Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - ReinRacer

Pagina's: [1] 2
1
Even voorstellen & Projecten / Rein even voorstellen.
« Gepost op: mei 04, 2015, 15:20:16 pm »
Al jaren bekend binnen de Club Renault Sportives, hier is even een UPDATE!
Sinds 2010 lid van de CRS, en actief redacteur van het befaamde CRS redactieteam, verzorg ik al het nationale en internationale Renault Sport nieuws en interviews voor het CRS-AM magazine met de Renault Sport nieuwtjes voor de door Jan verzorgde CRS nieuwsbrief.
Ook neem ik elk jaar met een CRS groep, belangeloos deel aan de jaarlijkse VROEMDAG voor de gehandicapte en mindervalide kinderen in België.

Van een Twingo RS CUP naar een Clio IV RS 200T EDC CUP
Na een zeer goede aanbieding en zeer geslaagde proefrit van de  Renault Dealer, overgegaan naar een met alle opties uitgevoerde Clio IV RS EDC 200 T CUP in de kleur Jaune Sirius.




2
Verslagen / TwingoClub dag 2014
« Gepost op: september 21, 2014, 22:12:43 pm »
Vandaag een bijzonder leuke dag gehad bij Renault Dealer Oving te Emmeloord. Na een heerlijke lunch en mooie toertocht door de Noordoostpolder,  waren bij de aansluitende meeting veel Renault Sport Twingo RS/Gordini RS-en aanwezig, en onder auspiciën van de SAERIN voorzitter Dhr. Ben Alpine was het een bijzonder geslaagde dag mag ik wel zeggen.
 
vr. groeten van Rein.







3
Verslagen / Historic Grand Prix Zandvoort 2014
« Gepost op: augustus 30, 2014, 23:21:37 pm »
Vandaag met John Naar de Historische F1, F2, GT etc. races op het Circuit Van Zandvoort geweest, was weer SUPERGAAFF!!

vr. groeten van Rein.

https://www.youtube.com/watch?v=D8VQh-P0pj0
https://www.youtube.com/watch?v=x-FakPeKGsc
https://www.youtube.com/watch?v=9wrsrD60JtM
https://www.youtube.com/watch?v=1a_imxGFZsQ

4
De VROEMDAG voor de gehandicapte en mindervalide kinderen op het circuit van Zolder (Belgie) is op Dinsdag 21 oktober 2014.
Ik hoop dat er weer veel CRS-leden aan deze dag voor het goede doel mee willen doen!

vr. groeten van Rein.
------------------------
De VROEMDAG is een onvergetelijke sportdag voor gehandicapte en mindervalide kinderen uit het bijzonder onderwijs. Er worden avontuurlijke en aangepaste sportactiviteiten georganiseerd rond het circuit van Zolder met de bedoeling deze kinderen te stimuleren tot permanente sportbeoefening. Hoogtepunt van de dag is een vlugge rit op het circuit in een sport/raceauto bestuurd door één van de vele rijders van de verschillende Belgische en Nederlandse auto-en raceclubs.

Bloso-promotiedienst Limburg[/b]

5
Renault Twingo RS / RENAULT SPORT Trackday RACELAND, Slovenia
« Gepost op: november 09, 2013, 20:46:40 pm »
RENAULT SPORT Trackday RACELAND, Slovenia

0:55.34 Renault Megane R26.R (230  pk)
0:56.49 Renault Megane RS 265 Trophy (265 pk)
0:57.35  Renault Megane RS Mk III (250 pk)
0:58.09 Renault Clio Sport F1 Team R27  (197 pk)
0:58.60 Renault Clio RS 200 EDC (200 pk)   
0:58.63  Renault Twingo RS  (133 pk)



6
Meetings en Evenementen / 26 oktober 2013: 2e Renault onderstelmeeting in Apeldoorn
« Gepost op: oktober 08, 2013, 19:13:09 pm »
26 oktober 2013: 2e Renault onderstelmeeting in Apeldoorn

Na de succesvolle Renaultmeeting in 2011 bij Bandencentrum Jan Steverink in Deventer
volgt er nu de 2e editie bij Bandencentrum Jan Steverink in Apeldoorn.
Daar zijn op zaterdag 26 oktober Renaultbezitters van 10.00 tot 15.00 uur van harte welkom.

Voor Renault Tuning Club leden is er bij vertoon van hun ledenpas bij voorrang gratis balanceren
en uitlijnen mogelijk zolang de tijd het toelaat. Voor overige Renault liefhebbers is die dag een
gereduceerd tarief van toepassing.

Tevens is er de Race Renault Clio RS van Martijn Kool aanwezig.

7
Renault Twingo RS / Productielijn van de Twingo R.S. stopgezet
« Gepost op: augustus 07, 2013, 10:01:29 am »
Renault heeft de productielijn van de Twingo RS stopgezet. Daarmee komt een einde aan Renault Sport-modellen met turboloze motoren.



Na het afscheid van de Clio RS was de Twingo RS de enige sportieve Renault die het nog deed met een ‘old school’ hoogtoerige, atmosferische motor. In de Clio was dat een tweeliter met 200 pk, de rappe Twingo had een 1.6 met 133 pk onder het korte kapje liggen. De RS was al sinds begin dit jaar niet meer leverbaar in Nederland en nu heeft Renault de productie definitief gestaakt.
De Clio RS heeft inmiddels een opvolger gekregen, inclusief 1,6-liter turbomotor die hetzelfde aantal pk’s mobiliseert als z’n ongeblazen voorganger. De vraag is of er van de nieuwe Twingo, die z’n platform deelt met de nieuwe Smart Fortwo en standaard is voorzien van vijf portieren, weer een versie komt die onder handen is genomen door Renault Sport. De Twin’Z en Twin’Run concepts zijn leuke, sportieve schoten voor de boeg maar aangezien de nieuwe Twingo een achterwielaandrijvertje wordt en een vrij korte wielbasis heeft, zou die combinatie wel eens te heftig kunnen zijn voor de minder ervaren bestuurder.
Maar we houden natuurlijk evengoed hoop op een nieuwe Twingo RS. Mocht-ie tóch komen, zal Renault waarschijnlijk kiezen voor een extra opgepepte versie van het 0.9 TCe-blokje, die dan om en nabij de 130 pk zal leveren. Net als bij de Clio RS zal de oude, vertrouwde handbak naar de eeuwige versnellingsbakvelden worden verwezen ten gunste van een bak met dubbele koppeling.

Bron: autoweek

8
Algemeen Chat Forum / Renault Twin Fun
« Gepost op: maart 28, 2013, 12:46:48 pm »
Dit  brede Franse beestje, met TwinFun op z'n achterkant, is waarschijnlijk een voorproefje van de
Twingo III in RS-trim en achterwiel aangedreven.
Renault Nederland kon officieel nog niks vertellen over deze blauwe Fransman.
Bron: AutoWeek


9
Renault Twingo RS / Renault Sport Twingo Phase II CUP: De echte moderne HotHatch.
« Gepost op: maart 19, 2013, 19:33:23 pm »
Renault Sport Twingo Phase II CUP: De echte moderne HotHatch.

Ze hebben genoeg Pk’s , een lichtgewicht carrosserie, een scherp sport chassis, uitstekende stuureigenschappen, compleet met een zeer goede rijpositie, en ze zien er sportief uit.
Deze filosofie is al decennia’s toegepast op de echte HotHatches: een dikke motor, een rijklaar gewicht van ca. 1000 kg, een close-ratio versnellingsbak, snelle gas-respons en een stijlvolle, maar niet over-the-top uitstraling aan de buitenkant.
De Clio III RS 200 is op dit moment de beste HotHatch die er te koop is. Echter, de Clio is verre van perfect, want deze is met 1240 kg te zwaar geworden, de motor is lui en klinkt erg “gestresst”, echt niet een mooi geluid, en de  Clio III RS lijdt onder zijn gewicht, dat is duidelijk, terwijl het interieur er goed uit  ziet.

Dus als je nu een goede HotHatch wil aanschaffen, dan kan je het lichtere en compacte alternatief aanschaffen. De Twingo RS Phase II CUP is  het beste voorbeeld, een uitstekende sportieve auto in zijn eigen recht  Deze auto heeft alles wat je nodig hebt om vlug op te schieten in de stad en op de snelweg. En de race-liefhebbers kunnen hun PASSIE kwijt met deze rasechte HotHatch in het dagelijkse gebruik. Een paar eigenaren van de Twingo RS Phase II CUP gaven aan, dat zij  een geijkte topsnelheid haalden van 202 km/u, en de acceleratie  van 0-100 km/u haalden in 8,0 seconden met een Twingo RS Phase II CUP. 
Het lage gewicht  van ca. 1000 kg, zijn scherpe “handelbaarheid”, en de felle “racy” motor zijn zeker niet onbelangrijk, het is het uitdagende “fun-karakter” dat iedere keer maar weer een grote glimlach op je gezicht tovert, en dat is wat er echt toe doet !

Bron: PistonHeads



10
Renault Twingo RS / Tracktest Renault Sport Twingo Phase II RS Cup 133
« Gepost op: februari 27, 2013, 19:39:33 pm »
Renault heeft bewezen de koning van de HotHatch kunst te zijn in de afgelopen jaren.

Renault Sport heeft deze lichte aanpak perfect samenvat in de Renault Sport Twingo 133 CUP.
Deze  Twingo RS 133 CUP weegt “slechts” 1033 kg, dat voor een moderne compacte HotHatch minder is dan zijn naaste rivalen. Koppel dit aan een vurige 133 pk atmosferische 1,6-liter benzinemotor en je hebt een klassieke HotHatch.. De naaste concurrent van de Renault Twingo 133 CUP is de Suzuki Swift Sport, toen we deze twee “HotHatches" tijdens een snelle ronde op het West Circuit  Bedford Autodrome (Eng.)  geklokt hebben, was De Twingo 133 CUP 0,65 seconde sneller dan de Suzuki Swift Sport.

Bron: EVO.Co.UK






11
Renault Twingo RS / Journées Passion Renault Sport ijsrijden
« Gepost op: februari 22, 2013, 13:00:01 pm »
Journées Passion Renault Sport 100% sneeuw/ijsrijden.

Gedurende twee dagen was een team van Renault Sport liefhebbers te gast
op het ijscircuit Flaine (Fra.), om de techniek van het rijden op ijs te verbeteren.
De deelnemers waren in staat om de vele aspecten van het gedrag van rijden onder
deze barre en zeer gladde omstandigheden te perfectioneren.
Onder zeer goede begeleiding leerden zij het verlies van grip te compenseren met stuurmanskunst
en het correct corrigeren.
Samen met de Renault Sport instructeurs/coureurs verwierven zij de vaardigheden voor het  rijden
op ijs achter het stuur van deze zeer geschikte Renault Sport Twingo RS CUP 133 Phase II.

Bron: Renault Sport





12
Renault Twingo RS / RS MONITOR- Twingo RS Phase II & Gordini RS
« Gepost op: februari 07, 2013, 15:57:46 pm »
R.S. Monitor - Renault Sport

Designed for the motorsport enthusiasts, the R.S. Monitor application has been developed by Renault Sport to help you measure your performance on circuit. It carries over some of the main functions which makes the integrated R.S. Monitor so special. The R.S Monitor is a popular option on Renault Sport vehicle. In a user friendly way, the R.S. Monitor app lets you record and share key information of your about your circuit laps, whatever car you use.

The R.S. Monitor app will be your best friend on track, allowing you to:
- Measure your acceleration record (0 to 100 km/h – ¼ mile DA)
- Time keep your performance on track over several laps (automatic stopwatch function)
- Analyze the various G forces (Diagram GG) recorded by your vehicle during your laps.
- Measuring the percentage levels PK/Nm
- Measuring the Oil/Brake/Fluids temperatures
- Measuring the percentage levels accelerator/brakes   
- Screeninfo about the ultimate gearchange moment.



The app is designed for the purpose of on track entertainment, and we hope that you will enjoy using it safely.

IMPORTANT SAFETY NOTICE

DO NOT USE ON PUBLIC ROADS.. USE THE APP SAFEFLY, ON CIRCUITS ONLY, IN ACCORDANCE WITH THE LAW AND THE REGULATIONS IMPOSED AT THE CIRCUIT. DO NOT TOUCH THE UNIT WHILST DRIVING. RESPECT YOUR VEHICLE’S LIMITS

At all times, drive cautiously and responsibly - priority should always be on your safety and that of the other users of the track. Renault Sport Technologies, RENAULT and other companies of the RENAULT group responsibility cannot be liable for any consequences of using the R.S. Monitor application.







13
Renault Twingo RS / AUTOVISIE KOOPWIJZER RENAULT TWINGO RS
« Gepost op: januari 25, 2013, 13:02:42 pm »
AUTOVISIE KOOPWIJZER  RENAULT TWINGO RS

Met een felle sportieve atmosferische benzinemotor als basis in deze Twingo RS, en dankzij een aantal modificaties stijgt het vermogen van de 1.6 16V benzinemotor naar 133 pk bij 6.750 toeren; de toerenbegrenzer grijpt pas in bij 7.000 toeren. De prestaties liegen er niet om: de topsnelheid is 201 km/h, de standaardacceleratie duurt 8,7 seconden. Interessanter dan de kale cijfers is de sublieme wegligging.
Deze  brutale branieschopper is in vaardige handen een regelrechte (Giant Killer), die veel sterkere en tevens duurdere sportieve auto’s op een verassende wijze het nakijken geeft zoals al eerder in de  AutoVisie supertest. Met deze Twingo RS heb je een geweldig praktische auto, die zijn mannetje staat op elk circuit tegen elke sterke tegenstander.
Deze volbloed RS biedt veel meer rijplezier dan je op grond van de prestaties en het prijskaartje verwacht. Het is een straatauto die ook op het circuit in zijn element is, en dat is een zeldzame eigenschap binnen zijn marktsegment en prijsklasse.

Daarbij profiteert deze  RS van de kwaliteitsverbeteringen die Renault de afgelopen jaren heeft doorgevoerd, want de techniek is betrouwbaar en berekend op sportief gebruik. De functionaliteit is identiek aan elke andere Twingo en ook het brandstofverbruik is gunstig in verhouding tot het stuur- en rijplezier.
Wil je een crisisbestendige RS rijden, dan is deze RS-Twingo een ideale kandidaat.


http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitgelicht/koopwijzer/21201652/__Koopwijzer__Renault_Twingo_RS__.html

Bron: Auto Visie



14
Algemeen Chat Forum / Een Renault Sport(ief) 2013
« Gepost op: december 22, 2012, 14:24:58 pm »
Een Renault Sport(ief) 2013.

vr. groeten van Rein.



15
Meetings en Evenementen / VROEMDAG 2013 Gehandicapte kinderen circuit Zolder (Belg.)
« Gepost op: november 19, 2012, 12:49:33 pm »



Beste Clubleden,
de VROEMDAG 2013 (CRS-leden) voor de gehandicapte/mindervalide kinderen is op
dinsdag 22 oktober 2013,
ik hoop van harte dat jullie er weer bij zijn, noteer deze leuke dag alvast in je agenda, de jaarlijks terugkerende Vroemdag is ieder jaar weer heel leuk, en in het bijzonder een feest voor de gehandicapte/mindervalide kinderen. 

Namens de gehandicapte/minder valide kinderen alvast REUZE BEDANKT !
VROEMDAG - Circuit Zolder - Belgie Circuitdag (CRS-leden) voor de gehandicapte/mindervalide kinderen.

Verdere info over deze VROEMDAG: Dhr. R. Gorter Hoofd Sportcommissie
-------------------------------------------------------------------------------
Hier even om welke scholen en kinderen zo'n dag gaat:
Deze VROEM (circuit)dag is voor kinderen uit het bijzonder onderwijs, type 1,2 en 4 uit BLO, OV1 en OV2 uit BuSO
(= buitengewoon secundair onderwijs (buso)
Onderwijs voor jongeren van 13 tot 21 jaar met een handicap. De structuur van het buitengewoon secundair onderwijs bestaat uit vier opleidingsvormen. Binnen elke opleidingsvorm kan men leerlingen uit verschillende types samenbrengen.
Er zijn zeven types:
1.   type 1: voor jongeren met een lichte mentale handicap;
2.   type 2: voor jongeren met een matige of ernstige mentale handicap;
3.   type 3: voor jongeren met karakteriële stoornissen;
4.   type 4: voor jongeren met een fysieke (= lichamelijke) handicap;
5.   type 5: voor langdurig zieke jongeren;
6.   type 6: voor jongeren met een visuele handicap;
7.   type 7: voor jongeren met een auditieve handicap.
-------------------------------------------------------------------------------



Pagina's: [1] 2