Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - antoine

Pagina's: [1]
1
Even voorstellen & Projecten / Renault Clio III RS Antoine cup onderstel
« Gepost op: mei 27, 2017, 10:14:56 am »
Na, op 25 mei 2017, precies 19 jaar eigenaar te zijn van mijn clio 16v had ik besloten om de dag erna, 26 Mei opzoek te gaan naar een Clio III rs.
Alleen welke..er worden er diverse aangeboden. Prijs vanaf 6000 t/m 17000 euro, een bedrag in het midden zal perfect zijn.
Dan de kleur... rood, wit, zwart, blauw, blauw met strepen, geel, groen.....
Zwart viel meteen af omdat ik de auto er dan minder 'dik' uit vind zien.
Rood viel af omdat de kleur zich wel eens wil aanpassen door de zon.
Groen was 'onvindbaar'
Geel stond er de laatste dagen 1 te koop met 8000 km.. iets wat ik niet helemaal vertrouw en het was te ver om ff te gaan kijken.
Blauw, daarvoor kreeg ik een tip dat er 1 te koop kwam in Twello. De auto stond nog niet officieel te koop en de verkoper wilde de auto niet 4 dagen vast houden voor mij (dit omdat ik op vakantie was). Deze auto werd het dus ook niet.
Blauw met strepen, of te wel de Gordini. Leuk, lederen bekleding en helaas geen stoelverwarming, op zich een goede prijs ware het niet dat nog wat kosten had het eerste jaar. De kosten en het totale prijs verschil tov de wagen die ik gekocht heb zal rond de 4000 euro liggen. Dat bedrag kan ik nu in de clio stoppen..
Wit in vergelijking met de andere kleuren komt de Clio in deze kleur het beste tot zijn recht, zeker met de vele zwarte accenten.

Mijn keuze was gevallen op een witte, alleen welke. Dagelijks marktplaats ed in de gaten houden.. er stonden er 2, nu 3, te koop. Een F1 met ricardo's, stickers en minder mooie wielen en een witte cup met zwarte velgen (die ik persoonlijk het mooiste vind). De derde die nu te koop gekomen is, is op foto ook een hele nette wagen helaas alleen met rolkooi en iets duurder in aanschaf. Voor mijn vakantie had ik een offerte gevraagd voor de witte cup met inruil van de Twingo. Dit bedrag lag ongeveer 500 euro boven de dagwaarde en was, wat bleek naar 50 euro minder dan dat ik bij Renault kreeg. Omdat ik op vakantie was had ik niet de mogelijkheid om naar de wagen te gaan kijken, dus maar hopen dat hij niet verkocht werd in die tijd.
Gelukkig..na mijn vakantie stond de wagen nog te koop en heb ik meteen een afspraak gemaakt om op mijn vrije dag naar de auto te gaan kijken. Tevens had ik een afspraak om bij een dealer naar een Gordini en, toch een zwarte, clio te komen kijken en eventueel een testrit te gaan maken.

Gisteren, 26 Mei (1 dag nadat ik de Clio 16v precies 19 jaar op naam heb staan), ging ik vroeg opstap om naar de wagens te gaan kijken. Bij  aankomst bij het eerste bedrijf stond de Clio al mooi buiten te wachten voor een testrit. De wagen voldeed precies aan de foto's, wat niet altijd zo is. Na ff gepraat te hebben kreeg ik de sleutels en kon ik gaan rijden. Meteen viel de koude start op, positief! de motor was niet warm gereden voordat ik aanwezig was. Na 100 meter kreeg ik diverse aanvallen  :joker:  :party6:  :mad:  :driving:  :sunny:  en wist dat het goed zat. Goed opgelet of de bak rare geluiden maakte, wat gelukkig niet zo was, om vervolgens een lange doordraaiende bocht iets te snel nemen volgens mijn vriendin :-) daarna geprobeerd of ze het dashboard een kusje kon geven na het aanraken van de rem, ook dat ging goed. Terug bij de garage kwam ik met het smoesje dat ik nog geen besluit ging nemen en eerst naar een afspraak moest. (na terug komst wisten ze al dat ik naar een andere garage was geweest :-) )

Oke, op weg naar de Gordini en de zwarte rs. Onderweg natuurlijk al goed bedacht wat ik wilde en als ze niet met een heel goed aanbod kwamen dan was de witte snel voor mij. Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen, maar vond het netjes om iig even langs te gaan en niet te bellen bv. Aangekomen bij de garage stonden de 2 clio's netjes naast elkaar. Een rondje rond de wagen vertelde mij dat minimaal 2 nieuwe banden gemonteerd moesten worden. Tijdens de voorbereidingen in de afgelopen week, werd duidelijk dat de distributieriem vervangen moest zijn omdat de wagen ouder was dan 5 jaar en dat de wagen 5 maanden al op voorraad stond. Slecht teken?? Mijn oordeel over de wagen staat bij het kleuren overzicht.

Terug naar de witte dus. De koop was zo gesloten omdat ik al wist wat de wagen mij ging kosten. Afgesproken dat de garage alle vloeistoffen gaat vernieuwen incl nieuwe APK en dat ik de Clio volgende week mag ophalen.

Tijd voor foto's, oude en nieuwe die ik oa heb gekregen van Patrick, de man achter de register's (dank je Patrick)







2
Verslagen / [foto's]CRS Alpine rally + l'été Renault
« Gepost op: september 07, 2014, 18:29:05 pm »
Vandaag weer eens een ritje met mijn Clio 16v gemaakt. De reis was richting het Doornse gat, daar waar de Start/finish was van de rally en na afloop L'été Renault gehouden werd.
De Clio heeft dr rit goed doorstaan, verbeterpuntjes staan op het to do lijstje :-)

Hierbij al een 3 tal foto's.






3
Verslagen / WSR Spa Francorchamps 31 Mei - 01 Juni 2014
« Gepost op: juni 01, 2014, 09:51:22 am »
Foto's van de eerste dag van de World Series by Renault @ Circuit Spa Francorchamps:















4
Renault Clio RS / Clio 3 R.S. vs Clio IV R.S.
« Gepost op: januari 03, 2014, 11:57:26 am »
Is een Clio 4 RS softer dan een 3 RS, op welk vlak?Is er ergens een test waarbij de 2 modellen vergeleken worden of is de conclusie een gevoel kwestie?

5
Even voorstellen & Projecten / Vergeten of nooit aangemaakt? Ant1=Antoine
« Gepost op: juli 05, 2013, 21:04:27 pm »
Mijn naam is Antoine en heb sinds dat ik mijn rijbewijs heb een Renault in mijn bezit.
Ik ben begonnen met een Renault twingo, welke ik kocht toen zij 3 jaar oud was.
Deze had ik naar mijn eigen wensen aangepast.
Gele stootstrippen en schelpjes, sebring auspuff, 4 cm verlaagd, leder stuurwiel en Momo ferrari 2 velgen.
Nadat ik de twingo 2 jaar in mijn bezit heb gehad, heb ik deze door verkocht aan mijn ouders. Zij hebben er daarna nog een jaar of 4 in gereden.

Ik was eigenlijk al heel lang van plan om een clio 16v aan te schaffen, alleen vind er maar eens 1 in orginele staat en met weinig km's. Dit was in 1998..
Na lang zoeken en veel auto's bekijken kwam ik mijn 16v tegen, ergens bij een dealer in een hoekje verstopt.
Het was een, toen nog, grijs kenteken (lichte vracht) wat ik persoonlijk niet zo erg vond. Meteen een afspraak gemaakt en na 1 week was ik de nieuwe eigenaar.


De eerste verandering kwam snel na de aanschaf, 1,5 gr camber op de voorwielen en 4 cm verlaagd. Tevens werd er een gr N baksteun (hondenbot) gemonteerd, dit alles werd gedaan door Peter Achterberg. Een half jaartje later was de chip en de luchtinlaat aan de beurt, ook hiervoor ben ik naar Vlaardingen gereden.

Verlaging en remmen:

Omdat de remmen vervangen diende te worden, had ik gekozen voor Sandtler Gr N remschrijven in combinatie met Ferrodo DS2500 blokken, rvs leidingen en DOT 5.1 remolie. Niets speciaals anzich, maar het remde al meteen stukken beter. Later is de Clio door mabotuning voorzien van remklauwen met een grotere diameter remcilinder en een HRC van een laguna. De schokdempers zijn vervangen door Gele koni's, maar zullen binnenkort vervangen gaan worden door KW coilovers incl AST aangepaste topmounts.

Banden en Velgen:

Bij aanschaf van de Clio was de banden/vegen combinatie Speedline maracana icm michelin rubber. De banden werden al snel vervangen door Toyo's. Toyo zal waarschijnlijk altijd het merk band blijven voor mijn Clio 16v. Als vervanger van de Seedline's heb ik er jaren later ex Verschuur stalen cup velgen gemonteerd. Naast die 2 setjes velgen beschik ik over een originele set stalen evolution en wederom ex Verschuur 'clio williams' cup velgen.



Interieur:
De stoffen deurbekleding heb ik vervangen voor een alcantara versie, het dashboard en wat andere delen heb ik laten flocken. Tevens ben ik aan mijn derde stuur toe. Na het originele 16v stuur kwam een 30 cm OMP suede stuur incl naafverlenger. Dit stuur wordt vervangen voor een stuur dat gebruikt wordt in een cup clio III. Tevens staat in planning een stoel uit diezelfde type wagen.
Half 2010 heb ik een OMP kooi aangeschaft welke door de Fam Kroonenburg naar tevredenheid is ingebouwd.




Na 2 jaar van stilte en tegenslagen zit er nu eindelijk weer vaart in het projektje. De Clio staat bij een monteur voor diverse werkzaamheden. Planning is om de auto begin volgend jaar weer op te gaan halen met wat nieuwe onderdelen zodat hij er weer een jaar of 5 tegenaan kan. Zodra hij weer thuis is kan ik beginnen aan het afbouwen van de auto. In eerste instantie moet het een 1:1 versie worden an de Clio 16v schaal 1:18 die ik gebouwd heb. Later wordt hij misschien voorzien van originele bestickering.







Hobbies...

Naast het dagelijks bezoeken van de diverse site's en het onderhouden van mijn eigen site's bezoek ik graag meetings en autosport evenementen. Waarbij mijn andere hobby goed van pas komt, foto's maken.
Deze foto's zijn terug te vinden op mijn site: www.superkitcar.nl of .net .

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

Antoine

http://www.superkitcar.nl
http://www.renaultclio16v.nl
http://www.r5at.com
http://www.renault5alpineturbo.com

6
Verslagen / De SMS Toertocht 2012...
« Gepost op: juni 27, 2012, 11:04:35 am »
De SMS Toertocht 2012...


Na een aantal maanden van voorbereiding was het vrijdag 22 Juni dan echt zo ver...De eerste SMS toertocht was een feit! Zal alles goed gaan?? Zijn er weg werkzaamheden die we met het verkennen niet tegen zijn gekomen?? Wat voor weer hebben we tijdens de toertocht??
Genoeg redenen om ons een beetje druk te maken!

Lees meer...
 

7
Verslagen / Oh Oh Renault => 40 jaar Renault 5... 12 Mei 2012
« Gepost op: mei 13, 2012, 09:29:25 am »
Voor de mensen die niet zijn geweest.. Om 11 uur stond het parkeerplaats al vol en moesten we uitwijken naar een extra veldje wat ter beschikking gesteld werd. Er waren veel 5jes, wat wil je ook met 40 jaar Renault 5 als thema. Veel nieuwe gezichten gezien en goed genetwerkt, op naar volgend jaar!!













Eén van de mooiste...


De rest is hier te vinden.

8
Renault 5 Alpine / Gezocht..
« Gepost op: mei 01, 2012, 12:50:14 pm »
Ik ben opzoek naar eigenaren en/of email adressen van Renault 5 Alpine en Alpine turbo bezitters. Ik zal graag in contact komen met deze mensen.

Wie kan mij helpen...

info@ r5at. com (zonder spatie's)


9
Meetings en Evenementen / Oh oh Renault 12 Mei 2012
« Gepost op: maart 11, 2012, 09:23:25 am »


Oh Oh Renault Ommen    40 jaar renault 5
Oldtimers, Onderdelen en Renobilia    Zaterdag 12 mei 2012


Na 10 succesvolle jaren zal er ook dit jaar weer Oh Oh Renault plaatsvinden!
Het altijd gezellige evenement is uitgegroeid tot het grootste in zijn soort met een overdekte onderdelenbeurs, en op het buitenterrein plaats voor meer dan 100 klassieke renault's.

Dit jaar staat de Renault 5 centraal, 40 jaar geleden werd deze kleine renault aan het grote publiek getoond. Dit jaar zal hij op Oh Oh Renault schitteren! De 5 die zeer vooruitstrevend was en een echte trendsetter is dan ook vele jaren in productie gebleven en er zijn zeer uiteenlopende uitvoeringen van gemaakt. Van basis model tot superluxe Baccara uitvoering. En ook in de rally sport en op het circuit schitterden met name de Alpine's en Turbo's jarenlang en waren erg succesvol.
Vele van deze modellen zult u op deze dag kunnen bewonderen.
Tevens nodigen we hierbij ook alle eigenaren en liefhebbers van Renaults uit de jaren ‘60, ‘70, ‘80 met of zonder hun klassieke Renault uit op dit evenement.
Binnen in de loods treft u weer vele kramen met onderdelen, boeken, folders, miniaturen en andere renobilia waar wellicht net dat ene gezochte onderdeeltje of die mooie folder tussen zit. Ook is daar weer onze eigen catering in de vorm van Café Louis aanwezig voor een hapje en een drankje zodat ook de inwendige mens niets te kort hoeft te komen.

Om 10.00 gaan de deuren open, op het terrein zijn alle renault's van 20 jaar en ouder welkom en voor de jongere auto's en niet renault's is er ruime parkeergelegenheid aanwezig voor 1,50 euro.
U bent van harte welkom op het terrein aan de Varsenerweg 15 te Ommen, gelegen buiten ommen in buurtschap Varsen vlak naast de N340 ter hoogte van hectometerpaal 65,7.

10
Algemeen Chat Forum / Foto's Rallycross Laguna 4 x 4 turbo Marcel Neuy
« Gepost op: januari 20, 2011, 09:42:25 am »
Omdat ik zijn topic over de Clio III 4 x 4 T 16 niet wil vol stoppen met foto's heb ik een aparte topic aangemaakt.

Uit het verre verleden en daarom redelijk onduidelijk, Marcel met een Clio 16v...


11
Renault 5 Alpine / Renault 5 alpine turbo dossier
« Gepost op: januari 17, 2011, 11:55:13 am »
Het dossier vind u hier

Een pagina met onbekende alpine turbo's, of eigenlijk de start ervan, staat online --> Kijk hier maar eens
Heeft er misschien iemand nog meer informatie over de auto's op de pagina?


Pagina's: [1]