Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Roald

Pagina's: [1]
1
Techniek / banden keuze
« Gepost op: april 28, 2017, 13:18:19 pm »
Nou na 6 jaar is het toch echt tijd voor nieuwe banden helaas, de Vredestein Spotrac's zijn echt redelijk op nu.
Alleen heb ik een beetje keuze probleem welke banden te nemen dus vraag ik jullie advies eens  :)

Goed het is dus voor mijn R19 16v 2.0 turbo ( > 200 PK ) dus het enige wat telt is grip voor mij (slijtage en herrie boeien me minder en nee geen semi slicks)

Thx alvast voor de suggesties.

Groet,

Roald

2
Techniek / Ethanol in Benzine
« Gepost op: april 18, 2016, 11:40:36 am »
Ik was benieuwd wat iedereen met zijn 'oldskool' Renault tegenwoordig aan de pomp er in gooit.
Ik kom op dit topic om de simpele reden dat of ik heb pech gehad en de verkeerde benzine gehad, of men mengt inmiddels wat meer ethanol bij.

Wat is gebeurd ?

Simpel, het begon eerst met lekkende afdicht rubbertjes van mijn injectoren, die begonnen gewoon op te lossen.
Waren helemaal zacht geworden.
En gisteren begon de O ring van mijn benzineregelaar te lekken  >:(

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat onderstaande ethanol vrij of ethanol arm (< 0,5%) moeten zijn.

-Shell V-power
-BP Ultimate 98


3
Algemeen Chat Forum / Auto ambulance te leen
« Gepost op: april 01, 2014, 12:24:55 pm »
Helaas heeft vorige week de koppeling van mijn 19 16v het uiteindelijk begeven, erg naar nu de 2.0 met verse koppeling+bak in aanbouw is.
Mijn vraag is of iemand hier een auto ambulance heeft met een trekkend voertuig die dat mag en kan vervoeren.
Uiteraard ben ik bereid er een passende vergoeding voor te betalen.
Ik weet nog niet wanneer de 2.0 klaar is (ik hoop nog in april) maar wil vast wat visjes uit gooien nu er nog tijd is.
De auto staat in Amersfoort en moet naar Wezep toe (vlak onder Zwolle)

Alvast bedankt.

Groet,

Roald

4
Renault 19 16V / Stoel bekleding PH2 19 16v
« Gepost op: januari 09, 2014, 17:44:15 pm »
Ik vroeg mij af of de stoel bekleding voor een phase II 19 16v (nog) te bestellen is bij Renault.
Ook mijn bestuurders stoel heeft last gekregen van de bekende scheuren in de wang van zitting en lende steun (de welbekende instap schade)
Kan de stoel nu nog 1 keer repareren maar zie dat de stof ook dun geworden is op de lende steun.

Iemand die dit kan nakijken ?

Andere tips ook welkom.

Alvast bedankt!

5
Meetings en Evenementen / Youngtimer event Ulft
« Gepost op: mei 05, 2012, 13:43:51 pm »
Kwam net toevallig op dit evenement uit, leek op zich wel leuk, entree 7,50 met online ticket of 10 euro aan de poort.
Men verwacht zo'n 1000 youngtimers van allerlei merken en uitvoeringen.
Het word gehouden op 20 mei.

Kleine omschrijving:

Alle soorten autos uit de jaren 70, 80 en 90 zullen vertegenwoordigd zijn op Forever Young. Maar ook een Concours d Elegance, clubs, onderdelen en vele automobilia! Een buitenterrein met aangrenzende parkeerweide van zon 30 hectare.

Website:

http://youngtimerevent.com/

6
Algemeen Chat Forum / Oldtimer regeling komt weer terug
« Gepost op: november 11, 2011, 08:08:34 am »
De Oldtimer regeling komt toch weer terug

http://www.nu.nl/auto/2665227/oldtimers-toch-mrb-vrij.html

Enige nadeel is dat deze wat omhoog gezet word helaas, het gaat 30 jaar worden in plaats van 25.
Voor eigenaren/liefhebbers van 19 16v/clio 16v plus williams en 5 GTT's van na 1986 is dit natuurlijk goed nieuws!
Mijn 19 16v moet nu dan nog maar 11 jaar wachten  :P

7
Even voorstellen & Projecten / Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: januari 06, 2011, 08:57:49 am »
Hallo Roald is de naam, al jaren een Renault bezitter tevens ook lid van de RTC en team 19 16v.
Dacht ook hier maar eens voorstellen, in 2008 nog op de meeting bij het doornse gat geweest welke erg leuk was met vele mooie renaults.
Nu maar even over mijn 19 16v, op die bewuste meeting in 2008 kwam ik er achter dat mijn 19 16v een bekende hier is, iemand sprak me aan met de mededeling dat hij de auto wel kende, bleek bij de Renault dealer te werken in Goes waar ik al die stempels van had zien staan in het onderhoudsboekje.
Hij wist me ook te vertellen dat deze auto nooit wat te kort gekomen was qua onderhoud, dat wist ik al gezien het beestje (nog steeds) als nieuw rijd.
Ook wist hij me te vertellen dat de 19 16v eens in het alpine magazine gestaan had, na wat adressen te hebben uitgewisseld heeft hij mij een kopie van het betreffende artikel opgestuurd, echt super heb het meteen in de map gedaan bij alle rekeningen etc.
Tevens zou ik eigenlijk best graag nog een origineel exemplaar willen hebben van dat bewuste alpine magazine.

Klein stukje historie, na meerdere 19's tussen 2001 en 2006 te hebben gehad (phase 1 1.4 carb, phase 2 1.7i en een hele gare andere 19 16v) heb ik in 2008 mijn Megane 1.6e berliner de deur uit gedaan om toch weer terug te keren naar mijn jeugd liefde een 19 16v phII en het moest een 3 deurs zijn in uiteraard de overbekende 449 blauw kleur, tevens moest de auto in een sublieme staat zijn, een aardige opgave in 2008!
Maar bij een officiele Renault dealer in Kaatsheuvel vond ik die zowaar, helemaal netjes van binnen en van buiten, dit is hem dan ook geworden, eindelijk een mooie 19 16v!

Eerste kleine 2 jaar eigenlijk niet veel aan veranderd, alleen de gele mistlichten vervangen voor de witte exemplaren, gezien ik dat het geheel strakker vond maken en de gele toch apk afkeur waren (kleurverschil) en glas vervangen van de linker buitenspiegel (liep allemaal rode troep door heen

Echter sloeg het noodlot op nota bene 5 december 2009 toe, schoof ineens weg in een bocht raakte daarbij een peugot 106 op de hoek van zijn bumper, resultaat rechter achterscherm volledig aan puin inclusief binnenscherm.
Gelukkig bood een mede RTC'er aan me te helpen met het herstellen van de schade, toen maar gelijk goed aangepakt en volledige carrosserie restauratie gedaan, gezien er ook aan deze 19 16v inmiddels wat bekende roest punten begonnen op te spelen.

De auto is toen meteen ook volledig opnieuw gespoten, tevens de deur klinken en stootstrips in kleur laten spuiten, bumpers strak gemaakt en volledig in de blanke lak mee laten spuiten.
De oerlelijke trekhaak verwijderd, donkere achterlichten er in gezet zodat het meer 1 geheel vormt met de midden reflector.
Tevens ook de originele 3 delige lip verwijderd en vervangen voor een Laguna lip.

Dit was het voor nu wel denk ik, hieronder nog een overzicht (chronologisch) met wat foto's dat zegt toch meer dan woorden.

Groet,

Roald

Zo kocht ik de auto in april 2008:







De schade van december 2009:






De restauratie:




nieuwe wielrand links (beginnende roest bubbeltjes)




nare roest schade:




Nieuwe dorpel:




eind resultaat:

























Pagina's: [1]