Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Jan Twingo RS Gordini

Pagina's: [1]
1
Even voorstellen & Projecten / Jan Twingo RS Gordini
« Gepost op: 12 september, 2021, 10:34:59 am »
beste Renault sportievelingen! Even voorstellen, mijn naam is Jan en sinds vorige week staat er voor het eerst een Renault op de oprit, een Twingo RS Gordini uit 2010. Het is de auto van mijn vriendin en ze is er erg blij mee. Ik ook als liefhebber van sportieve auto's  ;). We zochten een vervanger en die was snel gevonden toen we de twingo zagen! Je ziet ze niet veel en dat maakt het erg leuk! Het leukste is het rijden.

Deze twingo RS heeft gelukkig of helaas wat goedkoop onderhoud gehad, getuige dat er een setje Rotella (?) 195/45/17 banden omheen zitten en dat ik de remmen ook maar zozo vind, ondanks dat er vrijwel nieuwe Bosch schijven en blokken op zitten. Zonde van zo'n auto. En hij is erg smerig en stinkt van binnen, er is in gerookt.

De komende tijd aan de slag met de twingo om deze in ere te herstellen. Grote beurt, nieuwe voorbanden, volledige detail sessie en glascoating. Mijn vriendin rijdt veel snelweg kilometers voor woon werk verkeer (50km enkele reis)

wat hersenspinsels waar feedback welkom op is:
Qua voorbanden zat ik te denken om er weer de conti sportcontact 3 weer in de orginele maat 195/40/17 te monteren. Alhoewel ik de 195/45/17 qua band wel mooi vind met betrekking tot wielkast vulling, en bijkomstig voordeel is dat het toerental iets lager is. Heeft iemand hier ervaring mee qua banden maten, en advies qua merk? De conti's zijn best prijzig, zou voor een Hankook kunnen gaan, alhoewel ik niet zo van het besparen op banden ben, zeker niet op een RS.

- remmen... de klauwen zijn wat smerig en licht roestig, dat ziet er niet zo mooi uit achter de velgen. Dus ik zat er over te denken om ze keramisch te laten coaten in zwart (liefst RS wit of in de carrosserie kleur blauw... maar dat is met remstof minder handig. Qua blokken Ferodo DS Performance, remslangen Goodridge.

- onderstel is nog origineel, na 11 jaar en 136.000km merk ik dat de schokdempers hun beste tijd hebben gehad. Vervangen door orgineel... of Bilstein B6 of B8 of nog andere opties? Verlagen.. mag maar geen noodzaak, comfort is ook wat waard.

- uitlijnen door Lammert van der Meulen (Dokkum)

- interieur, het dichtgooien van de deuren is wat blikkerig, ik wilde de panelen met Dynamat gaan bekleden om geluid te dempen. Is er iemand die een beschrijving heeft van hoe de deurpanelen en hemel en vloerbekleding op een manier te verwijderen dat de plastic clipjes heel blijven? Tevens als ik alles los heb, ook direct goed schoon maken en met Mike Sanders vet een antiroest behandeling uit voeren.

- motorisch... K&N filter en rubber plug uit luchtfilterbak? en Fastchip upgrade door Henk? Hij is koud inderdaad wat bokkig. Verder schone olie en filters

Zoals je leest genoeg inspiratie om er een hele fijne auto van de maken!


Pagina's: [1]