroefset kom je kwa onderstel al redelijk richting de RS, mis je dus alleen nog de alu ophanging.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op februari 06, 2013, 19:48:24 pm
De Twingo 1.2 heeft zijn originele 14 inch wielen nog maar komende zaterdag worden er 17 inch Brock 24 wielen gemonteerd.

De 1.2 in kwestie, how low can you go.

(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/293263_437857962902966_68250519_n.jpg)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 07, 2013, 07:37:06 am
Kan nog lager, een pakje sigaretten laag schijnt de norm te zijn  ;) :P

(al wil ik niet eens weten hoe ver omhoog zijn draagarmen nu al staan  ;D)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op maart 08, 2013, 17:37:32 pm
Mmm. Niet zo'n lekker sterk verhaal....ben net gelaserd bij Beilen met 162 km, helaas 120 toegestaan dus veel te hard... Na correctie 37 te hard en dus 366 euri.
Gelukkig heb ik al jaren geen bekeuring meer gehad en rijd buiten de bebouwde kom vaak te hard,dus relatief valt het mee. Maar ja dat bedrag...
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op maart 08, 2013, 20:08:19 pm
Altijd geeft het een rotgevoel  >:( Het is ook zooooooooo'n enorme misdaad.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: John op maart 08, 2013, 20:08:35 pm
Oei Lesley, dat zijn toch de minder leuke dingen. Met dat geld kan je beter andere dingen doen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op maart 11, 2013, 07:29:29 am
Echt balen Lesley, gelukkig onder de 40 te hard buiten de bebouwde kom dus dat scheelt een streepje achter de naam.
Bij het tankstation of bij Beilen Noord? Bij beide staan ze wel vaker...
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op maart 11, 2013, 09:28:30 am
Het was bij Spier, een motormuis met laser, komende vanaf Hoogeveen. Hij haalde me bij het benzinestation eraf..... Ik had wel Flitsmeister gechecked maar waarschijnlijk te kort zonder dat ie ge-update was. Er zat een duitse 3 serie achter me die ook hard wilde..
Om het voor me zelf te verantwoorden :) ik heb al 4 1/2 jaar geen bekeuring meer gehad en ik rij eigenlijk altijd te hard...
Ik maak me ook niet druk om dingen die al gebeurd zijn en die ik niet meer kan veranderen, dus "het zit me niet op mn nek" Maar met het geld had ik andere dingen kunnen doen. En idd net als Marcel zei, het voelt niet als zware overtreding.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op maart 11, 2013, 13:24:33 pm
O daar ja, dat is net een mooi stukje waar je hem verantwoord kan opentrekken.
Balen inderdaad!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Rammillius op juli 08, 2013, 08:56:58 am
Geen idee of het een sterk verhaal is :P tis meer een irritatie mbt andere weggebruikers.

Vandaag (maandag ochtend) reed ik lekker 130 op de A67 naar Eindhoven. Voor mij rijdt een Opel combootje. Rechts rijdt een BMW M3.

De ruimte tussen mij en de Opel is net de lengte van de BMW. Toch moet en zou die BMW er tussen moeten komen want de linker rijbaan gaat sneller dan de rechterbaan. Hij gooit zijn auto er tussen en drukt vervolgens op de rem. Hierdoor moet ik natuurlijk ook flink op de rem. Hij laat de rem los. Geeft wat gas en gaat vervolgens weer flink op de rem. Ik wederom ook weer op de rem. Bus achter mij ook op de rem, etc etc. Hun kijken telkens over hun rug naar mij om te zien wat ik doe.

Nadat wij eindelijk de vrachtauto voorbij zijn gaat hij naar rechts. Drukt weer op de rem zodat ik hem voorbij kan. Zit de bestuurder met een kwade kop, gebalde vuist en allerlei dingen te roepen (geen idee waarom omdat niemand je hoort op 130 :P)

Ik haal hem links in maar omdat ik niet het aantal pks heb van een M3 gaat hij mij proberen rechts in te halen om hem er weer voor te gooien. Gelukkig lukte dit niet anders was het weer helemaal van voren begonnen....

Volgens mij is het zon M3 bestuurder die eigenlijk zijn auto niet kan betalen en verzekeringsgeld nodig heeft om de benzine te kopen. Mocht het tot een aanrijding zijn gekomen, dan hadden ze een probleem aangezien ik voor mijn werk alle verkeersregels dien te kennen en weet dat onnodig remmen op de snelweg, de aansprakelijkheid neerlegt bij de remmer en niet bij het achterop botsende voertuig ;) Soms heeft het werken als schadebehandelaar nut :P


Gerco.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op juli 08, 2013, 10:36:48 am
BMW rijders, alle vooroordelen kloppen ook gewoon altijd :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Laurenz.B op juli 23, 2013, 12:20:56 pm
Tijdje geleden van de weg gehaald door politie met 5 wagens.
Golfje, pugje 106, clio 1 1.2 RN, ik en een twingo 1.
Golf en pugje mogen door, dan wachten ze bij de Clio RN, laten hem even wachten tot de rest door is en toen was het mijn beurt.
Komen 2 agenten rond mn clio wandelen en 5 minuutjes later rond de RN:
agent 1: Meneer Broes, heeft u een tuningrapport voor alle aanpassingen die er aan uw wagen gebeurd zijn, want dat zijn me er wel wat zie ik. (Tuningrapport krijg je hier in Belgie als je ook maar iets aanpast aan je wagen, pookknop vervangen, 6 betalen).

Agent 2: ja, van wat ik kan zien zijn de achterschermen verbreed, bredere voorvleugels gemonteerd, een luchthapper op de motorkap gemaakt, 15" velgen gemonteerd met een andere bandenmaat dan origineel en is ie verlaagd.

Ik: ja, is allemaal origineel uit de fabriek, is een Clio 1.8 16V (wat ze aan de hand van mijn papieren ook konden zien)

Agent: ja, ik zou toch graag uw tuningrapport zien

Ik: heb ik helemaal niet, is helemaal standaard uit de fabriek dat ding
Dus ik loop naar mn koffer, want had een brochure bij van de Clio16V (altijd trouwens) om hun te overtuigen.... loopt er ineens zo'n agent mee naar mn koffer (ja, ik ga een groot schietijzer bovenhalen hoor :)) ) om te kijken wat ik ga doen.
Ik: kijk, hier heb je een folder uit 1991 dat ie zo uit de fabriek gekomen is.

Agent: maar die velgen dan, daar moet normaal 13" onder staan (lach ik me ff een breuk, 13" past helemaal niet)

Na 5 minuten komen ze terug uit hun busje om te zeggen dat alles in orde is (ze waren wel lekker kortaf :P)
Alles terug gekregen en mogen doorrijden.

Wat een gedoe zeg, die jacht op sportieve / getunede wagens.... Nu is de Clio helemaal origineel (wat ie voor de restauratie niet was), is het weer niet goed :-\
Zonder problemen van afgekomen, gelukkig maar.

(http://i41.tinypic.com/2jb8sk8.jpg)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: John op juli 23, 2013, 20:47:29 pm
Haha, lekker puh voor oom agent.  (Y)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op juli 24, 2013, 06:16:16 am
Haha lekker voor die agenten, blijkt wel dat de meeste de ballen verstand van hebben  8)
Lijkt me een heerlijk moment om een lange neus naar ze te kunnen halen  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dimitri RS op juli 24, 2013, 22:47:13 pm
we maken wel eens grappen over Belgen (tis even niet anders) als je het verhaal leest zou ik het onder de categorie moppen plaatsen.

ongelooflijk wist niet dat men zo streng was in Belgie.


Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juli 31, 2013, 08:51:54 am
Leuk verhaal  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Laurenz.B op juli 31, 2013, 21:10:03 pm
Zijn dus echt zo streng in Belgie >:(
Als je denkt weg te komen met een aftermarket pookknop..... denk het maar niet, ze zullen echt wel die 6 noteren en je laten betalen :(
Veeeel beter in NL/D/FR......en zeker UK ;D

Al is je wagen alleen maar een paar CM verlaagd voor de wegligging (ik spreek hier niet over de algemene VAG schuurijzers), ze zullen je wel van de weg halen om te kijken of alles echt wel in orde is...

Haha lekker voor die agenten, blijkt wel dat de meeste de ballen verstand van hebben  8)
Lijkt me een heerlijk moment om een lange neus naar ze te kunnen halen  :P

Moet je op dat moment echt niet doen, gewoon alles vriendelijk aannemen en doorrijden, of ze maken van iets anders wel een probleem ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op augustus 01, 2013, 06:36:50 am
Ik zeg niet dat je ze moet uitlokken, nooit verstandig met agenten (zijn vaak al van die gefrustreerde figuren).
Met een lange neus naar ze halen bedoelde ik meer dat ze je mooi niks konden maken  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Laurenz.B op augustus 01, 2013, 23:48:14 pm
ah ok  :))
Dacht ook al zoiets te lezen :P
Maar toch ff een heerlijk moment toen omdat ik in alles gelijk had tegenover die 2 agenten /worship
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op augustus 02, 2013, 05:56:57 am
En dat is precies wat ik bedoelde  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op september 24, 2013, 09:32:43 am
Afgelopen zondag even wat lease rijders teleurgesteld in hun 14% bakkie  ;)

laguna vs megane 3 coupe gt line, 2-0 (wel in Malte Bleu, mooie kar)
" vs focus 2013 model, 1-0
" vs golf IV TDI (allen rode letters), 1-0

Blijft toch leuk, ze verwachten het niet van zo'n oud model laguna  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Xabre op september 24, 2013, 09:53:58 am
focus 3 cylinder diesel, als deze stationair loopt denk je dat er iets mis is ofzo zo onrustig loopt dat ding
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op september 24, 2013, 10:28:01 am
Klopt ja, mijn zwager heeft zo'n ding, boven stationair loopt die best mooi en trekt best goed voor een 3 cilinder in zo'n zware auto.
Of zulk soort blokjes 3 ton halen betwijfel ik  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dimitri RS op september 24, 2013, 12:26:26 pm
Klopt ja, mijn zwager heeft zo'n ding, boven stationair loopt die best mooi en trekt best goed voor een 3 cilinder in zo'n zware auto.
Of zulk soort blokjes 3 ton halen betwijfel ik  :)

denk het ook niet laten we het in de gaten houden.
ga eerst eens kijken wat de 1.5 dci uit m'n twingo gaat doen komende jaren.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op september 24, 2013, 21:57:21 pm
Van de eerste lichting zijn ze er al zat over de 3 ton dus dat moet geen probleem zijn.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op september 25, 2013, 20:11:46 pm
Klopt ja, mijn zwager heeft zo'n ding, boven stationair loopt die best mooi en trekt best goed voor een 3 cilinder in zo'n zware auto.
Of zulk soort blokjes 3 ton halen betwijfel ik  :)

denk het ook niet laten we het in de gaten houden.
ga eerst eens kijken wat de 1.5 dci uit m'n twingo gaat doen komende jaren.

Hoeveel km's staan er nu op de twingo dan ?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Dimitri RS op september 26, 2013, 10:19:12 am
Klopt ja, mijn zwager heeft zo'n ding, boven stationair loopt die best mooi en trekt best goed voor een 3 cilinder in zo'n zware auto.
Of zulk soort blokjes 3 ton halen betwijfel ik  :)

denk het ook niet laten we het in de gaten houden.
ga eerst eens kijken wat de 1.5 dci uit m'n twingo gaat doen komende jaren.

Hoeveel km's staan er nu op de twingo dan ?

47dz en nog wat
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: AnthonyRS op oktober 04, 2013, 10:57:22 am
Afgelopen dinsdag gereden met een McLaren MP4-12C Spider. 0-100 in 3,1 seconden, 0-200 in amper 9 seconden en een topsnelheid die ik toch niet heb gehaald ;) Qua rijden echt waanzinnig, heel veel technische snufjes waar je versteld van staat. De actieve demping die continu het weggedrag aanpast aan de omstandigheden, in de bocht een remmend binnenste wiel om scherper de bocht door te kunnen en het fantastische tractiecontrolesysteem. Af en toe lijkt het wel een vierwiel aangedrevenauto.

http://www.autogespot.nl/mclaren-12c-spider/2013/10/02

Tijdens de hele dag zijn er denk ik wel meer dan honderd foto's onderweg gemaakt.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 04, 2013, 11:27:21 am
Welke sprintjes heb je gedaan  ;)

Veyron geboekt?  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 04, 2013, 21:36:26 pm
Lijkt me een fantastische ervaring maar als ik het zo lees, heel veel elektronica in die auto en dan denk ik gelijk dat je met Donkervoort D8 meer plezier hebt al is dat een hele andere auto.
Hmm, nu ik mijn twee voorgaande regels zo terug lees bedenk ik me dat ik erg anti elektronica ben...... ::)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 04, 2013, 22:15:47 pm
Carburateurs Marcel  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op oktober 05, 2013, 19:46:53 pm
Carburateurs Marcel  8)

Of komt het omdat ik onderweg ben naar de 29 + 21  ;D         Het zal de generatie kloof wel zijn  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: AnthonyRS op oktober 05, 2013, 23:09:27 pm
Tja, met een wagen van krap 300.000 euro en zoveel power heb je wel TC nodig als doorsnee stuurman ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op oktober 06, 2013, 11:34:05 am
F40 Competizione heeft geen TC  :P
(700 of 780 pk afhankelijk van bouwjaar... en ja, er zijn straat legale varianten van(!)  ;D )

Maar dat zal ook die 29+ iets minder zijn  :P ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op november 30, 2013, 13:48:31 pm
Net even gesparred met een BMW135i. Op de weg achter de TT baan, van A28 richting ingang circuit, op de kletsnatte weg. Op de drempels ging ie mij voorbij, ik vlieg niet over drempels....daar na kon die op de rechte stukken bij me weg rijden maar in de bochten durfde/kon hij niet hard waardoor ik iedere keer weer achter hem zat.... :) helaas nam die de ingang naar het circuit.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: John op november 30, 2013, 21:54:29 pm
Hij daagde je dus nog meer uit.  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op december 01, 2013, 11:24:41 am
Dat is een mooi stukje weg daar, wel oppassen daar ze staan ook vaak te laseren, gelukkig is dat meestel op zomerse dagen  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op december 01, 2013, 14:01:02 pm
Oh dan heb ik mazzel gehad, ik rij daar vaak langs en als ik daar rijd is het nooit langzaam......
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op december 01, 2013, 17:16:52 pm
Ik ook niet moet ik eerlijk bekennen, zijn mooie bochten daar  8) probeer wel altijd binnen een bepaalde marge te blijven  ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 19, 2014, 23:42:37 pm
Laguna GT vs Clio 3 R.S. 200 80-150, clio is toch fors sneller Lesley  ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jochem de haas op januari 20, 2014, 07:42:23 am
Daar ga je al...haha
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 20, 2014, 09:04:45 am
Zou ook niet best zijn als het andersom was Jochem 1500kg+180pk vs 1200kg+200pk is geen moeilijke rekensom  ;)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op januari 20, 2014, 10:18:17 am
Dat klopt! Ik gokte al dat dit zou gebeuren en zat hoog in de 2, tis leuk om nog eens te proberen in zn 3.:)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 20, 2014, 11:27:40 am
Ik heb niet geschakeld haha! (Alles in de 4  :P) dat het ging gebeuren was wel duidelijk ja  :P ::)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op januari 20, 2014, 12:53:24 pm
Ja, in de Laguna haalt terugschakelen naar zijn 3 bij 80 niks uit, bij de Clio MOET je terug. In zn 3 kon ook nog, nu was het hoog in zn 2 en (al vrij snel )een keer extra schakelen......
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Redacteur AM op januari 20, 2014, 12:58:03 pm
Zou ook niet best zijn als het andersom was Jochem 1500kg+180pk vs 1200kg+200pk is geen moeilijke rekensom  ;)

Jochem 1500 kg?, zo zwaar is tie toch niet? 8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 20, 2014, 13:20:11 pm
Ik weet niet of die borrelnootjes gehad heeft gisteren  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jochem de haas op januari 20, 2014, 13:34:45 pm
Hee Elmar wat zijn dat voor ideen?
Tjonge... :-[ :P
En ja ik heb 1 handje Borrelnootjes op... ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 19, 2014, 17:00:03 pm
Nou afgelopen zondag op de autobahn toch even leuk kunnen spelen, alles vs Laguna GT

oude type 530d (2002) - vanaf 160 is de bmw langzamer
toureag v6 tdi (2010) - zwarte rook voldoende maar geen match
535i (2012) - maatje te groot  :P ;)
Golf GT - delft ook het onderspit
Golf IV GTI - traag hok!
Maserati Quatroporte - ehm jah, geen uitleg benodigd  ;)
Golf 7 GTD - met wat moeite maar uiteindelijk loopt de laguna er gewoon voorbij tot frustatie van de golf bestuurder (Waarom zijn golf bestuurders altijd zo opgefokt  :P )
BMW 5 GT 535d - bergop op een bochtig stuk snelweg na Wurzburg helt de BMW fors over, de laguna ligt op rails en we bleven mooi bij, ik vermoed dat het op een recht stuk wel anders geweest zou zijn. (535d is volgens mij 300+ pk)
Audi A6 3.0 Tdi (2005) - ging gelijk op en zijn we een stuk mee opgereden

Dus best vermakelijk zo'n dagje duitse Autobahn  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: John op februari 19, 2014, 19:20:27 pm
 ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: sitechris op februari 19, 2014, 20:04:09 pm
Ik ben vanmiddag even op de Autobahn geweest en kwam achter een nieuwe BMW 535D X-drive (313 pk) terecht die vol ervoor ging. Het was niet voldoende  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 19, 2014, 20:58:40 pm
Dat is mooi Chris  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op februari 19, 2014, 21:48:03 pm
Dan zal ik dat komende week ook eens proberen! :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Pascal op februari 19, 2014, 22:01:29 pm
En is die GT een V6je??
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 20, 2014, 08:29:01 am
Helaas, 1 maatje kleiner, de 2.0 Dci 180, ook niet verkeerd natuurlijk  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Heatzone op februari 20, 2014, 12:15:56 pm
Hahah leuk he die golf bestuurders  :D.

Wel heb je lekker kunnen testen zo!

Al een tijdje geleden was ik met een vriend onderweg naar leiden, ik in mijn cabrio en hij in zijn Renault 9. Toen kwam er ook een golf 4motion met rode TDI letters op de linkerbaan voorbij die het kennelijk erg amusant vond dat ons passeerde en hij bleef even hangen bij de Renault 9 en lachte even naar die vriend van me, toen gaf hij gas en liep iets uit tot het gas er ook op ging in de 9, de turbo sloeg erin en de golf was nergens meer te bekennen, hahah! Het was gewoon bijna gnant :D Toen bleef hij daarna maar rechts rijden en ik heb nog nooit iemand zo zuur zien kijken. Hij had niet verwacht dat de 9 300+ pk's verborgen had onder de motorkap  ;D ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 20, 2014, 13:20:18 pm
Dat was tutuur zeker ;D die 9 is echt cool  /worship
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Heatzone op februari 20, 2014, 13:23:14 pm
Haha klopt!  ;D, ik mag dan zo af en toe even meekijken als hij aan het sleutelen is, die 9 is inderdaad een vet ding :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Lesley op februari 23, 2014, 07:57:20 am
Met de laguna gt op de duitse snelweg, BMW 520d, zonder moeite bijhouden en wegrijden van em. Cupra fr lange helling naar boven, moet ie afhaken, en later me met 200 voorbij rijden.... :) sowieso trekken vele potente benzine auto's op lange hellingen het niet....
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: sitechris op februari 23, 2014, 08:24:56 am
Gisteren afgesproken met een kennis van me die in een nieuwe BMW 328i rijdt. De RS was iets sneller, maar ik was qua prestaties wel onder de indruk van de 328i. Echt een snel ding.
De nieuwe Dreier is objectief gezien een prima auto. Het is een mooie, luxe, stille, snelle, comfortabele, zuinige en waanzinnig goed gebouwde auto. De wegligging is natuurlijk ook goed, alhoewel ik de auto niet heb zitten pushen. Maar het stuurt en rijdt gewoon lekker, beter als een Audi A4. Zelfs de standaardstoelen vielen me reuze mee. Zitten gewoon goed, maar niet zo goed als de sportstoelen. Die moet je hebben. Je voelt dat dit een auto is die ontzettend goed is doorontwikkeld. Zoals je altijd bij premium auto's voelt. Ook vind ik de achttrapsautomaat veel beter op zijn plaats in de sterkere 328i. Je kunt veel beter op koppel rijden en in de sportmodus geniet je van de snelle schakeltijden.

Zijn er minpunten? Misschien is de prijs wat stevig en de ruimte is niet echt overbemeten maar dan houdt het wel op.

Wint deze BMW het van zijn concurrenten de Audi A4 en Mercedes C-klasse? Ja! Wil ik deze BMW hebben? Nee, helaas niet!

Hoe goed de nieuwe 3 serie ook is, hij mist twee essentile eigenschappen die een BMW tot een BMW maken. Allereerst stuurt deze nieuwe 3 serie stuurt gewoon minder fijn als ik van BMW gewend ben. Niet slecht, maar niet zo vlezig en nauwkeurig als de vorige serie, of als mijn vroegere 130i. En hoe snel, soepel, zuinig en stil de 328i ook is, hij geeft je nooit het gevoel dat je met iets bijzonders onderweg bent, dit in tegenstelling tot de zescilinders (ook de diesels!). De viercilinder klinkt als een armoedig 1.2-tje met keelpijn. Je hebt ook niet echt in de gaten dat het snel gaat. Pas als je op de teller kijkt zie je dat die als een razende Roelof naar de onderkant beweegt. De auto is echt heel snel. Het zou me niet verbazen als de auto op de dyno zo maar 260/270 pk heeft. Maar de snelheidsbeleving blijft uit. Ook vind ik het onderstel te week en is er teveel bodyroll in de koets. Maar dat kun je met een M-pakketje nog wel oplossen. Of een verlagingssetje.

Het probleem met deze auto is dat hij bij mij geen begeerte oproept. Hij is te perfect. Hij raakt me niet. Had je mij geblinddoekt en verteld dat ik in een C-klasse zou zitten had ik je direct geloofd. En was ik nog positiever geweest. Beste Mercedes ooit had ik dan misschien wel geroepen. Maar dit is een BMW, dit is de auto voor de enthousiaste stuurman. Voor mij dus. En hij weet mij onvoldoende te boeien, zijn voorganger (de E90 serie) deed dat wel. Recent reed ik nog in de kleinste zescilinder diesel (325d) en het voelde meteen goed. De vlezige en precieze besturing, de begeerlijke zescilinder sound. Ik was meteen onder de indruk en volledig betrokken bij het rijden. Dezelfde avond was ik op het internet al weer op Autoscout aan het kijken of er nog mooie 335's te koop stonden.

Ik snap heel goed dat mensen happy zijn met deze auto, want het is een topproduct. Best buy in it's class! En zeker als dit je eerste BMW is, dan word je hier erg blij van. Maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je dan in een E90 330i/335i stapt.

Oh....nog wel een laatste puntje. Ook de Renault heeft een elektronische stuurbekrachtiging. En toch stuurt de Renault wel scherp en direct. Dus wellicht kan BMW wel even bij Renault buurten om het trucje onder de knie te krijgen.

(http://i57.tinypic.com/28rp2xf.jpg)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op februari 23, 2014, 08:37:22 am
Hahah leuk he die golf bestuurders  :D.

Wel heb je lekker kunnen testen zo!

Al een tijdje geleden was ik met een vriend onderweg naar leiden, ik in mijn cabrio en hij in zijn Renault 9. Toen kwam er ook een golf 4motion met rode TDI letters op de linkerbaan voorbij die het kennelijk erg amusant vond dat ons passeerde en hij bleef even hangen bij de Renault 9 en lachte even naar die vriend van me, toen gaf hij gas en liep iets uit tot het gas er ook op ging in de 9, de turbo sloeg erin en de golf was nergens meer te bekennen, hahah! Het was gewoon bijna gnant :D Toen bleef hij daarna maar rechts rijden en ik heb nog nooit iemand zo zuur zien kijken. Hij had niet verwacht dat de 9 300+ pk's verborgen had onder de motorkap  ;D ;D


Haha ja dat is tutuur inderdaad, geweldige sleeper die 9 van hem !

We stonden (tutuur ook) van de zomer bij de mac bodegraven met een zooitje renaults (+/- 20) en de lokale tupperware tuning was er ook.
Was een gast met een civic 1.5 LSI (105 pk) met zijn launch control aan het spelen, waar hele zielige plofjes uit de uitlaat kwamen.
Toen tutuur even met de 9.... haha je had die gasten moeten zien kijken  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op februari 23, 2014, 15:25:24 pm
Chris, leuk stukje weer.   Naar mijn mening mag een bmw ook wel een goede indruk achter laten, als je ziet hoeveel je er voor moet betalen vind ik het al snel allemaal in verhouding liggen t.o.v. bv een Renault Laguna / bmw 3 serie.
De optie's bv alleen al, daar moet je echt grof voor betalen, zou het dat echt extra kosten voor de fabrikant ?  Geloof er niets van maar wat ze er aan verdienen word weer uitgegeven aan extra ontwikkeling waardoor een extra goed product ontstaat.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op februari 23, 2014, 16:35:40 pm
Met de laguna gt op de duitse snelweg, BMW 520d, zonder moeite bijhouden en wegrijden van em. Cupra fr lange helling naar boven, moet ie afhaken, en later me met 200 voorbij rijden.... :) sowieso trekken vele potente benzine auto's op lange hellingen het niet....
Dat is mij ook wel opgevallen, die benzine's missen toch aardig wat koppel, de laguna hoef je meestal niet eens uit de 6 te halen, brand zo naar boven  8)

@Chris, mooi verhaal en zeker waar, BMW's zijn steeds meer gericht op iedereen i.p.v. de echte stuurman. Zeker bij de potente modellen als een 328 lijkt me dat niet helemaal de bedoeling, het moet niet te emotieloos worden. De elektronische stuurbekrachtiging moeten ze inderdaad nog wat ervaring op doen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: TymenJ op maart 06, 2014, 16:57:45 pm
Eens even iets nieuws proberen ;D

Met de Megahn op de Autobahn

Cruisend met 180 op de linkerbaan,
plotsklaps een BMW 1M in de spiegel,
afremmend voor een inhalende Germaan,
vier-vijf-zes; volgas met dat vehikel,

tevergeefs bleef ik in het vizier,
terug naar de rechterbaan,
vrij baan voor de Beierse stier,
vier-vijf-zes; gaan met die banaan,

richting 255 op de gps rijdende,
jankende zes-in-lijn uitlopend,
lach ik en vaart minderende,
lichtsignalen en duimpjes lovend,

tank wr leeg :P.

Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op maart 06, 2014, 20:00:25 pm
Tot +- 240 250 km/u kon je de beemer dus bijhouden als ik het goed begrijp ?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: TymenJ op maart 06, 2014, 20:18:23 pm
Boven de 200 begint ie wel gestaag uit te lopen hoor, maar in de 4e versnelling is er praktisch geen verschil. Wanneer de Megane de 250 aantikt is die 1M al een aardig stukkie uitgelopen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op maart 06, 2014, 20:24:31 pm
Heeft die 1 M geen 340 pk ?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op maart 06, 2014, 20:49:53 pm
yup geloof het wel idd, die dingen zijn vies snel.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jochem de haas op maart 07, 2014, 07:43:54 am
1M bleef lekker in zijn 6 staan... :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: AnthonyRS op maart 13, 2014, 06:46:33 am
Vies snel maar ook een gewicht van 1470kg volgens de specificaties. Zoveel verschil gaat het dan toch niet meer opleveren.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jochem de haas op maart 13, 2014, 09:13:07 am
Gister even de rond bij ijsselstein vlug gerond.
Er zat een nieuw type Elise voor me...ik denk ff de RS erachter aan.
Nou moest redelijk me best doen...er zitten een paar dubbele rotondes in...ik had beide bannen nodig nouja bijwijze van.....maar die lotus gewoon strak op zijn baan.

Bleek 1.8 16v met 122 pk maarja een gewicht van 760 kilo...
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: AnthonyRS op maart 13, 2014, 09:21:07 am
Beetje rustig aan h met de winterbanden ;) Of heb je al gewisseld :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jochem de haas op maart 13, 2014, 13:02:23 pm
Nee nog op winter...
In mei apk...en de michelin cup zijn net aan.
Op zich genoeg profiel maar ik wacht nog wel ff.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op maart 13, 2014, 18:13:17 pm
Ja zo'n Elise ligt echt wel deftig op de weg, zeg maar een sport spider maar dan nog lichter en nog een slagje strakker op de weg  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op maart 19, 2014, 06:01:22 am
Gisteren de 19 16v even een beetje open getrokken vs een Hyundai veloster.
Wat een traag hok die Hyundai, ziet er snel uit maar gaat nergens heen 1-0 voor de 19 16v  ;D
Dan nog te bedenken dat ik een licht aanlopende klauw rechts achter heb en een gare koppeling op dit moment  :P
Als ik de de 2.0 er had liggen en de nieuwe remklauwen achter had ik hem achter gelaten alsof ie stilstond.
Die gast keek niet blij moest net zoals ik naar KLM toe  :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Heatzone op maart 19, 2014, 13:25:51 pm
haha typisch gevalletje van sportieve looks weinig power?  :D
Zo had ik vorige week een Prius die het niet 1 maar 2 keer wilde wagen tegen mijn coupe 16v.
Typisch z'n zuinige dertig+ die veel te trots was op ze Prius en dacht dat jochie in zijn oude Renault wel even sneller af te zijn.
Eerste stoplicht vanuit stilstand ruim voorbij gereden, zonder enorm door hoeven te trekken, 2e keer stond ik al stil voor het stoplicht en blijf hij een auto lengte achter om rollend naar de stopstreep te rollen zodat hij gelijk bij groen door kon trekken, dit gebeurde en ook hier legde hij het af  :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op maart 19, 2014, 13:42:32 pm
Heb met de laguna ook wel eens zo'n prius afgeslacht, hij bleef het maar proberen. Het mooiste is nog dat die dingen begrensd zijn op 170, dus op het eind gewoon heel plagerig acceleren precies gelijk met hem en daarna bij 170 wel verder gaan, haha daahaaag  :P die was echt gefrustreerd toen  /worship
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Heatzone op maart 19, 2014, 13:51:39 pm
Hahaha, goed om te weten dat ze begrenst zijn op 170  :D :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op maart 19, 2014, 17:24:09 pm
Yuck Prius! die zouden extra belasting moeten betalen voor optische straat vervuiling  :P
In dit filmpje doen ze het enige juiste met een prius  8)

http://youtu.be/x7DFzl6ZU5k
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op mei 28, 2015, 07:14:38 am
5AT vs Escort 1.6 met spoiler uiteraard 1-0 met duimpje
5AT vs S-Max 2.0 TDCi (laatste model) 2-0 met op z'n ... getrapte meneer er in  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op mei 28, 2015, 07:53:25 am
 :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: ReinRacer op mei 28, 2015, 08:06:17 am
Prachtige ervaringen! :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op mei 28, 2015, 08:51:15 am
Zie nu net op rdw dat die S-Max 200 pk had hehe  8) ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op mei 28, 2015, 10:04:45 am
En hoeveel weegt zo'n people carrier ?
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op mei 28, 2015, 10:13:35 am
rijklaar 1800 kilo nog meer dan een espace!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op mei 28, 2015, 12:41:41 pm
Dat zijn twee alpinetjes !!
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op mei 28, 2015, 22:18:17 pm
Geweldig MJ  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: jan1963 op augustus 03, 2015, 09:24:29 am
Gisteren op de snelweg: jonge 6-reeks van het-merk-waarvan-de-clignoteurs-niet-gebruikt-worden komt in m'n kont hangen. Zakt weer even af en plakt even later opnieuw in m'n bumper. Een minuutje later heb ik de ruimte en gooi de Turbo in z'n vier en vloer hem. Van 120 tot 200 kwam hij niet in de buurt. Integendeel, ik reed er zelfs een beetje van weg  ;D Daarna weer netjes 120 gaan rijden op het 2de vak. Toen hij passeerde even een appreciatie gekregen van hem  :) Geen idee welke motor erin zat, ik kon alleen 'CI' lezen.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 03, 2015, 10:55:13 am
hehe, dat is lekker  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op augustus 03, 2015, 12:48:09 pm
 /worship
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 29, 2016, 07:18:10 am
Gisteren toch weer een hele leuke, sjonnie golf 6 2.0 tdi (20 inch aldi velgen en te ver verlaagd, nog steeds 4x4 look, je kent het wel  ;) ), leek mij bij voorbaat al een kansloze missie voor de clio maar altijd proberen natuurlijk  ;) Zo als altijd bij de start gelijk auto lengte te pakken (met de clio rij je echt super eenvoudig hard weg, koppeling op laten komen en daarna gaspedaal op bodem, garantie voor snelle start zonder wielspin). Daarna trok de golf bij, klein stukje er voorbij en toen plof alle vermogen weg  ;D ;D ;D stuk  :P /worship toen ging die niet zo hard meer  8) de 4 heren in het golfje keken opeens heel beteuterd   :( 
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op augustus 29, 2016, 08:35:30 am
LOL dat is nog eens goeie  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op augustus 29, 2016, 09:13:00 am
Zal wel gechipd zijn met een powerbox   :D, plof en een obd storing   :P
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: John op augustus 29, 2016, 17:53:24 pm
;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op augustus 30, 2016, 07:02:23 am
@Marcel, haha klinkt plausibel, hij reed daarna nog wel maar super langzaam  :P :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: larsdijkstra op augustus 31, 2016, 06:39:17 am
 /worship
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juni 07, 2017, 19:02:12 pm
Clio 4 Dci vs Citroen C2 VTS, 2 maal van 120-170 (op de snelweg uiteraard), 0-0, liep niet uit en ik liep niet in.
Hij reed voor mij dus goed timen met gas geven was belangrijk maar dat ging goed  ;D
Meneer ging er daarna af bij de afrit maar keek een beetje beteuterd, duimpje zat er niet in...
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op januari 02, 2018, 09:52:49 am
Vorige week even lopen sporten met een zwarte Clio GT hatch fase 1(de 120 pk Tce) op de snelweg, eerst de oprit snelweg op, tot +/- 80 gaat het gelijk op daarna loopt de Dci harder.
Daarna twee maal van 100-150 (in VI zonder terug naar V), rond de 150 heeft de Dci ruim 4/5 wagen lengtes gewonnen. Bestuurder keek een beetje verbaasd ( ;D) maar een duimpje zat er wel in  :)

Zelfde dag bij de verkeerslichten een Audi A3 1.9 Tdi 130, ik had het eerst niet door dat meneer een sprintje wou doen maar als je met slippende banden probeert weg te komen dan wil ik wel even mee doen. Ik had hem net in de twee gezet dus toen meneer een beetje grip kreeg en gelijk kwam moest die schakelen, op dat moment kwam de dci net lekker op gang en trok ik twee wagen lengtes tot aan de 100  :P. Daarna lekker laten gaan, op betreffende weg is 100 snel genoeg. Deze meneer deed (verrassing) niet aan duimpjes  ^-^
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op januari 02, 2018, 10:11:22 am
 :D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: JPO op juni 13, 2019, 12:11:37 pm
Na 1600 km vanuit Kroatie terug in eigen dorp en bij een van de allerlaatste stoplichten een 309 gti naast me.
Ik was niet meer helemaal fris en de auto had wat bagage dus de strijd niet kunnen winnen. Ik denk ook dat de 309 niet geheel standaard meer was, een duimpje kon er zeker wel vanaf  ;D
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Marcel op juni 13, 2019, 12:54:53 pm
Dat is altijd het vraagstuk: is de andere auto standaard ja dan nee.
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Maarten-Jan Mulder op juni 13, 2019, 14:09:42 pm
309 GTI is sowieso erg snel, echte sleeper  :)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Roald op juni 13, 2019, 15:02:33 pm
309 GTI is dat zeker, coole bak!  8)
Titel: Re: Het sterke verhalen topic
Bericht door: Rolf op juni 17, 2019, 09:53:36 am
309 GTI is dat zeker, coole bak!  8)

Als het een GTI16 (16v uitvoering) was, heeft ie 160pk, op 948kg met een korte versnellingsbak.
Niet de meest robuuste motor, maar wel genot om mee te rijden. Werd ook vaak in 205gti's gehangen.