Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - r5b18ft

Pagina's: [1]
1
Renault 5 GT Turbo / R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: 27 december, 2019, 07:32:25 am »
hallo
heb in 2013 de motor ombouw b18ft uit een Volvo 480 gedaan na enkele forums te hebben door zocht zowel duits engels en rtc topics
moest het er maar van komen die  ;D on the face met gas te geven die is er heden daags nog altijd  8)
maar het lukte toen helaas niet in n maal jammer genoeg want het werd wel beschreven als een makelijke motor swap
bedrading vond ik HECOMO.DE een super aanleiding voor de ombouw

motor is na gekeken nieuwe kop pakking cilinder kop heb ik nog wat vrees werk aangedaan poorten
koppeling 5padel race met bijbehorende druk groep
versnelingsbak OVLOV eind overbrengin 3.73 nieuwe aandrijfassen
groter injectoren meende saab?? turbo gtr 2571R specs tot 360 pk
uitlaat spagetie zelf bouw down pipe en de rest ook
intercooler en slangen zelfbouw
voorste remmen 280x20mm met zelfbouw adapters voor std klauwen
enzv

wat mij toen zeker tegen viel was dat de ecu Volvo restricted was 0,4 meende ik nu waren er op somige forums die het gebruik van POT meter
tussen de ecu haden gebruikt en bleed valve turbo beide voor mij waardeloos verschillende test ritten gedaan met een blijvende puffen en knallende motor werkte totaal niet
heb mij toen gewend tot chris efi parts die zei stuur de ecu maar op en kreeg het enkele weeken later terug deristricted  hij adviseerde mij niet boven 1,5 bar te rijden eerste proefrit mijn standaard modulator op de turbo kreeg het niet voor elkaar waar ik naar toe wilde na er behoorlijk aan rond geschroefd te hebben meende dat ik nog geen 1 bar haalde bestelde ik maar een grotere van een sirra cosworth
toen lukte het hij vloog naar 1,5 bar toe toen wat terug geschroeft en zo rijd hij vandaag nog altijd
nooit op een test bank geweest nooit echt afgesteld  /worship

  (thx)
   

Pagina's: [1]