Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - sitechris

Pagina's: [1] 2 3
1
Renault Clio RS / Clio III RS rijder gezocht voor artikel blog
« Gepost op: 18 december, 2016, 09:21:12 am »
Ik wil graag een artikel op mijn blog schrijven over de Clio III RS. Ik reed laatst met de Mini Cooper S en het viel me op dat die auto best volwassen (lees: saai) is. Daarom wil ik een hommage schrijven aan één van de leukste hothatches ooit. Idealiter een FL Clio III RS met cupchassis. Is er iemand die hieraan wil meewerken aan dat artikel?.

Oh, een Twingo RS met cupchassis staat ook nog op de to-do list. Ook leuk!

2
Algemeen Chat Forum / Testrit met Megane RS concurrent: Peugeot RCZ-R
« Gepost op: 20 juni, 2015, 09:39:54 am »
Ik heb de Peugeot RCZ-R uitgebreid mogen testen. Hele leuke auto. Zit een beetje tussen Audi TT en Megane RS in. Wellicht voor jullie wel interessant om te zien hoe ik -als oud Megane RS rijder- deze concurrent review.

http://driveaholic.nl/rijtest-peugeot-rcz-r/

3
Algemeen Chat Forum / Eerste keer Nordschleife?
« Gepost op: 02 januari, 2015, 19:34:29 pm »
Heb je nog nooit op de Nordschleife gereden, maar zou je dat graag willen doen in 2015? Ik help je graag op weg, ik heb in 2013 pas mijn eerste Ringrondjes gereden dus weet nog goed hoe het is om een newb te zijn (ben ik nog steeds overigens ha ha). Uiteraard sta ik ook even stil bij de risico's en de mogelijkheid om een auto te huren. Hopelijk helpt dit artikel je bij de keuze of je wel of niet gaat rijden.

http://driveaholic.nl/nordschleife/


4
Algemeen Chat Forum / Clio III RS of andere bijzondere Renault gezocht
« Gepost op: 28 december, 2014, 13:02:45 pm »
Voor mijn blog (www.driveaholic.nl) zou ik graag een keer een snelle Renault willen testen. Hoog op mijn lijstje staan:

- Clio III RS (met cupchassis bij voorkeur)
- Twingo RS
- Safrane Biturbo
- Megane R.26R

Mocht iemand willen meewerken, dan graag even een PM.

5
Algemeen Chat Forum / Rijtest Audi S1 Sportback
« Gepost op: 27 december, 2014, 13:12:51 pm »
Ik heb voor mijn blog in dit stoere karretje mogen rijden. Uiteraard ben ik als hothatch fan benieuwd naar deze auto. De specs zijn op papier indrukwekkend voor een dergelijk kleine auto. Vierwielaandrijving, een handbak en 230 pk/370 nm. Het uiterlijk mag er ook zijn, zeker als je de auto IRL ziet in een lekkere felle kleur. De vraag is of deze auto ook meerwaarde biedt ten opzichte van de concurrentie?

http://driveaholic.nl/rijtest-audi-s1-sportback/






6
Algemeen Chat Forum / Tesla Model S
« Gepost op: 06 november, 2014, 22:33:16 pm »
Ik heb voor het eerst kennisgemaakt met de Tesla Model S. En ik moet zeggen dat de auto mij positief heeft verrast.

http://driveaholic.nl/rijtest-tesla-model-s/






7
Algemeen Chat Forum / Xenon actie Renault dealer(s) voor nieuwe Megane en Clio
« Gepost op: 01 november, 2014, 08:11:46 am »
Goed nieuws voor de Clio en Megane RS rijders die geen xenon konden bestellen. Voor 499 euro. Heb de actie bij andere dealers overigens nog niet gezien, wel bij Jongerius.

http://www.hansjongerius.nl/renault/acties/xenon


8
Algemeen Chat Forum / Volgas op de Autobahn: 12 gouden tips
« Gepost op: 31 oktober, 2014, 09:05:57 am »
Liefhebbers van snelheid opgelet. De 12 gouden tips om jezelf en je auto uit te laten op de Duitse Autobahn

http://driveaholic.nl/volgas-op-de-autobahn-12-gouden-tips/

9
Algemeen Chat Forum / Rijtest Golf 7R
« Gepost op: 23 oktober, 2014, 22:16:29 pm »
Ik heb de Golf 7R gereden. Een geweldige auto. Comfortabel, luxe en praktisch. Maar ook heel erg leuk om te rijden en bloedsnel. Een van de beste auto's die ik ooit heb gereden.

http://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-golf-2-0-tsi-4motion-r/




10
Algemeen Chat Forum / Volvo V40 D4 business
« Gepost op: 11 oktober, 2014, 09:54:53 am »
Op papier vind ik de Volvo echt een geweldige aanbieding. 14% bijtelling, 27.000 euro en 190 pk. En dan staat er een chique Volvo voor je deur. En er valt best wat voor de auto te zeggen. Hij is buitengewoon comfortabel, het interieur ziet er mooi uit, de stoelen vind ik fijn zitten en met 190 pk heb je best een rappe auto, ook al voelt hij niet heel erg snel aan (de stopwatch bewees mijn ongelijk). Oh ja, je kunt er ook nog eens makkelijk 1 op 25 mee rijden. Dit is een auto die in de praktijk ook echt zuinig is.

Volgens Volvo is dit ook een stuurmansauto. Ik quote:

"De V40 is gemaakt om u elke dag opnieuw te verblijden met inspirerende handling
voor een rit door de stad of een weekend weg."

En daar gaat het mis. Het stuurgevoel in de auto vind ik matig (gevoelloze elektromeuk), de ecobandjes verliezen te snel grip. De Volvo is een prima auto om van A naar B te rijden, maar je neemt altijd de korste route. Deze auto inspireert en prikkelt niet. Want voor de leuk rijd je er niet in. Persoonlijk vind ik het een probleem dat de topsnelheid op 190 kilometer per uur is afgeregeld. Ik kom te vaak op de Autobahn. Het lijkt me toch echt naar als die Opel Corsa diesel uit je slipstream kan komen. Ik heb het nog even bij Volvo nagevraagd, maar bij je dealer kun je deze niet laten verwijderen. Legaal in ieder geval. Mijn eindconclusie is dat ik mijn Seat Leon FR TDI hier niet op zou willen inruilen. De Seat vind ik gewoon een fijnere auto. Leuker vooral. Dan maar wat meer betalen iedere maand. De volledige rijtest lees je op je favoriete autoblog Driveaholic :)

http://driveaholic.nl/rijtest-volvo-v40-d4-business/






11
Algemeen Chat Forum / Rijtest: Audi Q5 2.0 TFSI quattro
« Gepost op: 04 oktober, 2014, 16:53:26 pm »
De auto die we deze week testen is de Audi Q5 2.0 TFSI quattro. Een SUV. Deze Audi Q5 vind ik qua design precies goed. Niet een grote bullebak, maar wel groot genoeg om indruk te maken. Maar rijdt het ook nog een beetje?

http://driveaholic.nl/rijtest-audi-q5-2-0-tfsi-quattro/






12
Algemeen Chat Forum / Wolven in schaapskleren
« Gepost op: 25 september, 2014, 19:57:15 pm »
Welke wolf in schaapskleren zorgt voor het grootste verrassingseffect? Over deze vraag heb ik even zitten nadenken. Ik kwam tot een top 7. Volledig subjectief natuurlijk. Maar wel leuk om eens over na te denken. En ik heb een clubauto op de derde plaats staan! Welke auto heb ik over het hoofd gezien volgens jullie?

7) Mercedes G-klasse 65 AMG (de Brabus als overtreffende trap)
6) Audi S1
5) Seat Leon Cupra 280
4) Lexus IS F
3) Renault Megane GT 220 Estate
2) Skoda Superb 3.6 V6

Maar mijn winner is....
1) Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240pk Titanium

Mijn onderbouwing en foto's/video's (in de tekst) vind je op http://driveaholic.nl/wolveninschaapskleren/

13
Algemeen Chat Forum / Rijtest Audi A1 Sportback 1.2 TSI
« Gepost op: 19 september, 2014, 21:46:40 pm »
Ik heb recent een paar dagen gereden in de Audi A1 Sportback 1.2 TSI Proline S (86 pk). 27.000 euro ben je kwijt voor deze auto. Voor hetzelfde geld koop je een Seat Leon FR Dynamic 1.4 TSI met 150 pk. Of een Clio IV RS. De Audi A1 is echt een steengoede auto, maar te klein, te traag en te duur (en iets met niet lekker sturen). Ik kies toch de Seat of de Clio RS. Maar ik verkies de Audi A1 wel boven de Polo.

http://driveaholic.nl/rijtest-audi-a1-sportback-1-2-tsi-2013/




14
Algemeen Chat Forum / Bye bye Megane RS, Hello Seat Leon Cupra
« Gepost op: 16 augustus, 2014, 19:48:23 pm »
Breaking news.

1) De Megane RS is verkocht (staat nu al online al te koop bij VKV Groep)
2) De BMW dealer in Amsterdam heb ik teleurgesteld achtergelaten (LOL).
3) Ik heb vandaag mijn handtekening gezet onder koopcontract van een Seat Leon Cupra.

Over puntje 1:
De Megane RS is de beste auto die ik ooit heb gereden, maar ik heb mijn bucketlist afgevinkt. Alles ermee gedaan wat ik wilde. Geweldige ritten gemaakt. Maar in NL heb je niet zo veel stuurmanswegen waar de auto echt tot zijn recht komt. En het comfort is een issue. Is onvoldoende bij normaal gebruik. Met andere woorden, het was mooi (lees: prachtig!) geweest. Ben je op zoek naar een goede RS, dan kan ik mijn RS zeker aanraden. Uiteraard altijd de auto netjes warmgereden, niet geparkeerd langs stoeprandjes en nooit een cent beknibbeld op onderhoud. Recent nog een achterband vervangen toen ik lek reed, terwijl de band ook geplakt had kunnen worden. Op de site van de VKV Groep kun je bij de occasions mijn auto wel vinden (jammer dat je van de site van VKV geen directe linkjes kan kopiëren) 

Dan puntje 2: de teleurgestelde BMW dealer in Amsterdam. Ik had een BMW Z4 sDrive 35is op het oog. Vandaag gereden met de Z4 sDrive 35is. Bouwjaar 2010, 42k op de teller en 2 jaar garantie. De staat van binnen en buiten vlekkeloos. Ik had afgelopen woensdag al een akkoord over de prijs. Was een kwestie van een proefritje en krabbelen. Vriendin was ook mee. Ik had eigenlijk verwacht dat dit hem ging worden. Lekker snel weer een auto, voor het eerst een roadster. Kan ik hem nog even meenemen op vakantie. Dikke prima. Ik had recent al gereden in de Z4 18i en dat vond ik een verrassend fijne auto. Geen ultieme sportauto, maar wel eentje met een mooi onderstel, fijne besturing en een hoge feelgood factor. Een 8-. Dan zou je verwachten dat de 35is beter zou bevallen. En dat viel nogal tegen.

Overigens niet motorisch. De twinturbo zescilinder is echt een juweel van een blok. Klinkt prachtig, bloedsnel, veel koppel maar ramt ook met groot plezier door naar de 7000 RPM. Een van de beste blokken die ik ooit gereden heb. Daar zat het probleem niet. Dat zit in het onderstel. De sDrive 35is is nog eens 10mm verlaagd tov andere Z4's met M-pakket. En daar gaat het mis. De vooras is te stug, de achteras te week. De balans klopte niet. Bij de 18i klopte dat beter. De besturing (net als de 18i) mist scherpte en gevoel. Ga je harder, dan moet je altijd corrigeren in de bocht. De auto voelde ook zwaar aan (is hij ook met 1600 kg). En dat stoorde me. Als cruiser is hij gaaf, maar als sporter onvoldoende. En daar ga ik me vanzelf een keer aan storen.

Ik heb wel enorm gelachen om de verkoper. Hij kon gewoon niet geloven dat ik de auto op rij-eigenschappen niet wilde hebben. Net zoals hij niet kon geloven dat een voorwielaangedreven auto zoals de Megane RS en Leon Cupra lekker rijden. Dat wilde hij niet van me aannemen. Hij bood nog als alternatief een 135i aan, maar die auto is van het vorige modeljaar en vind ik wat outdated. Hij snapte oprecht niet dat ik een Seat Leon Cupra boven een BMW verkoos. Ik snap dat wel, dus verliet het pand.

Dan de Seat Leon Cupra. Eerder mee kennisgemaakt. Een 8+ auto. Vooral een alleskunner. Je kunt er comfortabel mee cruisen, lekker mee rammen op de Autobahn maar ook lekker mee hoeken (dankzij sper!). Hij mist het laatste beetje scherpte van de Megane RS, maar dat vind ik geen ramp bij een allrounder. Grote minpunt vond ik het geluid. Echt heel slecht. Maar dat los ik wel op met een goede aftermarket uitlaat. Ik heb er vandaag weer een keer in gereden, want ik heb ook nog de keus om even te wachten. Occassions genoeg waar ik uit kan kiezen. Maar dat is niet meer nodig. De Cupra overtuigde me deze rit. Gewoon een fijne en capabele hothatch. Lichtvoetig. En perfecte value for money. En prima stoelen. Het voordeel van het inruilen van de Megane bij mijn vorige Renault dealer is dat ik een leuke korting heb kunnen bedingen bij de aanschaf en ik kan hem in januari op kenteken zetten (is weer gunstig bij evt inruil).

Over de opties en uitrusting heb ik nog wel even moeten nadenken. Ik wil in principe voor DSG gaan. Ik ben groot fan van een handbak, maar voor de variatie is een automaatje wel leuk. En in rechte lijn ben je wat sneller en dat is van belang aangezien ik de auto nog wel naar JD wil sturen voor wat meer pepers.
Wel heb ik nog even als voorbehoud dat ik wil weten welke bak het beste bestand is tegen wat chiptuning geweld. Ik begreep dat de DSG bakken tegenwoordig het vermogen aardig kwijt kunnen? Ik heb nog wel even om dit evt aan te passen in de configuratie.

De specs:
Standaard o.m.:
- Full LED verlichting
- Adaptief chassis (onderstel, besturing, gasrespons en sper seperaat in te stellen)
- 19 inch wielen
- Sperdifferentieel
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Licht & Zichtpakket (inc regen- en lichtsensor)
- Sportstoelen met alcantara bekleding
- Zwarte dakhemel

Bijgevinkte opties
- 5 deurs
- Kleur zwart
- Navigatie
- PDC v+a
- Audio upgrade
- DAB
- Safety pack (alarm)
- Winterpack (verwarmbare stoelen en ruitenvloeistof incl koplampreinigingsinstallatie)
- Chroompakketje interieur (wat chromen randjes langs de knopjes etc)
- Elektr schuif-kanteldak

Niet aangevinkt:
- Performance pack (belangrijkste optie zijn grotere remschijven)
- Kuipstoelen

De reden is simpel. Ik ben met deze auto niet van plan om het circuit of Ring mee op te gaan. Dus heb de grotere remmen en kuipstoelen niet nodig. De extra power van de chip moet ik ook met de gewone remmen wel kunnen beteugelen. 2400 euro vind ik teveel geld voor Performance Pack.

Verdere punten op de to do list:
- Chip bij JD (hopelijk tzt OBD, maar de externe tuning accepteer ik ook)
- Uitlaat (ook via JD, Milltek oid prima)

En zo gaat de auto dus eruit zien (heb even wat willekeurige foto's van Google geript):





Nu begint het lange wachten. Levering in januari (op mijn eigen verzoek)

15
Techniek / lekke band: plakken band wenselijk voor trackday? Of toch vervangen?
« Gepost op: 24 juli, 2014, 20:17:13 pm »
Ik heb een lekke band (rechtsachter). Er zit nu even een prop in om in ieder geval bij de bandenboer te komen, maar ik twijfel of ik niet een nieuwe band moet bestellen of de prop laten verwijderen en de band van binnenuit te plakken,.

Mijn twijfel zit hem in de trackday waar ik over 1,5 maand aan meedoe en wat natuurlijk wel wat doet met de belasting van je band. Is het aan te raden om met een geplakte band het circuit op te gaan of is het beter om deze altijd te vervangen?

De meningen van de experts verschillen. Mijn dealer zegt vervangen, mijn bandenboer zegt plakken als het gat niet teveel aan de randen van de band zit. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee?

ps....mijn band betreft een Michelin Pilot Sport 2, de auto een 2013 Megane RS.

Pagina's: [1] 2 3