-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - ferdy

#1
Hier een filmpje van de go pro (geen HD, 3 jaar oud)
Slechte plek in de auto, matig beeld en geluid.
Helaas geen tijd gehad om een fatsoenlijke steun tussen de voorstoelen te maken.

Het zijn de eerste natte rondjes van het vrij rijden, allemaal heel voorzichtig met veel marge.
Ik baal als een baksteen dat die K*T camera de droge rondjes niet heeft opgenomen, dat is veel leuker om te kijken vanwege de snelheidsbeleving.
De 10e nog snel een 32GB SD kaart gehaald voor €55,- bij de Media Markt...het mocht niet baten :'(

Ik haal een paar auto's in, wellicht zit je eigen wagen er tussen, ik probeer hem nu ook in HD te renderen, wellicht krijg ik dan betere kwaliteit



Als iemand dit filmpje gelijk afspeel klaar op het forum kan plaatsen zoals hierboven, be my guest  /worship
#2
Thnx, ben best blij met de fiat en heb zelf een enorme hekel aan de duitse anonimiteit  8)

De punto is na wat crusiale aanpassingen zoals de KW 3 demperset, Sabelt Abarth stoelen en CL remblokken een puike auto voor een track day.
Op nat erg vlot door het hoge koppel, op nat ligt je bochtensnelheid laag waardoor je auto minder toeren draait de bocht uit. Juist dan heeft de 1400cc turbo al veel trekkracht en knal je met een flinke vaart de bocht uit het rechte stuk op. Op droog is de auto weer heerlijk in balans en rij je snel door het late remmen en de relatief hoge bochtenslenheid voor een straatauto. Qua pure accelleratie kan je hem goed vergelijken met een recente Clio RS, onderin een stuk sterker en bovenin een pk of 20 minder en wat minder toeren. De voor en nadelen kan je tegen elkaar weg strepen.

Helaas gister optisch niet helemaal in orde...
Ik had 4 goudkleurige wielen gekocht met een setje banden voor het circuit om de originele wielen/banden te sparen.
Ik had er echter rondom spacers op een daardoor liepen ze in snelle bochten aan in de voorste wielkasten. Echter kwam ik er achter dat de spaken van de goude wielen zo ver naar binnen stonden dat ze zonder spacers tegen de brembo klauwen aanliepen... Even de spacers er af en rijden maar was dus geen optie.

Als noodoplossing 2 originele wielen die ik over had (lang verhaal) zonder spacers gemonteerd en de banden overgezet. Achter was er geen probleem en heb ik de goude wielen laten zitten (Alles zelfde ET waarde en bandenmaat uiteraard) Ik denk dat ik alles maar zwart laat maken, dan valt het minder op haha. Ik heb voor het track day setje dus 2 goude velgen over haha.

Ik zal zo een stukje film uploaden (niet de beste kwaliteit maar beter iets dan niets)
#3
Ondanks dat ik een Fiat Abarth bezit en geen Renault heb ik zeer genoten!

Een mooie en goed georganiseerde dag met de juiste instelling en rijders.

Geen noemenswaardige schades, veel rij tijd (vrij rijden van 14.30 tot 16.30!) met slechts een tiental auto's op de baan.

Wie is er trouwens eigenaar van onderstaande clio, ik reedt +/- de zelfde ronde tijden met mijn punto (op droog) en ben benieuwd naar zijn  rondetijden.
De grijze renault 5 turbo met TT in het kenteken reedt volgens mij vergelijkbaar maar ik weet niet zeker of dat die auto was.



Ik heb nog een kort filmpje van de eerste minuten vrij rijden in de regen, hier zal ik wat van posten. Helaas heeft de KL*TE Go pro de middag stints niet opgenomen... Toch maar eens een fatsoenlijk ECHT camerasysteem met goede audio aanschaffen...

Groeten en bedankt aan iedereen! Tot de volgende keer!

Ferdy
#4
Ziet er veel beter uit zo!
#5
Even voorstellen & Projecten / Re: Hallo
23 augustus, 2012, 18:47:08 PM
Hier een foto van de Abarth, nog zonder het Gtech uitlaatsysteem wat er nu onder zit.




Ook een foto van de Saker VS Jeroen Bleekemolen in de GT3 tijdens het WEK.
We moesten die dag op het laatste moment volgens wijziging in het regelement nog verlichting monteren, let dus niet op de LED zaklampen van de monteurs haha. Beter dan niet starten ;D









#6
Even voorstellen & Projecten / Re: Hallo
18 augustus, 2012, 20:54:30 PM
Klopt, snelste tijd op zandvoort was een 1.46
Nu in betrouwbare setup goed voor een mooie 1.50 rond
#7
Even voorstellen & Projecten / Re: Hallo
14 augustus, 2012, 21:22:53 PM
Hey John!

Dit gaat wel de foute kant op zo, straks koop ik nog een Renault :)
#8
Ik rij ook mee (gevorderden deel en vrij rijden) en zal vanaf het eerste uur aanwezig zijn of vanaf de lunch...
#9
Even voorstellen & Projecten / Hallo
14 augustus, 2012, 21:12:54 PM
Hallo,

Ik ben Ferdy, 24 jaar en aangemeld via John Oldenburg wie ook recent lid is geworden van jullie club.

Niet boos worden, ik rij geen Renault ;D Wel is Renault in mijn ogen een sportief merk met een mooie historie.
Op dit moment rij ik privé een zwarte Abarth Punto Evo 1.4 Multi Air van 2010.
Komt wellicht qua pure rijeigenschappen net niet in de buurt van een Clio RS maar is wel beter inzetbaar voor dagelijkse ritten door het hoge koppel onderin (en ik vind hem wat mooier, sorry hoor haha)
De auto is goed te gebruiken voor dagelijkse ritten en om af en toe is flink te stampen. Uiteraard niet standaard....
De wagen is voorzien een instelbaar KW vario 3 onderstel en Carbon Loraine RC5 remmerij met de zelfde brembo klauwen als een Clio RS.
Verder een Carbon CAI, Software remap (190PK, 295NM op de bank) G-tech RVS 70MM uitlaatsysteem. Al met al goed voor een pittige tussenacceleratie en een top van 230GPS kilometers per uur. Uiteraard en gelukkig voorzien van een handgeschakelde 6 bak. In het interieur 2 Abarth Sabelt Alcantara kuipen voor het betere bochtenwerk (Qua zit vergelijkbaar met de optionele recaro's in een Clio RS)

Als je het hebt over pure rijbeleving is mijn ervaring dat je gewoon een achterwielaandrijver moet hebben voor op het circuit, dat neemt niet weg dat je met een FWD ook veel plezier kan hebben!

Ik ben in het bezit van een EU racelicentie en rij oa. in de DNRT Super Sport klasse met een Saker en de Alfa romeo Challange met een 75 TS.

Ik rij 11 September ook mee met de rijvaardigheidstraining (alleen het gevorderde rijden en vrij rijden) Altijd leuk om wat rondjes te rijden met gelijkgestemde personen ;)

Groeten,

Ferdy