Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Sjaakie

Pagina's: [1] 2 3 ... 13
1
Even voorstellen & Projecten / Re: R19 + 5 ATC + Clio IV Estate GT Line + Laguna GT
« Gepost op: september 07, 2019, 14:42:58 pm »
Gefeliciteerd met Julia. De Laguna lijkt mij ook een fijne familiewagen.

2
Even voorstellen & Projecten / Re: Sjaakie en de Clio 182
« Gepost op: juli 18, 2019, 14:24:02 pm »
Wellicht is die stekker een Clio2 kwaaltje.

3
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 16, 2019, 16:16:38 pm »
De Clio Cup is ook een beetje een budget klasse. De civiele versie heeft geen 4ws en wellicht is het te prijzig om het enkel voor de racewagens te ontwikkelen.

4
Even voorstellen & Projecten / Re: Sjaakie en de Clio 182
« Gepost op: juli 16, 2019, 16:12:02 pm »
Tijd om wat stof af te blazen van dit topic.

Met de Clio ging het lange tijd goed totdat begin 2019 de motor steeds vaker niet wou aanslaan. De startmotor wilde dan domweg niet draaien. Na een akkefietje met mijn vertrouwde dealer gehad te hebben, ben ik toen naar autobedrijf Simonis in Vianen gegaan na advies van een vriend. Daar bleek de stekker geen (goede) verbinding te maken met de startmotor. Ook kwamen ze tijdens de werkzaamheden erachter dat de versnellingsbak hevig lekte langs de schakelas waar deze de bak in gaat.

Deze lekkage is reeds eerder voortgekomen bij een vorige eigenaar en is toen gerepareerd met een setje waarbij de keerring vervangen wordt door rubberen ringen over de schakelas en twee halve maantjes om de rubberen ringen op zijn plaats te houden. Helaas werkt deze oplossing niet afdoende over de langere termijn. Om weer een keerring te plaatsen moest echter wel de versnellingsbak gedemonteerd worden aangezien de pakking enkel van binnenuit geplaatst kan worden.

Aangezien de distributieriem er ook aan zat te komen vanwege de leeftijd, is er toen besloten om de gehele aandrijflijn eruit te halen. Zo konden beide werkzaamheden gecombineerd worden en was dit de makkelijkste optie.

Tijdens de werkzaamheden zijn de volgende dingen vervangen:
-Distributieriem inclusief waterpomp, nokkenaspoelie, multiriem en diverse spanners en meelooprollen.
-Koppelingsplaat inclusief druklager en drukgroep.
-Alle pakkingen en keerringen in en op de versnellingsbak en schakelbussen.
-Diverse vloeistoffen: motorolie, koelvloeistof, stuurbekrachtigingsolie, remvloeistof en aircovloeistof.
-Nieuwe carterpakking.
-Nieuwe remschijven en "race" remblokken voor.
-Koplampen gepolijst.
-Motorruimte en motorblok gereinigd.

De auto en aandrijflijn kunnen er voorlopig weer even tegenaan.

Daarnaast nog een paar foto's van de werkzaamheden die ik ontvangen heb van Simonis: 









5
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 12, 2019, 11:15:56 am »
De gewichten die ik heb kunnen vinden zeggen iets anders.
308 GTi: 1190kg leeg
Trophy-R: 1289kg leeg

6
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 11, 2019, 19:24:52 pm »
In de racerij heb je te maken met reglementen. Het kan dus zijn dat het reglementair niet is toegestaan. Overigens is de Trophy-R nog steeds 100kg zwaarder dan een "reguliere" Peugeot 308 GTi. Een lichtgewicht is het dus nog steeds niet.

7
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 06, 2019, 14:20:16 pm »
Dat zal dan wel de versie zijn met 130kg minder gewicht. Volgens deze review komen er slechts 30 van de 500 auto's met koolstof keramische remschijven. In het VK zal de prijs beginnen rond de £50k. Voor dat geld mis je waarschijnlijk ook de koolstof velgen.

8
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 05, 2019, 14:07:40 pm »
Blijkbaar woog het voordeel van de 4Control dus niet op tegen de 38kg gewichtsverlies ;).

9
Renault Megane RS / Re: Megane IV R.S.
« Gepost op: juli 05, 2019, 13:10:55 pm »
De Trophy-R is officieel gelanceerd. Het valt mij op dat de 4Control geloosd is. Bij de "reguliere" RS is dat met veel bombarie gepresenteerd, maar toch niet goed genoeg voor de Trophy-R.

10
Even voorstellen & Projecten / Re: Megane II RS Trophy
« Gepost op: mei 22, 2019, 20:09:36 pm »
Hoi Martijn, gefeliciteerd met je Trophy. Vertel ook eens iets meer over de aanpassingen aan je Rallye ;).

11
Algemeen Chat Forum / Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Gepost op: mei 22, 2019, 20:03:31 pm »
@MJ. Ze hebben de 'Ring opnieuw geasfalteerd. Onder andere bij Schwedenkreuz. Daar hebben diverse M3RS'jes hun Waterloo gevonden. Volgens een maatje met een Meg250 scheelt het toch enkele seconden op een rondje, maar hij is geen professioneel coureur. De auto is veel stabieler over Schwedenkreuz.

Daarnaast is Renault ook vrij gegaan met onder andere keramische remschijven, koolstofvezel motorkap en velgen. Dit is niet gebruikelijk is in deze klasse. Zoiets kan Honda uiteraard ook toepassen. Overigens was de vorige Trophy-R leverbaar zonder airco, maar op deze Australiër na heb ik er geen één gezien zonder airco die niet van een importeur was. Let even op de buitentempratuur, was nog een koude dag daar :P.

12
Algemeen Chat Forum / Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Gepost op: mei 22, 2019, 14:39:57 pm »
Mooi record, hopelijk krijgen we binnenkort ook de specificaties te horen van de Trophy-R.

Honda is al regelmatig gespot rond de 'Ring met de facelift CTR. In combinatie met het vernieuwde asfalt verwacht ik dat Honda het record binnenkort weer in handen heeft.


13
Even voorstellen & Projecten / Re: Martijn's Mégane RS 250
« Gepost op: maart 22, 2019, 13:19:17 pm »
Ook een gave bak. Zit hier al een sperdifferentieel onder? Ook mooi dat je voor een handbak bent gegaan i.p.v. een opamaat.

14
Algemeen Chat Forum / Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Gepost op: februari 22, 2019, 12:10:08 pm »
In het VK zal in verkoop terugvallen door de Brexit, maar ze hoeven ook geen €22k aan BPM af te tikken zoals wij op een M4RS moeten. Ik gok dat ze nog steeds een grote afzetmarkt blijven. Het gebrek aan BPM heeft onder andere gevolgen wat zo'n wagen per maand kost door middel van financiering:

Een Hyundai i30N kost ruim £300 per maand met dezelfde voorwaarde. Zo'n M4RS ligt dus nog steeds goed op de markt in het VK.

15
Algemeen Chat Forum / Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Gepost op: februari 22, 2019, 09:41:42 am »
Denk dat het eerder aan de opamaat ligt. Japan en Australië zijn tweede en derde verkoopland voor Renault Sport en enorme opamaat landen. Blijkbaar is die behoefte er, maar jammer dat de handbak volledig is komen te vervallen. Zou mooi zijn dat daar een keuze in komt zoals Martijn al aangaf.

In het VK verkocht de mk7 Fiesta ST daarintegen veel beter. Dat was het best verkopende land voor Renault Sport.

Pagina's: [1] 2 3 ... 13